Portughezii sunt un fel de romani ai Europei iar Portugalia este o Romanie de peste cativa ani. Aceasta era parerea multora si am auzit-o de cateva ori inainte de a pleca pentru prima data in tara care a dat lumii cei mai faimosi navigatori din istorie.
Am ajuns acolo pentru a testa VW Scirocco si m-am intors cu o parere de rau pentru ca am plecat dupa doar doua zile din Lisabona. Au o tara incredibil de frumoasa, cu ocean si munti cat n-o sa aiba Romania nici daca se apuca de cuceriri. Exista doua poduri enorme in Lisabona, cel denumit Vasco da Gama avand 17 kilometri si fiind construit asa cum la noi n-o sa se construiasca in urmatoarea era glaciara. Si totusi, podul portughez a fost construit in 18 luni, cam aceeasi perioada de timp de care au nevoie constructorii contractati de...
Citeste in continuare
Am revenit de la Enstone si de la Silverstone. Am vazut cum se fabrica o masina de Formula 1, ce inseamna cu adevarat acest sport si cum arata o zi de teste in sanul unei echipe din Marele Circ, in speta Renault.
Am fost impresionat de uzina si de modul in care se lucreaza acolo mai mult decat de testele la care am participat. Ma rog, "uzina" e cam mult spus, pentru ca ce se intampla acolo e mai degraba demn de o farmacie. Dar nu trebuie sa uitam, totusi, modul in care imbratisezi sunetul incredibil al unui motor atunci cand trece pe langa tine pe linia boxelor: fiori si piele de gaina. Inevitabil, involuntar.
Materialele din Anglia vor aparea in urmatoarele zile pe Automarket. V-am pregatit si o surpriza, pentru ca avem un conational care participa activ la dezvoltarea...
Citeste in continuare
Automarket va fi prezent la Silverstone, acolo unde pilotii si echipele din Formula 1 vor testa in urmatoarele trei zile. Vom face o multime de fotografii si va vom povesti ce inseamna o sesiune privata de teste in Marele Circ, unul dintre cele mai urmarite sporturi din lume. Vom face cunostinta cu eroii care va tin cu sufltul la gura si ii vom interveva pe multi dintre acestia, special pentru voi.
In plus, vom vizita cartierul general al celor de la Renault de la Enstone si va vom arata ce inseamna o "uzina" care creeaza monoposturi de Formula 1. Tot la Enstone il vom intalni pe Bob Bell, directorul tehnic Renault F1 Team, care ne va raspunde intrebarilor.
Stati cu noi in urmatoarele doua zile. Va promitem sa va aratam cum arata Formula 1 de aproape.
Citeste in continuare
Lansarea lui Dacia Sandero, organizata in Croatia, nu mi-a dat de inteles vreun moment ca am fi avut de a face cu un model low-cost. Intreaga nebunie construita in jurul acestui model pe coasta dalmata a facut ca Sandero sa fie privit de multi locuitori sau turisti ai zonei ca o mica vedeta a locului. Era si greu, de altfel, sa fie privit altfel: coloanele de masini albastre si rosii nu se terminau pe sosea iar imaginea noua a lui Sandero combinata cu sigla Dacia aduceau in fata simplilor privitori un model pe care nu il mai vazusera pana atunci.
Pe de alta parte, la cina de pe insula Hvar, pe care va invit cu mare caldura sa o vizitati daca va doriti un loc asemanator paradisurilor exotice dar apropiat ca distanta, discutiile au alunecat spre obiceiul interesant al unor europeni - fani...
Citeste in continuare
Fiat incepe un joc periculos pe piata. Sergio Marchionne, seful Grupului italian, a declarat recent, intr-o intalnire de nivel inalt intre reprezentantii producatorilor auto ai lumii, ca, dupa parerea sa, nu ar trebui sa existe nuante atunci cand in discutie intre normele de poluare. Altfel spus, fiecare constructor ar trebui sa se alinieze, pana in 2009, la normele de poluare stabilite de Uniunea Europeana, adica la o medie de 120 de grame CO2/km. Toate bune, declaratia lui Marchionne pare foarte la locul ei, nimic nu e iesit din comun, cu o singura exceptie: cuvintele sale i s-ar putea intoarce impotriva in doi timpi si trei miscari.
Intr-o analiza interesanta publicata astazi de Automotive News, Guido Reinking, editorul Automobilwoche, sustine ca reactia lui Marchionne e ca o moneda...
Citeste in continuare
Cursa de 24 de ore de la Le Mans - editia a 76-a - a fost una dintre cele mai atractive evenimente din motorsport pe care le-am urmarit vreodata. Desi unii ar putea spune ca o cursa de anduranta nu poate sa aiba sarea si piperul unui Mare Premiu de Formula 1, de exemplu, acesti "unii" ar trebui sa priveasca spectacolul oferit de prototipurile de pe pista franceza si sa incerce sa constientizeze faptul ca o astfel de masina care rezista o zi la rulare in conditiile respective nu e doar o masina de curse ci un erou al tehnicii auto. Cateva exemple de spectacol din acest weekend:
- Pana la jumatatea cursei, adica pana undeva in jurul orei 3 in noaptea dintre sambata spre duminica, Peugeot domina fara probleme. Apoi si-a facut aparitia ploaia. Iar avantajul de doua minute a Peugeot-ului 908...
Citeste in continuare
Automarket inaugureaza in acest weekend o noua mini-sectiune, care va deveni obicei in urmatoarea perioada. Dosarele Automarket va vor aduce in fata cifrele industriei auto europene, asa cum sunt ele prezentate de Asociatia Producatorilor din Europa. Vom vedea cine, ce, cand si unde produce, unde se vand cele mai multe masini, care sunt diferentele dintre producatori si care sunt prognozele de vanzari si productie pentru urmatoarele luni sau urmatorii ani.
Am nascut aceasta sectiune pentru ca intrebarile de genul "Bai, care stie cate 207 a vandut Peugeot pana acum?" sa dispara din registrul zilnic al jurnalistilor auto si nu numai.
Deocamdata va oferim prima parte: vanzarile pe segmente de piata in 2007, un material pe care nimeni nu ar trebui sa il rateze.
Stati cu noi,...
Citeste in continuare
Automarket traieste dintr-o multime de surse externe. Este normal, din moment ce o parte extrem de mica din industria auto reuseste sa ne tina companie in tara. Practic, atunci cand vorbim de industria auto de la noi vorbim, deocamdata, de Dacia. Va urma Ford si vor urma si altii.
Revin. Printre sursele de informare de care Automarket dispune se numara doua, Automotive News si Just Auto, pe care personal le recomand cu mare caldura fiecarui jurnalist, in orice domeniu activeaza acesta. Nu vorbim de surse deschise publicului larg ci de institutii de presa cu nume, abordabile exclusiv prin abonament.
Am facut aceasta introducere pentru a va face o idee despre ce inseamna un material despre Dacia aparut pe aceste surse. Mark Bursa, unul dintre oamenii de baza ai echipei redactionale...
Citeste in continuare
Lamborghini Reventon reprezinta cea mai clara dovada a faptului ca, atunci cand italienii isi pun in cap sa scoata din rahat bici, fac asta fara probleme. Bine, nu e "rahat" in sensul clasic al cuvantului...
Constructorul italian a reusit sa creeze 20 de exemplare Reventon, un model construit pe o platforma deja existenta, al carui simplu avantaj este faptul ca arata incredibil de bine. E creat din unghiuri drepte, imbracat de designerii italieni asemenea avioanelor militare care nu pot fi surprinse de radare, astfel ca succesul sau era garantat inca dinaintea lansarii pe filiera povestii care a dus la crearea lui.
Astazi, Reventon a ajuns acolo unde ii era locul: in cer. La propriu. Unul dintre exemplarele create de Lambo in afara seriei limitate (italienii au construit doua masini...
Citeste in continuare
Traiesti momente in viata in care iti dai seama ca o amenda de un milion jumate si cateva puncte de penalizare nu inseamna absolut nimic. Si ca esti in continuare acelasi om si dupa intamplarea care s-a intamplat doar pentru ca n-ai pastrat distanta regulamentara cand cel din fata a oprit la semafor.
Nu e vorba de mine. Evident. Cei care l-au vazut pe Hamilton ieri, in Marele Premiu al Canadei, dandu-i cu osia-n spate lui Raikkonen stiu despre ce e vorba. Cei care nu l-au vazut poa' sa il vada pe youtube, dailymotion si asa mai departe. Dar repede, ca filmele de genul asta apar repede si trec si mai repede. Asta e motivul pentru care nu va arat nimic aici. Cautati doar "Hamilton Canada".
Citeste in continuare