Mulțumesc pentru replica civilizată chiar dacă m-am exprimat cam agitat legat de ce am citit în articol.
Nu-mi place nici mie să am mașină în față, numai că eu am vorba asta de la tatăl meu, care conducea dinainte de al doilea război.
Nu este vorba de orgoliu prostesc aici, ci e ideal din considerente de siguranță: de anticipat drumul și posibilele pericole. Poate pentru un șofer începător este mai bine să urmeze mașina din față, mai ales noaptea, și sigur îi va fi mai ușor.
În cazul meu însă consider că sunt mai în siguranță dacă văd în profunzime drumul, nu trebuie să fiu permanent pe fază să frânez dacă șoferul din față este panicat de orice mișcare pe marginea drumului sau pur și simplu merge inconstant sau mai încet decât ar fi cazul.
Nu sunt adeptul depășirilor la limită deși în rare ocazii frustrarea m-a împins să recurg la ele dacă am crezut că se pot face în siguranță.
Nu comentez acum oportunitatea unei depășiri și dacă este cu adevărat nevoie de ea fiecare poate decide pe moment, însă când o fac viteza este ultimul lucru la care mă gândesc, efectuarea manevrei în siguranță fiind prioritatea nr. 1. Iar asta înseamnă uneori finalizarea ei cât mai rapidă. Și am nenumărate exemple de situații în care depășiri repetate m-au scos din coloane și am putut să-mi continui mersul alert dar legal.
În plus, eu evit dacă pot drumurile aglomerate chiar dacă asta înseamnă DN și nu autostradă, sau DJ / DC în loc de DN cu 4 benzi.
Șoselele principale în România sunt ticsite dar nu sunt singura variantă mereu, cine scoate capul din Waze și se uită la alternative poate conduce mai liniștit.
Altă dotare ”inteligentă” și inutilă dar pe care vor să ne pună s-o plătim.
Pe lângă relativitatea cu care mașina va putea detecta corect viteza (cu indicatoare lipsă sau în pomi sau comunicare GPS / GSM lipsă), avem aici o problemă gravă de siguranță.
Câte depășiri nu necesită pe timp scurt depășirea limitei de viteză pentru a putea fi finalizate în siguranță?
Mai ales că minunata noastră rețea de drumuri nu e atât de dotată cu 2 benzi pe sens și mai prezintă și o multitudine de sectoare de drum unde fereastra de vizibilitate pentru depășiri este foarte scurtă.
Multă minte le trebuie celor ce-au propus această ”minune” ca să-și exemplifice cum accelerarea este anulată în plină depășire....
Este altă aberație din seria ”dacă eu am autostradă au toți”. Sau ”puneți taxă de poluare că eu am metrou la scară”.
Adevărul e că nu poate pricepe oricine nici măcar lucruri de bază. De exemplu un analfabet funcțional cu IQ de cap cu gumă pe el. Cu sau fără striații dar cu pasiuni de cunoscător pe net.
Mai dau niște link-uri, ca pentru anonimi cărora le greu să caute cu google dar se pricep să cârâie la ce li să dă mură-n gură:
https://www.lesschwab.com/article/4-reasons-not-to-drive-winter-tires-through-summer.html
https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/learn/winter-tyres-vs-summer-tyres.html
https://herthundbuss.com/en/industry-more/winter-tyres-in-summer/
https://www.dunlop.eu/en_gb/consumer/learn/winter-tires.html
PS: Sunt mai multe șanse să dai vara în capul de pod cu vechitura premium cu gioarse de iarnă, ”sărakilor” cu Logan le-au rămas bani și de revizii și anvelope, deci trec pe lângă tine și-ți fac poze, valorosule.
PPS: Doar 8 voturi negative? Sus ai reușit mai multe :)))
Nu mai bine vă informați voi înainte să-mprăștiați informații false într-un mediu deja cu educația la pâmânt?
”Winter tires are [...] less effective at dissipating heat, so the risks of overinflating and blowouts are much higher.
The rubber compound is much more flexible, which [...] often results in a loss of control.
Since the rubber compound is softer [...] this creates more rolling resistance and uses more gas.
When you drive on winter tires in summer, you reduce their lifespan by close to 60 per cent, as opposed to if they were only used in winter conditions.
[...] Driving on winter tires in summer increases the braking distance by at least 10 per cent on dry pavement and 26 per cent on wet pavement!”
https://www.continental-tyres.co.uk/b2c/tyre-knowledge/winter-tyres-in-summer.html
Iar faptul că siguranța și fiabilitatea sunt net superioare la o mașină nouă (dacie sau nu) față de o mașină de peste 20 de ani sunt STATISTICĂ.
Scuze dacă v-am întrerupt bășcălia ieftină și gratuită despre Dacia.
Și distracția cu voturile multiple, idic, care-ți face inepțiile ”bazate”.
Ce bășcălie de bodegă, ”masinile scot fum de 100 de ani”.
Cine nu face diferența între gaze arse controlat și fumul poluator al unui cazan neîntreținut nu merită carnet nici pentru căruță.
Una e să mergi legal cu un non-euro îngrijit la zi și să scoată abur pe țeavă iarna, cu totul altceva să te-nnegrească un diesel euro 6 cu filtrul în neregulă când pleacă de la semafor sau să te înece într-un nor albăstrui câte un Astra G de 20 de ani care arde la fel de mult ulei ca și benzină.
De-aia nu putem discuta de poluare decât după ce sunt trase pe dreapta instant toate fumigenele (și mă refer și la suvoaie scumpe birjărite pe-afară dacă e cazul) și trimise la RAR să ia ITP-ul fără ”șpagă la băieți”.
Ultimele comentarii
775 in total