Pretul corect

- Cum va numiti, domnisoara? - Mercedes, domnule! - Frumos nume! Are vreo legatura cu Mercedes Benz? - Pretul, domnule... Citeste in continuare

Americanii, Toyota si Geneva

Dupa ce am stat o saptamana pe drumuri si la salonul de la Geneva, am crezut ca interesul pentru recall-urile Toyota a mai scazut, locul prim-planului fiind luat de informatii legate de noile modele prezentate la Salon. Insa pentru ca pe americani ii cam doare la basca de ce se intampla la un salon european, unde premierele se adreseaza mai ales clientilor de pe Batranul Continent, Toyota continua sa tina prima pagina a ziarelor din SUA. Deunazi, unui american i-a accelerat Prius-ul pe autostrada de era omul sa dea ortul popii in timp ce se urca pe frane. Nu a patit nimeni nimic, politia a oprit masina, dar omul - cu probleme la inima - a iesit cu moralul usor sifonat din poveste. Totul s-a terminat cu bine, dar stirea in sine e motiv de abordari artistice pentru msnbc, care i-a acordat... Citeste in continuare

Poze cu masini

Prietenul nostru, Dan Besliu, isi deschide scoala de fotografie. Si pentru ca stim foarte bine ce inseamna o fotografie misto in domeniul auto, va recomand cu mare caldura cursurile lui. E cunoscut in lumea auto pentru oamenii de valoare pe care i-a crescut si pentru pozele sale, asa ca nu stiu daca e cazul sa-i fac eu prezentari. Deci, daca vreti sa invatati sa faceti poze (masinilor si nu numai), apelati cu incredere. Linkul spre detaliile Scolii de Fotografie Freelancer e AICI. Citeste in continuare

Dacia Duster, un model umflat

Importanta pe care Dacia si Renault o dau lansarii lui Duster de la Geneva nu este vizibila doar la standul marcii, cel mai mare din istoria participarilor Dacia la saloanele internationale. Chiar inainte de intrarea in salon, pe peluza din fata portii principale, constructorul roman ne-a rezervat o mare surpriza. Intre drapelurile oficiale ale cantoanelor elvetiene se inalta cateva steaguri albastre cu sigla producatorului roman si, cireasa de pe tort, un Duster imens gonflabil care ii intampina pe absolut toti jurnalistii prezenti la evenimentul elvetian. Este imposibil sa nu-l observi, inaltimea sa fiind de vreo 10 metri. [gallery link="file" columns="2" orderby="title"] Citeste in continuare

Cei 10500

O sa se umple tara cu Dustere. Pretul de pornire a SUV-ului romanesc este cu mult mai coborat decat cel al concurentei, 2010 find o ocazie de top pentru ca tara sa-si ia SUV la pret incredibil. BTW, minus 2700 de euro (voucherele Rabla), pretul ajunge la un 8300 de euro cu TVA inclus. OK, e 2x4 la pretul asta, insa bonurile valorice Rabla rezolva si problema asta: In conditiile in care prima versiune 4x4 este disponibila de la 12300 de euro, ajungem la concluzia ca iti poti cumpara un SUV 4x4 cu un "scor" care este sensibil sub bariera psihologica de 10.000 de euro. Daca ma gandesc ca toti ceilalti producatori de SUV-uri compacte se laudau pana acum cand reuseau sa coboare sub 15.000, cred ca avem in fata lansarea unui viitor best-seller mondial. Keep it up, Dacia. Citeste in continuare

Geneva: textila rezista

Am ajuns la Geneva cu doua zile inaintea inceperii oficiale a Salonului, pentru a va oferi cele mai calde informatii de la cel mai important eveniment al lumii auto a inceputului de an. Si, desi a fost un soi de loterie, pentru ca niciodata nu ai de unde sa stii daca vii si gasesti ceva sau nu, am reusit astazi sa intram in standul Dacia si sa realizam primele fotografii cu Duster in cadru oficial. Evident, il vedem cu totii pe Duster in fotografiile oficiale de prezentare fara probleme, insa intalnirea cu modelul romanesc in carne si oase la locul lansarii sale oficiale nu are cum sa fie decat una emotionanta. Ca de obicei la Geneva, singurul impediment a fost faptul ca zilele oficiale de presa sunt marti si miercuri, iar luni, la ora la care scriu aceste randuri, jurnalistii au cateva... Citeste in continuare

Lapidare excesiva

Probabil ca nu multi dintre voi au urmarit pe CNN audierile lui Akio Toyoda, seful Toyota, in Congresul american. E un soi de sedinta de parlament care pare plictisitoare, deci no fun. Si totusi, merita subliniate cateva aspecte ale modului in care Toyota a fost pusa la zid in SUA. Era imposibil sa nu remarci o audiere care parea mai degraba un proces cu un inculpat care deja isi stia sentinta. Akio Toyoda - cel care conduce destinele celui mai mare producator al lumii si care este, de altfel un om deschis, fiind pilot de motorsport in timpul liber - a stat pe un scaun in fata unui complet de judecata care l-a acuzat de parca era reprezentantul singurului producator care a avut probleme in istoria auto a lumii. Totul a culminat cu marturia patetica a unei posesoare Lexus care in... Citeste in continuare

City fun

Analizand comunicatul de presa in care Honda isi prezinta exponatele de la Geneva, am dat cu ochii de un vechi prieten, conceptul EV-N, o reeditare a unui model citadin de succes al japonezilor din anii '60. Nu cred ca exagerez atunci cand spun ca as fi cel mai fericit din lume vazand orasele noastre pline cu astfel de masinute. Love it. [gallery link="file" columns="2" orderby="title"] Citeste in continuare

Frica de recall-uri pazeste pepenii

Daca toata povestea asta cu Toyota si recall-urile sale care tine prima pagina a publicatiilor auto de peste trei luni aduce ceva bun in peisaj, acest lucru se numeste in termeni simpli frica. Pentru ca le e frica sa nu ajunga in situatia celor de la Toyota, toti ceilalti producatori vor fi de acum nu atenti, ci extrem si uneori exagerat de atenti cu masinile pe care le vor vinde. In umbra scandalului in care au fost implicati japonezii, Volkswagen, BMW, Hyundai si Chrysler s-au apucat sa recheme in service anumite modele din America de Sud si de Nord din cauza care pe alocuri ni se par, noua, superficiale. Exemplul cel mai elocvent se afla in curtea BMW, care recheama in service Seria 7 si Seria 5 GT pentru ca pe etichetele care indica presiunea corecta in pneuri scrie ca masinile... Citeste in continuare

De-a v-ati ascunselea

Povestea Toyota trece din registrul clasic al unui recall, fie el si unul monstru, in cel al unei povesti care pare mai degraba mioritica decat americano-japoneza. Conform unui document intern Toyota care pana mai ieri era strict secret si care dateaza din iulie 2009, biroul american al japonezilor se lauda in fata sefilor de la Tokyo ca a reusit sa economiseasca 100 de milioane de dolari negociind cu NHTSA (organizatia americana care reglementeaza siguranta din traficul SUA) ca problemele cauzate de posibilele probleme ale pedalei de acceleratie sa se transforme intr-unele cauzate de covorasele care aluneca in pedale. Mai direct, Toyota si NHTSA au ajuns la un acord conform caruia pedalele care se blocau involuntar pe pozitia apasat sa fie invartite pe dupa cires pana cand un posibil... Citeste in continuare