Toyota se pregateste sa anunte un nou recall, de aceasta data pentru o inexactitate la sistemul de franare al lui Prius. Ar fi al treilea recall major in ultimele trei luni, dupa cel legat de covorasele care apasa involuntar pe pedale si de cel legat de posibila blocare a pedalei de acceleratie. Pare - si este - extrem de mult pentru un producator de talia japonezilor. Evident, toate cele trei povesti adunate intr-un interval contractat par a fi opera unui complot american, opinie imbratisata de o parte a presei. Asta chiar daca si clientii japonezi s-au sesizat in legatura cu pedala de frana a lui Prius, si nu cred ca acestia pot fi acuzati ca au legaturi subterane cu GM.
Din punctul meu de vedere, Toyota aduna atat injuraturi din partea unora, cat un val de simpatie din partea celor...
Citeste in continuare
Recall-ul Toyota ne-a innebunit pe toti. Am scris despre Toyota mai des decat am respirat in ultimele saptamani. Si e absolut normal. Este un eveniment important aparut in sanul celui mai mare producator auto al lumii.
Evident, nu doar Automarket v-a tinut la curent cu ceea ce se petrece in cazul rechemarii in service a aproape 8 milioane de masini la nivel mondial, record absolut pentru constructorul nipon. Chiar daca in Romania avem ce mai complet tablou al filmului recall-ului (comparati calendarul recall-ului de aici cu orice altceva de la noi si veti vedea singuri, e vorba de aritmetica), publicatiile din afara si-au tinut la curent cititorii de cate zeci de ori pe zi cu ultimele stiri legate de acest subiect. Stiu, la romani se poarta mai degraba fetele-n curu' gol, deci un astfel...
Citeste in continuare
Una dintre noutatile pe care le anuntam acum ceva vreme, la prima insemnare pe blog din acest an, e online. Este vorba de o sectiune dedicata Campionatului Mondial de Raliuri. E la inceput, dar nu a ratat pana acum nicio informatie esentiala din cel mai iubit sport cu motor dupa Formula 1. O sa va tina la curent cu cele mai noi informatii din aceasta competitie si va va arata drumul spre titlu al celor doi mari favoriti din 2010, Sebastien Loeb si Mikko Hirvonen.
In timp, sper sa adunam pe noua sectiune fani cel putin la fel de pasionati de acest sport precum cei care exista deja pe sectiunea Automarket F1.
Astept sa-mi spui ce-ti place, ce nu-ti place si ce ai vrea sa vezi acolo.
Citeste in continuare
Dupa atata concentrare si pasiuni duse la exces din partea unora, povestea recall-ului Toyota incepe sa se dilueze, iar din diluarea asta apar povesti amuzante care ne mai descretesc fruntil. Cel mai tare exemplu este cel al americanului care si-a dus pick-up-ul Toyota Tundra la un dealer pentru ca acesta sa-i returneze suma investita in masina. Pentru ca a fost refuzat de dealer, care s-a oferit sa ii repare masina si sa ii puna la dispozitie in acest timp o alta masina, Mikel Valviva s-a urcat in masina, pentru a pleca.
Iar aici intervine partea interesanta: in loc sa iasa linistit din parcare, americanul nostru a accelerat la maximum si a intrat cu totul in showroom-ul respectiv. Explicatia: masina mea a accelerat singura.
Nu-i asa ca-i frumoasa viata? :)
via | Theadvocate
Citeste in continuare
Toyota a publicat schita solutiei pe care inginerii companiei japoneze au gasit-o la problema pedalei de acceleratie care a dus la rechemarea in service a opt milioane de masini la nivel mondial. Pe scurt, problema consta in frecarea ridicata la nivelul unor subansamble ale mecanismului pedalei. Solutia: inserarea unei placi din otel taiate foarte exact care va limita frecarea si va cobori la maximum riscul blocarii pedalei in pozitie apasata.
Citeste in continuare
Cel care-a spus ca imaginile fac cat o mie de cuvinte nu s-a inselat deloc. Scriem deja de o saptamana de nebunia semnata Toyota si iscata in jurul recall-urilor celor aproape 8 milioane de masini la nivel mondial, incat am devenit oarecum imuni la vesti proaste. Am ajuns sa caut stirile bune despre Toyota si sa le apreciez cum n-am facut-o vreodata. Cu toate acestea, imunitatea nervoasa la informatii pe care am resimtit-o in ultima perioada s-a transformat intr-un sentiment ciudat cand am vazut imaginea de mai jos. Un soi de uluiala: e prima dovada palpabila, vizibila, ca Toyota a blocat vanzarile unor modele din SUA. Si oricat as fi pus la curent cu ceea ce se intampla in sanul japonezilor, am ajuns la concluzia ca textele si informatiile pe banda te dezumanizeaza pana la un anumit...
Citeste in continuare
In acest sfarsit de saptamana am avut onoarea de a participa, impreuna cu alti cativa jurnalisti auto din Romania, la ultima etapa a Trofeului Andros, o competitie auto franceza aflata la al 20-lea sezon.Un sezon dureaza doar doua luni in Trofeul Andros, interesul publicului din Franta fiind unul foarte ridicat datorita caracterului special al acestei competitii: toate cursele au loc pe gheata sau zapada, pe circuite aflate in creierii muntilor Frantei.
Pentru noi, romanii, al 20-lea sezon al Trofeului Andros a fost unul special, Alain Prost prezentandu-se la startul competitiei cu o versiune speciala a lui Dacia Duster. Chiar daca modelul de competitie nu are in comun cu viitorul SUV de serie decat numele si, partial, designul frontal si posterior, miscarea de marketing a celor de la...
Citeste in continuare
Acesta este numele furnizorului pe care Toyota nu-l va uita niciodata. Are centrul de comanda in Indiana, SUA, si a produs pedalierul si mecanismele din cauza carora Toyota recheama in service aproape 10.000.000 de masini in intreaga lume.
Citam de pe site-ul oamenilor: "Toyota is a small, but important, customer of CTS, representing approximately 3% of our annual sales. CTS has been actively working with Toyota for awhile to develop a new pedal to meet tougher specifications from Toyota. The newly designed pedal is now tested and parts are beginning to ship to some Toyota factories".
Deci Toyota continua cu baietii astia. Minunat. Se anunta ani plini de stiri cu si despre pedale.
Graficele de mai sus arata cum s-au miscat actiunile CTS Corp in ultima luna la Bursa din...
Citeste in continuare
Nu cred ca exista vreun sofer in lumea asta care sa nu fi avut vreodata problema pentru care Toyota face recall de cateva milioane de masini: covorasul de sub picioare ajunge la pedale si, daca nu le apasa, le impiedica sa fie apasate. Gainatul a cazut insa pe Toyota pentru ca un astfel de caz a dus la un accident mortal acum ceva vreme.
Mai mult, in unele cazuri in care se intampla accidente din aceasta cauza, politistii profita de faptul ca cel de la volan e socat si dau verdictul unilateral: a incurcat pedalele.
Daca vreti o poveste de acest tip intamplata intr-un model al unei alte marci, cititi cu incredere AICI. E infricosator, pe alocuri.
Citeste in continuare
Oricat v-ati dori sa faceti parte din board-ul de conducere al unui constructor si sa castigati bani multi prin asta, un lucru e sigur: nimeni nu vrea sa fie sef la Toyota in aceasta perioada. Japonezii au probleme mari de imagine dupa ce recall-urile repetate si din ce in ce mai insistente si mai apropiate de noi le-au terfelit imaginea de constructor model la capitolul fiabilitate pe care Toyota si-a construit-o in ani intregi de productie la cele mai inalte norme.
Din decembrie si pana acum, adica in mai putin de doua luni, japonezii au anuntat oficial trei recall-uri masive care aduc in service-urile din State nu mai putin de 7.6 milioane de clienti care pana acum se laudau vecinilor cu fiabilitatea recunoscuta si re-recunoscuta prin diferite topuri JD Power. In plus, alte doua...
Citeste in continuare