Comisia Europeană şi Naţiunile Unite schimbă modul de calcul al consumului "oficial"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Actualul sistem oficial de calculare a consumului afişat de producătorii auto, unul care nu poate fi atins decât în anumite condiţii şi care nu are corespondent în realitatea de zi cu zi de pe şosele şi străzi, va fi schimbat peste câţiva ani. Mai mult, maşinile care sunt vândute pe cele mai importante pieţe ale lumii vor avea acelaşi standard de calcul al consumului, modelul american şi cel european urmând să fie contopite într-o ecuaţie comună.
Actualul sistem - care calculează în laborator în cadrul unor teste mai degrabă teoretice decât practice consumul mediu în regim urban, extraurban şi în regim mediu mixt - va fi eliminat, iar în locul său va intra în vigoare un nou sistem care se numeşte Worldwide Light-duty vehicle Test Cycle sau, pe scurt, WLTC. Planurile de dezvoltare ale noului sistem sunt create în colaborare de Naţiunile Unite şi de Comisia Europeană, iar scopul final este stabilirea unui standard mondial care să afişeze consumul oficial după aceleaşi criterii, indiferent de ţară.
Principalele modificări care vor avea loc la nivelul stabilirii consumului "oficial" se referă atât la modul de testare al maşinilor, cât şi la modul în care sunt afişate rezultatele.
Astfel, în loc de afişarea unui consum urban, extraurban şi mixt, fişa tehnică a unei maşini va conţine două cifre de consum: una care subliniază cel mai bun consum pe care îl poate scoate maşina respectivă, alta pentru cel mai mare consum. Pentru a ajunge la aceste cifre, testele nu vor mai fi realizate în laborator, ci pe un traseu izolat stabilit standard, fiecare maşină urmând să fie testată în prima fază doar cu şofer şi cu toate aparatele şi sistemele tehnologice dezactivate, apoi cu toate locurile ocupate şi cu sistemele în cauză active.Conform calendarului stabilit în acest moment, planul final de bătaie urmează a fi definitivat în 2014, iar noile cifre de consum vor fi afişate în dreptul fiecarei maşini noi lansate pe piaţă cel mai devreme în 2016-2017.
via | AutoExpress
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Nissan trece în aceste momente printr-o situație financiară extrem de dificilă, fără precedent pentru marca japoneză. Potrivit unor oficiali anonimi ai mărcii, Nissan mai are la dispoziție între 12 și 14 luni pentru a se salva de la un posibil faliment. (28.11)
-
Compania austriacă producătoare de motociclete KTM a anunțat că intră într-o perioadă de autoadministrare. Marca din spatele modelului X-Bow încearcă să evite falimentul printr-o restructurare majoră. (27.11)
-
Toyota a anunțat oficial că a reușit să atingă borna de 5 milioane de mașini produse în Franța. Marca japoneză produce mașini la uzina din orașul Valenciennes încă din 2001. (27.11)
- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Noul Volkswagen Tayron a intrat în producție
- Prețuri noul Audi Q5 în România: start de la 55.300 euro
- Hyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putere
- Noul Audi Q5 Sportback: alură de coupe și motorizări electrificate
Nu toti putem conduce ca tipul care facea mii de kilometri cu o Fabia.
Afisarea consumului maxim este chiar amuzanta. Cred ca sunt putini care merg cu acul la rosu mai mereu. In cazul asta probabil ca si un Matiz consuma 20/100 si un bidon de ulei la saptamana.
Eu unul pe masina cu manuala scot aproape ca in carte cu aer cu tot (daca nu ma prinde febra soferului disperat). Pe cea cu automata scot pe naiba. Imi scapa piciorul foarte usor in ea si sub 3000 obtin doar cu atentie.
Deci se poate dar tine de fiecare
.. oricum vor face legea se va gasi unu' mai destept la marketing care sa debiteze un pliant frumos colorat si cleentii or sa pice ca si pana atunci :)
Consum extraurban real = motor perfect reglat + sofer si pasager + viteza constata la 90km/h in zona de campie, in ultima treapta de viteza.
Daca se respecta aceste valori, consumul coincide cu cel declarat de producator.
Consum mixt real = in principiu este acelasi declarat de producator, pentru ca nu se poate face o socoteala la sange a tuturor kilometrilor parcursi. Este mai mult orientativ.
Consum urban real = este de fapt dublul consumului extraurban declarat de producator, plus/minus 1-2-3 litri (in functie de oras si trafic)
PS: In Bucuresti de exemplu, cred ca se va ajunge sa se masoare consumul la ora, ca la tractoare pe camp.
sau ca sa fim intelegatori sa il foloseasca doar cand e ploaie torentiala, ca la fel, se dubleaza timpii
pt consum minim recomand coborarea de pe un deal foarte mare. eventual pikes peak ^_^
'The United Nations is an international organization founded in 1945 after the Second World War by 51 countries committed to maintaining international peace and security, developing friendly relations among nations and promoting social progress, better living standards and human rights.'