Prețul daciilor este în continuare mai mic decât al concurenței, chit că grila scorurilor auto crește accelerat, mulțumită restricțiilor UE, pandemiei și acum inflației.
Renault speculează și crește prețurile Dacia cât își permite să aibă vânzările bune pe care le vedem.
Acuma fiecare decide (preferabil după nevoi nu aspirații), dacă vrea un langoș simplist care-l poate scoate și-n afara asfaltului sau o gogoașă pseudo SUV glazurată cu brizbrizuri costisitoare.
De acord, fiecare după preferințe.
Numai că eu am pus prețurile de listă, cu rabla și Dusterul scade sub 20.000.
Iar CX30 e o jucărie mică și dotată bine, făcută pentru șosea, pe când Duster duce confortabil 4 persoane cu bagaje în vacanță, inclusiv la plaje mai izolate.
Când am început să citesc impresiile lui Gabriel Nica despre Duster (a propos, exprimarea sună frumos, dar n-a rafinat nimic Renault, a luat trenul de rulare 4x4 de la X-Trail și cel mult a adaptat platforma B0 pentru el) eram gata să pun pariu că marea problemă e prețul.
Și nu m-am înșelat, apoi am verificat și eu:
SsangYong Tivoli 1.5 163 CP Style AWD - 18.700 EUR (fără roată de rezervă are 311 litri de portbagaj, nu 427 cât are versiunea 4x2)
Suzuki Vitara 1.4 129 CP Passion Allgrip - 22.000 EUR
Și ca referință doar:
Opel Crossland 1.2 130 CP Edition 4x2 - 23.130 EUR
Skoda Cammic Style 1.5 TSI 150 CP 4x2 - 22.804
Și pentru o comparație corectă hai să vedem și de la cât pornește Dusterul de 150 de cai cu 4x4:
Dacia Duster 1.33 TCe 150 CP 4x4 Expression - 21.050 EUR
În condițiile în care Dusterul e o mașină polivalentă, cu TCe-ul proiectat și folosit împreună cu Mercedes, cu 4x4 de concepție japoneză, gardă și capacități offroad reale și incomparabile cu ale jucăriilor din lista de mai sus, întreb și eu ce naiba mai e scump la 21.000 de euro în condițiile actuale ale pieței? Nu mai departe de săptămâna trecută apărea testul cu n S-Cross comparabil de 28.000 de euro pe Transbucegi....
”Tir cu 80 pe V.O. e deja raliu.”
Deja am impresia că n-ai condus pe-acolo niciodată unu, că sunt destule secțiuni unde se poate merge cu viteză și peste 100 (nu reiese că și merg așa, simt că e nevoie să menționez), și-n plus mai mereu unele TIR-uri încearcă să recupereze timpii pierduți în ambuteiaje rulând constant cu 80 (inclusiv în localități, venind aproape de bara din spate la intimidare ca să forțeze pe cei ca mine, care merg cu 50-60, să crească viteza).
Asta e, greu să exemplifici unele situații unor oameni care vorbesc din teorie și-și pun și ochelarii de cal, refuzând să accepte altceva decât propria perspectivă limitată.
E clar că logica nu e punctul tău forte, prearelaxatule.
Îți dau un exemplu de Gâgă, familiar oricui a condus pe valea Oltului.
Ai un TIR în față care merge cu 80. În scurtele ferestre de vizibilitate care apar pe mulți km, ai impresia că poți depăși în siguranță cu 100 km/h (limita legală pe drum european - DN7 / E68)?
În plus, nu am scris că nu suport ci ÎMI PLACE să nu am mașină în față.
Se pare că e nevoie să completez că dacă mașina din față merge aproape de limita legală nu simt nevoia de depășire.
Eu am efectuat toate testele corect și le-am trecut, iar experiența îmi permite să circul alert dar legal, fără să fiu întârziat sau pus în pericol de nenumărații neatenți, necalificați sau adormiți la volan.
Și te rog să nu mă jignești dacă tu ai picat testul de logică la citirea comentariilor mele.
Ultimele comentarii
775 in total