Nulla tenaci invia est via

Sunt fericit. Saab va fi cumparat de Spyker. Saga Saab - companie pe care am plans-o atunci cand GM anunta ca aceasta va fi lichidata - se termina intr-un happy-end pe care nu il mai credeam posibil acum ceva vreme. Evident, vestea este una nu excelenta, nu senzationala, ci vitala pentru cei peste 8000 de suedezi care lucreaza - direct sau indirect - pentru Saab la Trolhattan. Pe de alta parte, pe cat de buna este vestea pentru Victor Muller si al sau Spyker, pe atat de dificila este munca de dupa. Desi multi analisti si specialisti auto anunta ca noul producator Spyker Saab Automobiles este mult prea mic pentru a supravietui valurilor crizei, Muller afirma in urma cu fix 10 zile, in cadrul unei intalniri la nivel inalt intre marii presedinti din industrie, ca Saab poate fi nu... Citeste in continuare

Mesaj subliminal sau marketing FAIL?

Renault a prezentat ieri primele informatii si fotografii oficiale ale noii generatii a utilitarei Master. La fel ca in alte milioane de cazuri, am stat sa analizam noul design exterior, cu o grila desprinsa din Star Wars, cel interior, care se apropie de cel al unui monovolum, motorizarile si asa mai departe. O prezentare ok, care nu iese din tipare, cu o galerie foto corecta, care prinde detaliile si schimbarile. Si totusi... Una dintre imagini mi-a dat ochii peste cap. In fotografia care prezinta bordul modelului cu suportul pentru documente care poate "gazdui" coli A4, Renault face un lucru ciudat. Pe coala A4 prinsa in clipboard-ul respectiv putem admira, daca analizam atent, o pagina dintr-un catalog de prezentare al lui... Porsche 911 Carrera S. Nu stiu daca respectiva... Citeste in continuare

Scurte

Scurte, la inceput de saptamana. Daca sunteti fani Aston Martin, ca mine, nu aveti nevoie neaparat de sume de ordinul sutelor de mii de euro pentru a va umple garajul cu formele atragatoare ale marcii. Ajunge sa sunati in Thailanda, unde niste baieti se ocupa ca Opel Calibra sa devina DB9 cat ai spune "Aston". Presa din State vuieste dupa o intamplare amuzanta: un hot de masini a fost prins de politie in propria-i casa in timp ce se juca... Grand Theft Auto. Busted, baby! Una serioasa: televiziunea suedeza a anuntat astazi ca GM este foarte aproape de a semna cu Spyker pentru ca marca olandeza sa devina proprietarul Saab. Good news, deci. Ramane de vazut. Victima colaterala. Citeste in continuare

Virusul Astra

De fiecare data cand vorbim de originalitate in marketing si publicitate, ne referim la situatii, la personaje sau la replici interesante care raman in memorie. Ei bine, Opel lanseaza astazi oficial noul Astra pe piata din Romania (ma rog, modelul este deja la dealeri de ceva vreme, vorbim pur si simplu de evenimentul de lansare in sine). Iar solutia pe care ei au gasit-o pentru lansarea noului model este nu originala, nu interesanta, nu inteligenta, ci de-a dreptul geniala. Ati intrat azi pe Opel.ro? (stati calmi, nu va infecteaza nimeni cu virusi :) Citeste in continuare

Americanii au un Dorel al lor

Astazi o sa fiu destul de scurt, ca nu e bine sa atentezi la atentia distributiva a omului atunci cand el e ocupat sa-si faca rezervari la filmu' cu bilet la jumatate din pret de miercuri. Am aflat astazi ca in State exista un producator de scaune auto pentru copii care se numeste Dorel. Ce ti-ai putea dori mai mult decat atat? Am inteles in sfarsit care e logica expresiilor "Dorele, ne mai tii mult, ma?!" (cu referire clara la nivelul de confort al scaunelor respective) si mai ales "Da-te, ba, ca-i iei vopseaua!" (in care autorul face o scurta trecere in revista a problemelor de pe linia de productie, asamblare si vopsitorie a scaunelor americane. Citeste in continuare

Romania, LED of choice

Observ ca din ce in ce mai multi utilizatori ai site-ului vad solutia LED-urilor atasata luminilor de zi, fazei scurte, fazei lungi, pozitiei sau semnalizatoarelor ca pe una de prost gust, fara logica estetica si cu un ridicat nivel de inutilitate tehnica. De obicei, in cadrul proiectului Fii Designer, in care utilizatorii nostri isi dau cu parerea despre designul unui model si incearca sa-l redeseneze, orice solutie LED aleasa de un user pentru blocurile optice ale unui model este contraatacata fara echivoc de un alt user, care sustine ca LED-urile sunt stampila manelistilor. DE UNDE S-A PLECAT? De la clasicele Dacii. Inainte de 1989, Daciile cumparate nu aveau optiunile pe care le poti alege pe oricare masina ti-o cumperi astazi. De fapt, masinile de pe atunci nu prea aveau niciun... Citeste in continuare

Bucuresti - studiu de caz

Se ia intersectia de mai jos. pentru cunoscatori, e Iancului cu Pantelimon si Pierre de Coubertin. Explicatii: zona rosie e cea in rezervata celor trei benzi care merg inainte, pe Pantelimon. Nu ne intereseaza in discutie. Zona albastru deschis (AD) este o singura banda si este oprita de un semafor separat, destinata celor care merg inspre Iancului (sageata din mijloc) sau inspre Stadionul National (sageata AD de jos). Asta pentru ca... Zona albastru inchis (AI) este o linie de tramvai. In mod normal, intr-o tara absolut civilizata si fara pretentii mioritice, toate masinile s-ar incolona frumos pe banda AD, de unde ar face stanga sau ar merge inainte, dupa caz. Totusi, pentru ca de obicei acolo stau un miliard de masini, multi intra (ilegal, practic, dar logic avand in... Citeste in continuare

Racing guru

Putina imaginatie si putin timp liber. De atat ai nevoie ca fan LEGO pentru a construi un sistem de accesorii de gaming pentru iPhone. As pune pariu ca in maxim 6 luni iese pe Youtube un baiat care pune si Force Feedback pe volan. via | Auto Motto Citeste in continuare

Despre NASCAR, cu drag

Frumosii baieti nebuni de la The Onion au realizat un film in care un inginer de cursa NASCAR explica secretele victoriei in cursele acestei competitii: DRIVE FAST. Am ras cum n-am mai facut-o de ceva vreme. Enjoy. In cazul in care nu functioneaza filmul, asta e LINKUL spre pagina oiginala. Citeste in continuare

Dupa 42 de ani

Reclamele auto de astazi incearca sa atinga cu umor situatii care scot in evidenta avantajele pe care ti le ofera modelul promovat. Ma gandesc la o multime de spoturi publicitare aparute recent pe piata, mai ales in strainatate. Evident. Tot din strainatate vine o idee care ar putea fi preluata interesant de publicitarii de astazi. In parte, stilul ales de Rover acum 42 de ani in revista Car and Driver ma satisface pentru ca, paradoxal, am intalnit problema in zilele noastre, la lansarea noului Skoda Superb. Desi modelul este unul foarte reusit din multe puncte de vedere, Skoda a ales sa il promoveze ca pe o masina al carei portbagaj se deschide in doua moduri. Si cam atat. [gallery link="file" orderby="title"] Citeste in continuare