Toriul - un metal radioactiv cu proprietăţi chimice interesante - ar putea sta la baza energiei electrice pe care o vor utiliza motoarele electrice ale viitorului. Dacă Toriul se va dovedi o soluţie bună, bateriile nu vor mai avea sens!
Compania americană Laser Power Systems susţine că a găsit soluţia optimă pentru alimentarea tuturor maşinilor existente în lume în acest moment. Iar aceasta nu este hidrogenul - răspunsul etern al industriei la întrebarea "Ce va fi în viitor?" - ci un metal radioactiv. Este vorba de Toriu, al 90-lea element din tabelul periodic şi - spun cercetătorii americani - o sursă optimă de energie pentru alimentarea maşinilor de orice fel.
Chiar dacă americanii nu au publicat foarte multe informaţii despre sistemul pe care îl utilizează în acest moment, este clar că vorbim de maşini cu motor electric, energia electrică utilizată de acestea nefiind însă stocată în baterii clasice Litiu-Ion, ci "dezvoltată" de Toriu.Soluţia este aparent simplă: Toriul va fi utilizat pentru a produce căldură, aceasta va genera aburi printr-o turbină, iar presiunea acestora va pune în mişcare un generator care alimentează motorul. Practic, vom vorbi de un sistem energie calorică-energie mecanică-energie electrică al cărui rezultat va fi mult mai eficient şi mult mai uşor de obţinut decât cel utilizat pe maşinile electrice de astăzi.
TORIUL ESTE SIGUR
Conform oamenilor de ştiinţă care lucrează la dezvoltarea turbinei pe aburi pe bază de Toriu, sistemul este foarte sigur pentru mediu şi pentru ocupanţii maşinii deoarece nu va fi nevoie decât de o cantitate infimă de Toriu pentru a funcţiona. Mai mult, o simplă folie din aluminiu care va proteja Toriul din sistemul de propulsie va fi perfectă pentru a "acoperi" radiaţiile metalului.
Motivul: Toriul natural emite radiaţii de tip Alpha, iar acestea nu pot să penetreze pielea umană.
REZERVE SUFICIENTE PENTRU CÂTEVA SUTE DE ANI
Cel mai mare avantaj al sistemului este faptul că va fi nevoie de doar 8 grame de Toriu pentru ca o maşină să parcurgă 500.000 de kilometri. În condiţiile în care Toriul este un element la fel de des întâlnit pe planetă precum plumbul, iar toate maşinile din lume în 2011 ar avea nevoie de 8000 de tone de Toriu pentru a funcţiona câte 500.000 de kilometri, rezervele estimate de Toriu ale lumii (1.300.000 de tone) sunt mai mult decât suficiente pentru toate maşinile care vor apărea în următoarele câteva sute de ani. Estimările United States Geological Survey arată că cele mai mari rezerve de Toriu se află în SUA, Australia şi India.
CADILLAC A EXPERIMENTAT DEJA TORIUL
Deşi Toriul pare un element nou în industria auto, Cadillac a experimentat deja această soluţie acum doi ani. World Thorium Fuel Concept, prezentat de compania americană acum doi ani, propunea acest element ca pe unul de viitor în industrie.
Rămâne de văzut dacă Toriul va fi adoptat de marii constructori sau dacă interesele politice ale lumii vor duce la înfundarea unei surse foarte interesante de energie.
sigur e scump in draci > fail
e un material radioactiv si cineva chiar sugereaza folosirea lui in public?! > massive idiot
fetita lu tata, proasparta posesoare de carnet si cu mainile sudate de celularul "Ifon X" in timpul convorbirii f importante cu celelalta maimutici de 18 ani despre justin bieber intra in intersectie pe rosu pe magheru si accidenteaza grav o masina de familie alimentata cu alte 8 g de "troll"-iu din asta. bucurestenii se bucura de un bronz sublim in urmatoarele zile si dispar treptat in lunile ce urmeaza.
singura aplicatie viabila pt asa ceva sunt:
- cargoboturile transatlantice poluatoare in draci
- diverse avioane transportatoare de marfuri
- orice fel de masinarie folosita undeva departe de publicul larg
2.poate sa fie si 1000 de Euro gramul, la 8 grame => o masina medie de 10 mii de euro va fi 18 mii de euro, dar !!! o masina normala de 10 mii de euro consuma benzina in 500 de mii de km de vreo 28 de mii de euro deci in final ai economisit 20 de mii de euro.
3.cine a zis ca ne va ajunge cateva sute de ani e prost, la un calcul simplu ajunge doar pt. 163 de ani !!!, grea matematica asta elementara de clasa a 4-a !!!
dar nicio masina nu circula anual 500.000 km, de aici poti deduce ca iti ajunge pentru mult mai mult, conditia fiind ca numarul masinilor sa nu creasca exponential. chiar e grea matematica asta :)))
like pentru comentariul tau!
PS: Despre ce vb eu aici? cred ca vorbesc in somn.
200 de ani de democratie le-a ajuns viitorul e mai bun cu adevart liber.
Daca se intampla un accident si se sparge conteinerul cu toriu, nu o mai duci mult...
http://ro.wikipedia.org/wiki/Particul%C4%83_alfa
Datorită masei mari și absorbției puternice, însă, dacă radiațiile alfa ajung să intre în organism (cel mai adesea la inhalarea sau înghițirea de material radioactiv), este cea mai distrugătoare formă de radiație ionizantă. Este cea mai puternic ionizantă, și în doze suficient de mari pot cauza toate simptomele iradierii. Se estimează că distrugerea cromozomilor datorată particulelor alfa este de aproximativ 100 de ori mai mare decât cea cauzată de o doză echivalentă de altfel de radiație. Emițătorul alfa poloniu-210 este suspectat a juca un rol important în îmbolnăvirile de cancer pulmonar și vezicular cauzate de fumat.
Daca tot venii vorba, pot spune ca radiatiie Alpha sunt si ele periculoase si sunt destul de multe sanse ca ele sa fie inghitite sau inhalate (relativ vorbind)! De asemenea va creste numarul cazurilor de cancer si in prezent medicamentele pentru cancer sunt scumpe! Se estimeaza ca sitemele de sanatate vor intra in criza financiara datorita lor! Asta ar duce la grabirea cirzei financiare din sistemele de sanatate le nivel global!
De asemenea acel reactor va merge in continuu. In alte cuvinte masina va avea autonomie 500.000 km doar daca mergi in continuu cu el! Ca sa inmagazinezi temporar o parte din energia pierduta tot ai nevoie de baterii! Deci cu faza cu bateriile, ca vor deveni inutile este din nou o fabulatie!
Toriul poate fi folosit pentru un dispozitiv radiologic artizanal! 8g de toriu reprezinta o cantitate destul de mare! Daca e impreastiat in aer multi o vor incurca!
calculul tau cu 163 de ani este valabil in cazul in care toate masinile parcurg 500.000 km/an....si nu prea cred ca tu faci in fiecare an atatia km
si voi credeti ca americanii is prosti.
Cu certitudine, cel puțin unul din străbunii dumneavoastră a fost mare meșter (transilvan).
Dumneata nu ești nici măcar unul mic.
Este cât se poate de clar că:
-- nu ai nici cele mai elementare noțiuni de fizică,
-- nu te mai poți deprinde cu ele acum (poate că nu ai nici vocație!).
Dar de ce nu ai consultat un fizician! Este impardonabil a da publicității "AIURELI" !!!!!!!!!
Ca să nu pierd timp, trec la explicaţii.
Dacă eşti capabil să faci un minireactor ca la submarinele nucleare, dar cu trei ordine de mărime mai mic (de aproximativ 1.000 de ori mai mic) şi obţii abur sub presiune, îl pui direct la lucru !!!!!!!!!!
Deoarece randamentul maşinilor termice este foarte scăzut (la abur maximum 34 %), de ce să îl mai converteşti în electricitate şi să mai pierzi cel puţin 20 % din cea rămas util (din cei maximum 34 %), pierderile suplimentare înregistrându-se la generarea curentului electric (curca 10 %), respectiv la utilizarea acestuia (încă circa 10 %) !!!!!!!!!!
Altă problrmă, împosibil de rezolvat, o constituie cantitatea enormă de apă pe care trebuie să o care acel "autovehicul" !!!!!!!!!!
Fac această afirmaţie întrucât circuitul apei nu poate fi închis, deoarece este imposibil ca un automobil să aibă un radiator atât de mare pentru a putea răci instantaneu volumul enorm de abur la ieşirea din turbină, volum de abur necesar generării unei puteri instantanee medii de minimum 35 kW !!!!!!!!!!
În încheiere îţi dau ub sfat părintesc: nu lua ca model ceea ce spune sau face un sisten care a fost două secole numărul 1 (fiindcă a putut jefui bogăţiile naturale -- şi nu numai -- ale altor state), dar care a dat faliment pe timp de pace (ca şi România) !!!!!!!!!!
Prof. dr. Dumitru POPESCU