Am emoţii. Anul ăsta, Autovot 2011 - concursul nostru prin care voi, cei de acasă, alegeţi cele mai tari maşini lansate în România în cursul anului trecut - se schimbă şi devine un concurs MARE. Vor fi câteva schimbări interesante care privesc organizarea, participarea şi desfăşurarea concursului în sine, şi toate au rolul de a aduna mai mulţi români, mai mulţi votanţi în juriul nostru care anul trecut a adunat aproape 8000 de pasionaţi de maşini din toată ţara.
Sistemul va rămâne acelaşi: fiecare dintre voi va vota primele trei locuri la DESIGN şi primele trei locuri la CALITATE/PREŢ, alegând din lista de maşini lansate pe piaţă anul trecut şi pe care o vom publica luni, 17 ianuarie. Astfel, fiecare dintre voi va acorda 3 puncte, două puncte şi...
Citeste in continuare
LUNI
Testul lui Bogdan cu Jaguar XJ, un model care ne-a fascinat atât pe noi, cât şi pe cei care au avut norocul de a-l admira în parcarea redacţiei - LINK
Zece modele interesante care vor debuta în 2010, o analiză realizată de Sebastian - LINK
MARŢI
Feature-ul "De ce circulăm pe partea din dreapta a şoselei" ne-a dus prin istoria traficului mondial şi am aflat cum am ajuns să circulăm diferit faţă de englezi - LINK
MIERCURI
Sebastian ne-a explicat cum funcţionează sistemul My BMW Remote, "inventat" recent de inginerii mărcii germane. - LINK
Daniel ne-a dus prin culisele Formulei 1 şi ne-a făcut cunoştinţă cu Hermann Tilke, constructorul de circuite. - LINK
JOI
Un top al celor de la MSN ne-a arătat cele mai frumoase maşini de pe piaţă în...
Citeste in continuare
Nu am înţeles niciodată de ce maşinile celebrităţilor se vând second-hand pe preţuri exorbitante. Doar pentru că un actor sau un fotbalist a tocit cu fundul pielea scaunului vreunui Ferrari, Porsche sau Lamborghini, modelele respective se vând prin adevărate licitaţii atunci când oamenii se hotorăsc să le mărite. OK, să spunem că aş înţelege cât de cât valoarea emoţională a unei maşini de epocă deţinute de personalităţi culturale, politice sau din showbiz, dar să mor dacă înţeleg de ce există atâta efervescenţă în jurul faptului că David Beckham îşi vinde maşina, de exemplu.
Şi, pentru a-mi adânci semnele de întrebare în creier, se întâmplă deseori ca un necunoscut să vândă la a zecea mână o maşină care a aparţinut unei...
Citeste in continuare
Începând din 2011, Automarket vă va oferi cel puţin câte un articol exclusiv pe zi. Vom avea teste luni şi joi, vom avea un feature marţea (astăzi aţi putut să citiţi despre cum a evoluat traficul de pe banda stângă pe banda dreaptă), vom avea un articol care va explica pe larg în fiecare miercuri câte un sistem/gadget dezvoltat de marii producători auto şi vom avea un articol How To în fiecare vineri. În plus, Daniel vă va prezenta miercurea, pe secţiunea de Formula 1, un articol de fond despre eroii, circuitele, maşinile şi oamenii care şi-au adus aportul la dezvoltarea acestui sport.
Evident, pe lângă toate aceste articole, ştirile importante ale lumii auto vă aşteaptă zilnic pe Automarket. Tot aici veţi putea să savuraţi o secţiune 100% nouă...
Citeste in continuare
Nu am circulat mult în perioada Sărbătorilor. Vreo 2000 de kilometri în total. Dar sunt nevoit să subliniez, pentru a mia oară, câteva particularităţi ale traficului, şoferilor şi şoselelor din România în sezonul rece.
1. Pneurile de iarnă nu înseamnă că poţi să rulezi cu 120 km/h pe o şosea acoperită complet cu zăpadă. Pneurile de iarnă combinate cu zăpadă pe şosea îndeamnă la ceva mai multă atenţie decât de obicei. Tocmai pentru că există şanţuri în care ţi-ai putea petrece Sărbătorile. Aşa cum i s-a întâmplat unui Passat care a ignorat această lege nescrisă a fizicii. Asta e vecină cu cei care au SUV-uri şi îi dau 100 la oră prin gropi. Oameni buni, maşinile alea-s făcute pentru a urca încet şi sigur, nu pentru a merge prin gropi...
Citeste in continuare
Profit de trecerea în 2011 pentru a vă ura tuturor nu neapărat un an nou fericit, ci un garaj ca al lui Ralph Lauren. Sau măcar să conduceți, pentru câteva minute, mașina visurilor voastre. Indiferent de nume și de marcă.
Noi vom face ce v-am obișnuit până acum și mai mult decât atât. Vom evolua. Și vă vom prezenta în continuare ultimele teste cu ultimele modele lansate în Europa. Plus câteva rubrici noi. Plus câteva secțiuni noi. Plus Autovot 2011, concursul nostru anual care va începe peste câteva zile.
Facem împreună bilanțul la finalul anului. Până atunci, muncă. Și visurile vor deveni realitate.
Citeste in continuare
Automarket a pornit la drum în 31 martie 2006. De atunci şi până astăzi, site-ul nostru a devenit unul dintre liderii de opinie ai unei noi generaţii de publicaţii auto. De atunci şi până acum, voi aţi regăsit în Automarket un loc în care puteţi discuta despre maşini cu alţi pasionaţi ai fenomenului.
Am "împlinit" astăzi 200.000 de comentarii. În patru ani şi jumătate. Asta nu ne arată decât că aţi fost şi sunteţi lângă noi şi că ne ajutaţi prin cuvinte să atingem mai în amănunt subiectele tratate pe acest site. Aţi multiplicat informaţia, v-aţi adus aportul la îmbunătăţirea calităţii acesteia şi, în multe cazuri, aţi fost chiar peste aceasta.
În total, pe Automarket au apărut în toată această perioadă 14.530 de articole....
Citeste in continuare
Una dintre cele mai bune idei ale sfârşitului de an le aparţine celor de la Car and Driver. E adevărat că în tabel nu e decât un model BMW, dar avem în faţă un Sfânt Graal al iubitorilor de maşini adevărate. De printat şi de pus pe perete acasă, în loc de icoane.
download versiunea large
Citeste in continuare
Care ştie (fără a trişa, evident), ce se întâmplă dacă indicatoarele dintr-o intersecţie arată ca mai jos (deci nu se văd din cauza zăpezii), iar tu nu dai prioritate conform acestora, crezând că ai prioritate de dreapta? Şi faci accident pentru cu o maşină care vine din stânga şi care de fapt avea prioritate intră în tine.
Cine-i de vină?
LATER EDIT: Aşa cum mulţi dintre voi aţi spus foarte corect, forma indicatoarelor primează în orice situaţie de acest tip. Jos pălăria pentru cei care au ştiut răspunsul.
Citeste in continuare
Vine Crăciunul, aşa că ne bucurăm să primim veşti bune. Iar una dintre ele ar fi faptul că există posibilitatea ca maşinile hibride şi cele electrice să fie impozitate în viitor cu 5% din cât sunt impozitate acum. Nu e rău, pentru că - nu-i aşa - Prius şi Insight, poate chiar CR-Z, ne fac să credem că trăim într-o lume mai bună, în care copăceii cresc nestingheriţi, iar clienţii de maşini de rând - cum suntem noi - îşi permit să conducă o maşină verde pentru că impozitul a scăzut vertiginos.
După care îţi vine în cap faptul că tot hibrizi sunt şi RX450h, X6 ActiveHybrid, Seria 7 ActiveHybrid şi altele de genul ăsta. Şi, cum afară e criză, băieţii buni cu maşini de genul ăsta în garaj nu ar trebui să se gândească şi la banii de...
Citeste in continuare