Viteza telegarului din basme

Din ciclul "Dacă doriţi să revedeţi...", azi avem în meniu un oldie, but damn goldie. via Citeste in continuare

Noii membri ai familiei

Una dintre ştirile apărute ieri pe fluxul Automarket a trecut relativ neobservată, deşi subliniază una dintre cele mai importante bucăţi de informaţie din industria auto a anului 2011. Este vorba de rezultatele crash-testelor realizate de americanii de la IIHS (echivalentul EuroNCAP-ului) ai căror actori principali au fost Chevrolet Volt şi Nissan Leaf. De ce spun că rezultatul este unul foarte important? pentru că a fost pentru prima dată când maşinile electrice (mă rog, Chevrolet Volt e un hibrid în configuraţie serie, dar motorul principal e cel electric iar pachetul de baterii este la fel de voluminos precum cel al unui electric 100%, deci putem să încadrăm marginal modelul GM la maşini electrice) au fost testate de o organizaţie internaţională specializată... Citeste in continuare

Cinci poveşti chinezeşti

Revin astăzi în industria auto chineză, de unde vă voi povesti câteva întâmplări care ne arată încă o dată - dacă mai era cazul - că oamenii ăştia nu glumesc când spun că vor fi cei mai mari în câţiva ani. Bine, deja sunt ca dimensiune a pieţei, dar lucrurile sunt mai complicate decât atât. China are unele elemente specifice. Şi nicio altă ţară nu are asemenea poveşti pe care să le împartă cu ceilalţi. POVESTEA 1 - Şcoala de şoferi Ferrari Luca Ciferri, probabil cel mai bun editorialist al celor de la Automotive News, ne povesteşte astăzi despre faptul că Ferrari va iniţia cursuri de condus în China. Un soi de şcoli de şoferi cu Ferrari-uri. Motivul: bogătaşii chinezi obişnuiesc să-şi cadorisească odraslele, atunci când acestea trec... Citeste in continuare

O viză de China, vă rog!

Acum trei-patru ani, când vorbeam de Saloane Auto în China, vorbeam de evenimente cu importanţă marginală pentru noi, europenii. Ce se întâmpla acolo rămânea între ei, cu Dongfeng, Lifan, Chery şi Geely împărţindu-şi lansările importante. Singurele informaţii care răzbăteau şi prindeau presa internaţională de profil vizau modele pe care chinezii le-au dezvoltat şi care copiază cu nesimţire formele unor maşini cu nume din Europa sau din State. Între timp, însă, China a devenit cea mai importantă piaţă a lumii, iar această creştere boombastică le-a dat aripi chinezilor. Brusc, Salonul Auto din Shanghai a devenit un punct de întâlnire pentru constructorii auto importanţi, iar premierele s-au transformat uşor-uşor din regionale în asiatice şi apoi... Citeste in continuare

Fără SUV, viaţa e pustiu

E clar, constructorii auto supersport şi megapremium au pus mână de la mână şi şi-au dat seama că lucrurile nu funcţionează după cum vrei, ci după cum vrea piaţa. În condiţiile astea, informaţiile legate de SUV-uri care vor apărea în gamele Ferrari, Aston Martin, Jaguar, Maserati sau Alfa Romeo încep să se înmulţească. Ca iepurii. E de ajuns să daţi o căutare pe Automarket după acronimul SUV şi veţi avea în faţă o listă destul de grăitoare care ilustrează acest fenomen. Modelul Porsche este, iată, unul de succes, iar acesta va fi preluat de mulţi în perioada următoare. După ani în care, foarte probabil, şefii marilor companii enumerate mai sus şi-au tocit unghiile căutând să găsească soluţii alternative care să întineze idealurile de... Citeste in continuare

Fiind băiet, trepte cutreieram

Sper că nu e o campanie de boicotare a băjeaţilor care deţin Audi-uri, dar mintea îmi este invadată în ultima perioadă de imagini care mai de care mai pline de sens şi de nonsens (în funcţie de caz) cu exemplare A6 şi A8 de generaţie veche în tot soiul de ipostaze care nu anunţă decât că cerul e limita, vorba poetului. După ce acum câteva zile ne-am delectat cu A8-ul cu jante de 16 inch, astăzi vedem un Audi care, după sigla de pe spate, deducem că e un A. Omul a încercat să bată toate regulile fizicii şi să ne demonstreze că unghiul de înclinare este mai bun decât în cazul oricărui offroader veritabil de pe piaţă. Din păcate, în România nu există scări în 45 de grade sau mai mult, c-am fi asistat la un adevărat spectacol stratosferic. Oricum ar... Citeste in continuare

Cu bâta-n balta Renault

Nu se întâmplă doar la noi. Invitat la emisiunea matinală de la Canal+, Ministrul francez al Învăţământului şi Dezvoltării profesionale, Nadine Morano, a confundat Renault cu... Renaud. Întrebată ce părere are de faptul că, în cazul scandalului de spionaj de la Renault, doar Carlos Ghosn nu a ieşit vinovat, madam Morano a dat cu bâta-n baltă, crezând că moderatorul Maïtena Biraben o întreabă despre Renaud, un cântăreţ francez. Momentul este absolut memorabil. Moderator: Renault - toată lumea e de vină, în afara lui Carlos Ghosn Morano: Îmi plac unele piese ale lui Renaud, dar nu toate. Nu am ascultat foarte mult, astfel că nu vă pot spune dacă îmi place sau nu. Moderator (după un moment de uimire): Nu e vorba de o melodie, ci de Renault, care... Citeste in continuare

SENZAŢIONAL!!! Automarket a dat-o-n tabloid! Pentru o zi

Pentru că totul este posibil în 1 aprilie. Farsa noastră din acest an a fost una mult mai complexă decât cele din anii anteriori. Nu am mai văzut biciclete Dacia, nu am mai văzut sigla Dacia pe tricourile de joc ale Barcelonei. Am văzut, în schimb, un Automarket.ro transformat într-un site de scandal, în care titlurile au fost unele pline de cuvinte pe care nu le găseşti de obicei pe acest site. Am încercat, astfel, să ne punem în pielea unui ziar de format tabloid şi care caută scandalul cu orice preţ, motiv pentru care, la finalul zilei, ştirile de astăzi arătau astfel: [gallery link="file" orderby="ID"] Pentru noi, a fost un exerciţiu de stil. Pe cât de superficial arată un astfel de titlu, pe atât de complicat este să-i găseşti substanţa. Evident,... Citeste in continuare

Sărbătorim cinci ani de Automarket cu un nou Homepage

Probabil că mulţi dintre voi au observat deja, poate că unii nu. Automarket are o nouă faţă. Homepage-ul portalului nostru a ajuns la a treia versiune all-time, iar noi suntem mândri să vă prezentăm o primă pagină curată, simplă, clară. Ce s-a schimbat: 1. Avem toate secţiunile importante evidenţiate clar, cu zone în care nu se mai întrepătrund bannere cu informaţie. 2. Secţiunea de maşini noi a primit o greutate mai mare odată cu redesignul paginii de start. Motivul: Automarket există pentru a vă ajuta să vă alegeţi viitoarea maşină. Chit că la acest pas ajungi prin ştiri, prin teste sau prin simpla căutare, am făcut totul mai simplu pentru ca cei care ne vizitează să nu aibă nicio problemă din acest punct de vedere. 3. Secţiunea de teste... Citeste in continuare

Am avarii, deci am parcat legal în mijlocul străzii

Una dintre problemele pe care le au şoselele şi străzile din România este reprezentată de lipsa oricărei cunoştinţe în ceea ce priveşte utilizarea corectă a avariilor. Observ din ce în ce mai des că lipsa semnalizării şi utilizarea improrprie a luminilor de avarie devin religie, iar aceste lucruri nu pot decât să scadă considerabil civilizaţia din trafic şi, până la urmă, siguranţa din trafic. În oraşe - cel puţin în Bucureşti - pare că luminile de avarie pornite ţin loc de semnalizare atunci când şoferii vor să staţioneze. Este foarte probabil ca luminile de avarie să însemne, în capetele celor despre care vorbim aici, elementele care îţi transformă staţionarea interzisă - deseori pe mijlocul străzii - în staţionare perfect legală. "Am... Citeste in continuare