La mai bine de trei luni de la debutul rubricii "Fii Designer", propunem astazi spiritului vostru critic un nou model romanesc. Astfel, dupa celebrul Logan a venit randul unui alt model Dacia sa fie restilizat cu ajutorul designerului Andrei Avarvarii. Este vorba de hatchback-ul Sandero, o prezenta atat de comuna pe strazile noastre.
Ca si in cazul lui Logan, s-au gasit numeroase voci care au criticat designul modelului romanesc, copie fidela dupa omologul sau din Brazilia, care poarta insa logo-ul Renault. Creat de Centrul Tehnologic Renault din Franta, de o echipa formata din ingineri romani si brazilieni, Sandero a debutat live in urma cu un an, in cadrul Salonului Auto de la Geneva. Reactiile publicului au fost pozitive, drept pentru care productia a demarat foarte curand, in luna iunie. Treptat modelul a devenit aproape la fel de popular ca fratele sau mai mare pe piata din Romania si chiar pe Batranul Continent.
Testat la EuroNCAP in luna noiembrie a anului 2008, modelul romanesc a reusit sa obtina trei stele pentru protectia adultilor, patru stele pentru protectia copiilor si numai o stea pentru protectia pietonilor. Versiunea mai bine echipata a reusit insa sa scoata patru stele pentru protectia adultilor.
Automarket va propune astazi un facelift pentru modelul romanesc. Asteptam criticile voastre la adresa liniilor modelului produs la Mioveni, pentru a construi impreuna, cel putin pe hartie, un subcompact autohton mai atragator. Prelucrarea digitala pe care o vom publica miercurea viitoare va prelua cele mai pertinente sugestii si le va concretiza in linii de design.
2.Manere usi similare celor de pe Renault Clio 2.
3.Eliminata bagheta aceea de la fereastra usa spate.
Ce ii lipseste :
- un maner pentru portbagaj (pe exterior) , ca sa am si eu de sa o apuc cand deschid portbagajul , nu sa bag mana sub usa.
-teava de esapament mai bine integrata caroserie (eventual ascunsa)
-antena radio mai discreta
-carligul de tractare mai discret (eventulal acoperit cu ceva)
-oglinzi mai mari, mai patrate
-faruri spate alungite in sus, pana aproape de plafon sau extinse pe haion
-faruri fata mai alungite, sa se termine in unchi ascutit in partea de sus
-astuparea carligului de tractare spate
-toba de esapament acoperita de un ornament nichelat
-bara spate mai lasata,pentru a nu se mai vedea din orice unghi puntea spate
-ornamente proiectoare(gen logan)
In rest este super masina!
2. manere usi spate ascunse - gen alfa romeo
3. faruri ceata dreptunghiulare, dupa forma prizei de aer din bara fata - gen peugeot 407, 307 facelift numai intoarsa dupa forma prizei de aer.
-Sigla sa fie cea de dinainte (scut) parca asa se numea dar il loc dde albastru ar fi fain griul de acuma
-Bara din fata sa "zambeasca" gen Hyundai i30
-Stopurile alt contur mai bine structurat....
- farurile fatza... gen golf 6
- farurile fatza. sa nu mai vina asa lungi pe aripile laterale ...mai scurte
- in partea infer. (de jos) a farurilor fatza, sa vina niste lumini de zi ( leduri ca la Audi )
- triplele spate ...sa nu mai vina pe vertical, ci pe orizontal sa vine peste usa portbagaj,... gen golf 6
- a 3-a tripla spate,...mai lunga putin ...cu leduri k la skoda
- jenti mai mari ( latime si diametru )
- capota...mai coborata putin ...prea '' borcanata ''
- antena scurta pe plafon spate ( golf )
- semnalizatoare laterale la oglinzi daca se poate ..;)
Mult succes Avarvarii si Automarket !!!
-manere usi gen Clio 3, negre
-antena radio integrata in plafonul spate si ff discreta (cum e moda acum)
-garda la sol mai coborata la puntea spate (in fata e ok)
-inlocuire sigla Dacia cu cea Renaul (cu rombul renault, pt ca arata si ea a marca de masina)
-niste jenti cu 7 sau 10 spite, negre sau argintii (e mai ok asa)
-stopurile spate sunt de cacao ....inlocuiti-le voi cu unele de la clio 2 bicorp...il prinde mai bine asa
In rest....e ok....asta e Dacia...cu ea defilam inainte :P
-in loc de faruri ceata niste leduri[gen noul Mercedes E-classe].
-oglinzile laterale sa fie vopsite in alunimiu sau crom[gen Audi]
-stopurile spate sa fie in forma de Bmw seria 3.
-o singura toba esapament in partea stanga cromata..........
fara acel model de pe capota , in dreptul stergatoarelor
sa fie despartit stalpul dintre geamurile laterale
antena mai mica
oglinda de bmw , sau orice altceva mai stilat
faruri fara partea de sus , fara semanlizarea deasupra , ci integrata in far; cu fundalul negru si proiectoare
stopuri cu leduri , restilizate
garda la sol mai joasa
evacuare dubla
Ps:daca vreti garda la sol coborata tineti mereu 3 saci de ciment in portbagaj si atunci o sa fie coborata....
sa fie ca un coupe
cu insertii cromate
mai extravagant
mai sportiv cu culoare albastru deschis
sa fie o masina cu personalitate
mai bine faceau un sedan din ea.
este prea inghesuita masina in fatza dreapta nu ai loc sa stai lejer stai inghesuit agitat incordat bordul prea simplu pare "made in china" gen fake ,daca pueti un casetofon punetil integrat in bord si sa fie cu niste utilitati in el (mp3/diferite reglaje) ar arata mai a masina! daca tot incercati sa schimbati dacia de ce a fost inainte schibatio nu faceti aceiashi treaba de mantuiala .
Daca tot vreti sa faceti o treaba adaugati 20 cm masini si veti avea mai mult pentru interior si chiar pentru exterior !
Sper sa va prina bine opinia noastra a tuturor ?
P.S. Angajati designeri tineri pentru interior exterior vetzi avea de castigat daca mai tineti tot batraneii aceia o sa ajungem la aceiashi dacie clasica 1310 ;)
PS: spre deosebire de romani , vesticii au inteles ca e criza , si prefera sa cumpere masini mai ieftine , dar noi . Romanii mai au de invatat si de spalat pana acolo .
Masina are un raport pret/calitate decent (ca sa nu zic destul de bun) . La 10.000 euro (cat ajunge una echipata complet) nu te astepti la un exterior de Ferrari , interior de Bentley si performante de SLR 722 . Este facuta sa fie o masina decenta si relativ ieftina , ca pentru romani , insa romanilor le "pute" Dacia.
O zi buna in continuare.
Ei isi permit sa le schimbe odata pe an, pt ca sunt ieftine, dar la salariile noastre sandero e jaf la drumul mare. Nu merita nici jumate din pretul lor. Daca ar fi si la noi 2000 euro masina asta noua ar fi aceasi situatie ca la nemti. Dar la 10000 euro e hotie.
Si nu mai ridicati in slavi marca dacia ca e un gunoi de masina.
Sa incepem cu redesenarea lui Sandero
-Garda la sol sa fie mai mica, neaparat.
-Gura de aer din bara sa fie pusa invers, proiectoarele sa iasa fie dreptunghiulare incastrate in gura aceea.
-Oglinzile sa aiba o forma mai aerodinamica mai rotunjoara, caci astea sunt de camion.
-Manerele usilor restilizate intr-o forma mai finutza.
-Pe haion un eleron sport mai mare ,care sa completeze lipsa de creier a celui care a desenat stalpii spate.
- Stopurile cu LED(eventual)
-Evacuarea cu cap cromat forma ovala
-Si aripile sa fie putin mai evazate.
cam atat...astept sa vad ce o iesi:X:X:X
Spatele - parca e fundu unui caine cu coada intre picioare dupa ce i-a dat cineva un sut. La ce faruri mari are in fata trebuia si stopurile sa fie mai mari. Stalpii spate sunt oribili ca design. Consola spate mai lunga. Masina vazuta din profil e disproportionata din cauza asta.
Interiorul - prea simplu si nu e practic deloc. Ar fi trebuit sa fi avut mai multe compartimente de depozitare. Si bordul la fel... decat sa faca niste butoane mari ca sa umple spatiul ca nu aveau cu ce altceva, mai bine faceau niste sertarase...ceva.
Scaunele sa fi fost ceva mai definite ca forma si mai subtiri, nu asa de parca sunt umflate cu pompa
Amin.
2. oglinzi integrate in caroserie ca la penultimul model de opel vectra
3. roti mai mari daca tot are ampatamentul ala
4. o grila mai deasa
5. o noua stema :))
6. putin mai turtita caroseria, si mai lata
La interior - cateva schimbari ce tin de ergonomie.
In banii astia, mai multe nu prea poti schimba.
1. OFFTOPIC
2. esti incapabil sa intelegi/accepti realitatea/argumente.
Iti doresc mult succes in viitorul tau BMW E30 "tunat la maxim" din care rasuna guta si acm.Acum fugi la lectii , ca e cazul si ma refer in special la cele de "Logica si Argumentare".
PS: ca fapt divers , am condus mai multe masini decat ai tu clase.
Cred ca Sandero este un model destul de reusit. Ceea ce supara putin vizual este fata cam prea inalta la nivelul mastii si farurilor, ceea ce o face sa para foarte masiva, mai ales privita de l anivelul caroseriei. Este foarte placuta si originala "umflatura" aceea de pe usi.
Lateral:
- As renunta la bandourile negre din partea inferioara a portierelor
- Rotile merita un design ceva mai dinamic si neaparat sa fie mai mari, eventual de 17 inci
- La cat de fluid e bosajul de pe usi, ar fi bine ca retrovizoarele sa se armonizeze cumva cu el, asa ca le-as face ceva mai organice ca forma
Fata:
- As cobori putin masca radiatorului, poate cu o bagheta inferioara ceva mai masiva
- Spoilerul ar trebui redesenat in ideea ca partea inferioara care cuprinde proiectoarele si gura mare de aerisire sa nu mai fie incadrate de acel profil embosat care nu se leaga cu nimic. As incastra proiectoarele in forme ceva mai rectangulare care sa se continue in sus pe spoiler, spre faruri, cu un profil in forma de bumerang, oarecum similar noului C3, sau, si mai elegant, ca la noul Astra, dar pozitionat invers
- Pentru o nota moderna as face proiectoarele led, curbate pe forma noului profil
- Farurile de la Stepway, fumurii, ar fi foarte potrivite
Spate:
- Spoilerul trebuie sa scape de acel bosaj regasit si pe cel din fata
- Carligul de relorcare trebuie ascuns, ca la Logan face-lift
- As transforma sigla de mari dimensiuni in maner pentru hayon, partea centrala a siglei, goala, putand fi butonul de deschidere, care este acum pozitionat sub sigla
- Un eleron ceva mai sportiv, care sa continue fluid linia curbata a plafonului ar fi potrivit
- Linia ceva mai agresiva ar putea fi subliniata de o iesire personalizata a esapamentului
Cam atat. Mult succes!
- guta si acm ascultitu cu familia ta
- lectii e cazul tau sa mai iei, corigentule
Nu am Bmw , am un AUDI A4 2006, cu aceasi bani cat costa si sandero tau si la intretinere e cu mult sub Dacia ca si preturi, asta asa pt cultura ta generala.
O zi buna iti doresc si nu te mai chinui sa scrii ca nu o sa-ti mai raspund la idioteniile care le scrii
PS nu cred ca ai condus mai multe masini ca mine....mai ai multe de invatat
Partea de sus a farurilor sa fie taiata din prima linie a grilajului,sa continue pana la a semnalizare pe care sa o inconjoare terminandu-se esact cum este partea de sus a farului(asemanator cu BMW e46)doar ca sa fie in partea de sus.
Capota ar trebi si ea modificata astfel ca nu o sa mai fie nevoie de dungile ce se afla deasupra farurilor.
Stopurile din spate pot suferi aceeasi modificare(tot in partea de sus),mai exact deasupra stopurilor din spate.
Iar daca tot reusim sa dam un aer putin mai agresiv sunt de acord cu teava de esapament putin mai groasa si "mai bine integrata in caroserie".
Schimbam farurile cu ceva gen Hyundai Santa Fe modelul 2007 sau schimbam capota sa acopere partea de sus a farurilor.
Spoilerul modificam in zona farurilor de ceata si punem de forma dreptunghiulara.
Grila din fata ramane.
Sigla Dacia sa o schimbam si sa punem cea veche de la prima Dacie Logan
Jentile le marim putin pana la 16".
Schimbam oglinzile retrovizoare cu ceva mai mici si dreptunghiulare.
Antena e prea lunga si prea ridicata, punem ceva mai scurta si mai inclinata sau o mutam intr-un loc mai discret, are aspect de insecta cu antena "sculata".
Garda la sol ramane pentru drumurile noastre e ok.
Comentariu asupra motorizarii:
Motorul 1.6 de 16 valve mi se pare perfect la 112 cai pentru ea, totul mai mic sau diesel e stupid
si fara sens, la cele 1025 kg n-are rost motor minuscul sau diesel. Iar 1.6 benzina e numai bun sa-i dea viata acestei bestii.
Partea din Spate:
In primul rand, farurile schimbate cu ceva liniar sau patrulater, in nici un caz, forma aia de trapez indoit.
Schimbam forma spatelui in ceva drept si putin inclinat gen Ford Focus si prelungim un pic, pare prea ingrmadit si scurt.
Nu vad necesitatea unui maner sau ceva dispozitiv de prindere pentru a deschide portbagajul nue singura care e asa, folosind cheia cu care deschidam usa putem sa o si ridicam, sunt destule exemple VW Passat, Golf, Ford Mondeo, etc. n-avem nevoie de maner de geamantan sau ceva penibil.
Carligul din spate il acoperim e vizibil si strica aspectul.
Sigla din nou o schimbam cu cea de la primul Logan.
Si pe cat posibil putem inlatura inscriptia "By Renault" sunt marci partenere respectiv mama de mai mare calibru si nu-si pun "by"-urile exemplu Audi si VW, nu vedem la Audi scris by VW sau masinile cu componente de la alte marci Opel Omega "engine by BMW" ceva penibil din nou, lipsa de patriosm.
Toba de evacuare putem pune una cu diamentru mai mare sau punem pe ambele parti aspect mai sportiv/puternic.
Acestea sunt din punctul meu de vedere modificarile necesare!
Automobilul Dacia este produs IMPOTRIVA UMANITATII.
cu alte cuvinte, NU S-A TINUT CONT NICI UN MOMENT ca este construita PENTRU a fi folosita de OAMENI.
in intreaga ei istorie.
Acest mesaj trebuie interpretat ca fiind raportat la un produs care se fabrica in anul 2009.