Biletul catigator la loto este asteptat sa vina. Trec in fiecare zi, in drumul spre redactie, prin fata sediului Loteriei Romane. Nimic interesant pana acum. De fapt, pana acum doua zile.
De doua zile (ieri si azi) in fata tablei aurii pe care scrie Loteria Romana stau vreo 50 de concetateni de culoare adiacenta care il asteapta pe Godot. Stau pur si simplu cu fundurile intre rosturile bordurii si nu fac nimic altceva decat sa contemple multimea de blocuri gri de vizavi. Este adevarat, nu am avut curajul sa opresc sa intreb ce se da la Loterie (nu, nu am numar de Calarasi, insa odata oprit acolo pun pariu ca s-ar oferi instant vreo trei malaci sa imi spele masina. De serie).
Sper sa reusesc maine sa fac si cateva poze, din mers. Sa ma risc? Sa nu ma risc? Sa pun un bilet de 6/49...
Citeste in continuare
Concediu timp de 7 zile pe soselele patriei. Am avut ocazia sa rup masina in toate cele trei provincii istorice ale Romaniei, astfel ca va pot face o scurta dar extrem de inspirata radiografie a satului romanesc, asa cum e el: cu relele si cu relele sale. Si mai ales cu relele sale. Si cu releele sale, in cazul satelor care prind mai multe posturi TV.
Asadar.
Tara Romaneasca (Muntenia). Aici nu voi zabovi prea mult, avand in vedere faptul ca despre soferii din Bucuresti circula foarte multe legende si la fel de multe lucruri reale. Indraznesc chiar sa spun ca cele mai multe sunt reale. Insa este foarte clar faptul ca soferul din spatele covrigului cu numar din Bucuresti isi permite multe aici si putine in afara. De ce?
Ardeal. Aici, masinile cu numar de Bucuresti nu sunt vazute...
Citeste in continuare
Asa cum puteti observa in stirea pe care ati primit-o astazi in newsletter-ul nostru, un britanic considerat unul dintre cei mai buni ecologisti din Albion incearca sa rastoarne intregul sistem de valori pe care il avem si sa ne spuna ca cresterea vacilor si transportul legumelor polueaza mai mult decat masinile in general. Mai mult, acesta merge mai departe, afirmand ca energia pe care o cheltuim mergand la alimentara din colt polueaza mai mult decat daca am merge cu masina, pentru ca producerea alimentelor necesare inlocuirii caloriilor arse la mersul pe jos emite mai mult CO2 decat mersul cu masina.
No shit, Dexter!
Pai sa vedem despre ce e vorba in propozitie. Britanicul respectiv, Chris Goodall pe numele sau, este autorul uneia dintre cele mai cunoscute carti pe teme ecologice...
Citeste in continuare
Ne doare-n fund de mediu! Aceasta este cea mai "cuminte" reactie pe care am auzit-o atunci cand am discutat cu oricare dintre ceilalti jurnalisti auto. Mediul e ultima noastra problema.
E trist. Fara a face un titlu eroic din asta, Automarket va incerca sa schimbe, pe cat posibil, acest tip de gandire. Poate ati observat ca in ultimele zile apar din ce in ce mai mult stiri la categoria "mediu" si din ce in ce mai multe informatii despre combustibilii alternativi, despre hibrizi si asa mai departe. Constientizand faptul ca este o tampenie sa iti cumperi un V12 de 6 litri care consuma nelimitat si emite dioxid de carbon pe kilometru cat sa omori o comuna in conditiile in care constructorii lumii incearca sa scoata versiuni cel putin la fel de potente care sunt mai prietene cu mediul,...
Citeste in continuare
Cand ai baut ultima data o bere? Una rece, din strafundul congelatorului, pentru a stinge vremea asta buna exclusiv pentru cozonaci. Banuiesc ca recent. Ei bine, de acum, cand bei bere, gandeste-te ca participi la curatarea mediului. Si nu fac reclama niciunui urs sau timisorean aici.
O companie japoneza care produce bere de ceva vreme a hotarat sa steaga cu spuma imaginea de raufacator la volan al lichidului galben-auriu si sa ajute industria auto. Cum? C'est simple, mon ami: reziduurile provenite din maltul utilizat la productia berii vor fi refolosite pentru producerea de biocombustibil. O idee extrem de eleganta.
Normal, aceasta idee nu le putea apartine decat japonezilor, cei care reusesc sa scoata energie pana si din samburele de cireasa. Kirin, a doua firma producatoare de...
Citeste in continuare
Se mai da spaga in Bulgaria dupa ce am intrat - si noi si ei - in UE? O, da!
M-am intors ieri dintr-o vacanta de o saptamana in Grecia. Eu n-am avut niciun fel de problema la bulgari, insa am stat in acelasi hotel din Grecia cu cateva cupluri de romani care au cotizat din greu la economia familiei politistilor bulgari de care au dat pe traseu. Este adevarat, nu erau in deplina legalitate cand au comis infractiunile, insa spagi de 50, respectiv 100 de euro se dau doar din partea romanilor, ca bulgarii se inteleg intre ei.
Oricum ar fi, atentie maxima pentru cei care pleaca in concediu cu masina inspre sud. Vara, hienele bulgaresti zboara la nivelul soselei.
Citeste in continuare
Credeati ca un model care are succes inseamna bani si atat? Ei bine, nu e asa.
Baietii de la Fiat o simt cel mai bine. Dupa ce au lansat cu mare fast modelul 500 si dupa ce au anuntat ca au primit treij' de miliarde de comenzi inainte de lansare, italienii s-au trezit cu macaoroanele incalcite in momentul in care un sef de sindicat din Polonia le-a trimis mail: "Fratilor, daca nu cresteti salariile muncitorilor din fabrica voastra poloneza, va treziti cu o greva in CV!".
Ok, nu ar fi o mare problema o greva, la fel cum nu ar fi o mare problema o crestere salariala de 10-15%. Dar totul devine problematic de-a dreptul cand cresterea ceruta de polonezi este de 100% (exact dublu, pentru cei certati cu matematica) iar fabrica din Tichy este singura din galaxie care produce 500....
Citeste in continuare
Am fost la Torino, la lansarea lui Fiat 500, la invitatia Fiat si AutoItalia, importatorul marcii italiene in Romania. Peste toate partile care au tinut strict de lansare si de profesie (evenimentul de prezentare, conferinta de presa, test drive-ul), mi-a retinut atentia un lucru. Modul in care italienii aleg sa isi promoveze una dintre valorile nationale.
Torino este un oras industrial, care respira pentru Fiat. Producatorul din Cizma si-a stabilit cartierul general aici inca de la inceputul istoriei sale, astfel ca este oarecum normal sa vezi, pe strazile orasului, 90% masini construite de Fiat. La Torino am vazut pentru prima data noul Bravo in realitate si tot acolo am vazut exemplare vechi ale modelului 500 la tona.
In asteptarea lansarii noului 500, italienii au ales sa isi...
Citeste in continuare
Hamilton si Sutil se tin de mana ca doi indragostiti. Este Hamilton gay?
Este o fotografie care a facut inconjurul presei de specialitate in aceasta saptamana. Ca sa vezi ca face un unghi interesant de abordare. Si de fotografiere.
Mai jos, o poza cu Lewis si prietena sa, Jodia Ma, cu care este impreuna din 2001.
Citeste in continuare
Automarket va pregateste o mare si frumoasa surpriza. In 4 iulie, adica saptamana viitoare, se va (re)lansa un model care a facut senzatie la vremea sa, nu a fost uitat niciodata si reprezinta o legenda a industiei auto italiene. Este vorba de Fiat 500, Cinquecento, Topolino, Bambino, sau cum vreti sa il alintati, in perfecta linia adoptata deja de fanii sai din intreaga lume.
Automarket va fi prezent la lansarea oficiala de la Torino si va va da primele informatii si fotografii de la "locul faptei". Incepand de maine, Automarket se va imbraca in haine de sarbatoare. Sa vina noul 500!
Citeste in continuare