N-am stiut niciodata daca sa rad cand vad forme ciudate pe modelele de serie sau sa ma gandesc ca respectivul constructor va da tonul unei schimbari masive in designul auto.
Acum ceva vreme, cand BMW a lansat X6 si apoi Seria 5 GT, era clar ca designul celor doua modele nu se pupa cu nimic din ce se intampla pana atunci pe piata. Evident, prima reactie normala este sa te indoiesti de succesul viitor al unui model care nu se incadreaza in liniile cu care te-ai obisnuit, in virtutea filosofiei metapsihologice "Ce dracu-i asta?". Iar cum noi, romanii, tindem sa fim prin natura reticenti la schimbare, efectul este si mai apasat.
Normal, X6 a avut succes, deci teoria schimbarii in bine poate fi sustinuta si practic. Desi o parte insemnata din vanzari poate fi atribuita mai degraba marcii...
Citeste in continuare
Frisoanele ecologice ale romanilor au facut ca Toyota sa vanda doar 7 (sapte) exemplare Prius de generatie noua in tara noastra in cursul anului trecut. Intrebarea e: Toyota Romania se bucura ca n-are de rechemat multe masini si clienti la service din cauza problemelor cu franele sau se intristeaza ca nu vinde astfel de modele, care afara se dau ca painea calda?
Citeste in continuare
Audi a lansat noul A1. Dupa o serie de teasere care la un moment dat ne-a scos peri albi, modelul fiind dezvaluit putin cate putin timp de aproape doua luni pana astazi, cand am vazut pozele oficiale, Audi ne arata cum poate fi aplicata linia de design de pe modelele mai mari pe unul mai mic.
Am vorbit acum aproape un an, la lansarea lui Polo, cu Walter De' Silva, seful de design al intregului Grup Volkswagen. Acesta spunea ca cel mai dificil task pe care-l are un designer este sa creeze de la 0 un model de segment mic. Motivul: la cele mari poti sa te joci cu elementele componente, pentru ca acolo nu trebuie sa tai la sange din costuri.
Audi A1 nu este un Audi. O spun cu toate responsabilitatea, desi personal imi place ce-a iesit. Audi A1 nu ar fi existat daca Uniunea Europeana nu...
Citeste in continuare
Draga Toyota,
Iti scriu aceste randuri pentru ca m-am saturat sincer de stirile americanilor prin care anunta recall-uri la tot ce ati produs din 1940 incoace. Stim, NHTSA este un soi de drac mic care scormoneste in aceasta perioada toata istoria plangerilor clientilor vostri din State pentru a gasi probleme cat de mici. Probabil ca isi vor indeplini si scopul final, de a va slabi pozitia pe care o detineati inainte de nebunia asta al carei epicentru a fost in SUA.
Dar eu, unul, m-am saturat. Dupa aproape trei luni in care stirile despre recall-urile voastre au curs in fiecare zi mai des decat curg apele pe Cotabita la 40 de grade, observ ca orice chichita gasita de americani devine, prin efectul bulgarelui de zapada, un ditai defectul. Probabil ca intotdeauna se vor gasi clienti...
Citeste in continuare
Fiecare editie a celebrului Superbowl - finala Campionatului de fotbal American din SUA (NFL) - devine o mecca a creativitatii publicitarilor. Iar companiile care produc spoturi publicitare auto nu fac exceptie de la aceasta regula.
In 2010, an de criza care vine dupa un an de criza, preturile pe care le-au platit producatorii auto pentru un spot de un minut in cadrul unuia dintre cele mai vizionate evenimente din SUA au scazut fata de anul trecut, ocazie numai buna pentru ca acestia sa plateasca in unele cazuri pentru doua spoturi in loc de unul. Cum a fost cazul celor de la Hyundai si Honda. Evident, nu a fost vorba de sume mici, in conditiile in care un minut de reclama in timpul Superbowl-ului de anul trecut a costat 6.000.000 de dolari.
Si, pentru ca fiecare producator a trebuit...
Citeste in continuare
Cape Town, Africa de Sud. Asta sa nu-ntrebati mai tarziu unde e filmat spotul publicitar pentru viitorul recent-lansat Dacia Duster :)
Imagine pescuita de pe twitter.
Citeste in continuare
Primita pe mail, in weekend. Merita.
IARNA PE ULITA 2010
A-nceput de ieri s-apara
Cate-o groapa de rahat.
Vremea s-a mai imbunat,
Strazile-au ramas prin tara,
Ca la sat.
Sunt transee, nu sosele
Nu poti circula deloc
Caci sunt gropi din loc in loc
Mari, cat sa-l ascunzi in ele
Si pe Boc.
Si cand ploua toate-au apa
Nu se vede, dar precis
Ca se-ascunde un abis
Cam in ori-si-ce baltoaca.
E de vis…….. !
Nu soferii sunt miopi
Cand conduc, ci trebui spus,
C-au o mare vina-n plus,
Ca sunt "prosti de dau in gropi"….
Cei de sus!
Zici ca mergi pe-alta planeta
Avem gropi ca-n cimitir
Nu le treci nici dac-ai TIR.
Si voi vreti rovinieta?
HAI SICTIR !
Citeste in continuare
Ceea ce vedeti pe un site auto reprezinta 10% din ceea ce inseamna de fapt respectivul site. Daca imi permiteti o paralela, un site este un soi de televizor vechi, cu 30 de kile de cutie in spatele unui ecran subtire. Automarket se afla in continua schimbare, incercand sa va ofere exact ceea ce aveti nevoie. Nu e foarte simplu sa schimbi ceva pe site, pentru ca orice schimbare trebuie cantarita intr-un raport "cati oameni pleaca/cati oameni vin" dupa respectiva modificare.
Seria de schimbari ale anului continua pe site. Dupa ce am introdus noua sectiunea WRC acum cinci zile, astazi aveti in fata noul newsletter Automarket. E mai simplu si in acelasi timp mai complet. Ce speram noi este sa va faca sa intelegi mult mai bine ceea ce se intampla in fiecare zi in industrie. Va fi trimis...
Citeste in continuare
Astazi ne vedem la Money Channel, incepand cu 17:30, la Trend Auto. Vom vorbi despre recall-ul Toyota, despre efectele lui si despre care-i scopul si durata vizitei. La service.
Sper sa fie acolo si reprezentantii Toyota Romania, pentru opinii din interior. Pana la ora asta n-au confirmat sau infirmat prezenta.
Ne vedem, zic.
Citeste in continuare
Date oficiale proaspete de la Toyota: cele doua recall-uri initiate pana acum (covorase si pedala de acceleratie) aduna 8.1 milioane de masini rechemate in service-urile din intreaga lume.
5.8 milioane sunt chemate din cauza covoraselor care ar putea sa apese pe pedale iar 4.5 milioane din cauza faptului ca pedala de acceleratie poate sa se blocheze pe pozitia apasat. Evident, asta inseamna ca exista 2.1 milioane de masini norocoase care au ambele bube.
Costurile totale ale rechemarilor: doua miliarde de dolari si 100.000 de masini in minus ca vanzari in SUA si Europa.
Citeste in continuare