Automarket va invita, incepand de astazi, sa luati parte la unul dintre cele mai interesante proiecte create in presa auto online romaneasca. Conceptul "Fii designer!" va va permite, printr-o abordare foarte deschisa si inteligenta, sa contribuiti activ la desenul unei masini, pe care o veti putea schimba si regandi dupa propriile idei si propuneri.
Automarket si Andrei Avarvarii, colaboratorul nostru permanent in acest proiect, va vor da ocazia de a realiza un vis care exista dintotdeauna in mintea iubitorilor de masini: redesenarea unei masini de pe strada. Prin proiectul “Fii designer!”, veti avea ocazia, pentru prima data, de a va spune parerea cu privire la formele unui model de pe piata - ales de noi o data la doua saptamani - si de a propune noi forme si noi idei care ar da o alta aura si alta imagine modelului respectiv. Suntem deschisi la toate propunerile decente si mai ales inteligente.
Cum functioneaza: ideile voastre vor fi colectate de luni pana duminica in sectiunea de comentarii a acestui "preambul", urmand ca Automarket si Andrei sa aleaga cateva dintre cele mai interesante propuneri. Miercurea ulterioara saptamanii de propuneri, Automarket va va oferi imaginea recalibrata, redesenata si regandita a modelului, atasand sau detasand elementele si ideile de design care v-ar fi placut sa apara pe masina originala sau pe care nu ati fi dorit niciodata sa le vedeti pe respectivul model.
Pentru ca imaginea proiectului sa fie una globala si pentru ca reusita ideii sa confirme valoarea acesteia, Automarket anunta in acelasi timp o colaborare cu BMWBlog.com, cel mai vizitat blog BMW din lume. Fiecare model BMW intrat in proiect va fi "redesenat" in paralel, in timp real, de catre vizitatorii ambelor site-uri, urmand ca rezultatele sa fie diferite pentru fiecare in parte. Evident, vizitatorii Automarket vor putea urmari oricand propunerile celor de pe BMWBlog si invers, astfel ca "Fii designer!" se va transforma intr-o Agora globala in care vocea fiecaruia va fi in sfarsit ascultata.
Propunerea pentru prima saptamana a proiectului este BMW SERIA 3, cel mai vandut model din istoria constructorului bavarez. Ultima generatie a modelului cunoscut in nomenclatura BMW sub numele E90 a suscitat destule controverse, multe voci acuzandu-l pe Chris Bangle, fostul designer BMW si creatorul noii familii a modelelor bavareze, ca experimenteaza mult prea mult pe marginea unui model care ar trebui sa ramana fidel principiului care l-a facut castigator in trecut. Surpriza, insa: designerul lui BMW Seria 3 E90 nu este Bangle, ci japonezul Joji Nagashima, seful echipei pe umerii careia a atarnat responsabilitatea realizarii exteriorului acestui model.
TU CE AI SCHIMBA LA BMW SERIA 3?
Ma gandeam sa incep prin a propune sa schimbati desenatorul, dar nu doresc sa incep cu glume atat de dimineata; apoi ma gandeam sa propun o alta masina, sa nu se supere proprietarii de Golf 3 si cei de Logan ca sunt marginalizati...dar nu doresc sa creez polemici si comentarii inutile.
Cat despre BMW seria 3, actuala, ma gandesc ca ar fi apreciata de mult mai multi iubitori de BMW daca ar arata ca un seria 1 coupe, dar mai mare, adica sa aiba proportiile si rotunjimile unei seria 1 si dimensiunile unui seria 3 :)
Succes mult la desenat :)
1. Probabil ca as modifica lookul oglinzilor laterale, le-as "lipi"/uni (incorpora) de masina sa dea senzatia ca apartin masinii si nu ca fost montate acolo.
2. as incerca o mica modificare a farurilor, ceva asemenator alfa romeo brera, nu identice dar care sa inspire lookul "mean" si totodata serios al alfei.
3. portbagajul poate fi putin mai compact. sa se uneasca mai fluid cu spoilerul din spate sa nu arate ca si cum ar fi taiat. Asta nu exclude liniile drepte/ascutite
Incercati acest gen de stopuri, in stilul modelului precedent, arata mai agresiv:
http://www.edbmw.com/photos/BMW5series_back.jpg
http://www.autospies.com/images/2008-bmw-m3-back-med.jpg
Stopurile din poza nr.2 mi se par cele mai reusite.
Cam atat e de schimbat, parerea mea, in rest e perfecta.
evident, tinut cont de proportii si de clasa de care apartine
mai e ceva de zis?
1.Farrurile mai indraznete si mai accentuate cu leduri,iar fata ar treabuii sa dea un aier de eleganta si sportivitate
2.Caroseria sa aiba tenta "Coupe"
3.Stopurile sa fie schimbate tot pe genul "leduri" si mai alungite pe portbagaj.
4.Oglinzile mai adecvate si tot cu leduri......cam atat.....Succes la desenat
Farurile - cele de pe coupe arata mult mai bine.
Stopurile - cele de pe coupe arata mult mai bine. (din nou)
La grila fata, as renunta la conturul ingrosat din partea superioara a "plamanilor".
P.S. La faruri as ingloba cele 2 blocuri optice rotunde traditionale, in spatele unei sticle clare, de forma coupe-ului.
De ce nu faceti astfel de concursuri, in care cei care doresc sa va trimita desenul lor propriu scanat ?!?! urmand ca apoi sa fie ales cel care a facut schita cea mai frumoasa. ?
Acu serios:
-in fata arata bine spoilerul de la Breyton sau ceva in genul ala, eventual putin mai discret, n-ar fi rele niste pleoape finute care sa acopere colturile dinspre exterior ale farurilor(exact zona aia care arata ca si cum ar fi sablata)
-pe lateral i-as schimba oglinzile. Arata mult mai bine parca cele de pe E46. Scoateti-i Lucas-urile alea de pe aripa ca-s oribile.
-in spate trebuie facut neaparat ceva cu lampile. Cred ca cea mai simpla si frumoasa solutie ar fi sa le inlocuiti cu cele de pe Coupe.
Ma mai gandesc si va mai scriu...
Ca un proprietar de BMW E90 si fan al generatiilor anterioare propun urmatoarele:
1. Oglinzi exterioare de forma mai angulara, apropiate de spiritul E46, dar pastrand un bun Cx.
2. Stopurile mai bine definite ca forma, cu linii mai ferme si cu o mai buna integrare in designul general.
3. Zona dintre montantul C si limita spate a sedanului, mai masiva, in sensul unui unghi de degajare (cel putin la nivel vizual) mai redus.
4. Aripile spate mai evezate, pentru a permite o mai buna aliniere a extremitatilor acestora cu jantele si o mai buna acoperire a acestoa (rezultatul ar fi un aspect mai robust si o senaztie generala de stabilitate a masinii).
5. Faruri mai putin proeminente fata de linia parasocului frontal.
6. In general, inlocuirea liniilor curbe (nefiresti, din punctul meu de vedere) cu unele mai pronuntate si cu forme mai unghiulare.
- As face farurile cu o tenta mai pronuntata de e30, iar linia aceea exterioara as lasa-o sa se prelungeasca pana in dreptul lucasului unde as integra unul in stilul Z4 (linia care ar veni de la far ar fi opusa fata de cea a lui Z4)
- Stopuri stil coupe insa un pic mai "patratoase"
- Montantul C mult mai pronuntat ... sa se observe ca este un artificiu de design inventat de ei
- Zona de sus a "plamanilor" mai proeminenta, mai scoasa in evidenta dar mai patratoasa ... in stilul mai vechi si forma mai conica a capotei care sa convearga in zona "plamanilor"
- Spatele masinii mai lasat
- Jantele astea: http://img413.imageshack.us/i/rimsbmw3series.jpg/
- Oglinzi cu linii mai fluente, care par mai integrate in caroserie .. mai aerodinamice.
2. stopurile spate le-as face mai drepte (liniile perpendiculare pe pamant, pe hayon), iar bara spate ar fi mai patratoasa: unghiuri drepte pe montantii laterali si mai joasa, mai asemanatoare cu bara spate de la penultima serie 5.
3. as incerca proiectoare fata dreptunghiulare si plasate mai frontal, nu atat de lateral.
4. praguri reliefate uniform, nu "umflate" doar spre fata, asa cum sunt acum.
1 oglinzile dupa m sa fie puse standard pe seria 3 iar stopurile dupa cupe sa fie pe sedan. ATAT RESTUL ARATA FOARTE BINE
Masina asta este un mare esec din punct de vedere al design-ului, este ok, functional, retine ceva traditie dar nu are nici un aspect cu adevarat frumos, nici macar unul.
Propuneri
- stopurile de pe E91, e clar, aici pare sa fie de acord toata lumea, doar ca poate ceva mai inalte, de pe E91 imi par prea alungite
- redesign total la imbinarea portbagajului si spoilerului spate cu restul masinii, BMW a aberat puternic aici, se suprapun nu mai putin de 4 linii aici, nici o urma de eleganta
- redesign la spoilerul fata, trebuie unul cu linii mai simple dar mai masive, mai puternice, asta se vede ca a fost desenat de un asiatic
- redesign la imbinarea spoiler/grila/faruri/capota, aici sunt niste linii care parca oscileaza la nesfarsit
- grila mai mare si mai dreapta, vreau inapoi rechinii !
- hofmeister kink mai accentuat, acest element de design da o nota foarte dinamica si sportiva
- conturul la geamuri negru (shadowline) si nu cromat
- linia generala (sau cum s-o numi, ma refer la beltline) este prea joasa si prea aplecata in fata (de fapt nu e dar din cauza ca tot au adaugat prostii asa pare), un BMW trebuie sa arate echilibrat
- portbagajul este in mod clasic pentru BMW scurt dar din cauza faptului ca linia pare sa urce din fata inspre spate ajunge si botul sa para scurt, am ramas astfel cu o masina care e prea scurta si din aceasta cauza pare si prea inalta, din nou, un BMW trebuie sa fie echilibrat
restul sunt doar vorbe .....sentimentul pe care il ai cand conduci un seria 3 sau cand vezi un seria 3 este de nedescris.
sanatate
semnatura mea pe acest articol si probabil al tuturor fanilor este:
BMW PASIUNEA DE A CONDUCE FARA COMPROMISURI BMW
nu stiu ce sa mai zis, vreau un design mai clasic de bmw, mai agresiv, mai... nu stiu ca pe vremuri, o masina impozanta nu rontujita in toate colturile, inca o masina care face parte din "turma".Ceva sa iasa in evidenta.nu zic ca nu arata bine, dar e46 e suficient de rotund.mai rotund de atat nu vreau sa vad pe nici un bmw.
dar in primul rad as schimba motoarele, sa revina inapoi la propulsoarele de 6 cilindrii in linie, sa le dezvolte ca mai este loc.iar daca vad un bmw 318 sa fie de 1800cmc, daca vad un 325 sa fie de 2500 nu ca acuma, 335i cu motor de 3000cmc.
Ideea e, sa respecte traditia.Pe cat posibil.Atat.Deci, in concluzie, vreau un design clasic, sa aduca mai mult a vechiile serii 3, si mai ales sa respecte dimensiuniile vechilor serii 3.Mi se par prea limuzine e90-urile.Vreau ceva mai sport.
Deci daca ar fi sa il schimb un pic as umbla la partea laterala a masinii acolo unde lini masinii coboara spre spate si nu ramane dreapta sau putin urcata ca in cazul lui Audi A4 Avant B7
apoi modelul E91 cu facelift imi place mult.
parerea mea
Dar de ajuns cu gargara, ce propun yo, un alt design al caroseriei
gen CELE MENTIONAT MAI SUS, un motor mai mult ECOLOGIC
si cam atat
2.As mai modifica farurile,sa fie mai agresive un pic,sa se intoarca spre E36 un pic,o tenta asa mica.
3.Spoilerul fata l-as schimba la proiectoare.Daca tot am spus ca ar merge niste faruri cu o tenta de E36,si lacasul proiectoarelor l-as face mai patratos si ascutit....agresiv intr-un cuvant.Si bagate mai mult in bara
4.Nu in ultimul rand as schimba farurile pe unele cu tehngologie LED.
5.Oglinzile sa plece din masina direct,sa fie unite.ASta ar da o nuanta mai aerodinamica si ar fi masina mai bine legata.
6.As vrea ca sigla BMW de la roti sa stea nemiscata ca la Rolls Royce,in timp ce rulezi cu ea pe sosea.
7.La spate as schimba doar stopurile,le-as prefera pe cele de coupe,dar nu cred ca ar da bine pe sedan.
Multumesc
Pentru inceput as zice ca fata ar trebui total redesenata sa se mearga in directia seriei 5 GT proaspat lansata cu grilajul mai pronuntat, spoilerul putin mai curat (prea multe linii) si cu un aspect mai sportiv (poate priza de aer mai mare).
Daca partea din fata e prea complicata, laterala e prea plictisitoare, desi au remediat partial aceasta problema cu facelift-ul recent introdus, consider ca liniile laterale ar trebui sa fie si mai agresive astfel incat masina e emita si mai multa prezenta. ( poate un pic de Z4 ar trebui pentru laterale)
In final pentru spatele masinii as pune spoilerul de pe M3, cu tevile de esapament mai apropiate si farurile putin mai mici dar pastrand aceeasi forma.
Deci un sfat pentru toti cei care posteaza aici comentarii si sugesti nu va mai obosoti ca nu veti primi ever nimik de la automarket sau de la bmw
Spor in continuare
2 GRILA DIN FATA AS MODIFICAO , AS FACEO DIN CARBON CU INSERTII DE CROM
3 SROPURILE DE PE MASINA SUNT JALNICE, LE-AS DA O ALTA FORMA
4 AS COBORA GARDA LA SOL IN CA CATIVA 10 MM
5 IAS PUNE UN BODY KIT MAI RAU SI MAI SEXOS ASTFEL INCAT SA ATRAGA PRIVIRILE FEMEILOR PE STRADA
1. Usile - ar arata mai bine daca usile nu ar mai fi asa patratoase, ar fi putin mai rotunde, sa dea un aer de sportcar, marginile putin rotunjute si poate mai in diagonala puse sa nu fie chiar drepte.Tot aici ma leg putin si de oglinzi, poate putin mai incorporate in corpul masinii, par asa ca si cum ar fi ceva pus ulterior, uitat.
2. Botul - da senzatia a cea ce trebe la un BMW, de agresivitate dar si eleganta in acelasi timp. Poate daca ar fi botul putin mai butucanos, putin mai impunator, farurile mai rotunjite si la margini putin mai lungite(exact ca la Seria 5, sunt putin lungite spre portiere).
3. Spatele - as vrea sa fie si acesta putin mai bombat, mai mare, mai impunator, stopurile mai agresive, mai ascutite marginile.
Asta e tot ce vreau eu sa propun,
- la faruri as mai pronunta colturile dar nu exagerat pentru a avea un aspect mai dominant
- stopurile(triplele) le-as inlocui cu modelul de pe seria 3 coupe sau ceva intre seria 1 si seria 3
- caroseria cu elemente din carbon
- la partea din fata grila sa fie incorporata in sau prelungita din capota motorului
- oglinzile din fibra de carbon
- pragurile din fibra de carbon
- la partea din spate un eleron de bun gust incorporat in capacul de portbagaj si un stop incorporat in eleron, de bun gust adica nu ceva prea extravagant
- set de jenti de pe seria 6
- oglinzile laterale sa incorporeze semnalizari
- pneuri mai late
si cam atat ...o zi buna!
-farurile modificate in stilul noului z4,
-bara fata cu linii mai drepte si mai simple (cele doua proiectoate de ceata aduse spre partea centrala a barei) ,
-bara spate fara cele doua dungi din partea inferioara (eventual o singura dunga mai accentuata si o terminatie mai rotunjita),
-stopurile asemanatoare cu cele de inainte de facelift excluzand portiunea cu marsarierul si ingloband-o in restul stopului,
-nervura laterala precum si linia geamurilor laterale mai dreapta (aproape paralela cu solul).