Fratilor, spuneti ce vreti despre italieni, dar nu ca duc lipsa de imaginatie. Fiat a lansat acum ceva vreme in Italia noul 500. Nimic nou, cei care dau des pe Automarket stiu foarte bine toata agitatia legata de acest subiect. Inca de la lansare (una facuta cu mare fast, pe raul Po din Torino, cu miliarde de jocuri de artificii si cu un spectacol grandios) mi-am dat seama ca 500 reprezinta pentru Fiat cam de inseamna culoarea verde pentru frunze, astfel ca toata investitia in lansari li se va intoarce cu varf si indesat.
Ok. Au urmat celelalte piete de lansare.
In Marea Britanie, modelul se va lansa peste cateva zile, la fix 500 de ore (hehe) de la intrarea in noul an. Masinuta va face deliciul publicului, fiind agatata pe Millenium Wheel din Londra, unde va fi expusa intregii...
Citeste in continuare
Sefii Mercedes s-au suparat. S-au strans ei asa, intr-o zi, si au decis ca modelul pe care trebuie sa se supere este R-Klasse, monovolumul luxos pe care l-au dezvoltat incepand cu 2001 si l-au lansat in eter in 2006. De ce s-au suparat? Pentru ca, desi ei se bazau pe fo' 50.000 de unitati pe an vandute in toata lumea, R-Klasse a ajung in doar 35.000 de garaje. Iar acum, oamenii au ramas interzisi vazand ca previziunile lor nu s-au adeverit, astfel ca se bat cu pumnu-n piept si, necajiti nevoie mare, sustin ca au inceput deja lucrul la un nou model, care "ar putea fi continuatorul lui R-Klasse sau ar putea fi ceva total diferit".
Bun. Si acum, ce nu stiu sefii Mercedes. Unu la mana: masina aia n-are creier si suflet, deci degeaba o amenintati ca o schimbati, ca pe ea o doare-n teava de...
Citeste in continuare
Tocmai cand unii incepeau sa arunce vorbe grele la adresa designerilor Volkswagen (pe principiul "ba, Audi de ce poate si voi nu, ca sunteti sub acelasi acoperis?!"), nemtii au scos la iveala una dintre cele mai aratoase masini ale ultimelor luni. Este adevarat, e greu ca un coupe cu know-how in spate sa arate naspa, dar in cazul lui Passat CC toate vorbele de sfinti care au mers spre clasicismul lui Golf 5, de exemplu, se intorc si isi cer iertare.
Pe bune, nu e frumoasa masina asta?
Citeste in continuare
Stiti ca Rompetrolul a fost cumparat de o companie din Kazahstan? Ei bine, desi in urma cumpararii tot ce am vazut a fost un roman fericit si cu multe miliarde de ce vreti voi in cont, moneda are si o alta fata.
La o benzinarie din provincie, omul care spala masinile pe acolo cu jetul de apa (ca periile nu functionau), spunea cu tristete in glas in timp ce dadea la robinet: "De cand au cumparat aia Rompetrolu', s-a dus dracu' tot. Uite, stam cu periile astea astea stricate de vreo doua luni si nu vine nici dracuu sa se uite peste ele. Spal cu mana si jetul, ca masinile tre' sa fie curate, omul da un ban pentru asta. Compresorul e si el stricat de vreo luna. Am facut cerere sa vina oamenii si nimic. Acum un an, cand sunai, a doua zi erau aici si reparau tot. Acum..."
Si uite-asa se...
Citeste in continuare
1700 de euro pentru o masina? Hell yes! Se intampla in India si vine direct de la Tata, constructorul care astazi a revolutionat industria auto la nivel mondial prin prezentarea celei mai ieftine masini produse vreodata. Dar pentru ca analistii au analizat destul, e cazul ca oamenii care va dau stirile in fiecare zi pe Automarket sa isi exprime si ei opiniile despre nanomodelul Tata denumit chiar Tata Nano. Asadar:
Bogdan Mirica: "Tata lor de indieni! Au scornit ei ceva care sa inlocuiasca elefantul sau magarul... Nano, despre care toata presa vuieste, este o evolutie pentru poporul indian dar o involutie pentru industria auto mondiala. Dupa parerea mea, singurii care vor iubi aceasta masina vor fi indienii cu o familie numeroasa care vor inghesui in gaoacea pe patru roti toti cei zece...
Citeste in continuare
Dakar-ul a plecat dintre noi. Si odata cu el ne-a parasit un spirit.
Anul trecut, vorbeam cu un bun prieten dintr-ai mei despre curajul organizatorilor celei mai cunoscute competitii de rally-raid. Ne aminteam de faptul ca in 2007, la fel ca in multi dintre anii precedenti, Dakar nu a insemnat doar sarbatoarea motorsportului de la inceput de an, ci si o lista de morti, alesi aleatoriu de destin: piloti, comisari de cursa, organizatori, sustinatori ai unora dintre echipe sau simpli locuitori ai tarilor prin care trece caravana. Ne aminteam de serile geniale in care Eurosport, cel mai bun canal sportiv al lumii din punctul meu de vedere, ne tinea treji pana cu mult dupa miezul noptii pentru a vedea in imagini ce urmarisem live pe internet cu cateva ore inainte. Ne aminteam de bivuacuri,...
Citeste in continuare
Masina de 2500 de dolari a indienilor de la Tata incepe sa lucreze. Va fi prezentata abia joi, insa s-au aflat deja cateva detalii tehnice legate de aceasta. Printre altele, se stie deja ca portbagajul sau va avea marimea unei serviete, ca masina nu va dispune decat de un stergator mare si nu va avea elemente de confort (aer conditionat, radio) sau tehnice avansate (va lipsi servodirectia, de exemplu).
Practic, Tata nu va scoate altceva decat un scuter ceva mai complex, de aici si pretul extrem de mic (maxim 2500 de dolari). Nici nu trebuie sa ne asteptam la altceva, in conditiile in care bicicleta si motoretele sunt la mare cautare pe strazile Indiei.
Ce este foarte interesant insa e modul in care Tata isi promoveaza produsul. Practic, i-au pus o roata in plus fata de un triciclu si...
Citeste in continuare
Taxa de mediu? De prima inmatriculare? Degeaba! Suntem niste fraieri.
Una dintre cele mai interesante stiri ale acestior zile vine de la agentia Mediafax, care anunta, citand surse guvernamentale, ca noua versiune a taxei de prima inmatriculare isi va schimba modul de calcul. Citez si apoi incercam sa explicam impreuna, pentru ca mie unul imi vine greu sa inteleg:
"Valoarea taxei de prima inmatriculare va creste chiar si de aproape trei ori in cazul masinilor noi, urmind sa scada proportional cu vechimea in cazul autovehiculelor cu aceeasi cilindree si incadrate in aceeasi norma de poluare Euro. In cazul unei masini noi Euro 4 cu motor de 1.600 de centimetri cubi, taxa de prima inmatriculare ar fi de circa 460 de euro, urmind sa scada progresiv in functie de vechimea masinii. O...
Citeste in continuare
Vacanta de iarna nu va fi vacanta pe Automarket. Chiar daca informatiile legate de lumea auto se imputineaza in aceasta perioada, Automarket va va tine la curent cu tot ce e important in industrie. Motivele?
1. Raliul Lisabona-Dakar - Incepe in 5 ianuarie si va fi prezent intr-o sectiune speciala pe Automarket. Veti gasi aici ultimele informatii legate de etape, veti afla ce au facut romanii in Dakar si mai ales veti vedea fotografii de clasa din cel mai cunoscut rally-raid al lumii.
2. Salonul Auto de la Detroit - Chiar daca Detroit-ul incepe la mijlocul lui ianuarie, cel mai mare salon de peste Ocean a inceput deja sa traiasca prin fotografii oficiale ale constructorilor. Asa se va intampla si in zilele care urmeaza. Automarket va va prezenta tot ce e important imediat dupa...
Citeste in continuare
Unul dintre cele mai misto interviuri din ultima vreme aparute cu un sef din industria auto le apartine jurnalistilor de pe auto ai cotidianului spaniol El Mundo. Acestia l-au luat la intrebari pe unul dintre cei mai dezghetati oameni de top din Europa, chiar daca acesta este foarte putin cunoscut in Romania. Este vorba de seful de marketing al celor de la Opel, pe numele sau Alain Visser.
Ce spune Visser in interviu? In mare, doua chestii foarte interesante,. In primul rand, faptul ca schimbarea numelui lui Opel Vectra in Opel Insignia ii va costa pe cei de la Opel "cel putin 40 de milioane de euro". Vi se pare o suma mare? Ei spun ca asta e minimum cu care se va incerca mentinerea unei imagini de brand la nivel inalt. Mai mult, in alegerea numelui Insignia, Opel a avut o singura...
Citeste in continuare