Intotdeauna am iubit 15 septembrie

Avem o problema. Test-drive-urile pe care Automarket le face in fiecare saptamana se lovesc, de ceva vreme, de o problema: faptul ca masinile trebuie luate de la dealeri/importatori vinerea si duse inapoi lunea. Vorbim, adica, de exact acele perioade de trafic maxim inspre iesirile orasului, locuri in care, de obicei, se afla si masinile pe care trebuie sa le ridicam. Astazi, de exemplu, nu a fost de ajuns ca lunea sa fie luni si atat. S-a mai nimerit (e o data pe an, macar acum sa scriu despre asta) ca lunea asta sa coincida cu 15 septembrie. Termenul de dictionar care surprinde cel mai bine situatia de azi e "haos". Am avut de traversat, in aceste conditii, Bucurestiul. Dus-intors. Double trouble. La dus am facut o ora si 45 de minute. La intors am facut fix 35 de minute. O... Citeste in continuare

Protectie 24 de ore. Se aplica uscat.

Astazi de dimineata, dis de dimineata, am avut parte de o experienta aproape paranormala. S-a intampla la Gara de Nord, acolo unde am fost nevoit sa imi parchez masina in parcarea din fata intrarii inspre ghisee. Acea parcare este una cu plata. Scrie pe un indicator special conceput pentru asta. Niciodata nu am vazut insa un oficial cu insemnele unei companii care sa ma taxeze si sa imi acorde o chitanta pentru timpul petrecut in incinta garii. Dau in schimb, de fiecare data, de doua persoane de etnie incerta care isi fac veacul pe acolo si care colecteaza bani de la cei care parcheaza in zona fie ca e cazul, fie ca nu. De exemplu, eu am parcat azi intr-un spatiu gol langa care mai erau inca alte cateva zeci de spatii goale. Nicio problema sa gasesc, deci, un loc al meu, mai ales ca era... Citeste in continuare

Schumacher

Am fost razbunati! Intr-un exces de zel absolut normal si logic, cei care te intreaba de fiecare data cand te opresc pentru depasirea vitezei "Bai, te crezi Schumacher?!" l-au oprit pe insusi Michael Schumacher. S-a intamplat in Germania, unde septuplul campion mondial de Formula 1 a fost prins cu 140 km/h intr-o zona unde limitarea era de 100. Pentru amatorii de statistica, neamtul conducea un A4 Cabrio. Cu soft-top-ul ridicat. Si, in sfarsit, intrebarea de la inceputul textului are si un raspuns pe masura: "Aham. Scuzati." Citeste in continuare

Ca la noi

Episod tipic romanesc in weekend, in timp ce fredonam soselele tarii. La un moment dat, in fata mea circula o utilitara de clasa medie. Un Van alb care cara marfa, cel mai probabil. Din stanga sensului nostru de mers, taind banda de pe contrasens, iese o basculanta cu poalele pe jos, vai de viata ei, care de abia se tara dar care si-a pus in cap sa depaseasca utilitara. Am franat si am urmarit spectacolul. Desi din sens opus se apropia nebunia, soferul basculantei a ambalat motoarele, a umplut valea cu fum negru si i-a dat blana pe langa van, al carui sofer ramasese probabil masca si care n-a avut ce sa faca decat sa franeze. Oricum, a fost mai bine decat sa se agite putin si sa il vada pe ala cu basculanta plantat in masinile care veneau pe contrasens. Mi-am facut vreo saptespe cruci... Citeste in continuare

Interviu

Bucharest Challenge s-a terminat si odata cu acest eveniment a mai trecut un an in care bucurestenii se agita ca sifonul fara motiv, pilotii ajung la Bucuresti fara a sti exact care-i faza cu tara si orasul asta iar noi ne uitam la piloti fara a-i cunoaste si fara a sti cine e favorit si cine nu. Pe scurt, in weekendul Bucharest Challenge e o mare agitatie fara ca cineva sa aiba vreun motiv in acest sens. Bucurestenii au ridicat, vor ridica si ridica in continuare glasul in legatura cu locul desfasurarii curselor. Principalul motiv e poluarea, fonica si a aerului. In principiu, contestatarii isi varsa oful cu o mana in ziare si la TV in timp ce cu cealalta mana isi arunca gunoiul pe unde-apuca. In timp ce in fiecare dimineata isi desfac Dacia din '76 si incep sa bata in metalele alea... Citeste in continuare

Challenge

Bucharest Challenge incepe astazi pe circuitul din jurul Palatului Parlamentului. Automarket se afla la locul faptei si va va prezenta tot ce se intampla la Bucuresti, in cel mai important eveniment auto din acest an. Va vom arata, prin fotografii, tot ce e bine si ce e rau, tot ce e frumos si mai putin frumos, tot ce e cald si mai putin cald la Challenge. Stati langa Automarket. Citeste in continuare

23

23 a fost o cifra extrem de iubita de Marele Fiu al Partidului. In documentarea pentru Ziua Dacia - Automarket a sarbatorit asa cum se cuvine cei 40 de ani de istoria ai Dacia printr-o zi dedicata istoriei modelelor marcii - am trecut printr-o multime de informatii, unele mai importante, altele nu, unele mai amuzante, altele nu. Ce am observat insa a fost faptul ca Nicolae Ceausescu a incercat sa faca din fiecare 23 august o zi speciala din toate punctele de vedere. Fiecare lansare care a avut loc inainte de Revolutie in gama Dacia trebuia sa aiba loc in data de 23 august sau, daca nu era posibil, in apropierea datei respective. pana si lansarea primului model Dacia a coincis cu o mare pacaleala istorica. Desi in carti scrie ca prima masina facuta ever de Dacia - un 1100 - i-a fost... Citeste in continuare

40

Acum exact 40 de ani incepea o poveste care, cu bunele si cu relele ei, reprezinta excelent Romania in lume. Poate cel mai bine intre toate brandurile existente in spatiul delimitat de istoria Carpatilor si a Dunarii. Acum fix 40 de ani, la Colibasi, Mioveni, Arges, se deschidea uzina Dacia si incepea ceea ce a debutat cu simpaticul 1100, a continuat cu eternele 1300, 1310, si asa mai departe, si a ajuns astazi la Sandero. Automarket v-a pregatit astazi o zi speciala, in care veti putea vedea fotografii, istorii, filme si o multime de surprize legate de singura marca auto care produce in acest moment in tara noastra. Ne simtim datori sa facem asta pentru ca, fara Dacia, am fi asemenea multor tari din jurul nostru care nu au nimic al lor ci, eventual, imprumuta de la altii. Si nu,... Citeste in continuare

AM-ALASP

Seria "Pe unde-si mai spala romanul masina" continua cu rubrica "Scrisori de la cititori". Lamborghini-ul spalat la galeata cu apa din fantanile arteziene de pe Bulevardul Unirii din Bucuresti au facut furori pe internet, astfel ca unii dintre cititorii nostri s-au pus pe treaba si ne trimit fotografii cu alti marlani care in loc sa dea 10 lei la spalatorie isi cumpara douazeci de fleici si treizeci de mii de mici ca sa isi infrupte familia. Iar masina isi gaseste locul perfect in albia paraului, a carui apa de munte se simte excelent pe nuanta Blue Flow a vopselei. Si pana la urma, ce-a facut rau? E noroi si sunt tantari, ca doar de aia avem 300 pe bord. Si ce e din tarana in tarana se intoarce. M-as ruga ca omul nostru sa isi lipeasca masina de vreun fund de apa din argila, insa mi-e... Citeste in continuare

De 200

Stiti cu ce seamana povestea pe care v-o prezentam astazi cu baiatul care isi spala Lamborghini-ul Gallardo de 200.000 de euro cu apa de la fantanile din Bucuresti adusa cu galeata? Cu Audi-ul A6 care a oprit astazi la o benzinarie langa mine si al carui sofer i-a ordonat unuia dintre angajatii statiei de alimentare, pe un ton imperativ, sa ii bage "de 200, de aia de 95". Intrebarea a venit normal, logic si extrem de pertinent: "de 200 de RON?" Raspunsul-satar: "Nu, bre, de 200 de mii. Repede!". Si dus a fost. Duca-se! Later edit: Si Zoso vorbeste de spalatorii auto ad-hoc pentru modele care in loc sa incapa pe mana ratanilor ar fi fost mai bine sa ramana in showroom. Citeste in continuare