Dacia a anunţat astăzi că a semnat un contract cu Romaqua Group Borsec prin care va livra o flotă de 180 de exemplare Sandero companiei care produce cel mai tare brand românesc. Despre branduri am mai vorbit aici, aşa că n-o să spun decat că totul se rezumă, simplu, la:
Al doilea brand românesc a livrat primului brand românesc o flotă de produse ale celui de-al doilea brand românesc pentru ca primul brand românesc să care produsul primului brand românesc cu produsele celui de-al doilea brand românesc. Evident, primul brand românesc a cumpărat produsele celui de-al doilea brand românesc pentru asta, fără ca acest lucru să excludă - evident - faptul că oamenii de la cel de-al doilea brand românesc nu cumpără produsele primului brand românesc. Dar fără...
Citeste in continuare
Câteva poveşti în imagini de la şi în legătură cu recent deschisul Salon Auto de la Paris.
1. Noul concept Jaguar C-X75 a călcat o pisică şi i-a rămas pe roată :)
2. Or fi nemţii exacţi, dar aici au dat-o-n bară. GPS-ul noului Passat îţi zice că eşti în câmp, dar maşina e pe Champs Elysees. Fail.
3. Până să ne obişnuim cu gândul că vom conduce în câţiva ani maşini electrice, trebuie să mulţumim inginerilor că nu vom putea turna benzină unde trebuie motorină şi invers. Oricum, buşonul de alimentare al lui Mitsubishi i-MiEV seamănă cu personajele din Star Trek :)
4. Dacă nu v-aş fi spus că ăsta e un Hyundai (cârcotaşilor!...) i20, câţi dintre voi ar fi ştiut asta? Hyundai i20 tunat de Brabus.
5. Votez cel mai...
Citeste in continuare
Deşi cele două zile de presă care găzduiesc toate lansările importante de la Salonul de la Paris sunt joi şi vineri, nebunia premierelor a început aseară, odată cu tradiţionalul eveniment prin care Grupul Volkswagen îşi anunţă premierele într-un cadru festiv care - practic - nu are legătură cu Salonul. Cei de la Volkswagen închiriază de obicei o sală mare de festivităţi din oraşul în care are loc Salonul şi, în prezenţa câtorva mii de invitaţi şi de jurnalişti, prezintă rând pe rând noutăţile.
În acest context am văzut ieri, în premieră mondială, cea de-a şaptea generaţie Passat, noul Audi Quattro concept (pe care l-aş cumpăra mâine dacă ar apărea în serie), Lamborghini Sesto Elemento Concept, versiunea electrică a lui Octavia şi...
Citeste in continuare
Şeful Google revine asupra unei idei care stă pe buzele multora dintre cei care au într-adevăr ceva de spus în lumea asta: maşinile conduse de computere.
În teorie, el are dreptate. Scopul principal al unei maşini este transportul. Deci, dacă un sistem computerizat ar putea să organizeze maşinile dintr-un oraş, nu ar trebui decât să te pui să citeşti ziarul de dimineaţă şi ajungi în siguranţă la muncă. În mult mai puţin timp şi cu mult mai puţini nervi (era să zic "taximetrişti") :)
Evident, pentru cei care şi-ar dori provocări şi alte elemente extreme de genul ăsta, ar trebui să existe circuite la libera alegere. Şi toată lumea ar fi mulţumită.
Eric Schmidt are însă o teorie interesantă: apariţia maşinilor înaintea computerelor este un...
Citeste in continuare
Lumea tuningului se adaptează la vremurile de criză prin care trece industria auto. Dacă marii tuneri (care vin în majoritatea lor din Germania) modificau până acum modelele pentru a le pregăti de spectacol, întârindu-le identitatea şi exprimându-se artistic pentru ca modelul să iasă pe stradă în haine noi agresive, lucrurile se schimbă. Iar ultima modă este transformarea estetică a modelelor de generaţie anterioară în cele de generaţie nouă.
Nu e greu. În multe cazuri, schimbările se rezumă la montarea unor elemente de caroserie specifice modelului de generaţie nouă. Practic, dacă ai un Logan ante-facelift, de exemplu, tunerii ţi-l pot transforma prin ciocan în Loganul de după facelift. Sau, mai clar, dacă ai un Megane hatchback de generaţie veche, în...
Citeste in continuare
Sâmbătă am spus prezent provocării echipei Let's Do It Romania. Ceea ce vă doresc şi vouă. Am încercat să fiu unul dintre idioţii care fac curat în urma inteligenţilor. Unul dintre proştii care se subjugă ordinar minţilor luminate. Unul dintre retardaţii care pun mâna pe gunoaie pe care deştepţii şi-au pus creierul la macerat.
Nu sunt multe de spus despre ce s-a întâmplat în pădurea Cornetu, undeva la 20 de kilometri de Bucureşti, locul în care am fost repartizat să trag de gunoaie împreună cu la fel de idioţii mei colegi de echipă, Simona Stănescu, Claudia Tocilă, Toma Nicolau şi Lucian Marin. Am strâns la final vreo 50 de saci de resturi aruncate prin pădure şi am fi strâns de vreo 10 ori mai mult decât atât dacă am fi avut timpul necesar....
Citeste in continuare
Totul a început acum două zile, când am primit pe adresa de mail a redacţiei un comunicat în care eram anunţaţi că circuitul din jurul Casei Poporului va găzdui în 25 iulie 2011 o cursă. Evident, prima întrebare a fost "din ce competiţie?", iar mesajul nu a fost în stare să ne lămurească: în unele locuri se vorbea de defuncta A1 GP (care a murit cu zile în 2008), în altele locuri din comunicat era vorba de Auto GP. Big fail încă din start. Iar veştile astea nu pot decât să ne facă să strâmbăm din nas. Până la urmă, am fost martorii atâtor ţepe, încât ne îndoim de bunele intenţii ale unora încă de la prima eroare de acest tip.
Am aflat apoi că această cursă A1 sau Auto GP va fi organizată de Nic Şerbu, despre care nu am auzit foarte multe...
Citeste in continuare
Ultima aberaţie în materie de taxe, impozite şi altele asemenea legate de lumea maşinilor din România vine din partea Guvernului, care a decis ca posesorii maşinilor de peste 1600 centimetri cubi (1.6 litri) să nu mai poată să fie înscrişi pe lista celor care pot primi ajutoare de încălzire în această iarnă.
În teorie, logica e normală: cei care au bani nu trebuie să ceară ajutoare. În practică, însă, murim cu zile analizând puţin hotărârea idioată a Guvernului.
Nu ştiu care a fost criteriul pentru care Guvernul s-a oprit tocmai la 1.6 litri. Ca idee, motoarele pe benzin[ de 1.6 litri au devenit aproape inexistente pe piaţă în ultimii ani, ele fiind înlocuite in corpore cu versiuni turbo ale unităţilor de 1.4 litri. Excepţii sunt puţine şi vin...
Citeste in continuare
Îmi plac studiile britanice, echipa de cercetători americani şi cercetările nemţeşti. Mi se par fascinante aceste dovezi ale faptului că unii se plictisesc într-atât încât realizează un studiu sociologic cu rezultate atât de inutile, încât te doare mintea când te gândeşti la ele.
Deunăzi, o echipă de cercetători din Marea Britanie (vai, cât iubesc expresia asta! Probabil că aceeaşi echipă face toate studiile astea tâmpe) a analizat certurile dintre partenerii de viaţă atunci când unul dintre aceştia se află la volan. Conform studiului, 30% dintre cupluri se ceartă în maşină mai mult decât în orice alt loc, iar 10% dintre şoferi au sfârşit prin a se despărţi de partenerul cu care s-a certat atunci când conducea. Cea mai tare concluzie este...
Citeste in continuare
Astăzi dăm premii interesante. Avem cărţi de colecţie cu istoria Opel pe care le împărţim celor care ne urmăresc pe Twitter sau celor care ne sunt prieteni pe Facebook.
Sunt cinci întrebări pe tot parcursul zilei, avem câte cinci cărţi pentru fiecare reţea socială în parte. Succes!
CONCURSUL PE TWITTER
CONCURSUL PE FACEBOOK
Later edit: După o zi de întrebări şi răspunsuri, am stabilit câştigătorii celor zece cărţi Istoria Opel. Aceştia sunt:
TWITTER: @AdrianNechifor @Alex_Angelescu @soringrumazescu @LianaMitroi @Redhimihai
FACEBOOK: Adrian Golat, Gabriel Balint, Ady Moroşan, Radu Cătălin, Dan Ille, Cătălin Ştefan.
Felicitări speciale lui Adrian Nechifor şi lui Adrian Golat, cei care au reuşit să răspundă cel mai repede şi mai...
Citeste in continuare