Fie că ne dorim sau nu să recunoaștem, încălzirea globală schimbă nu doar legislația europeană privind emisiile de CO2 ale automobilelor, dar și obiceiurile de consum. Pentru că, deși ne aflăm în zona temperată a Bătrânului Continent, anotimpurile nu mai au sezonalitate cu care ne-am obișnuit. Trecerile de la vară la iarnă sunt din ce în ce mai bruște, iar modificările vremii pot fi imprevizibile.
Tocmai de aceea e din ce în ce mai greu să ții pasul cu vremea atunci când vine vorba de anvelope. S-ar putea să te trezești că ai schimbat anvelopele prea devreme și ești surprins de o ninsoare la final de martie.
Pentru ceva mai mult confort când vine vorba de schimbarea anotimpurilor și a anvelopelor, există soluția unor pneuri all-season, care pot fi folosite atât pe vreme rece, cât și pe vreme caldă. Bineînțeles, primul lucru care ne vine în minte atunci când ne gândim la o anvelopă all-season este că vorbim despre un compromis.
Însă, tehnologia acestui tip de pneu a evoluat atât de mult, încât acum putem vorbi de performanțe apropiate de cele ale anvelopelor dedicate.
A DOUA GENERAȚIE MICHELIN CROSSCLIMATE 2
Michelin este producătorul cu cea mai mare experiență în această zonă, lansând recent a doua generație a anvelopei CrossClimate.
Aceasta promite beneficiile unei anvelope de vară în ceea ce privește performanța la frânarea pe carosabil uscat și umed, fiindcă profilul are o nouă formă în V, care asigură evacuarea bună a apei, precum și tehnologia V-Ramp, care maximizează contactul cu solul și garantează stabilitate în cazul frânărilor pe asfalt uscat.
Michelin CrossClimate2 promite și o eficiență energetică mai mare, precum și o durată de viață crescută. Tehnologia Maxtouch maximizează și ea contactul anvelopei cu asfaltul, iar lamelele LEV reduc pierderile de energie. Peretele lateral CoolRunning absoarbe mai puțină energie în timpul flexării, comparativ cu o anvelop standard, favorizând și ea eficiența.
Tocmai aceste tehnologii fac ca anvelopa să fie recomandată modelelor care vor economie de carburant și emisii reduse. Includem aici atât mașini convenționale, cât și mașini electrice.
IARNA NU-I CA VARA
„Iarna nu-i ca vara”, spunea cineva odată. Michelin CrossClimate2 a luat în considerare și acest aspect, pentru că, în anotimpul rece, garantează tracțiune și frânare pe zăpadă, chiar și la temperaturi scăzute. Marcajul 3PMSF (3-Peak-Mountain with Snow Flake) de pe pereții laterali ai MICHELIN CrossClimate 2 confirmă faptul că anvelopa poate fi folosită iarna, chiar și în țările în care anvelopele de iarnă sunt obligatorii.
Pentru rularea pe zăpadă, Michelin CrossClimate 2 beneficiază de trepte pe bloc, care ajută la blocarea zăpezii în golul transversal și sporește contactul zăpadă pe zăpadă. De asemenea, P-Edge este o tehnologie care îi permite canalului transversal să se deschidă și să apară muchii de aderență pe măsura ce anvelopa se uzează.
PERFORMANȚE RECUNOSCUTE ÎN TESTE INDEPENDENTE
Expert în piața anvelopelor All-Season, Michelin și noul CrossClimate2 se clasează în topul unei serii de teste europene care implică anvelope premium All-Season. Mai exact, a primit următoarele distincții:
– Locul 1 pentru frânare pe carosabil uscat, pe carosabil umed (anvelope uzate, la adâncimea legală a benzii de rulare), pe zăpadă, de la primul până la ultimul kilometru (nou și uzat).
– Locul 1 pentru performanțele de tracțiune pe zăpadă, de la primul până la ultimul kilometru (nou și uzat)
– Locul 2 pentru performanțele de frânare pe carosabil umed (nou)
– Randament kilometric și rezistență la rulare excelente
Michelin CrossClimate2 oferă o combinație de tehnologii avansate, aplicate tuturor componentelor sale, dar mai ales compușilor și benzii de rulare. Astfel s-a obținut un echilibru între materialele folosite pentru banda de rulare și modelul benzii de rulare în sine.
E o nouă generație de anvelope All-Season care oferă performanțe ridicate de anduranță, de la primul până la ultimul kilometru, adică până la adâncimea minimă legală a benzii de rulare. Michelin CrossClimate2 – atât nou, cât și uzat. Dovadă e faptul că a ieșit în top în șase din nouă teste (în principal teste de frânare și teste ale performanței de tracțiune) desfășurate în 2020 și 2021.
UN INTERVAL MAI MARE DE UTILIZARE
Mulțumită noilor componente, anvelopele Michelin CrossClimate2 pot fi schimbate mai rar și doar când ating limita legală de uzură. Astfel, ele garantează un avantaj atât pentru șoferi, cât și pentru planetă.
Mai exact, șoferii economisesc bani mulțumită duratei de viață mai lungi a anvelopelor, bucurându-se în același timp de o rezistență la rulare performantă, care contribuie la economia de combustibil, kilometru după kilometru.
Când vine vorba de planetă, vorbim despre faptul că mai puține anvelope de schimbat necesită mai puține materii prime și înseamnă mai puține deșeuri.
Rezistența scăzută la rulare echivalează cu emisii mai mici de CO2. Rezistența la rulare a Michelin CrossClimate2 este comparabilă cu cea a unei anvelope de vară.
O ANVELOPĂ MADE IN EUROPA
Noua anvelopă Michelin CrossClimate2 vine într-o gamă de 105 dimensiuni, de la 15 la 20 inch. Această diversitate a reprezentat o provocare în termeni de producție. Lista disponibilă include 65 de dimensiuni noi, o creștere cu 40% față de catalogul predecesorului său, Michelin CrossClimate+.
Gama MICHELIN CrossClimate2 este fabricată exclusiv în șapte fabrici europene, în special în Franța, Germania, Italia și Spania.