China, francezii si masinile

Textul de mai jos trebuie citit pe fond muzical. Astfel ca, inainte de a purcede la lectura, va invit la un cald si minunat Play. Statul chinez a anuntat astazi ca a blocat importurile Renault din cauza "unor probleme de siguranta". Nu e vorba de multe exemplare (Renault a exportat in China anul trecut doar 3000 900 de unitati - Renault a anuntat ca suma e mult mai mica decat se anuntase initial), insa decizia este pe cat de bizara, pe atat de idioata. Si ne arata pana unde pot sa mearga jocurile politice si falsa pudoare. Renault isi bazeaza campaniile de promovare din Europa pe faptul ca marca franceza este lider la numarul de modele cu cinci stele EuroNCAP. Intamplator sau nu, modelele cu probleme pentru chinezi, Laguna 2, Megane 2 si Scenic, au primit punctajul maxim la testele... Citeste in continuare

Salvatore della Patria

Edward Whitacre. Acesta este numele "Steve Jobs-ului" in versiune GM. Ramane de vazut daca acesta va putea sa scoata din maneca un "iPod". paradoxal, legaturile sale cu domeniul electronic/telecomunicatii/comunicare nu sunt noi, el fiind cel care a ridicat in ultimii ani gigantul AT&T. Dupa faliment, urmeaza continuarea povestii. Mai multe despre numirea lui Whitacre gasiti AICI. Citeste in continuare

I hate my job

In primul rand, aceasta insemnare de pe blog trebuie sa aiba un fond muzical. O sa vedeti mai incolo de ce. Asa ca asezati-va linistiti si apasati play. Apoi, cititi in continuare. Travis - Why does it always rain on me Crezi ca ai un job de rahat? Stai linistit, relaxeaza-te si fa-ti un masaj cu 5 lei in supermarketurile din Bucuresti. Totul e sub control. David Letterman, cunoscutul showman de televiziune care prezinta si produce Late Show in SUA, a pus mana de la mana publicului si a realizat o lista cu cele mai nasoale joburi pe care ai putea sa le ai in aceasta vara. Evident, printre cele mai naspa 10 locuri de munca se numara si cea de CEO al companiei General Motors. Care de o saptamana a intrat sub protectia falimentului si care incearca din rasputeri sa promoveze asta ca... Citeste in continuare

Modelul Apple

Anul de gratie 1997. Compania Apple se lupta din greu cu probleme financiare, dupa ce o serie de ani in care sefii sai au incercat sa "fie diferiti" au adus compania in pragul falimentului. Vanzarile Apple au scazut in doar doi ani de la un total de 11 miliarde la 7.1 miliarde de dolari. Corabia se umplea cu apa. Apple pierdea un miliard de dolari pe an din cauza ca produsul sau de baza, computerele, se adresau unei foarte mici parti a consumatorilor. In vara lui 1997, unul dintre membrii fondatori ai brandului era cooptat in functia de presedinte al Consiliului de Administratie, targetul sau fiind redresarea companiei. Numele sau: Steve Jobs. A urmat o perioada grea. S-a renuntat la o multime de dealeri. S-a renuntat la extrem de multe produse. Multi oameni si-au pierdut... Citeste in continuare

Neam de erori

Din cand in cand, cam o data la trei-patru luni, primim comunicate de presa de la Dacia prin care oficialii constructorului de la Mioveni ne semanleaza concursuri-fantoma in care pseudo-castigatorii primesc Loganuri, Sandero-uri, MCV-uri si asa mai departe. In general, atunci cand se intampla tepe de tipul asta in afara, concursurile sunt facute de niste baieti inteligenti care stiu sa prezinte marfa altora ca si cum ar fi a lor. Altfel spus, sunt eeeeextrem de credibili. La noi, insa, de fiecare data cand dam ochii cu un astfel de concurs, avem surpriza de a vedea ca acestea se desfasoara pe site-uri cu nume incalcit care in mod clar nu sunt ale constructorului. Mai mult, forma si continutul respectivelor site-uri ating limita maxima de penibil si frizeaza idiotenia. Va citez din... Citeste in continuare

Soviet Amerika

Dupa ce si-au revenit din socul anuntarii falimentului GM, americanii au inceput, dupa clasicul obicei "Razi de moarte, ca daca rade ea de tine e naspa", sa satirizeze miscarea General Motors. Daca ieri va povesteam despre noua porecla primita de GM, "Government Motors", astazi va prezint primele tricouri care ilustreaza perfect starea natiunii dupa ce guvernul a preluat controlul companiei. via | Jalopnik Citeste in continuare

Sportul mintii

Uneori, inteligenta, tehnica si sublimul depasesc forta bruta, puterea si viteza. Se intampla in lumea auto, dar nu numai. O imagine care spune mai multe decat ar spune-o cinci carti. Firavul Federer a invins fara drept de apel in meciul contra lui Monfils la Open-ul Frantei de la Roland Garros. Sursa foto: Prosport Citeste in continuare

GM

Dupa ce statul american a cumparat 60% dintre actiunile GM la intrarea companiei in faliment, urmand sa le ofere ulterior 30 de miliarde de dolari in schimb, compania si guvernul american sunt tinta mistourilor presei din State. Pentru ca Obama spune ca SUA n-a dorit de fapt sa fie actionar majoritar la GM si ca va scapa de actiunile respective cat mai repede posibil, pentru ca alte 12 procente sunt detinute de guvernul canadian, care a anuntat ca va scapa de actiuni pana in 2018 si pentru ca GM e la cel mai coborat nivel din intreaga sa istorie, GM a primit o porecla din partea presei americane si mai ales din partea Ford, care sunt nemultumiti de faptul ca nu vor avea aceeasi sustinere. Government Motors. Citeste in continuare

Dalmatianul

Intre atatea falimente, vanzari, preluari si lansari, sa ne descretim putin fruntile cu un specimen patat... thx Ionut. In eventualitatea ca de data asta te uiti, totusi, pe blog :) Citeste in continuare

Opel, minge de tenis intre SUA si Rusia

Foiletonul Opel s-a terminat cu victoria grupului ad-hoc format din compania canadiano-austriaca Magna si statul rus, reprezentat de constructorul auto GAZ si de banca nationala Sberbank. Fiat pleaca cu buza umflata de la negocieri, fara ca visul lui Marchionne de a deveni numarul 2 in lume sa se adevereasca. Deocamdata. De fiecare data cand "indrazneam" sa scriem in articolele Automarket faptul ca Opel este o marca germana, eram corectati de unii useri cu exces de zel, care insistau pe ideea ca Opel este o companie detinuta de niste americani, deci mostenesc nationalitatea stapanului. Contraargumentul nostru era simplu: Dacia nu este o marca frantuzeasca, desi este detinuta de Renault. Acum, insa, Opel este detinuta in proportie mare de rusi, 35% dintre actiunile companiei... Citeste in continuare