Cateva dintre povestile ascunse dar extrem de interesante ale SIAB 2007.
1. Duminica, in cea mai aglomerata zi de la SIAB, un pusti de vreo 18-19 ani urca pe barele de sustinere ale unui stand pentru a-si recupera balonul cu heliu care urcase in varfu' corturilor. Fiind chemat inapoi de organe (nu il durea burta, e vorba de cele de securitate), omul a raspuns: "Pai daca tot am dat 150 de mii macar cu asta sa ma aleg"!
2. Cele trei exemplare de la standul Maserati (GranTurismo, Quattroporte si Coupe) au fost deja cumparate. In plus, cateva Coupe-uri in plus si-au gasit cumparatorii. Acestia nici macar n-au intrebat de pret.
3. Brabus a vandut accesorii la scoruri imense pentru o prima participare oficiala la SIAB. La cum arata masinile, e absolut normal.
4. Multi dintre cei care...
Citeste in continuare
Una scurta: de ce-i mai spune Salonul de la Bucuresti din moment ce organizatorii spun ca este pentru prima data cand evenimentul are loc in afara capitalei (a.k.a. orasul Otopeni)?
Citeste in continuare
Atunci cand eram la liceu, multi dintre colegii mei obisnuiau sa deseneze pe banci intreaga gama de obiecte/marci/logo-uri preferate, reusind sa starneasca invidia celorlalti (daca cel care desena chiar avea talent) sau sa intinda la maximum nervii profesorilor sau ai femeii de serviciu care erau nevoiti sa asiste aproape in fiecare zi la dezvelirea cate unui monument artistic de finete. Normal, contraargumentul autoritatilor era "strici banca pe care a dat scoala bani", fara a se lua in calcul ca noi cotizam la fondul scolii in fiecare inceput de semestru fara un scop sau chitanta anume.
In sfarsit...Astazi am dat cu capul de pragul de sus al unor fotografii care mi-au readus in minte acea perioada. De aceasta data este nu este insa vorba de o banca luata oricum pe banii statului ci de...
Citeste in continuare
Atunci cand nimeni nu le mai dadea vreo sansa pe taramul magic al volanului, femeile s-au strans intr-o zona ferita de uretra si si-au ales o sefa. Iar acea sefa urma sa le reprezinte in toate imaginile legate de femei la volan. Si in toate bancurile cu blonde la volan. Si in toate filmuletele cu femei care circula pe internet. Si in tot.
Si pentru ca v-am obisnuit sa fim acolo unde volanul se invarte la mai mult de 90 de grade pentru a lua un viraj cu peste 60 km/h, va prezentam parcarea acelei intruniri a femeilor. R8-ul din imagine nu ii poate apartine decat sefei, evident.
Nota: fotografia ii apartine bunului meu prieten si coleg de la Roata de Rezerva, Vali Ciurel. A fost realizata cu prilejul Salonului Auto de la Frankfurt, intr-una dintre miliardele de parcari din...
Citeste in continuare
Am fost plecat din Bucuresti pentru cateva zile pentru un test drive iar la revenire am asistat la un joc de lumini laser live, undeva pe langa Palatul Parlamentului (a.k.a. Casa Poporului, sa nu ne incurcam in explicatii de alt tip). Ei bine, din cauza unor zile ale orasului (din cate am inteles in explicatii preliminarii), laserele sunt proiectate pe cladiri, blocuri, copaci, ape si, nu in ultimul rand, pe masini. Care masini erau in miscare.
Pe mine, cel putin, asta m-a deranjat. Este adevarat, veneam dupa un drum destul de lung, insa nu ti-e tot aia ca la apus, atunci cand oricum te chinui sa analizezi distante si masini din cauza luminilor amestecate, sa dai de un joc de lasere care se desfasoara in retina-ti.
Ok, e doar o defulare, insa intreb ca un om simplu: daca un Mercedes...
Citeste in continuare
De fiecare data cand la semafor se opreste un Q7 in stanga sau dreapta mea, se face intuneric. De fiecare data cand in SUA se opreste un Ford in stanga sau dreapta unui Q7, se face noapte. De fiecare data cand in stanga sau dreapta unui Smart Fortwo se opreste orice, e eclipsa.
Enjoy.
Citeste in continuare
Stiti ce se intampla daca pui un bob de orez la poalele unor munti? Creste un ditamai poporul in jurul lui. Asa si cu masinile. Daca le dai o roata cu jante unice in lume chinezilor, ai toate sansele ca la cateva zile sa afli ca nu mai esti fericitul proprietar al singurei roti de acel tip existente pe Glob.
La primul Salon Auto International la care am participat, Geneva 2005, langa unul dintre modelele BMW statea un baiat cu ochi oblici care poza de zor. Nu l-am bagat in seama la inceput, crezand ce e vreun japonez dement care face poze pentru ca degetul lui sufera de Alzheimer. Dupa vreo cinci minute de nebagare in seama, privirea mi-a cazut pe interesul cu care omul nostru, imbracat regulamentar la costum, poza busonul de benzina din toate pozitiile.
Un alt prieten din presa auto...
Citeste in continuare
Acum, ca s-a calificat Steaua, vom putea urmari pe viu, din nou, cel mai tampit test de siguranta al unei masini. Impactul cu Gigi-ul pe plafon.
Citeste in continuare
"Consideram ca prin tehnologia pe care o propunem pentru 500, acest model poate si trebuie sa se ridice la standardul a cinci stele la testele de siguranta". Afitmatia ii apartine lui Luca De Meo, brand manager Fiat, si a fost facuta in ziua lansarii oficiale a modelului, in centrul orasului Torino. Rezultatul? Fiat 500 a primit cinci stele la EuroNCAP, constituind, iata, o varianta de luat in seama atunci cand in discutiile intre prieteni ajungeti la argumentul numit "siguranta". Altfel spus, eliminati-va din vocabular expresia "Jeane, da' ce-i cu cutia aia de chibrituri aici? Varza, muci se face!".
Renault. Dupa ce si-a tras gama de modele cu miliarde de stele EuroNCAP (am un prieten bun, fan Renault, care mizeaza tot timpul pe siguranta cand vine vorba de o masina, spunand ca asta...
Citeste in continuare
100.000. Keep walking.
Citeste in continuare