Da, sunteți pe Automarket.ro, nu pe un site de nutriție. Poate că pare ciudat să vorbim despre mâncare și alimentație într-un articol care are în prim plan o marcă producătoare de mașini. Însă, așa cum am văzut într-un articol precedent din seria noastră Audi TechTalk, compania cu sediul la Ingolstadt este mai mult decât un simplu constructor, reușind să se dezvolte în mai multe direcții sustenabile.

Chiar dacă nu pare a fi un domeniu important pentru pasionații de automobile și pentru cei care lucrează activ în industria auto, gastronomia reprezintă un element esențial pentru brandul Audi. Știm deja că cele mai multe companii din lume s-au angajat să fie mai prietenoase cu mediul în încercarea de a reduce emisiile rezultate din procesul de fabricație. Cu alte cuvinte, reducerea amprentei de carbon este atacată pe toate flancurile. Implicit prin modul în care sunt preparate diverse alimente oferite angajaților.

În acest sens, vom povesti despre modul în care Audi pregătește mâncarea angajaților săi, cu scopul de a le oferi o alimentație sănătoasă și sustenabilă. Aici ne vom referi la materialele folosite pentru ambalajele alimentelor, precum și ingredientele necesare unei alimentații sănătoase și nutritive.

CE ÎNSEAMNĂ ALIMENTAȚIE SUSTENABILĂ?

Audi a dezvoltat un plan care include 10 puncte importante în promovarea unei alimentații mai sănătoase. Primul punct important este cumpărarea alimentelor care provin din surse locale. În acest fel, distanța transportului de alimente este semnificativ redusă, ceea ce duce nu doar la prospețime în farfurie, ci și la o reducere a emisiilor. Mai mult, chiar dacă e specializat în mașini, Audi a decis să-și crească propriile legume, precum salata verde și varza.

Al doilea punct are în vedere utilizarea unor ambalaje din materiale ecologice. Victoria Broscheit, șefa serviciilor de catering ale companiei, ne explică: „Încă din toamna lui 2020, Audi a renunțat să mai ambaleze alimente în pungi din plastic. În locul acestora se folosește un material numit bagasse, rezultat din cultivarea trestiei de zahăr, în combinație cu hârtie kraft. În unele cazuri este folosit și plasticul bio, rezultat din materii prime regenerabile.”

Principalul avantaj adus de aceste materiale este posibilitatea de a reutiliza și redistribui ambalajele. Bineînțeles, se reduce folosirea materialelor nocive pentru mediu, cum ar fi plasticul.

ANGAJAȚII VOR MAI MULTE MENIURI VEGETARIENE

Bineînțeles, consumul de carne se află și el în centrul atenției. În ultima perioadă a devenit din ce în ce mai populară promovarea alimentelor vegetale și, mai ales, a celor vegane. Audi a preluat acest trend și a început, astfel, să servească și meniuri fără carne. Ponderea angajaților care preferă astfel de meniuri a crescut. De exemplu, serviciile de catering Audi servesc cu 66% mai multe meniuri vegetariene și vegane față de acum doi ani.

Chiar și așa, Audi nu va renunța la consumul de carne. Ba dimpotrivă, Audi este chiar membră a organizației European Chicken Commitment. În acest mod, serviciile de catering ale companiei germane vor cumpăra doar pui de găină care sunt compatibili cu criteriile pentru bunăstarea animalelor.

LUNEA, ZIUA FĂRĂ CARNE

Nu în ultimul rând, Audi a introdus și promovat în rândul angajaților săi, ziua de luni fără carne. Astfel, într-o zi de luni, în fiecare lună, cantinele vor servi doar meniuri vegetariene și vegane.

În celelalte zile din lună, Audi pune pe masa oamenilor săi meniuri obișnuite, care conțin carne, conform recomandărilor oferite de Asociația Germană pentru Nutriție (DGE). Această asociație recomandă un consum de carne cuprins între 300 și 600 de grame pe săptămână, pentru o alimentație sănătoasă.

UN SERVICIU PROPRIU DE LIVRARE

Pandemia de COVID-19 a adus cu sine consecințe negative pentru afacerile mici și mari. Evenimentul nefericit a forțat lumea să-și schimbe stilul de viață și chiar rutina de lucru, iar pentru a face față acestei provocări enorme, a fost necesară o doză sănătoasă de creativitate. În această perioadă, în special în timpul carantinei totale, companiile de transport de alimente preparate au avut cel mai mult de câștigat.

Prin urmare, producătorul din Ingolstadt nu a stat cu mâinile în sân. Probabil nu știați acest lucru, dar Audi și-a înființat, în februarie 2021, propriul serviciu de livrare a alimentelor gătite, pentru angajații săi. De atunci, cei care lucrează în cadrul companiei își pot comanda mâncare din confortul casei. Așadar, serviciul de livrare a ajutat inclusiv familiile angajaților în această perioadă dificilă.

Mai mult, bucătarii de la uzinele din Ingolstadt și Neckarsulm ajung și la cei care lucrează de acasă. Ei le oferă angajaților o serie de prezentări axate pe o alimentație sănătoasă, precum și câteva sfaturi utile care să-i ajute pe aceștia să gătească mâncare bună din alimente diverse.

20.000 DE MENIURI ZILNICE, ÎN ANUL 2019

Înainte de pandemia de coronavirus, serviciile de catering Audi preparau circa 20.000 de meniuri în fiecare zi. Acest lucru ducea la o risipă de alimente din cauza supraproducției, iar pentru Audi, reducerea risipei de alimente este un obiectiv crucial. De aceea, cu ajutorul unei noi prognoze, Audi poate să creeze un plan concret al cantităților necesare pentru prepararea alimentelor într-o zi obișnuită.

În cazurile în care risipa nu poate fi complet evitată, alimentele neconsumate sunt deshidratate, compostate și trimise către instalații industriale de biogaz.

Risipa alimentară este unul dintre motivele pentru care meniurile vegetariene și vegane au devenit populare în ultimii ani. Acest lucru este valabil și în interiorul companiei.

Așa cum ne explică Victoria Broscheit, serviciile de catering pregătesc cu 66% mai multe preparate vegetariene și vegane față de anul 2020. Alegerea unor astfel de meniuri a fost determinată de preferințele angajaților, iar studiile interne derulate între oamenii care lucrează la Audi relevă rezultate favorabile cu privire la acest mod de alimentație. Astfel, cei mai mulți angajați susțin crearea unor preparate vegetariene și vegane noi, care sunt văzute ca fiind mai sănătoase și sustenabile.

Victoria Broscheit se așteaptă ca în viitorul apropiat, jumătate din meniurile pregătite pentru angajații Audi să fie vegetariene și vegane.

Așadar, chiar dacă gastronomia pare a fi un subiect neobișnuit pentru un site auto, lupta pentru a reduce emisiile de carbon aduce eforturi neașteptate, în zone despre care nu am discutat în trecut. Iar gastronomia este unul dintre ele. Prin urmare, nu greșim dacă spunem că Audi este mai mult decât un producător convențional de automobile.