Atunci când îţi vei cumpăra un diesel, indiferent de cine îl produce, cel puţin unul dintre prietenii care au maşină pe benzină vă va lua peste picior, anunţându-va triumfal, semi-ironic şi sarcastic, că aţi pus pe un "tractor". În unele cazuri, ghilimelele pe care eu le-am pus adineauri nu există. oamenii chiar cred că o maşină diesel "ronţăitoare" prin definiţie este descendentul direct al tractorului care ară câmpurile.
Ei bine, dragilor, cei cu diesel-uri sunt răzbunaţi involuntar de un mândru posesor de benzinar care ţine morţiş să ne arate că nu există limite în botanică. În numele tuturor posesorilor de motoare diesel din lume, îţi mulţumim, iubit conducător de benzinari!
[gallery link="file" orderby="ID"]
via | Jalopnik
Citeste in continuare
Acum vreo două săptămâni, liniştea din lume auto a fost spartă de un film care la prima vedere părea o glumă. Directorul Mini SUA a provocat Porsche la un duel între Cooper S şi Porsche 911. Evident, oficialii Porsche au ignorat mesajul celor de la Mini. Însă aceştia au continuat să provoace în mai multe rânduri, până când a intrat pe fir Hyundai, care a anunţat că are un Genesis Coupe gata pentru provocare.
Văzând că provocarea lor a dus la efecte adverse, cei de la Mini s-au săturat să mai aştepte un răspuns care nu mai venea de la Porsche şi au pus faţă în faţă un 911 cu un Cooper S pe un circuit care seamănă mai degrabă cu o pistă de karting. Deci nu a testat neapărat viteza, cât manevrabilitatea.
Rezultat: a câştigat fără drept de...
Citeste in continuare
Nu ştiu alţii cum sunt, dar faptul că pot să urmăresc un român într-o competiţie de monoposturi live, etapă de etapă, mă face să-mi deschid noi canale senzoriale pe care nu credeam că le am. Dacă până acum am urmărit cu drag încă de mic Formula 1, dar aveam detaşarea celui care nu are o miză anume la fiecare cursă, lucrurile se schimbă atunci când în joc e unul de-al nostru. O fi Mihai Marinescu iubit, urât, copil, matur, pilot, nepilot, însă atunci când se află la startul unei curse împotriva unor adversari competitivi şi în momentul în care simţi că poate mai mult, aştepţi cu sufletul la gură orice depăşire, te rogi ca piloţii din faţă să plece la arat, te rogi să intre Safety Car-ul când cel din faţa sa se îndepărtează şi încerci să...
Citeste in continuare
Unul dintre lucrurile care îi lipsesc enorm României în zilele astea este o autoritate care să reglementeze şi să urmărească menţinerea calităţii actului jurnalistic pe site-urile web ale publicaţiilor din România. Un soi de CNA al internetului. Pentru că, altfel, întreg internetul românesc se poate transforma - şi uneori o face - într-o albie de porci. Nu trebuie să activeze căutând non-stop subiecte care nu le fac onoare publicaţiilor, cu doar să răspundă la sesizările publicului.
Am făcut introducerea asta pentru a vedea cum funcţionează România şi cum funcţionează Franţa. În Hexagon, o campanie a celor de la Dacia pentru Duster trebuie oprită pentru că pe site-ul oficial scrie ca Duster e prietenos cu mediul. Un lucru fals, după cum a demonstrat...
Citeste in continuare
Stau undeva la etajul al nouălea al unui bloc din Bucureşti şi admir în seara de miercuri o frumoasă şi răcoroasă furtună care transformă copacii în arcuri şi unele acoperişuri în OZN-uri. În tot acest peisaj zgomotos, aud miliarde de alarme ale maşinilor de jos.
Am o întrebare simplă. Probabil că unora li se va părea idioată, dar îmi asum responsabilitatea. Ce rol are alarma la o maşină? În afară de a crea un zgomot care trezeşte blocurile din jur, evident. Cineva are impresia că un hoţ nu se apropie, nu poate furgăsi ceva din maşină sau chiar maşina cu totul dacă aceasta ţipă? Am mers mult pe afară şi zău dacă am găsit acest obicei idiot la băieţii unde chiar se fură maşini. Or fi ăia mai proşti decât noi.
E un alt exemplu al faptului...
Citeste in continuare
Munca pe internet e dificilă. Mult mai dificilă decât pare. Acum câţiva ani, faptul că munceai la un site era o anomalie. "Pe net, acolo unde-mi verific eu mailul şi stau pe mess?" era întrebarea de care mă loveam foarte des. Internetul nu era văzut ca o sursă corectă, reală şi absolut normală la media de orice alt tip, ziarele şi televiziunea fiind încă polii încrederii.
"De ce dracu' aş avea încredere în ceva ce apare pe net, acolo unde până şi eu pot să scriu orice, pe un blog pe care mi-l fac în fix 5 minute?" Ziar e mai greu să-ţi faci, iar ca să intri la televizor sau la radio trebuie să fi făcut ceva în viaţă. Dar pe net poate să scrie oricine.
Această accesibilitate combinată cu interactivitatea ridicată a mediului electronic a dus la...
Citeste in continuare
Studenţii Facultăţii de Autovehicule Rutiere din Piteşti au realizat un prototip de maşină hibridă. Şi, pentru că Dacia este mama şi tatăl oamenilor de acolo, uzina le-a pus la dispoziţie învăţăceilor un Sandero Stepway pe baza căruia aceştia să-şi construiască proiectul. A ieşit Dacia Hamster, un proiect de master care nu are-a face cu un model oficial Dacia. Dar care, pe seceta de informaţii de la începutul lunii iunie, dă bine ca ştire şi a inundat internetul cu viteza sunetului. Evident, totul a început de la daciaclub, acolo unde de obicei apar primele fotografii, primele informaţii, primele orice despre Dacia. Doar că dacă la daciaclub apar poze şi informaţii fără background, aşa cum e normal şi firesc, cusăturile de pe lângă poveste au fost...
Citeste in continuare
Ştii, uneori rămâi fără multe cuvinte când trebuie să explici ceva.
În weekendul anterior am fost, pentru prima oară, la o etapă a Campionatului Mondial de Raliuri. A fost WRC în Portugalia şi am fost şi eu acolo pentru a încerca să înţeleg mult mai bine acest sport cu motor mult prea puţin popular la noi. M-am întors de acolo cu un sentiment foarte interesant. Să vă explic.
În primul rând, dacă nu eşti jurnalist şi trebuie să ajungi la WRC pe barba ta, trebuie să te pregăteşti cu mult timp înainte. Nu e vorba doar de transportul până acolo şi de cazare, astea sunt cele mai simple lucruri când vine vorba de WRC. Dar trebuie să te pui la curent cu locurile în care se desfăşoară probele speciale, orele de desfăşurare şi cu orele la care trec...
Citeste in continuare
Acum o săptămână şi jumătate, în timp ce eram la Raliul Portugaliei, Mikko Hirvonen a acceptat să semneze trei şepci pe care vi le promiteam într-unul dintre materialele speciale dedicate acestui eveniment. Ei bine, astăzi am tras la sorţi în redacţie cei trei câştigători ai şepcilor originale Ford World Rally Team semnate de Hirvonen.
Câştigătorii sunt Mihay1983p, mirceab şi Ciurik. Îi rog pe cei trei să revină pe mircea.mester@automarket.ro cu numele complet, adresa completă şi număr de telefon pentru a putea afla cum intră în posesia premiilor.
Citeste in continuare
Dragilor, a fost un concurs pe cinste. Pe bune. Deşi în prima fază unii au privit cu ochii încrucişaţi de uimire un mecanism de concurs care până la urmă s-a dovedit a fi unul de succes, lucrurile au mers bine.
Ce s-a întâmplat? Într-o discuţie cu oficialii Chevrolet, am hotărât că promovarea unui model este mult mai eficientă printr-un proiect fun decât printr-o comunicare clasică. Zis şi făcut. Am ales platforma unui concurs (blogul meu), am livrat un mecanism de concurs, am ales premiul (am ţinut să fie unul care să implice oamenii din afara Automarket, pentru că era concursul lor). Restul e poveste.
39 de bloggeri au intrat în concurs, nominalizând pe blogurile proprii alţi 3 bloggeri care meritau cu adevărat să câştige weekendul la munte. În...
Citeste in continuare