Ok, nimeni nu-i dadea lui Hamilton vreo sansa la inceputul sezonului. Si cand vorbesc de "vreo sansa" ma refer la vreo cursa in care sa se situeze, eventual, in fata mult mai cunoscutului Fernando Alonso. Intre timp insa, britanicul care a intrat in Formula 1 facandu-se remarcat ca "primul pilot de culoare" a devenit "pata de culoare".
Hamilton ne-a luat pe nepregatite pe toti. Pe noi, cei care il urmarim la TV, pe sefii echipelor, pe comentatorii nostri (bine, pe ei ii ia totul prin susprindere, sunt niste surprinsi prin excelenta naturii lor), pe ceilalti piloti, pe fostele glorii si mai ales pe colegul sau de echipa.
Cand a venit la McLaren, Fernando a pus probabil doua conditii. Sa i se asigure tot ceea ce va cere si sa aiba un coleg care sa nu faca nazuri. Se vedea un...
Citeste in continuare
Doi romani incearca in aceste zile sa atinga un obiectiv important pentru alpinismul romanesc. Alex Gavan si Andrei Nan se afla in Himalaya, unde vor incerca, in perioada 12 iunie-18 august, sa duca la bun sfarsit o expeditie al carei scop este atingerea a doua varfuri de peste 8000 de metri din Himalaya. Este vorba de Gasherbrum 1 (8068 de metri) si Gasherbrum 2 (8035 de metri), culmi aflate in partea pakistaneza a celui mai inalt masiv muntos din lume.
De ce vorbim pe Automarket despre inedita expeditie a celor doi romani? Deoarece, in cea mai mare parte a acesteia, Alex si Andrei se plimba pana la tabara de baza cu ajutorul unor Jeep-uri. Ei bine, daca va mai puneati intrebari legate de capacitatile de off-road ale modelelor americane, acestea ar trebui sa dispara in momentul in care...
Citeste in continuare
Astazi voi fi scurt.
David Coulthard, decembrie 2006: "McLaren face o greseala aducand un debutant la echipa. In dreapta lui Alonso, Lewis Hamilton va intra intr-un con de umbra care il va afecta pentru tot restul carierei"
Citeste in continuare
Meseria de jurnalist auto iti rezerva multe avantaje (astazi vorbim despre ele, urmand ca alta data, cand va fi cazul, sa va povestesc si despre partile mai putin frumoase).
Vedem primii modelele nou-lansate. Suntem primii care pun mana pe informatiile oficiale. Suntem primii care vad masinile la saloanele auto, la cateva zile inainte ca acestea sa fie arate de privirile publicului larg.
Insa cel mai interesant mod de a ne lauda meseria este reprezentat de momentele apropiate de cel pe care vi l-am prezentat astazi in sectiunea de stiri. Chris Harris, unul dintre editorii Autocar Marea Britanie, a tras de un Bugatti Veyron la maximum, profitand de faptul ca se afla in Germania si ca pe autostrada nemtilor limitele de viteza nu exista. daca ati pierdut episodul, INTRATI AICI pentru a...
Citeste in continuare
Ce nebunie! Daca cei de la Renault banuiau macar ca noul lor model va agita intr-atat spiritele, nu se mai chinuiau cu redesenare, redesign si regandirea formelor ci scoteau pur si simplu ce le iesea din mana si gata.
Laguna este si va fi unul dintre exponentii Renault. Este modelul care, situat in varful gamei, ar trebui sa ne demonstreze de ce este capabil constructorul francez. Ei bine, de aceasta data este altfel. Dupa esecul de proportii numir VelSatis, Laguna trebuia sa ia in maini o intreaga industrie de masini de la un nivel incolo. Renault stie asta. Si atunci, de ce au realizat un design cel putin ciudat?
Motivul: media. Fanii Renault - si aici ma refer la fanii care au puse pe perete postere cu Rombul, nu la cei care se dau cu Clio-ul vecinului de etaj si spun ca-i o...
Citeste in continuare
P-L-I-C-T-I-S-E-A-L-A! Marele Premiu al Principatului Monaco a fost cea mai plictisitoare cursa pe care am urmarit-o in ultimii cativa ani buni in Formula 1. A fost, de altfel, prima cursa de ceva vreme incoace in care depasirile au fost la fel de dese precum cursele comentate fara eroare de Miki Alexandrescu.
Nu e bine, ceva nu se invarte bine in Formula 1. De acum incolo, redactia Automarket va promova vizibil si va sustine deschis orice masura pe care FIA o va lua inspre revenirea spectacolului intr-un sport care pierde de la cursa la cursa mai multi spectatori. Motorsportul are de suferit si, odata cu el, fanii adevarati ai curselor cu motor sufera.
Si pentru ca am adus vorba de Miki Alexandrescu, cuplul de comentatori s-a intrecut si de aceasta data in gafe de clasa a cincea....
Citeste in continuare
M-am saturat de vise! Daca ar trebui sa aleg intre atat de mediatizatul Car Luxury Show si Bucharest Challenge, as arunca la cosul de gunoi imediat primul eveniment si l-as lua in brate in momentul urmator pe al doilea.
Evenimentele pline de bube, pseudointalnirile intre bogatii care isi etaleaza aurul de pe Rolls si de la gat si expozitiile fara nicio valoare din punctul de vedere al informatiei auto ma lasa din ce in ce mai rece. Am mai avut acum cateva luni un astfel de eveniment - Luxury Show - la Romexpo, iar atmosfera a fost un amestec de inmormantare si haos, un mix intre fite si comportamentul jalnic al vizitatorilor din randurile inalte ale plebei.
Marea mea problema este faptul ca mass-media promoveaza acest eveniment ca pe unul de mare importanta nationala si planetara....
Citeste in continuare
S-a terminat. Din pacate.
Bucharest Challenge, evenimentul care a reunit la Bucuresti trei dintre cele mai importante competitii din motorsport (plus Dacia Logan Cup, da' pe asta nu o punem la importante), a fluturat steagul cu patratele. Au fost trei zile de mare exceptie pentru cei prezenti in jurul circuitului stradal. Si acest lucru poate fi confirmat DOAR de cei de acolo. Nimic nu se compara cu imaginea acelor bolizi, cu sunetul care iti vibreaza in creier de la cativa kilometri distanta si cu oportunitatea (rezervata jurnalistilor) de a se apropia de masini si de a le fotografia de la cativa centimetri departare. Este senzational si pilotilot le-a placut mult circuitul, desi unii au ridicat din sprancene la momentul oficializarii contractului dintre FIA si organizatori.
Dar...
Citeste in continuare
Felipe Massa - Intr-o discutie pe care o aveam la inceputul sezonului cu unul dintre bunii mei prieteni, as in motorsport si in special in Formula 1, acesta imi spunea ca nu il vede pe Massa campion mondial. De ce? Pentru ca nu este tipul omului care sa aiba incredere in el, sa se trezeasca dimineata, sa se uite in oglinda si sa exclame: "Azi trebuie sa castig!". Ei bine, se pare ca Felipe nu se trezeste dimineata.
Lewis Hamilton - Lewis e primul in clasamentul general dupa patru etape scurse din acest sezon. CIne ar fi pariat pe el la inceputul anului era considerat nebun. Astazi, Bernie Ecclestone spune despre el ca daca ii pui pe cap casca lui Michael Schumacher ai toate sansele sa il confunzi. Bine macar ca astazi am avut parte de cateva cadre cu Schumi la boxele Ferrari, ca altfel...
Citeste in continuare
Saptamana viitoare va veni la Bucuresti caravana FIA GT. Daca pentru unii acest lucru nu inseamna mare lucru, pentru iubitorii curselor auto ar trebui sa fie un eveniment care n-are cum sa lipseasca de pe calendarul acestei luni. Este, practic, cel mai important eveniment auto care se desfasoara in Romania in epoca moderna iar eforturile de sustinere a acestuia merita toate laudele. Si nu, nu imi iese nimic din faptul ca-i laud pe organizatori.
Problemele sunt:
1. Semintele. O sa fie primul eveniment auto din lume in care zgomotul semintelor va depasi zgomotul motoarelor la start.
2. Copacii. Exista o parte mult prea ecologica a romanilor care sustine ca e o crima faptul ca arborii din calea pistei stradale au disparut fara urma. Indiciu: Arborii vor reveni acolo. Indiciu 2: La...
Citeste in continuare