Cel mai nou model al constructorului din Mioveni, Duster, a venit in atentia seriei "Fii Designer" de la Automarket. Utilizatorii portalului nostru si-au spus parerea privind modificarile pe care ar vrea sa le vada pe primul SUV al celor de la Dacia, iar designerul Andrei Avarvarii s-a pus pe treaba si a cules cele mai interesante propuneri, dupa care a realizat un model in functie de acestea.
Cititorii nostri au dorit ca Duster sa fie echipat cu cauciucuri mai late si cu jante mai mari, iar aspectul general al modelului sa fie mai agresiv. Caracterul offroad al lui Duster este subliniat de catre ornamentele argnintii aplicate pragurilor, barii de protectie fata si a partii inferioare a barei de protectie spate, care au fost pastrate de la versiunea standard a acestui SUV. Bosajele aripilor au fost marite subtil ceea ce ii confera lui Duster un aspect ceva mai masiv.
Grila fata a primit un design angular, tendinta care a fost aplicata si la nivelul capotei motor. Blocurile optice au fost modificate, iar oglinzile si manerele usilor au acum o forma noua. Intregul aspect al lui Duster a fost schimbat de catre vopsirea elementelor negre in culoarea caroseriei, lucru care ii confera un plus de masivitate acestui model. Trebuie sa remarcam si proiectoarele noi cu care a fost echipat Duster, fiind vorba de doua elemente mai mari, care au fost amplasate diferit in bara de protectie.
Posteriorul lui Dacia Duster a fost modificat si el destul de mult. Primul SUV din Mioveni are o luneta dreptunghiulara, iar usa hayonului a fost schimbata. Blocurile optice spate au fost alungite in stilul celor prezente pe XC60, iar acestea nu mai formeaza o forma geometrica alaturi de usa hayonului. Esapamentul lui Dacia Duster a fost integrat mai bine in bara spate prin intermediul unui ornament, lucru care ii confera acestui model un aspect mai placut.
Si totusi, cum se face ca un talent ca Avarvarii "freaca menta" pe acest site, in loc sa lucreze la o companie de automobile? Cred cu siguranta ca e cu 10 clase peste papagalii designeri ai lu Dacia.
Felicitari Avarvarii si bafta in continuare!
Chiar daca seamana cu Sandero si alte marci au modele cu design asemanator (de ex. Golf VI si noul Polo)
Nu stiu de ce trebuie schimbat desigul la fiecare model, parca Dacia n-ar avea o identitate anume.
(app, ia cautati voi volkswagen amarok si spuneti-mi daca nu cumva va plac farurile).
Daca vroiam o masina feminina, de pamplezir, pentru oras, poate luam un Sandero Stepway sau o alta masina cu forme mai "blande".
NU! Design-ul e perfect cum l-a facut Dacia. Nu as fi cumparat niciodata masina modificata de Automarket.... care oricum e doar un "face-lift" la Stepway, deci masina asta a mai fost "inventata" deja de Dacia...
nu mi-ar fi jena cu o Dacie d'asta.
good job!
Dacia a facut bine. Farurile trebuie sa asigure iluminare buna in orice conditii: trecere prin balti cu noroi, drumuri forestiere intunecate, viscol, etc.
Masina asta fina desenata de voi, cu fata gen "fund de bebelus", nu se preteaza pentru iesirii de pe drumurile asfaltate.
• Intai citim toate comentariile si le eliminam pe cele off-topic, pe unele scrise la misto sau pe cele naive (exemplu: “faruri ca la dacia duster concept” – oricat de frumoase ar fi, respectivele blocuri optice nu pot fi reproduse pe un model de serie low-cost )
• In al doilea pas alegem dintre comentariile care se exclud reciproc pe acelea care sunt mai originale dar si mai realiste (lucru foarte important in cazul particular al brandului Dacia). Spre exemplu, dintre variantele: “farurile gen range rover”, “Farurile asemanatoare cu cele de pe Sandero” si “faruri ca la noul audi a8” a fost aleasa directia “ieftina” si care conserva identitatea Dacia, atat cat exista…
• Odata selectate comentariile care urmeaza a fi folosite, se purcede la fapte, pastrandu-se in minte ca rezultatul trebuie sa fie unul armonios si unitar, treaba nu neaparat usoara, daca ne gandim ca plecam de la un “briefing” destul de eterogen.
Daca aveti idei sau sugestii legate de felul in care poate fi perfectionat procesul de mai sus, le asteptam cu interes.
Legat strict de episodul Duster, iata cateva precizari. Nu am pierdut din vedere nici o secunda faptul ca trebuie sa fie un produs low cost, care NU trebuie sa concureze direct Koleos sau Qashqai. Pe un asemenea model nu se pot gasi blocuri optice cu “siraguri de LED-uri” care costa de 3-4 ORI!!! mai mult decat un bloc optic clasic. La Mazda 6 SW, spre exemplu, blocul optic spate ca piesa de schimb costa 770 EUR, in conditiile in care cel clasic costa doar 200 EUR!
Tot in acelasi registru, puteti observa ca, nici un model Dacia nu are bloc optic pe hayon/capacul portbagajului. Asta pentru ca este mai costisitor sa montezi asemenea componente electrice/electronice pe un element de caroserie batant. Din acest motiv prelungirea stopurilor pe hayon nu a fost considerata a fi in spiritul low-cost al marcii. Majoritatea a criticat elementele trapezoidale pe a cincea usa, drept pentru care le-am desfiintat. Fara ele, luneta tesita la extremitati, nu-si mai are rostul. Atat aceasta modificare cat si marirea celui de-al treilea geam, ajuta puternic vizibilitatea spate. cine sofeaza stie. Daca tot nu putem avea pretentii de rafinament estetic, ne putem gandi la cateva aspecte practice :)
A ramas posibilitatea de extindere a stopurilor pe inaltime “gen XC 90”, evident fara a copia liniile sau costurile modelului mult mai luxos.
Legat de evacuarea dubla simetrica pentru Duster, cred ca suntem cu totii de acord, ar fi un “overstatement” complet gratuit cu actuala gama de motoare.
Am ramas surprins sa vad ca nu a carcotit nimeni in legatura cu barele de pe acoperis, care cel putin mie mi se par grosiere.
Astea fiind spuse vreau sa va multumesc pentru participare, si va asigur ca astept cu interes sugestiile voastre, pe care incercam de fiecare data sa le punem in aplicare cat mai fidel.