Dacă turneul final al Campionatului Mondial de Fotbal recent încheiat care a avut loc în Africa de Sud va rămâne cu ceva în memoria tuturor, acel ceva se împarte frăţeşte între vuvuzele şi caracatiţa Paul. Ambele au fost simbolurile marcante ale unui campionat care altfel n-a ieşit prin aproape nimic în evidenţă.
Şi pentru că în lipsa fotbalului ne-am delectat cu pronosticurile pe care caracatiţa Paul le dădea înainte de meciurile naţionalei Germaniei, nemţii s-au gândit să exploateze potenţialul spectacular al vietăţii subacvatice şi să treacă la nivelul următor. Ce îi place caracatiţei Paul? Ce ar dori să mânănce şi nu poate că n-are dinţi? În ce vrea să se reîncarneze? De ce caracatiţa Paul e o caracatiţă şi nu un hârciog? Ce este...
Citeste in continuare
Există voci care spun că producătorii din China vor deveni mari exact după acelaşi tipar prin care au devenit mari şi japonezii, care acum câteva zeci de ani nu erau pe harta industriei auto. Am auzit mulţi prieteni, unii chiar din presa auto, îmbrăţişând aceasta ipoteză. Evident, lucrurile nu stau deloc la fel în cazul celor două pieţe. Ba aş putea chiar să spun că asemănările dintre piaţa auto, cultura şi maşinile japoneze seamănă cu cele din China doar dacă luăm în vedere faptul că ambele ţări sunt în Asia.
Chinezii mizează pe ieftin, prost, rapid şi de volum. Japonezii merg pe scump, foarte bun, pe tehnologie şi pe calitate percepută. Dacă japonezii au început să se evidenţieze în industrie acum 100 de ani şi să iasă în faţă acum...
Citeste in continuare
Una uşoară, de început de weekend. E un soi de thriller cu happy end.
Citeste in continuare
Atunci când vreţi să analizaţi lista de maşini noi existente pe piaţa din România, aveţi la dispoziţie două variante: luaţi la mână toate site-urile oficiale ale importatorilor sau căutaţi pe un site specializat lista tuturor modelelor cu preţurile, opţiunile şi dotările aferente.
Dacă până acum vă ofeream cea mai completă secţiune de acest tip de la noi (pe verificate, nu vorbim prostii), de mâine veţi avea la dispoziţie o secţiune de maşini noi care este cu adevărat utilă pentru cumpărători. Până acum aveam o listă completă şi atât, acum o facem utilă pentru fiecare dintre cei care vor dori să-şi achiziţioneze o maşină, să compare opţiunile pe care le are şi să vadă de ce o maşină e mai bună decât alta.
Practic, secţiunea e...
Citeste in continuare
De obicei, pe Automarket ne ocupăm de chestii care merg pe patru roţi. Spun "chestii" pentru că astăzi vorbim despre o "chestie" cu patru roţi care nu e nici autoturism, nici autovehicul şi nici măcar automobil. În ordinea asta. E... ceva fun. dar extrem de periculos. Şi cum la asta se pricep cel mai bine americanii, vă invit să râdeţi puţin cu noua lor realizare inginerească. Pe patru roţi, evident.
Citeste in continuare
Pentru că ştiu că vă place lectura de calitate, vă recomand cu mare drag ultimul număr al revistei editate de Bentley. Acesta conţine informaţii interesante nu neapărat despre marcă în sine, cât despre atmosfera luxury care înconjoară acest brand.
Revista Bentley Magazine poate fi citită AICI.
Lectură plăcută.
Citeste in continuare
De astăzi încercăm şi altceva. Pentru că ne-am plictisi, am fi amendaţi şi ne-am pierde dacă nu am avea sisteme multimedia, detectoare şi GPS-uri.
Primul testat e AICI. Vin şi altele.
Citeste in continuare
Spre deosebire de alte zone ale ţării, Bucureştiul are propriile reguli de circulaţie şi mai ales de conduită a şoferilor. Iar una dintre ele este legată de utilizarea butonului de avarie în momente care nu au nicio legătură cu utilizarea sa normală, rezultată şi din denumirea însăşi.
1. De exemplu, unii şoferi de Bucureşti consideră că sunt opriţi extrem de legal dacă au avariile pornite, indiferent dacă ei staţionează în mijlocul unui sens giratoriu, pe autostradă sau oriunde altundeva. Chiar şi răspunsul la întrebarea "De ce ai oprit aici?" este întâmpinat cu un foarte senin "Dar am pus pe avarii", mutare care în mintea omului este echivalentul absolvirii complete de vină. E ca şi cum, dacă te-ai costuma în hoţ şi ţi-ai trage cagulă pe...
Citeste in continuare
Primul lucru pe care mi l-am cumpărat prin internet a fost un echipament complet de tenis. Mi l-am luat din State la ceva vreme după ce începusem munca pe Automarket. Bine, ăsta a fost un produs palpabil, pentru că anterior îmi achiziţionasem bilete de avion plătind cu cardul. Ţin minte şi acum că eram întrebat de prieteni dacă sunt sigur că lucrurile pentru care am plătit vor ajunge. "Ai dat banii aşa, fără o garanţie, fără nimic?" eram întrebat de câteva ori pe zi. Sau "Ţi-ai luat adidaşi din SUA? Dacă nu-ţi sunt buni?". Era o curiozitate faptul că internetul poate fi utilizat şi la altceva decât la chat şi e-mail. Şi la scos jocuri din reţele.
Între timp, lucrurile s-au schimbat atât de mult, încât întrebările de acest tip au dispărut aproape...
Citeste in continuare
Într-o ţară în care cunoştinţele auto se rezumă de multe ori la discuţii în contradictoriu între fanii TDI şi cei dCi, un nume precum Hiromu Naruse nu spune nimic pentru 99.999% dintre cei care urmăresc sau nu mersul industriei. Doar fanaticii Toyota erau puşi la punct cu importanţa acestui om în structura companiei japoneze şi doar ei ştiau, eventual, ce înseamnă Naruse-san pentru fiecare maşină pe care Toyota o scoate pe piaţă.
Şi-a petrecut 47 de ani în curtea celor de la Toyota, unde a venit la 20 de ani să lucreze la birouri, însă la câţiva ani de la respectivul moment îl găseam deja îmbrăţişând vocaţia vieţii sale, cea de pilot de teste. După ce a testat şi dezvoltat cele mai importante modele produse de Toyota în ultima jumătate de...
Citeste in continuare