Cei care mă cunosc ştiu că sunt adeptul regulilor. Pentru că regulile te educă şi pentru că pierderile şi erorile sunt mai puţine. Şi totuşi, România te face să înţelegi, uneori, că dacă joci după reguli rişti să crăpi.
Regula dintr-o ţară civilizată este să nu depăşeşti pe linia continuă. Şi totuşi, această regulă poate fi încălcată atunci când la mijloc apare un element care nu doar că ignoră orice fărâmă de bun simţ, ci chiar elimină orice speranţă pe care o avem. Pentru că regula numărul unu în traficul din orice ţară civilizată este să nu punem în pericol siguranţa celor din trafic. Iar o Dacie construită acum 20 de ani încărcată cu mult peste ceea ce poate fi permis şi cu un şofer atât de inconştient încât ar fi în...
Citeste in continuare
Blogul pe care vă aflați a câștigat categoria auto&moto a Roblogfest 2011. Pentru cei neinițiați, vorbim de cel mai important concurs de acest tip care are loc anual în România. Au fost în total 1059 de nominalizări la toate categoriile, iar categoria auto a avut 15 nominalizați.
Vă mulțumesc tuturor celor care ați votat și tuturor celor care citiți opiniile mele despre ceea ce se întâmplă în industria auto. Și, pentru că se cuvine, promit o schimbare în bine a blogului, care va primi în scurt timp facilitățile și caracteristicile unui blog 2.0. Pentru că, din punctul meu de vedere, un astfel de rezultat obligă.
Felicitări speciale prietenilor de la BMWBlog.ro și echipei de acolo pentru titlul la categoria Blog de brand/produs.
Lista completă a...
Citeste in continuare
Nenorocirea care s-a abătut asupra Japoniei în 11 martie nu a scos la iveală doar faptul că un colos industrial şi tehnologic de mărimea Japoniei poate avea probleme mari din punctul de vedere al siguranţei populaţiei proprii, ci şi un aspect al industriei auto care este deseori ignorat de public şi de presă. Este vorba de importanţa furnizorilor de piese şi subansamble în economia producţiei unui constructor auto.
La început, au fost mărcile auto japoneze. Evident, acestea au anunţat imediat după cutremur şi tsunami că îşi suspendă producţia în Japonia pentru cel puţin o săptămână. Părea - pentru ignoranţii din noi - un termen pus la punct pentru ca agitaţia să se aşeze, iar oamenii să se poată pune din nou la muncă. Dar problemele au...
Citeste in continuare
Într-o discuţie pe care am avut-o acum vreo doi ani cu Jonny Smith, unul dintre coprezentatorii Fifth Gear, am ajuns la concluzia că unul dintre cele mai periculoase lucruri pe care şoferii la fac la volan este să fumeze. Nu era vorba de o atitudine care să atace acest obicei până la urmă perfect inutil (dar asta este o altă discuţie, mult mai lungă şi complet nepotrivită aici), ci de faptul că vorbim, practic, de foc deschis într-o maşină care rulează.
În accepţiunea lui Jonny, focul deschis într-o maşină (fie el şi "concentrat" într-o ţigară) este cel puţin la fel de periculos pentru şofer, pasageri, maşină şi pentru cei din trafic precum este un SMS scris la telefon. Sau o convorbire la telefon, elemente amendate de poliţie în orice ţară din...
Citeste in continuare
Ok, suntem cu toţii fericiţi că iarna începe să dispară din peisaj şi că prindem temperaturi de peste 10 grade, motiv pentru care putem să ne schimbăm pneurile de iarnă cu unele de vară, urmând ca maşina să iasă din "chingile" în care-am ţinut-o în această iarnă odată cu prima vizită pe o şosea ferită şi sinuoasă, aşa cum sunt multe frumoase în România.
Ce ne facem însă dacă nu avem un buget foarte ridicat pentru pneurile de vară din cauza faptului că iarna ne-a secat de economii? Evident, putem să cautăm pe secţiunea specială Automarket pneuri ieftine, dar nu despre asta vreau să vorbim aici. Alternativa este să găseşti pneuri second hand, reşapate sau chiar pneuri noi produse de branduri mai puţin cunoscute şi mai degrabă chinezeşti....
Citeste in continuare
Cele două fotografii de mai jos nu explică nimic din ce nouă ni se pare inexplicabil. Cele două fotografii de mai jos ne arată doar că noi ne complacem cu realizările măreţe şi ritmul de viaţă ale lumii a treia, chiar dacă istoria, poziţionarea şi Europa ne fac să ne simţim mândri şi superiori. Şi că nu e vorba de bani, ci de bun simţ. Pur şi simplu de bun simţ.
Later edit - AŞA arăta şoseaua înainte de cutremur.
via | Twitter | Tumblr
Citeste in continuare
Tata Nano a răsturnat deja multe recorduri ale lumii auto. Apreciat pentru preţul său infim şi pentru inspiraţia lui Ratan Tata, care şi-a dorit practic să motorizeze o Indie care se rezuma la scutere şi măgari în momentul în care piaţa auto din această ţară începe să crească, dar criticat de foarte mulţi pentru calitatea slabă a materialelor din interior, pentru habitaclul spartan şi pentru soluţiile ultra low-cost aplicate. Acesta este Tata nano, un model care va veni şi în Europa sub forma unei maşini de oraş dezvoltate cu plecare de la conceptul Pixel (foto), prezentat acum două săptămâni la Salonul de la Geneva.
Întrebarea mea e simplă: v-aţi cumpăra un Tata Nano? Mie mi se pare că, la 8000 de lei, preţul estimat pentru versiunea de bază (la...
Citeste in continuare
România e ţara în care natura a reuşit să facă lucruri mai calculate decât au reuşit inginerii constructori în întreaga istorie a naţiei. Ţara în care atunci când "mănânci bine" se cheamă că ai mâncat de fapt mult. Ţara în care politicienii nu doar uită ce spun de pe o zi pe alta, ci fac cu totul invers. Ţara în care televiziunile sunt de fapt partide politice cu membri abonaţi. Ţara în care fotbalul este ridicat la rang de artă, deşi Europa ne-a văzut ultima dată picioarele atunci când am trimis un sol care s-a întors cu coada-ntre picioare "din cauza antrenorului".
România e ţara în care nicio maşină cumpărată din showroom nu are airbag-uri în plus faţă de ce prezintă în dotarea standard, dar în care aceiaşi posesori de maşini ţipă de...
Citeste in continuare
Automarket vă oferă poveştile auto aşa cum nu le-aţi mai văzut niciodată. În ultimele patru zile, am văzut pe viu la Paris triumful lui Dacia Duster în faţa a 55.000 de spectatori, Apoi, am mers la Munchen pentru a simţi importanţa oamenilor ascunşi din spatele unor birouri şi care nu ies în faţă, deşi au un rol determinant în modul în care simţi, priveşti şi miroşi maşina pe care tocmai ţi-ai cumpărat-o. Am ajuns apoi la Ingolstadt pentru a-ţi putea povesti cum se produc Audi-urile într-una dintre cele mai nemţeşti fabrici auto ale lumii. În sensul bun al cuvântului.
Dacă povestea lui Alain Prost şi a lui Duster a ajuns deja la voi imediat după ce am privit cu emoţie şi - de ce să nu recunosc? - cu mândrie faptul că francezii aplaudă Duster...
Citeste in continuare
În dorința avidă de a dezvolta inutil știri care nu există, publicațiile din România fac din țânțar armăsar atunci când vine vorba de subiecte aparent neutre. Iar atunci când pe mână le cade un subiect auto, jurnaliștii care în restul timpului se ocupă cu povești complet diferite își dau cu părerea fără a avea habar și scot jumătăți de măsură fără a avea logică.
Dacia Duster a primit trei stele la testele de siguranță EuroNCAP. Modelul românesc a confirmat astfel nivelul de siguranță pe care îl oferă gama Dacia (Logan și Sandero au primit același punctaj la vremea lor), fără a ieși în evidență și fără a fi mai prejos sau mai presus decât frații săi de gamă. Mai mult, oficialii Renault și Dacia au afirmat întotdeauna că vorbim de...
Citeste in continuare