Te-a dat de gol Edică una din exprimările împiedicate de care ai tot abuzat: ”cumpara tarile nordice”.
Și te trădează evident turbarea cu care exagerezi. Când o termică pe frig extrem sau cu AC din greu poate consuma chiar și cu mama GPL-ului un plus de aproximativ 10% față de medie, la temperaturi extreme o electrică poate trage din bateria aia stresată pe litiu și 100% în plus față de consumurile clamate de producător, cu toată pompa de căldură sau alte încercări de marketing de a atenua grozăvia.
Deci plusul la extreme e în jur de 10% la termice și poate fi de 10 ori mai mare la electrice.
Și miră-te de ce oamenii nu ”trec la electrice”, cât timp nici cu pomana maximă a statului român (peste 11.000 euro), electrica ajunge să fie și cu 50% mai scumpă față de modele pe combustibil lichid FĂRĂ dezavantajele electro....casnicelor (ca să subliniem și ”avantajele” autonomiei).
Nu știu cine și pe la ce dealeri a căutat prețurile concurenților dar secțiunea de comparații e praf.
M-au frapat niște scoruri prezentate acolo, am intrat pe dacia.ro sau opel.ro și prețurile diferă.
Aș vrea să văd și eu Clio ăla de la 13.580 euro, când Sandero începe de la 13.650 (turbo, nu aspirat) iar pe renault.ro Clio pleacă de la 14.080 sau 22.030 euro varianta E-Tech.
Nu insist, diferențe am găsit și la Fabia sau Corsa, mai mult mă frapează că la spațiu interior e scris cu subiect și predicat că Fabia are portbagaj mai mare decât Sandero (foarte frumos) dar la comparația de preț Sandero e omis.
Da, există scuza convenabilă, că Dacia n-a pus dublu ambreiaj pe Sandero ci doar CVT, dar e evident nu dădea bine o diferență de aproape 4000 de euro între variantele cu automată ale Sandero și Fabia.
Acum mai scumpă și decât Clio, mă-ntreb când naiba a fost Fabia vreun chilipir, în trecut existând prețuri mai bune la modele mult mai spațioase gen Dacia Logan, Kia Ceed sau Fiat Albea.
Nicu, după ce ai scris 3 pagini de detalii tehnice și nu s-a referit măcar la o virgulă de-a ta, îți dai seama că nu poți să ai pretenții de la un anonim care dă replici la care doar el râde și e la nivelul la care se amuză că-și dă singur + și te înroșește pe tine în lipsa oricărui argument...era să zic neuron :)
Interesant, Franța oferă familiilor cu buget redus maxim 7.000 de euro pentru o mașină electrică de MAXIM 47.000 de euro.
România acordă NERESTRICTIV chiar și 11.500 de euro, oricărui individ care-și dorește ȘI mașină de oraș electrică, indiferent dacă e vreun Spring sau vreun SUV de lux.
Altă observație: ”costurile pentru materii prime, precum nichel, cobalt și litiu sunt în creștere”.
Aștept cu interes momentul în care inteligenții decidenți UE se vor trezi din adormire și vor corobora această situație cu efectele crizei energetice și poate vor reconsidera imb€cilele măsuri restrictive din domeniul auto.
Care poluare la ”reciclarea sistemului de propulsie termic”? Adică toate componentele metalice care pur și simplu sunt retopite și e recuperat aproape 100% din material?
E mare tupeu să consideri asta ”poluare” când procesul periculos, complex și energofag de reciclare PARȚIALĂ a acumulatorilor bazați pe litiu nici măcar nu ajunge să aibă loc pentru multe vahicule electrice.
https://www.washingtonpost.com/nation/2022/06/22/tesla-fire-sacramento/
Oamenii din orașe, pentru sănătatea lor, ar trebui să-și mai miște din mașini și să meargă pe jos până-n stația de tramvai / troleibuz și să folosească singurele electrice fezabile: alea cu fir.
Ultimele comentarii
775 in total