Mai multi e mai culti

Echipa Automarket.ro s-a imbogatit. Pe partea editoriala, pe langa Mircea Mester, Robert Gherghe si Bogdan Mirica va veti da acum si de Adrian Ilincescu, cel pe care il veti intalni in principal pe partea de motorsport/Formula 1. S-auzim de bine. Citeste in continuare

Istorie

Toyota a depasit General Motors la vanzarile totale la nivel mondial si japonezii au preluat conducerea in lupta corp la corp cu americanii. Este o zi istorica. Dupa decenii intregi de sefie in fruntea clasamentului producatorilor la nivel mondial, 24 aprilie 2007 va ramane ziua in care Toyota a anuntat oficial, vestea fiind preluata de cele mai mari agentii de presa ale lumii, ca a reusit sa ii depaseasca pe GM. Diferenta nu este mare iar razboiul nu este inca incheiat. E vorba de un simplu trimestru. Insa GM nu au mai fost depasiti de pe vremea celui de-al doilea Razboi Mondial. Am asistat impreuna la istorie. Automarket v-a prezentat in premiera in Romania informatia. Stati alaturi de noi si veti afla totul inaintea celorlalti. Citeste in continuare

De bun gust

Mihai Panaitescu, castigatorul Marelui Premiu la concursul Peugeot Design 2007, mi-a spus la un pahar de vorba la Salonul de la Geneva ca uraste tuningul pentru ca i se pare de prost gust. Argumentul sau a fost faptul ca o masina este gandita din start de un designer si ca orice modificare exterioara adusa acelei masini nu inseamna decat un fel de intrare cu bocancii in gusturile respectivului creator. In mare parte ii dau dreptate. Insa un popor tarat prin comunism care a incercat sa isi upgradeze in orice fel masinile doar pentru a nu arata toate la fel nu poate ramane insensibil la brizbriz-uri stralucitoare care iti transforma automobilul in tigaie (vezi Daciile care la oglinda au agatat o jumatate de apartament cand posesorul iese la iarba verde in padure). Insa noi macar am... Citeste in continuare

8 in Bahrain

Se spune ca a treia cursa a sezonului face media dintre primele doua si ne da primele semne legate de cei care se bat pentru campionat. Ei bine, in acest sezon nu e chiar asa. de fapt, nu e deloc asa. A treia cursa a fost castigata de Massa, pilot care se afla pe locul al patrulea in clasamentul general. Si totusi, Felipe Massa are 17 puncte iar trioul din fata (Raikkonen, Hamilton, Alonso) este format din piloti care au, fiecare, cate 22 de puncte. Sa nu mai vorbim de Heidfeld, cel care a reusit sa faca ce n-a facut Schumacher in doi ani: sa il depaseasca pe pista pe Alonso. Si care are si el 15 puncte la activ. In aceste conditii, intrebarea "Cien va fi campion mondial in 2007?" este echivalenta cu "Cine va castiga sezonul in 2018?" Asadar. 1. Felipe Massa. Nu a mai dat apa la... Citeste in continuare

8 (2)

Etapa a doua in Formula 1. Confirmari pentru unii, dezastru total pentru altii, dezamagiri pentru ceilalti. Pe scurt, spectacol. Chiar daca, in caz ca ma intrebati pe mine, cursa de la Sepang putea fu usor redusa la 10 tururi: cinci la inceput si cinci la final. In rest, somnolenta maxima. Fernando Alonso: Campionul mondial a sprintat imediat dupa start, si-a tras bariera in spate (a se citi Hamilton) si a castigat fara probleme. Asteptam sa se coaca Lewis ca sa ii puna bete-n roate. Lewis Hamilton: Schumacher ar trebui sa isi inrameze recordurile. E un baiat britanic care daca isi vede de treaba asa cum o face acum s-ar putea sa i le fure in cativa ani. Impecabil. Kimi si Massa stau si acum la o bauta in care incearca sa isi explice de ce FIA il lasa pe Hamilton sa piloteze o masina... Citeste in continuare

Unde nu-i cap, vai de masina

Un olandez a "rezolvat" traficul pe o autostrada din apropierea capitalei Amsterdam prin simplul fapt ca are probleme de concentrare. Omul a intrat la benzinarie, a alimentat, dar si-a uitat portofelul pe plafonul masinii. In mers, la intrarea pe autostrada, acesta a cazut si a fost observat de sofer, care a oprit pe banda de urgenta pentru a se intoarce dupa obiectul cu acte si bani de care avea (evident) nevoie in continuare. Insa problemele sale au continuat: omul a uitat sa traga frana de mana si, pentru ca autostrada urca, masina a luat-o la vale cu spatele. Din fericire, ea a fost evitata la timp de ceilalti soferi care veneau cu viteza, olandezul alegandu-se doar cu o sperietura, cu spoilerul spate indoit si cu cateva zgarieturi pe partea dreapta (realizate in stil rococo de... Citeste in continuare

HAUDI

Cand vizitatorii nostri au mana buna, ies fotografii misto. Chiar daca putin miscata si in ceata, poza de mai jos demonstreaza inca o data talentul nebun al romanilor. Une nu-i - adaugam si unde e - furam. In primul caz pentru ca cineva trebuie sa faca asta odata si-odata, in al doilea caz pen'ca oricum zgarcitii aia au prea mult. Astazi ne ocupam de prima parte a frazei, cea cu adugatul. Emil Ionescu, unul dintre vizitatorii Automarket (merci, Emil!), ne-a trimis pe adresa de mail a redactiei aceasta fotografie. Omul se scuza pentru ca nu a reusit decat o poza miscata, insa il iertam si mult decat atat. Deci, cand numarul de hinmatriculare reprezinta un atac la persoana din cauza faptului ca nesimtitii aia de la Politie e tarani si nu au vrut sa imi lasa mie deci numere, fratzica,... Citeste in continuare

8

Kimi s-a ridicat peste valurile de vodka si de bere in care l-au inecat presa si le-a dat tuturor un mare bobarnac peste nas dupa care le-a agatat pe o nara mesajul "Si totusi, se misca. Si fara Schumacher". Fernando a luat o trotineta si a transformat-o in cea mai fiabila si performanta masina de astazi din Australia. Lewis a iesit din uter, a schimbat intr-a doua si a dovedit faptul ca pilotii se mai si nasc, nu doar invata. Nick s-a mentinut si, daca masina din fata sa nu se numea McLaren, era pe podium. Daca inginerii BMW rezolva problemele de tip "coafura rezista", nemtii le vor da multe batai de cap mai marilor F1. Giancarlo este primul dintre cei necastigatori. Si eventualele victorii din acest sezon nu vor face decat sa ii intareasca aceasta pozitie. Fad ca un tablou... Citeste in continuare

Joc murdar?

Se pare ca Ferrari si Michael Schumacher au jucat mai murdar decat se pare la prima vedere la Jerez in 1997, atunci cand, se stie, germanul a vrut sa il arunce de pe pista pe Jacques Villeneuve, fiind ulterior descalificat. Norberto Fontana, unul dintre pilotii de atunci de la Sauber, care a avut sansa de a concura in patru curse de Formula 1 dupa accidentarea lui Gianni Morbidelli, a povestit un episod foarte interesant petrecut in culisele ultimului Grand Prix din 1997, cand Schumacher avea nevoie de victorie pentru a-l bate la general pe Villeneuve. In duminica cursei, in motorhome-ul Sauber a intrat Jean Todt, exact in momentul in care cei doi piloti isi primeau portia de masaj dinaintea cursei. Fapt ciudat avand in vedere faptul ca, desi Sauber concura cu motoare Ferrari, cei... Citeste in continuare

Care va fi primul?

Sezonul 2007 in Formula 1 va fi cel mai echilibrat din ultimii zece ani. O spun cu tot optimismul din lume. Daca anii trecuti aveam Schumacher si inca un pilot - Alonso, Mika, Kimi, sau Villeneuve), sezonul 2007 incepe cu patru oameni asezati concentrati la linia de start. Cel mai important lucru este faptul ca la Ferrari sunt doi piloti care se vor bate la sange pentru puncte si nu vom mai asista la un alt an de sclavagism. Avem Fernando, Felipe, Kimi si Giancarlo. Patru piloti care si-au manifestat public dorinta de a-si adjudeca titlul. Cine va ramane la final? Nu stie nimeni. Cum ar fi ca in cursa de la finalul sezonului sa avem trei oameni care se vor bate pentru titlul mondial? Eu unul astept cu mare interes momentele de start de la Melbourne, cand Kimi se va uita prin viziera... Citeste in continuare