Din punctul meu de vedere, Porsche Cayenne a intinat marca din Stuttgart la aparitia sa. O marca eminamente sport, cu o istorie liniara extrem de clara, a devenit dintr-o data complexa. Am acceptat pana la urma ideea in speranta ca Porsche se va scoate pe plan financiar cu noul SUV. Si a facut-o cu stil. Cayenne a reusit sa scoata bani - bani multi - din Cayenne si compromisul avea dintr-o data un scop.
Acum, Porsche a anuntat, prin vocea lui Wendelin Wiedeking, seful marcii, ca va dezvolta un diesel pentru acelasi Cayenne. Dupa Subaru, a carui reduta a cazut anul trecut, Porsche ramanea ultimul supravietuitor al erei pe benzina. Dar s-a dus si aceasta poveste. De acum, dezvoltam cu totii tractoare.
Apropo, nici nu se putea mai bine: primul diesel Porsche va fi montat pe primul SUV...
Citeste in continuare
Lansarea unui monstru ca SL 65 AMG Black Series nu putea ramane neobservata si nu avea nicio sansa sa fie trecuta cu vederea de fanii Mercedes, care se mandresc cat pot cu noua aparitie in peisaj. De fapt, se mandresc exagerat de mult.
Un grup de fani ai stelei cu trei colturi au imaginat recent o scrisoare din partea BMW si Audi catre Mercedes prin care sefii celor doua marci de prestigiu ale Germaniei recunosc ca, dupa lansarea lui SL 65 AMG Black Series, razboiul masinilor s-a terminat pentru ca au fost lasati fara replica. Indiferent de tabara din care faceti parte, luati-va cateva minute si cititi. E in engleza, sa nu stricam farmecul.
---------------
Dear Mercedes,
Ze time is coming for us to give notice of our unconditional surrender in ze war for total power domination...
Citeste in continuare
Arta sau mediu? Asta-i intrebarea pe care marii constructorii de supercaruri europeni o adreseaza Comisiei Europene, care se incapataneaza sa sustina o lege care e OK in ceea ce-i priveste pe producatorii de masa, dar care ar ingropa istoria unor constructori de nisa cum sunt Ferrari, Lamborghini, Maserati, Aston Martin, Morgan si asa mai departe.
Pe scurt, daca oficialii europeni confirma necesitatea unui mediu mai curat prin cele 120 de grame de CO2/km care intra in vigoare ca lege stricta in 2012, cifrele de astazi (media europeana este de 160 de grame CO2/km) sunt stricate de producatorii de supercar-uri. Comisia a incercat sa stinga spiritele aprinse si a anuntat ca toti constructorii de supercar-uri care vand mai putin de 5000 de masini pe an in spatiul UE isi pot negocia separat...
Citeste in continuare
Continuarea insemnarii de ieri. De aceasta data o luam invers.
Cehia (intors): In apropiere de Brno am dat de aglomeratie pe autostrada. Nimic senzational, baietii lucrau sambata pentru a repara ceea ce la noi ar fi o sosea perfecta. Am stat mai bine de 45 de minute pe o banda, fara a indrazni sa ma infiltrez in stil romanesc din simplul motiv ca ceilalti participanti la trafic isi vedeau de treaba si inaintau, in ritm propriu, fiecare pe banda sa. Nicio tentativ de slalom urias, nicio maladie a vacii nebune printre cei de la volan, niciun animal care sa adoarma cu creierul pe claxon. Normal, banda de urgenta a ramas libera. Cu exceptia momentelor (de fapt a fractiunilor de moment) in care un Q7 cu numar de Polonia a trecut in tromba pe langa nefericitii de la coada.
Apropo de Polonia,...
Citeste in continuare
Un concediu petrecut in masina, prin partea estica a Europei, iti arata exact care e diferenta dintre ai nostri si ai lor in materie de oameni aflati in spatele volanului si nu numai. O sa o iau treptat.
Romania (dus): A plouat cu galeata, asa ca nu am vazut toate gropile in care am dat pana si cu mama suspensiilor, pentru ca toate craterele erau pline cu apa si se aflau la nivelul fostului asfalt. Am observat, in schimb, ca in Romania se munceste ciudat. In unele zone, pe una dintre benzile de mers, s-au sapat gropi si s-au pus semafoare electrice ori s-a aruncat la bataie un baiat cu o vesta reflectorizanta care tine in mana o paleta cu verde/rosu. Nu spun ca am vazut aceleasi gropi si la intoarcere (o saptamana e un termen genial de mare in Europa pentru a repara naiba stie ce se...
Citeste in continuare
In toata dementa care-i reprezinta, printii si seicii Orientului Apropiat au idei absolut senzationale. De exemplu, printul Al Waleed al Arabiei Saudite s-a gandit intr-o dimineata, in timp ce baga un Ayran pe stomacul gol, sa isi acopere SL-ul din garaj (care banuiesc ca era cea mai ieftina masina de pe acolo) cu un munte de diamante.
S-a rezolvat scurt, masina e plina cu diamante acum si a ajuns la un pret de piata de 3 milioane de euro. Desi ar putea parea o treaba iesita din comun, partea faina vine abia acum: toti cei care vor sa atinga masina sunt nevoiti as treaca in prealabil pe la casa de bilete si sa cotizeze acolo cu 1000 de dolari. Nu se specifica insa cat timp ai voie sa stai cu mana pipainda pe diamantele princiare.
Da' stii care-i partea proasta? Ca se gasesc multi...
Citeste in continuare
Fiat este constructorul european cu cea mai scazuta medie a nivelului de emisii de CO2. Cu toate astea, italienii continua sa scoata motoare de cilindree mica si medie (in special diesel Multijet) care reusesc performante ecologice din ce in ce mai bune. Mai mult, am aflat ieri ca Fiat a pus la punct o colaborare cu BMW, din intelegerea acestora urmand sa se nasca o noua generatie de motoare.
Motoarele astea trebuie insa montate undeva. Iar pentru ca Fiat a prins gustul pietei de modele de oras, scot pe banda rulanta astfel de masinute si, foarte important, incep sa umple tarile europene. Dupa Panda si Grande Punto a urmat celebrul 500 si va veni, peste cateva luni, noul Topolino, o reeditare a unui succes din anii de inceput ai industriei auto. Tine pariul italienilor?
Citeste in continuare
I-am urat tot timpul pe cei care nu au fost in stare sa isi recunoasca greselile. Iar constructorii auto din China fac parte - in marea lor majoritate - din acest grup de baieti tristi.
Chinezii fac niste masini ordinar de proaste. Materiale atat de ieftine incat put intepator, atat de proaste incat crapa la caldura, atat de idiot asamblate incat ai mari sanse sa te pierzi printre cusaturile pe care ei le numesc finisari. In plus, pentru a-ti lua un Shuanghuan CEO, de exemplu, tre' sa scoti din buzunar 24.000 de euro. Bani cu care iti iei o multime de alte modele, mult mai corecte din toate punctele de vedere.
Pe langa toate astea, chinezii au prostul obicei de a copia complet formele deja cunoscute ale modelelor existente pe piata. Le-o merge acolo, intre ei, insa cand dau de nemti...
Citeste in continuare
Discutie astazi, in redactie, referitoare la faptul ca Volkswagen vinde mai multe masini in Brazilia decat in Germania. Catalin Dinu, cel mai nou membru al echipei redactionale, a avut un moment genial: "Frate, asa si romanii consuma mai mult parfum decat francezii, doar ca noi luam parfum la litru cu doua sute de mii in timp ce aia au parfumuri-esente la sticlute mici".
Good point.
Citeste in continuare
Dupa discutiile din insemnarea anterioara si dupa ce am vazut reactiile fanilor/hulitorilor lui Logan in sectiunea de stiri, am si eu o intrebare.
Ce preferati:
1. Dacia face un model low-cost cu design relativ care se vinde in draci si care ne scoate in lume.
2. Dacia face un model mediu ca pret pe care nu se cumpara ca la punctul 1 dar care ne scoate si el in lume.
3. Dacia face un model scump pe care nu-l cumpara nici dracu', dar care si el ne scoate in lume.
4. Dacia nu face nimic si astepteapta investitori.
Astept raspunsurile in comentarii.
Citeste in continuare