Una scurta: in ciuda atacurilor permanente si dure ale presei de peste Ocean, Toyota a reusit sa castige in martie destui clienti cat sa creasca in vanzari cu peste 40% fata de luna martie a anului trecut. Mai mult, 19.6% dintre masinile vandute in SUA in martie au fost modele Toyota, o cota de piata-record atinsa de japonezi in SUA.
Uneori, presa latra degeaba. Si ma bucur cand clientii ignora presiunile. Poate ar trebui sa invatam si noi din asta. Si nu vorbesc de presa auto aici.
Citeste in continuare
In ultima perioada am laudat actiunile de comunicare Dacia pe subiectul Duster. Niciodata nu a existat o campanie mai completa pentru vreun produs romanesc, indiferent de numele sau. De la prezenta moedlului in Trofeul Andros pana la aparitia sa in Rallye Aicha des Gazelles si la modul in care a fost primit modelul romanesc in presa internationala, Duster isi dovedeste in fiecare zi importanta in gama Dacia.
Deunazi, am pus ochii pe primele spoturi publicitare ale lui Duster in Franta si Germania. Mesajul este simplu: chiar daca esti snob, Duster ti se va parea o masina de genul tau. Pentru ca Dacia a crescut. Iar echipa de comunicare Dacia din Germania a pus la punct chiar un site complet legat de "simptomele de status", asa cum le numeste campania din aceasta tara. Foarte inteligent...
Citeste in continuare
Dupa o saptamana in care am primit peste 20 de povesti cu intamplari din trafic in care ati avut nevoie sa folositi formularul de constat, am ales castigatorul primului RCA pe un an pe care il acorda prietenii nostri de la RCA-ieftin.ro merge la Denisa Bargau, cea care ne-a povestit o intamplare spumoasa pe blogul personal.
Incep o a doua saptamana de concurs, in care subiectul va fi, de aceasta data, neintelegerile pe care le-ati avut in trafic cu politistii. V-au oprit si v-au cerut adigurarea RCA, actele masinii sau alte hartii mai mult sau mai putin utile? E momentul sa varsati tot fie in comentariile de la acest blog, fie pe blog-ul personal. Trebuie sa ne povestiti ce vi s-a intamplat, iar cea mai tare poveste primeste RCA pe un an de la RCA-ieftin.ro.
Reguli saptamana a doua...
Citeste in continuare
Ce s-ar fi intamplat cu Alfa Romeo daca Ford ajungea la o intelegere cu statul italian in 1986, atunci cand americanii au negociat preluarea marcii din Milano? Foarte probabil, Alfa ar fi ajuns pe mainile indienilor sau ale chinezilor, devenind un brand cu o istorie incredibila (sa ne aducem aminte ca prima cursa de Formula 1 din istorie a fost castigata de o Afla) condus de un producator infiintat acum cativa ani.
La momentul respectiv, guvernul italian nu a vandut Alfa Romeo catre Ford deoarece americanii anuntasera ca vor cumpara in prima faza 20% din marca, urmand ca ulterior sa aiba OPTIUNEA (nu obligatia) de a cumpara restul de 80%. Italienii s-au revoltat, sustinand ca nu isi permit sa suporte in continuare 80% din Alfa, un brand aflat atunci aproape de desfiintare....
Citeste in continuare
Acum vreo doua saptamani, dupa ce m-am intors de la Salonul de la Geneva, remarcam oarecum surprins ca atacurile presei americane la adresa Toyota nu s-au domolit deloc in perioada evenimentului elvetian. Ba din contra. In acelasi timp, am ajuns la concluzia ca aceste atacuri indreptate inspre japonezi tind sa intre in penibil, unele televiziuni americane mergand atat de departe incat au regizat un reportaj legat de potentialele probleme ale unei masinii. Mai mult, analizele post-accident ale masinilor unor clienti care pretindeau ca pedala de acceleratie s-a blocat au aratat ca acestia nu au apasat deloc franele. Deci e normal ca masina sa loveasca zidul, din moment ce soferul nu franeaza in momentul accidentului.
Ei bine, astazi am asistat la un derapaj major al unei agentii de presa...
Citeste in continuare
Automarket si prietenii nostri de la RCA ieftin iti ofera ocazia de a castiga o asigurare RCA pe un an. Tot ce sa faci este sa scrii o insemnare in care sa ne povestesti o intamplare pe care ai trait-o la volan. Vor fi patru premii (cate un RCA pe un an pe saptamana) si patru subiecte diferite pe care le veti aborda.
Reguli saptamana 1 (25 martie - 31 martie)
1. Scrii pe blogul tau sau in comentariile de la aceasta postare o insemnare in care sa ne povestesti o intamplare amuzanta/fun/interesanta/aiurea/neobisnuita/etc in care ai fost implicat la volan si in urma careia ai avut nevoie de formularul de constat amiabil.
2. La sfarsitul insemnarii adaugi textul: "Aceasta insemnare participa in concursul organizat de Automarket.ro (n.m. cu link spre acest post) si RCA-ieftin.ro (n.m....
Citeste in continuare
Duminica, 21 martie, Ayrton Senna ar fi implinit 50 de ani.
La multi ani in mintile si sufletele noastre, maestre!
Citeste in continuare
Citesc presa internationala si nu stiu daca sa-mi doresc ca intreaga poveste cu criza sa se termine sau sa continue si sa duduie. Motivul? Dacia vinde in draci in afara, iar criza le tine stecherele-n priza baietilor de la Mioveni. S-a ajuns chiar ca toata cresterea asta relativ brusca si foarte rapida a vanzarilor Dacia din Europa sa fie denumita "a crisis oddity", adica un soi de "ciudatenie a crizei". Sau o deformatie a pietei pe timp de criza. Ceea ce nu-i deloc rau pentru Dacia.
Ma gandesc insa la ce naiba se va intampla atunci cand pietele europene vor incepe sa-si revina usor-usor inspre ritmul anterior cutremurelor financiare recente. Si cand Romania va ramane, in clasicul si dulcele stil pe care deja il cunoastem, in urma. Adica in criza. Iar Dacia nu va mai vinde asa de bine...
Citeste in continuare
Acum ceva vreme, autoritatile din Bucuresti anuntau ca vor pune in circulatie placutele de inmatriculare cu trei cifre, deoarece combinatiile de la momentul respectiv, cu doar doua cifre si trei litere, incepeau sa fie limitate ca numar. Minunat, am spus, gandindu-ma ca toti cei care isi vor cumpara masina de acum vor putea sa-si personalizeze numarul in fel si chip, aducandu-si aportul semantic prin combinatii inteligente si mai ales mai putin inteligente intre cifre si numere.
Am gresit. Sunt un idiot.
Fratilor, povestile alea cu cozile de la inmatriculari erau pentru prosti. Imediat dupa ce s-a dat verde la placutele cu trei cifre, romanii care aveau deja masini s-au urcat pe ghisee pentru a-si schimba numerele. N-or fi avut altceva de facut in timpul ala? A dat somaju'-n noi in...
Citeste in continuare
Acum fix 46 de ani, pe vremea asta, Ford lansa in State un model care avea sa devina un reper al ceea ce mai tarziu toata lumea va numi Muscle Car. Mustang a dat tonul unor modele precum Camaro, Plymouth Barracuda si chiar Toyota Celica sau Ford Capri. O poveste inceputa in 9 martie 1964 in dearborn, Michigan, a devenit astazi una despre care lumea nu mai vorbeste insa atat de mult, din cauza crizei care te face sa nu-ti arda de masini cu muschi.
Si totusi, la multi ani, Ford Mustang!
foto via | Sportscarmonitor
Citeste in continuare