Cel de-al treilea episod al proiectului Fii Designer! aduce in fata iubitorilor auto din Romania cea de-a sasea generatie a lui Volkswagen Golf. Dupa ce ati reusit sa schimbati fata lui BMW Seria 3 si a lui Dacia Logan, sunteti invitati sa va spuneti parerea despre designul actualului Golf 6 si sa contribuiti cu idei care ar putea sa aduca linii mai inspirate pentru modelul german. Vom aduna parerile voastre, le vom alege pe cele mai interesante si vom schimba fata si spatele lui VW Golf astfel incat imaginea finala sa corespunda cu ceea ce vor cu adevarat fanii marcii de la modelul german.
Laudata de unii pentru designul sau elegant si cuminte, in spiritul conservator al liniei Golf, si injurata de altii din cauza lipsei de agresivitate, cea de-a sasea generatie a celei mai de succes compacte europene all-time este vazuta de cei de la Volkswagen ca un punct de plecare pentru noua familie a modelelor constructorului din Wolfsburg. Conceput sub atenta supraveghere a lui Walter de Silva, chief designer Volkswagen, noul Golf 6 surprinde prin liniile care aduc aminte de istoria compactei germane (trimiterea la Golf 4 este clara din acest punct de vedere), liniile modelului completandu-se cu o evidenta trimitere in viitor prin terminatiile angulare interne ale blocurilor optice.
Sunteti invitati sa schimbati design exterior al lui VW Golf. Propunerile voastre de redesign vor fi primite de luni pana duminica (20-26 iulie), urmand ca imaginile care rezulta in urma ideilor userilor Automarket sa fie publicate miercuri, 29 iulie.
IMPORTANT: Toti cei ale caror opinii vor fi considerate utile si vor intra in redesignul masinii vor fi premiati de catre Automarket si Porsche Romania cu cate un volum al istoriei Volkswagen.
TU CE AI SCHIMBA LA DESIGNUL EXTERIOR AL LUI VW GOLF?
Fata - Farurile le-as face mai ascutite in partea dinspre sigla, pentru un look mai agresiv.
Jante - Ceva gen Borbet Premium LV5 Mistral sau Wolfrace Pro Lite Back/Orange
- bara de protectie fata ( cu nr. de inmatriculare) la colturi prea '' patratzoasa'' ...mai pe rotund cala golf 5...
- a 3-a tripla spate in geam
Succes ....!!!! sper ca intr-o buna zi sa redesenam impreuna si Skoda Octavia Tour !!! ;)
Nu mai "schiloditi" inca un model auto!
Ca dupa experienta anterioara, ma astept ca aceleasi persoane sa faca liniile si la asta.
Eu propun urmatoarele modificari:
- separarea blocurilor optice (faruri/stopuri) exact pe modelul proiectoarelor
- grilei de jos sa i se adauge 3 nervuri verticale dintre care 2 sa reprezinte continuarea taieturilor de pe capota motorului (practic linia sa pice de pe capota prin grila frontala pana in nervurile de jos)
- linia superioara a aripilor din fata sa nu mai fie "deranjata" de spatiul acordat rotilor care este oricum inutil, masina n-o sa preseze rotile niciodata pana acolo sus. d-aia sugerez lasarea liniei sa curga pana in far, sa taie farul si sa se uneasca cu capota motorului.
- montarea siglei pe capota motorului, ca la BMW si lasarea grilei frontale libere sa-si arate agresivitatea.
Multumesc
As mai adauga lumini de zi pe leduri, in genul audi.
2.Farurile faza-urca prea mult pe aripa laterala....sunt prea alungite
La partera din fata nu mai de comentat nimic ..e cat de cat reusita.Pe cand spatele e o mini copie dupa Tuareg;si avand in vedere ca masina nu este prea lunga arata destul de ciudat.
Stopurile:nu cred ca ar trebui sa depaseasca linia dintre bara spate si restul caroseriei....ceva gen seat leon
Sigla spate:sa fie cu o idee mai mica si pozitionata sub unul dintre stopuri
Si pentru sfarsit:gemul spate sa aiba maginile ceva mai rotunjite;sunt prea coltzuroase
• Grila radiatorului + cea de pe spoiler fata sa fie mesh (tuning style)
• Aripile evazate mai proeminent (Lancer Evolution)
• Stopuri asemanatoare Passat
• Geamuri fumurii pe spate
• Renuntarea la stergatorul de pe luneta (in pofida functionalitatii)
• Prelungirea un pic mai agresiva a spoilerului de deasupra lunetei
• Se poate renunta la antena definitiv
• Daca sistemul de evacuare are doua finitii, ar merita sa se si vada
• Spoilerele fata/spate prelungite
As modifica din temelii:
-fata, farurile ar trebui sa aiba o forma mai controlata cu lumini cu leduri si o compozitie macar interesanta.
-grila ar trebui sa fie pusa in evidenta, categoric mai mare si mai actuala ca design
-spoilerul este penibil de banal, ar trebui sa aiba o linie mai complexa cu o gura mai mare si proiectoare din zilele noastre
- lateralul poate pastra acel stalp "C" masiv, ca un tribut al seriei, dar restul liniilor sa capete o curgere frumoasa, nu anchilozarea si banalitatea de acum
-pasajele rotilor mai bosate si mai bine conturate
-din pacate ampatamentul de Golf e din alt secol, pana si Loganul meu e mai spatios, asta nu ajuta foarte tare linia, dar prin adaugarea unor reliefuri longitudinale agresiv curbate s-ar putea adauga putin dinamism si emotie
- parbrizul mai inclinat si inaltimea vitrajului lateral redusa
-spatele trebuie complet redesenat
- complet alte stopuri, eventual in genul celor de pe Bluesport concept
- luneta mai ascutita si cu o forma mai putin conventionala
- spoiler cu forma complexa si eventual un difuzor fals integrat, pentru o imagine mai sportiva
- un eleron integrat in linia hayonului, foarte curbat
- luneta mult mai plonjata
Bafta si atentie, ca e foarte mult de lucru la Golf, ca sa poata arata a masina din secolul 21...
spate: scoase acele stopuri de "touareg" si schimbat cu ceva gen G4 sau G5, chiar si ceva pe leduri
lateral: jante oz racing, evacuare in laterala
+ ce a adaugat vTT
o vopsea mata, dar nu neagra
Partea laterala nu prea are nimic de adaugat, poate un pic mai "scoasa" partea de la linia de deasupra manerului. Un pic mai scirocco :).
Inteleg ca masina trebuie sa respecte linii comune cu toata gama, dar stopurile erau mai frumoase la versiunea anterioara. Nu stiu ce vorbesc unii de "banalitate", atata vreme cat Golfurile mereu au venit in perechi de cate 2. Modelul si face-lift-ul. Golf 1 cu 2, Golf 3 cu 4 (desi din cauza schimbarii de clasa, lucrul e cel mai vizibil la versiunea cabrio) si Golf 5 cu 6. Asa ca nu stiu de ce se asteapta oamenii la nu stiu ce schimbari. Daca vreti masini de 2 lei, desenate "agresiv", luat-va o Kia sau ceva Hyundai... lasati subtilitatile pentru cunoscatori.
-sa nu fie 2 iesiri la toba de esapament una langa alta..mai bine ar fii una intr-o parte iar cealalta in alta
-linia care pleaca de la stopul spate la farul fata ar trebui sa dispara
-stopurile spate sa fie un pic mai ovale...sa nu aiba colturi
-la fel si farurile fata+ sa fie un pic mai late..dar nu cu mult
-numarul de inmatriculare din spate sa fie integrat intre stopuri iar sigla sa fie pozitionata ceva mai fos
-farurile din fata sa fie cu lupa
-grila de la radiator...cea pe care este pusa sigla sa fie ceva mai mare
-linia care pleaca din spoilerul fata de langa proiectoare in sus sa se continue si in faruri si mai departe in capota
probabil singurul lucru care o face asa populara e istoria ei.
te-ai gandit ca poate oamenii se asteapta la schimbari tocmai fiindca vor ceva mai altfel ca sa zic asa?
Un om normal nu isi pune geamuri fumurii, nu coboara garda la sol si nici nu ar dori sa aiba milioane de tevi de esapament iesind de sub masina.
Automarket nu e de condamnat pentru rubrica aceasta, atata timp cat toti ne dam cu parerea si le vizitam site-ul, aducandu-le banutii din publicitate.
La cat mai multe masini "schilodite" in poze si la cat mai multe eleroane si faruri de BMW pe toate masinile.
Poate dupa ce o sa aiba mai multi bani, cei de la automarket o sa fie mai atenti si profesionali in scrierea articolelor.
jantele sa fie de 19 pe spate mai late decat pe fata, eleronul pe spate sa fie finutz dar sa se integreze cu masina sa-i dea o linie sport dar totodata si eleganta.stopurile sa integreze tehnolodia LED pentru eficienta si parca as reduce din ele ca sunt prea mari. As mai lucra putin la capota, adica din partea farurilor sa vina niste nervuri iesite in relief prin care sa iasa caldura motorului, Proiectoarele le-as schimba cu unele de forma dreptunghiulara sa se potriveasca cu farurile iar in zona radiatorului U-ul acela de la grila mai pronuntzat. pe lateral niste gauri de aerisire ce pornesc de pe aripile din fatza si linia aceastora se opreste pe usa in dreptul manerului.
In rest mashina e perfecta pentru scopul ei...
Nu stiu cine a scris titlul acestui articol dar din cate stiu eu " a fi " se scrie cu un singur " i" , probabil ca odata cu trecerea timpului orele de gramatica se scurteaza :-)
In ceea ce priveste designul noului Golf cred ca e asa cum trebuie sa fie, o reteta de succes creionata de o echipa profesionista de designeri.
Cred ca antrenamentul se poate face pe cutia de chibrite numita Dacia unde intr-adevar e nevoie de mult exercitiu ca sa se ajunga la liniile noului Golf
Consider ca Sandero este la nivelul Golfului 3 model 1993 iar Loganul undeva la editia Jetta model 1985.
In concluzie lasati Golf-ul asa cum e si insistati mai mult cu designul Daciei pt ca acolo chiar e nevoie :-)
O seara faina !!!
Autoturismul desenat de tine exista deja !!! Se numeste GOLF GTI :
2 tobe spate
difuzor aer
eleron spate
jante late
proiecoare de ceata dreptunghiulare
suspensie coborata si inatarita
dar are 210 CP :-)
lampiile spate sa fie ca la scirocco sau la alfa romeo
iar din fata sa fie un pic scirocco eos si passat cc
jantele ca la volswagen concept c (eos concept)
sa aiba aspect de u concept sa fie modern
spatele sa fie agresiv si lampile puse sus sa fie mai sportiv
multumesc ca ati folosit ideea mea la dacia logan
volkswagen a facut conceptul phaentonului mie imi place foarte mult spatele acestui concept
vTT,chiar crezi k civic apartine de segmentul premium??cu mr. VW trebuie lucrat la evacuare(fiind prea simpla),la faruri si jenti...cat despre stopuri:snt mai mult pt safety,adev,in detrimentul imaginii...dar tot arata binisor pe masina
O zi buna!
- fund mai ridicat si luneta haion spate mai oblig (gen Lancia Delta... cel vechi :)
FARURILE MICSHORATE/INGUSTATE IN PARTEA SUPERIOARA/ SPATE
STPURILE SA FIE DELIMITATE DE PRLUNGIREA BAREI SPATE SI NU DUPA ACEASTA
PLAFON CU O NERVURA RELIEFATA PRECUM LA OPEL MERIVA-ULTIL,PRACTIC SI AGRESIV
PARBRIZUL SA FIE PRLUNGIT SI PUTIN PESTE PLAFON PRECUM LA OPEL ASTARA GTC EVENTUAL SI OPTIONAL CU O TRAPA PANORAMICA
2. grila radiatorului mai butucanoasa, ca la Scirocco, cu spatiii mici intre lamele groase
3. gura de admisie din centrul barei ceva mai subtire la capete si terminata cu semnalizatoarele bagheta LED ca la Scirocco - incluzand day running lights (fiind plasate in bara, intensitatea lor nu o sa-i incomodeze pe soferii care conduc masini mai joase precum Clio I sau Opel Corsa din primele generatii). Proiectoarele ca la Polo - in cazul nostru sub semnalizatoare. Grila sa fie continua, fara brate in fata proiectoarelor. Astfel botul nu se incarca in partea de jos, nu se aglomereaza...
4. Jantele de pe Polo-ul rosu din press book-ul VW, gri inchis cu un fir subtire argintiu pe toata circumferinta.
6. Geamurile laterale putin mai lungi si mai filiforme.
7. Stopuri cu LED, si "artificii" sculptate ca la noul Polo. Teava de esapament ascunsa sau pe centru cu un tips grosut in aceeasi nuanta cu jantele.
asemenea informatii se platesc cu bani grei si voi dati ca premiu istoria vw =))
e chiar penibil
bafta celor care se prin in joc
peace
drumuri bune
- Desi nu este un element de design caracteristic VW (cu atat mai putin Golf), grila fata mi se pare ca ar arata infinit mai bine in stilul celei de pe conceptul Scirocco ... forma trapezoidala care ar putea porni chiar din colturile acelea contestate ale farurilor
- Blocurile optice, daca nu astea, cele de pe New Polo ar fi foarte ok. (si se poate pastra ideea anterioara cu grila si pe astea)
- Jantele ar trebui schimbate dupa parerea mea pentru ca atrag mult prea multa atentie, cele de pe Golf V GTi mi se par potrivite.
- Stopurile ar putea fi in genul celor de pe Scirocco, mi se par FOARTE potrivite.
- Eleronul un pic mai pronuntat, aproape ca nu se observa.
Cam astea sunt propunerile mele ... nu prea mult ptr. ca Golful este o masina cu elemente conservatoare ... si asa ... modelul propus de mine "is clearly overdesigner" :-"
Fiind grafician de meserie m-am gandit ca ar fi mai bine sa va arat modificarile aduse pe o "coala de Photoshop".
Multumesc
si din cate observ mai toata lumea care a lasat comentarii pe acest site doresc o masina sport ( mai agresiva ). domnilor daca nu va convine aveti atatea ateliere de tuning unde va puteti modifica aspectul masinii dvs. si din moment ce posedati o astfel de masina va spun ca nu va mai vine sa schimbati nimic la ea.
VW TOT E VW MASINA MICA DE CLASA EI .
DACA AS FI SA CUMPAR MASINA VA DATI SEAMA CA EU AS CUMPARA GOLFULETUL SUNT UN FAN AL ACESTEI MASINI DE PROVINIENTA GERMANA SI ACESTA E VISUL MEU DE CARE TOT IMI ADUC AMINTE
MULTUMESC ANTICIPAT
Ar fi foarte interesat ca Automarket sa nu mai permita votarea anonima, ci numai din partea membrilor Automarket, in felul asta urmarindu-se mult mai usor procesul. Cum se desfasoara acum votarea nu este reala si nici bazata pe corectitudine.
http://img176.imageshack.us/gal.php?g=fatagolf1.jpg
cv pareri
VW ar trebui sa:
1. Modifice toate unghiurile masinii pentru a minimiza curbele caroseriei. Mai multe unghiuri drepte si mai putine curbe line. Asta ar scade costurile de productie si ar da mai multa personalitate masinii care acum arata ca o bucata de branza topita.
2. Farurile cu Xenon sunt prea scumpe. Faruri simpel cu becuri H4 sau H7 ar fi indeajuns.
3. Geamurile ar trebui sa fie mai drepte, ar reduce din nou costurile de productie.
La interior:
Prea multe fitze si beculetze, un bord dintr-o singura bucata de plastic ar ajunge. Ce atata piele si alcantara, "masina poporului" ar trebui sa fie ieftina si simpla.
Da, VW-ul Golf perfect care isi respecta numele de "masina poporului" este de fapt o Dacie Logan facuta in Germania....