Mare-i Carpathian Garden...

Nu e greu deloc să recunoşti un român în SUA. Mai ales atunci când omul îşi dă arama pe faţă. Se pare că deja celebra Carpathian Garden are mulţi băieţi care i-au sărit gardul când poarta a fost deschisă. Şi au sărit gardul în ambele sensuri, deşi nu ştiu dacă să mă bucur sau nu pentru asta. (via goknox) Citeste in continuare

Red Bull îţi dă aripi, dar nu ţi le bagă-n traistă

Povestea zilei vine din Formula 1, acolo unde Marele Premiu al Ungariei a ieşit în evidenţă prin trei mari evenimente. Unul este disputa la limită dintre Michael Schumacher şi Rubens Barrichello, al doilea este nebunia de la standuri în timpul primei opriri la boxe, iar al treilea este penalizarea cu drive through a lui Vettel pentru că germanul a lăsat o distanţă prea mare între el şi cel din faţă într-un moment în care Safety Car-ul se afla pe pistă. Vettel ar fi câştigat fără probleme cursa dacă nu intervenea acest ultim scurt-circuit, mai ales că maşina îl ajuta cu adevărat (în calificări, Vettel a fost cu 1.2 secunde mai rapid decât al treilea clasat, fernando Alonso). Evenimentul a subliniat încă o dată faptul că Vettel e crud, prea crud pentru... Citeste in continuare

Logan, maşină de securitate pe Nurburgring

În virtutea colaborării pe care cu avem cu prietenii fotografi-spioni de la CarPix, primim săptămânal câteva galerii cu maşini care se pregătesc pentru lansare. De obicei, pozele sunt premiere mondiale, deci merită să urmăriţi tag-ul FOTOSPION în rubrica de ştiri. Povestea de azi e însă alta, adiacentă. Galeria foto cu viitorul BMW Seria 6 Cabrio camuflat realizată pe Nurburgring a ajuns în mâinile lui Sebastian, responsabilul rubricii, iar omul a observat ceva interesant. În fondalul unei dintre poze stă un Logan care aparţine, cel mai probabil, echipei de securitate a circuitului german. Da, dragilor, avem reprezentanţi permanenţi pe Nurburgring. Şi chiar dacă doar asistă la "paradele" celor mai tari maşini din lume, eu unul trag speranţe că şi... Citeste in continuare

Europa, la picioarele Americii

Acum câteva zeci de luni, în momentul în care Ford a lansat Fiesta, veştile dinspre cealaltă parte a Oceanului spuneau că acesta va fi primul model dintr-o lungă serie de maşini care vor avea acelaşi design. O strategie nouă a companiei, botezată Ford ONE şi anunţată încă din 2007, atunci când oficialii Ford anunţau - înainte de criză, atenţie - că vor încerca să utilizeze cât mai multe elemente comune pentru modelele lor pentru a menţine costurile scăzute. Această logică părea a fi una câştigătoare şi perfect corelată cu vremurile anul trecut, când Ford a fost singurul producător american de volum care nu a intrat sub protecţia legii falimentului. Apoi, lucrurile se legau. Ford a lansat noul Fiesta şi în SUA, modelul fiind primit cu braţele... Citeste in continuare

În LED we trust

Eu zic că ăştia de la Audi încearcă de ceva vreme să creeze logo-ul Nike din LED-uri şi nu le iese. Încă... P.S. Pentru toţi aruncaţii care au impresia că am ceva cu Audi: e o glumă. Mai multe despre opinia mea despre LED-uri găsiţi (dacă reuşiţi să citiţi mai mult de cinci rânduri, că nu-i cu poze) AICI Citeste in continuare

Pentru Audi, cu dragoste

Povestea zilei vine de pe twitter, acolo unde un tip extrem de inspirat a ales două evenimente care au atras atenţia lumii auto în ultimele două zile şi le-a combinat. Este vorba de lansarea noului Audi A7 Sportback şi de scandalul de la Marele Premiu de Formula 1 de la Hockenheim. A ieşit o replică pe care o pot descoase doar cunoscătorii... ""Audi A5 Sportback, the A7 is larger than you. Please confirm you understand" via | Twitter Citeste in continuare

Verşi apă, consumi mult

Acum câţiva ani buni, când am participat la primul concurs de consum în care trebuia să duc o maşină de la punctul A la punctul B arzând cât mai puţin carburant, am învăţat o expresie pe care o evoc de atunci de fiecare dată când sunt pus în situaţia de a conduce economic: Apasă pedalele ca şi cum ai avea un ou între picior şi ele. Mă rog, în versiunea originală, valabilă pentru bărbaţi, oul este înlocuit de ouă. Ideea era să nu bruschezi maşina şi să apeşi gradual pedala de acceleraţie pentru ca motorul să nu fie supus la cazne inutile în contextul respectiv. Ei bine, o altă idee - care merge însă pe aceeaşi logică - este de a pune un pahar cu apă pe bord şi de merge astfel încât acesta să nu se verse. În mod sigur nu vei brusca maşina... Citeste in continuare

Automarket Mobile

După ce până acum aveaţi la dispoziţie o versiune pentru mobil mai mult sau mai puţin adaptată nevoilor unui telefon modern, Automarket vă oferă de astăzi un nou design, foarte simplu şi abordabil, al site-ului nostru. Poţi de acum să citeşti ultimele ştiri, ultimele teste şi ultimele noutăţi din Formula 1  în timp ce te afli oriunde, fără să depinzi de computer. Am făcut-o astfel încât să ne placă nouă, deci este imposibil să o găseşti dificil de accesat. m.automarket.ro Citeste in continuare

Peter Imre, Arjeplog şi 458 Italia

Colegii de la revista Kamikaze au publicat în numărul pe care îl găsiţi pe tarabe începând de ieri un material extrem de interesant legat de pasiunea lui Peter Imre pentru maşini. Ştiu, de obicei nu vorbim despre subiecte de acest tip, dar e păcat să rataţi un interviu în care veţi afla multe. Implicit cum sună şi se simte un Ferrari 458 Italia din interior. Povestea e spusă de Alex Vărzaru. Vă citez câteva pasaje. Ce are în colecţie: un SL din 1968, celebrul SL "Sue Ellen", care se decapotează; un Fiat 500 din ’54, găsit într-un garaj din Italia, şi un Fiat 500 nou. „În 2000, tocmai apăruse noul SL 500, decapotabil, cea mai frumoasă maşină construită vreodată. Am obţinut-o cu şase luni înainte de a apărea pe piaţă" „Mă duc o dată... Citeste in continuare

Fabricile Ford de la Ciuperceni şi Golenţi - analiză

Ştiu că nu suntem în campanie electorală şi vă urez să treceţi exclusiv prin perioade de linişte politică de acum încolo. Nu mă pot abţine însă să vă arăt motivul pentru care nu avem mai multe fabrici Ford în România. Sau, mă rog, în Oltenia. Guţă Mircea Marinel nu a fost ales primar în Calafat. Dacă ar fi fost, fabricile Ford ar "fii" fost aduse la Calafat, Ciuperceni şi Golenţi, cele trei megalopolisuri despre care vorbesc în planurile de expansiune toţi marii producători auto ai lumii. Nu putem trece cu vederea nici abordarea critică la adresa puterii anterioare, care n-a fost în stare să creeze "străzi ca autostrăzile din lume". Apropo, omul chiar a candidat la primăria oraşului Calafat. Asta ca să evităm orice discuţie legată de... Citeste in continuare