O mașină de 5 stele Euro NCAP

Noul Audi Q6 e-tron, pur electric, a primit 5 stele la testele de siguranță din partea specialiștilor Euro NCAP, însă în spatele acestui rezultat se ascund zeci de ore de muncă și sute de specialiști. În acest articol vom vorbi despre rezultatele obținute de modelul german, dar nu înainte de a face o scurtă plimbare prin istorie.

Bestia trezită după 90 de ani

În vara acestui an, Audi a prezentat, în premieră mondială, un model cu totul special. Este vorba despre Auto Union Type 52, o mașină exotică schițată în anii ’30, dar care a fost construită abia 90 de ani mai târziu. În acest articol vei afla povestea fascinantă a lui Schnellsportwagen, o mașină de curse pentru stradă care a avut parte de cea mai lungă naștere din istorie.

Forma apei. Sau cum dezvolți cel mai aerodinamic Audi din istorie

Audi a acordat dintotdeauna foarte multă atenție conceptului de aerodinamică, lucru demonstrat pe parcursul istoriei prin anumite modele. Din fericire, producătorul din Ingolstadt și-a păstrat tradiția. Iată că toți acești ani de experimentare și de învățare au fost transpuși în noul Audi A6 Sportback e-tron, cel mai aerodinamic model din istoria companiei.

Capodoperele diviziei Audi Sport

În vara acestui an, germanii de la Audi au prezentat noile RS Q8 facelift și RS Q8 Performance, acesta din urmă fiind cel mai puternic SUV construit vreodată de divizia Audi Sport. Ca de obicei, drumul este mai important decât rezultatul final, iar pentru a descoperi povestea acestor modele trebuie să facem o excursie în trecut.

Primul RS electric din istoria Audi

Divizia RS a producătorului german Audi are o istorie lungă, de aproximativ 40 de ani. Ea este încununată de o mulțime de succese în motorsport, dar și de multe mașini legendare, cum ar fi RS4 și RS6 Avant. Azi, în era electrificării, era normal să facem cunoștință și cu primul exponent electric al diviziei RS.

Povestea Audi e-tron: cum s-a născut electrificarea la Ingolstadt

În urmă cu 15 ani, Audi a făcut primii săi pași către electrificare, prin dezvoltarea și prezentarea unui concept electric complet nou. Conceptul, botezat e-tron, avea să schimbe direcția de dezvoltare a mărcii germane pentru următoarele două decenii.

Creierul virtual din mașinile Audi

Într-o lume tot mai digitalizată, în care tehnologia evoluează rapid, colaborarea dintre inteligența artificială și industria auto devine tot mai strânsă. Un exemplu perfect al acestui fenomen este cooperarea dintre ChatGPT, un model avansat de inteligență artificială, și Audi, unul dintre marii producători de automobile premium. Ce a dat naștere acest parteneriat și cum se reflectă el în utilizarea viitorilor posesori de Audi, aflați în articolul nostru.

Audi RS4 Avant, între atunci și acum

Nu se mai fac mașini termice cu motoare puternice? Greșit. Se mai fac. Audi RS4 a împlinit anul acesta 25 de ani. Pentru a celebra cum trebuie această vârstă frumoasă, producătorul din Ingolstadt a lansat o ediție aniversară a modelului RS4 Avant, limitată la doar 250 de unități. Despre acest model, dar și despre povestea lui RS4 puteți citi în articolul nostru.

Verde pe linie

Noul Audi Q6 e-tron este produs la Ingolstadt, într-o uzină care, la începutul acestui an, a devenit neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon. În acest articol vom detalia procesul de producție „verde” al noului model, care poate purta cu mândrie denumirea de mașină cu zero emisii.

Verde pe teren propriu: uzina Audi din Ingolstadt

Uzina Audi Ingolstadt, orașul unde se află și cartierul general al mărcii cu 4 inele, a devenit oficial neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon. Este a treia uzină a mărcii germane care atinge neutralitatea emisiilor de CO2, după cele din Bruxelles și Gyor. În acest articol, vom afla cum a reușit Audi să transforme principala sa uzină într-un loc prietenos cu mediul înconjurător.

Istoria uzinei Audi Ungaria: 30 de ani de progres pentru vecinii maghiari

Uzina Audi de la Gyor, Ungaria, a împlinit 30 de ani de existență. Pentru a marca acest moment aniversar, am dedicat un articol special despre povestea uzinei și planurile de viitor ale acesteia.

Audi a scris istorie în Raliul Dakar 2024

Audi a revenit în 2024 la Dakar pentru a încerca să scrie istorie cu prototipul electric RS Q e-tron. Acum mult îmbunătățit. A treia oară s-a dovedit a fi cu noroc, în contextul în care Carlos Sainz a câștigat cea mai dură competiție de rally raid din lume. A fost a patra victorie la Dakar pentru El Matador și prima pentru constructorul din Ingolstadt.

Sub lupă: Interiorul viitoarelor modele Audi

Noul Audi Q6 e-tron este primul model dezvoltat pe arhitectura PPE, sau Premium Platform Electric. Aceasta nu presupune doar prezența unor tehnologii de ultimă generație, ci și un habitaclu în care omul este centrul universului Audi. În acest articol vom diseca în detaliu interiorul noului Q6 e-tron, care va fi preluat, în viitor, și de alte modele ale mărcii germane.

De la primele teste de siguranță, la 5 stele EuroNCAP

Audi inaugurează un nou centru de testare pentru mașinile sale în cadrul IN-Campus din Ingolstadt. Aici, într-un centru de ultimă generație, modelele producătorului german vor fi supuse unor teste care le vor transforma într-un morman de fiare. Totul, în numele siguranței.

Camuflarea unui prototip: între nevoie și artă

Colantarea unui prototip Audi este un proces care pare extrem de simplu, la prima vedere. Și, totuși, este un proces care necesită mai mult decât talent și imaginație. În fond, de acesta depinde secretul care învăluie o mașină nouă, înainte de premiera oficială. Putem spune că procesul de colantare este fel de complex ca dezvoltarea unei mașini electrice. În acest articol, aflăm cât de solicitant este acest proces.

Micul Prinz: metamorfoza unei mașini clasice în electrică

Ce se întâmplă atunci când le dai ucenicilor Audi să se „joace” cu o mașină clasică, veche de peste 50 de ani? Răspunsul este foarte simplu: primești o mașină regândită, cu mai multă putere, o caroserie cu un aspect modern și, piesa de rezistență, un motor electric. În acest articol vei afla povestea lui EP4, care nu este altceva decât un NSU Prinz clasic, transformat într-o mașină electrică de performanță.

Am vizitat un mega-centru de încărcare Audi, în Berlin

La invitația celor de la Audi, Automarket a călătorit la Berlin pentru a experimenta cel mai nou hub de încărcare al mărcii cu 4 inele. Ți-am pregătit, pe lângă textul obligatoriu, și un video din care să înțelegi mai ușor cum funcționează acest hub de încărcare.

40 de ani de Audi Sport. Povestea diviziei de performanță

Divizia de performanță Audi Sport împlinește 40 de ani de existență în 2023. Pentru a sărbători această ocazie specială, am dedicat un articol cu povestea fascinantă și, oarecum, neobișnuită a celebrei divizii de performanță, responsabilă pentru modelele Audi cu sigla RS.

Eforturile Audi: de la protejarea animalelor și plantelor, până la conservarea apelor și țărmurilor

Audi marchează începutul unui nou episod cu privire la ambițiile sale pentru o lume sustenabilă. De această dată, vom descoperi cum se implică marca germană în protejarea animalelor și plantelor, precum și în acțiuni de conservare a apelor și țărmurilor la nivel mondial.

Istoria uzinei Audi Neckarsulm: de la mașini de cusut, la Audi E-tron GT

Uzina din Neckarsulm, Germania, este strâns legată de două mărci care au scris istorie în industria auto: NSU și, mai apoi, Audi. În cei 150 de activitate, fabrica a trecut prin diverse transformări pentru a ține pasul cu vremurile, iar în 2013 a fost desemnată „Cea mai bună unitate de producție” din Europa, de către J.D Power. Aceasta este povestea ei.

Câtă apă consumă Audi pentru producția unei mașini electrice

Știai că apa este o resursă extrem de valoroasă și de necesară pentru producția de automobile? În unele locuri, apa, sursa vieții pe pământ, este greu de găsit și mai dificil de protejat. Tocmai de aceea, Audi s-a angajat să facă eforturi pentru a reduce consumul de apă necesară producției de automobile.

Liniștea dunelor de nisip

Ediția 2023 a Raliului Dakar. Audi a concurat pentru a doua oară cu prototipul electric RS Q e-tron sperând la un podium în clasamentul general. În ciuda tuturor problemelor întâmpinate pe traseu, germanii au învățat din această experiență și promit că anul viitor se întorc mai puternici și mai determinați ca oricând.

Sustenabilitatea Audi: de la reciclarea plasticului, la monitorizarea livezilor

Pe lângă electrificarea gamei sale de modele, Audi caută și metode noi, inovatoare, pentru a fi un brand prietenos cu mediul. Am învățat mai multe despre cum folosește Audi materiale reciclate pentru noul Q8 e-Tron. De asemenea, vă povestim cum se implică Audi în protejarea livezilor din Germania.

Istoria logo-ului Audi

Logo-ul Audi este unul dintre cele mai recognoscibile simboluri din industria auto. O emblemă simplă, dar memorabilă și cu o istorie frumoasă în spate. Cele 4 inele îngemănate nu au fost dintotdeauna sinonime cu marca din Ingolstadt. De-a lungul anilor au trecut prin mai multe schimbări, atât celebrul logo, cât și compania pe care, în ziua de azi, o cunoaștem sub numele de Audi.

Ingredientele pentru Formula 1

Pentru prima dată în lunga sa istorie, Audi va participa în Formula 1 ca echipă de uzină, începând din 2026. Cu ocazia acestui anunț semnificativ pentru lumea sporturilor cu motor, am dedicat un articol special cu tot ce trebuie să știi despre viitoarea echipă a Marelui Circ.