Doua scurte, de pre-Ajun

Doua scurte, dar importante: 1. Uneori, expresia "a minti poporul cu televizorul" se verifica pana in cele mai albe panze. Iar unii dintre cei mai vizionati "instructori" de masini, britanicii de la Top Gear, au fost prinsi cu matza-n sac exact atunci cand nu se asteptau. Cine i-a prins? Chiar americanii de la Tesla, promotorii schimbarii in lumea auto. Poate asa se obisnuieste lumea sa schimbe de pe clownerie pe emisiuni auto adevarate. Tiff si Fifth Gear sunt dupa colt. 2. Atunci cand treceti cu masina prin Arges, rulati lent si priviti in oglinzile retrovizoare de trei ori mai des decat de obicei. Pentru ca, in Pitesti, masinile pot sa vina din toate directiile. Citeste in continuare

Tata, nano!

Ar putea sa fie cea mai tare masina pentru romani. Are suspensii de calitate. Nu merge niciodata la service, pentru simplul fapt ca e indestructibila. O echipa de cercetatori a lucrat 8 ani pentru a o crea. E formata in proportie de 95% din carbon, elementul preferat de toti cei care au de-a face sau vor avea de-a face cu masinile vreodata. Nu consuma nimic, pentru ca merge pe baza de caldura sau lumina, in functie de preferinte. Ruleaza pe aur. Ce poate fi mai frumos decat atat? Si totusi, are o nanoproblema: romanilor nu le intra curu' in ea. Pentru ca e cat creierul unora dintre soferi: 0,000000003 metri in lungime. Nanomasina, o creatie cu adevarat inteligenta. Citeste in continuare

Criza financiara naste monstri

Chiar trebuie ca Pagini Aurii sa faca misto de situatia nasoala din tara la momentul asta? :) Citeste in continuare

La cazan

Una dintre marile probleme ale Romaniei este lipsa asfaltului de calitate. Iar plangerile repetate ale poporului sunt ascultate cu drag de guvernanti si primari, care se fac smoala pentru ca poporul sa aiba ceea ce cere. Citeste in continuare

World Rally Crisis (WRC)

Seamana prea tare cu o inmormantare. A inceput cu Audi si Porsche, care au anuntat ca nu vor mai lua parte in 2009 la cursele de anduranta si in Le Mans Series, din cauza crizei economice. Asta inseamna ca detinatorii titlului de la Le Mans nu vor mai lua startul in editia 2009 a competitiei. Ceea ce inseamna ca Peugeot e castigatorul Le Mans. Inainte de a incepe competitia. A continuat cu Honda, care a anuntat ca din cauza faptului ca pompeaza multi bani aiurea in Formula 1, se retrage din cel mai urmarit sport cu motor. Iesirea Honda a echivalat cu un cutremur in lumea F1, noile reguli impuse de FIA pentru stabilizarea costurilor fiind patetice pentru o astfel de competitie. De exemplu, din 2010, masinile nu vor mai avea voie sa alimenteze in timpul curselor.  Ceea ce face ca... Citeste in continuare

Cuiul in sicriu

Dupa ce l-am injurat cu totii timp de cativa ani, SIAB pleaca dintre noi asa cum a venit: surprinzator. Din cauza crizei financiare care loveste producatorii auto la nivel mondial, evenimentele marunte pe calendarul international al OICA dispar ca pestii dintr-un lac poluat. Iar Bucurestiul nu putea sa faca exceptie. Pentru unii dintre importatori, vestea e una buna. Cheltuiau o multime de bani pentru o saptamana si jumatate iar conditiile erau, de cele mai multe ori, de nivel submediocru. Iar asta nu multumea pe nimeni. In cercurile restranse interne, in discutiile private cu jurnalistii si nu numai, conditiile de expunere de la SIAB erau creionate in nuante mai degraba cenusii decat vii. Vizitatorii injurau organiztaorii ca nu reusesc sa gaseasca un loc prielnic unei astfel de... Citeste in continuare

Cum sa NU scrii un comunicat de presa

Primit astazi, pe adresa de mail a redactiei: --------------------------------------- Asociatia Presei Auto din Romania a votat DACIA SANDERO ca fiind Masina Anului 2009 in Romania. Dacia Sandero a castigat titlul “Masina Anului 2009 in Romania”. Juriul Asociatiei Presei auto din Romania a oferit 203 puncte pentru Sandero, in timp ce Opel Insignia, ocupanta locului 2, a totalizat 162 puncte. Citroen C5 a iesit pe locul al treilea, cu un total de 136 puncte. Nu mai putin de 13 membri ai juriului -din 20 -au votat Sandero ca fiind castigatoare. Pe aceasta cale, APAR multumeste Automobile Dacia pentru parteneriatul deosebit in realizarea acestui proiect. Pentru detalii, nu ezitati sa ne contactati. --------------------------------------- Huh? Deci cum? Sper ca e... Citeste in continuare

Cum am votat la Masina Anului

Dacia Sandero a fost aleasa Masina Anului in Romania de catre juriul format din 20 dintre cei mai importanti jurnalisti auto din tara noastra. Automarket a facut parte din juriu, astfel ca o sa va pot povesti pe larg ce inseamna sa faci parte din grupul celor care aleg cel mai ravnit titlu din industria auto romaneasca. Fiecare membru al juriului a fost nevoit sa acorde puncte celor 10 masini intrate in finala (mai multe despre acestea gasiti AICI). Punctarea a fost facuta dupa un sistem asemanator cu cel din Formula 1: primul loc - 15 puncte, al doilea loc - 11 puncte, al treilea loc - 9 puncte si asa mai departe pana la locul al zecelea - un punct. Voturile finale au scos la iveala un Sandero care a reusit sa isi adjudece cele mai valoroase voturi din partea jurnalistilor romani.... Citeste in continuare

Rabla-bla-bla

Colegul meu de redactie Sebastian Toma, care inca nu are blog (dar promite ca face totul ca sa aiba acest "drept"), a scos aseara una mica, dar memorabila: O fi disponibila ASTA prin programul rabla? Citeste in continuare

Masina Anului

Romania va alege astazi, prin 20 dintre cei mai reprezentanti jurnalisti auto, Masina Anului. Castigatorul va fi decis intre unul dintre cele zece modele calificate in finala: Citroen C5, Dacia Sandero, Ford Kuga, Honda Accord, Hyundai i10, Mazda 6, Opel Insignia, Renault Koleos, Skoda Superb si VW Golf 6. Automarket se afla in juriul Masina Anului in Romania si a votat deja. Am ales pe criterii cat mai obiective cu putinta, luand insa in seama faptul ca avem in fata o competitie in care cele mai important criteriu de jurizare este reprezentativitatea pe piata din Romania, vanzarile si pretul. Este vorba, totusi, de Masina Anului IN ROMANIA. O sa va prezint o lista cu avantajele si dezavantajele fiecarui model intrat in cursa. Vorbim, practic, de premisele de la care am pornit logica... Citeste in continuare