Parcare de politist

In Romania, statutul de reprezentant al legii nu inseamna mai nimic pentru unii. Alaturi de aceasta lipsa de respect pentru lege, apare si o lipsa de bun simt si, totodata, lipsa de respect pentru societate.

In mod normal, nu as fi bagat in seama o asemenea “parcare”, plina de nesimtire. De data aceasta insa, am observat un abtipild pe parbriz. Am recunoscut imediat sigla si mi-am dat seama ca masina apartine unui membru al sindicatului “Pro Lex”. Pro Lex este sindicatul politistilor si vamesilor. Acest abtipild era amplasat in partea stanga a parbrizului, pe cand abtipildul din imaginea 3 era amplasat in partea dreapta a parbrizului. Cel de-al doilea abtibild semnifica faptul ca posesorul este politist. Mai mult, abtipildul are si o serie “RO-09922″.

Nu va lasati pacaliti, nu toate automobilele care au abtipildul cu sigla sindicatului “Pro Lex” apartin politistilor sau vamesilor. Aceste automobile pot apartine membrilor familei unui sindicalist Pro Lex, sau chiar rudelor indepartate sau prietenilor membrilor de sindicat. Pe scurt, doar fiindca au abtipildul in parbriz nu inseamna ca au legatura cu politia.

Revenind la parcarea din imagini, am incerca sa gasesc un motiv pentru care cineva si-ar parca masina in acel loc. Nu am gasit o explicatie logica. Sportage-ul este parcat la o distanta enorma de cea mai apropiata masina parcata langa bordura (megane-ul din imagine). Presupunand ca ar fi fost o masina intre Sportage si Cee’d-ul de langa gard, tot ar fi fost nesimtita parcare, pentru ca blocheaza intrarea pe strada din lateral si ingreuneaza accesul pe bulevardul principal – in cazul asta, Bd. Mihai Bravu.

Singura explicatie ar fi ca posesorul Sportage-ului ar fi oprit pentru cateva clipe sa isi cumpere ceva de la farmacie, sa zicem. In cazul asta de ce nu a parcat mai aproape de bordura? Avea loc! De ce nu a aprins avariile, sa arate ca se grabeste si ca vine imediat?

Va spun eu de ce, pentru ca I-a fost lene! Unora li se urca la cap putina putere pe care o au cand sunt la serviciu, si se trezesc blocand o strada cu SUV-ul lor. Nesimtirea unor persoane ma lasa fara cuvinte..

Cel mai prost exemplu…EVER!

Chiar saptamana trecuta scriam despre pericolele conducerii sub influenta alcoolului si va prezentam un spot in acest sens. Din pacate, traim in Romania si nici o campanie, oricat de severa ar fi, nu poate schimba comportamentul IRESPONSABIL al oamenilor – trecand peste normele bunului simt, care vad ca este aproape inexistent.

Mai exact, seful postului de politie din localitatea ieseana Oteleni, aflat sub influenta alcoolului, a fost implicat intr-un accident rutier soldat cu victime omenesti, produs pe DE 583 in afara localitatii Strunga. Politistul in varsta de 44 de ani era in timpul liber la volanul unui autoturism si a intrat pe contrasens intr-o curba la dreapta provocand un accident frontal cu un alt autoturism, condus de un tanar de 21 de ani din Iasi.

Numele agentului de politie nu a fost dezvaluit, dar acesta avea o alcoolemie de 1.12 mg/litru in aerul expirat. In urma acestui alcooltest – record, politistul a fost condus la spital unde i s-au recoltat probe biologice din sange. Aceasta alcoolemie este trecuta cu mult peste diferenta dintre contraventie si infractiune, valoarea sa fiind apropiata mai mult de coma alcoolica decat de condus.

In urma impactului, un barbat de 54 de ani din judetul Timis a fost ranit grav, iar un alt barbat de 30 de ani din judetul Iasi a suferit leziuni usoare – acestia fiind pasagerii autoturismului condus de agentul de politie.

Politistul va fi cercetat in regim de urgenta urmand ca membrii conducerii Inspectoratului de Politie din Iasi sa dispuna masurile legale corespunzatoare pe linie disciplinara. Agentul de politie s-a ales cu un dosar penal pentru conducere sub influenta bauturilor alcoolice si vatamare corporala.

Via | Libertatea

Don’t try this at home!

O campanie inteligenta impotriva condusului sub influenta alcoolului.

Pentru cei care n-au inteles inca:

Conduci => Nu Bei inainte sa te urci la volan.

Bei => Nu conduci.

Nu exista cale de mijloc.

Cea mai proasta pista de liniute din lume (+video)

Acest video ne demonstreaza faptul ca Romania nu sta chiar asa de rau in materie de curse legale de accelerare pe 402 metri. Desi nu avem inca o pista pentru asemenea competitii, iar evenimentele de acest gen sunt organizate pe drumuri publice, putem spune ca “stam” ceva mai bine decat cetatenii din clip-ul de mai jos.

Actiunea din acest video are loc undeva in Caraibe. Bineinteles, nu putem avea pretentia ca o insula atat de mica sa aiba propria ei pista de curse de accelerare, dar este de admirat intentia organizatorilor. Din pacate, pentru a realiza ceva util, ai nevoie de ceva mai mult decat  o intentie buna.

Organizatorii s-au concentrat asupra pozitiei de start si nu au luat in considerare conditiile deplorabile ale suprafetei de rulare situata in zona de finish. Pe langa asta, publicul se perinda nestingherit pe langa masina in timp ce aceasta facea un burn-out pentru a isi incalzi slick-urile de competitie.


B. Horse Crashes his Mustang Gt Turbo

Ai grija pe unde circuli, s-ar putea sa deranjezi vreun ministru!

In data de 17 martie 2009 a avut loc un accident auto pe bulevardul Iancu de Hunedoara. Incidentul s-a petrecut in jurul orei 19:45, iar conditiile meteo erau nefavorabile – mai exact ploua.

Dupa cum stiti, bulevardul Iancu de Hunedoara leaga Piata Victoriei de bulevardul Stefan cel Mare si este, de obicei, foarte aglomerat. Din aceasta cauza se circula in coloana pe ambele sensuri de mers.

In apropierea interesectiei bulevarului mai sus mentionat cu strada Caderea Bastiliei, un BMW E30 care se indrepta spre Calea Dorobanti a iesit din coloana pe linia de tramvai si, fie pentru ca a derapat, fie pentru ca a incercat sa vireze pentru a intra pe sensul opus, a fost surprins de un Audi A8 care venea cu viteza din directia opusa.

BMW-ul a fost lovit din lateral dreapta, iar stapul B a fost infundat pana la scaunul soferului. In urma acestei lovituri, Cristian Bercuci, soferul BMW-ului, a decedat.

Audi-ul implicat in accident nu are decat aripa dreapta fata lovita, iar soferul si pasagerul acestuia nu au fost raniti. In apropierea accidentului a oprit o masina de la SMURD care cheama in ajutor o masina de descarcerare si victima este transportata la Spitalul de Urgenta Floreasca, unde dupa tentative de resucitare fara succes, i se consemneaza decesul prin stop cardiorespirator la ora 21. Dupa SMURD, la locul accidentului au mai sosit, Politia Comunitara, Pompierii si Politia Rutiera.

Se pare ca soferul Audi-ului era agent SPP, despre care sefii acestuia au declarat ca se afla “in afara programului”. Potrivit martorilor de la fata locului, la scurt timp dupa accident, soferul a dat un telefon in urma caruia a aparut un alt Audi si a luat pasagerul sau de la fata locului. Jurnalistii de la Academia Catavencu au reusit sa afle ca pasagerul misterios al Audi-ului implicat in incident este nimeni altul decat Ilie Sarbu – ministrul Agriculturii.

Desi purtatorul de cuvant al Ministerului Agriculturii nu a recunoscut intial ca Ilie Sarbu era la bordul vehiculului implicat in accident, prezenta ministrului a fost confirmata ulterior, fara a oferi detalii suplimentare. Trecand peste tentativa de musamalizare a prezentei ministrului la locul accidentului, ajungem la musamalizarea identitatii decedatului.

Victima accidentului a fost declarata “necunoscuta” desi avea toate actele de identitate intr-o borseta care a fost gasita in autovehicul. Statutul de victima neidentificata a fost tinut pana cand acesta a fost gasit la IML de catre logodnica sa, care il cautase cu disperare. Abia la 48 de ore de la accident i s-a cerut sa identifice victima accidentului.

La scurt timp dupa incident masina a fost ridicata cu o platforma si inlaturata de la locul accidentului. Cheia de contact a BMW-ului a fost gasita si ea in interiorul borsetei mentionate mai sus. Starea masinii inainte si dupa accident poate fi observata in imaginile atasate. Prietenii si cunoscutii lui Cristian Bercuci isi amintesc cu drag de acesta si de pasiunea lui pentru BMW-uri. Acestia exclud posibilitatea ca soferul sa fi pierdut controlul automobilului.

Mi se face sila cand vad asemenea incidente. Autoritatile musamalizeaza orice “incident” ce le-ar putea leza imaginea, indiferent de pagubele suferite. Un tanar a decedat la volanul masinii sale de suflet si a fost trimis la Institutul de Medicina Legala ca un vagabond, fara identitate, desi una dintre primele obligatii ale politistilor in cazul unui accident cu victime este identificarea acestora! Dupa cum au relatat si colegii de la Academia Catavencu, indentificarea ar implica rude, prieteni si cunostinte – care ar putea face scandal si sa il “deranjeze” pe domnul ministru.

Morala acestui accident este, din pacate, tipica pentru Romania: Ai grija pe unde circuli, ai grija pe unde traversezi! Nu stii niciodata cum te calca o masina de la SPP pe trecere si apoi se muta trecerea mai incolo sau cum te loveste masina de serviciu a unui guvernant care se grabeste si apoi totul dispare ca si cum nu s-ar fi intamplat.

Pentru cei care se grabesc sa posteze un comentariu cum ca soferul BMW-ului ar fi facut curse, drift-uri sau alte nebunii prin trafic – nu uitati ca este vorba de o sosea aglomerata cu doua benzi pe sens si luati in considerare cum ar fi fost DACA ERAI TU IN LOCUL LUI?

Later Edit – masina avariata in curtea politiei (strada Logofat Udriste)

Via | AcademiaCatavencu

Scaunul de bar motorizat – numai in America!

Un barbat din Ohio a fost amendat de politisti pentru ca a condus un vehicul in stare de ebrietate si a facut un accident. Pana aici nimic neobisnuit – DIN PACATE – pana cand ajungem la vehiculul pe care il “conducea”. Se pare ca americanul “pilota” un scaun de bar motorizat.

Suspectul in varsta de 28 de ani pilota un scaun de bar sudat pe un sasiu de cart, care era condus cu ajutorul unui ghidon. Americanul pretinde ca vehiculul sau putea sa atinga chiar si 60 km/h, dar ca el circula cu aproximativ 30 km/h atunci cand a facut accidentul.

Acum stau si ma gandesc ce e mai periculos: faptul ca el si-a construit acel scaun si mergea pe el, sau ca a condus in stare de ebrietate si a facut un accident? Pe de o parte, este bine ca nu a ranit pe nimeni si nu conducea un automobil. In schimb este trist faptul ca acesta si-a construit scaun special pentru a putea sa bea si apoi sa conduca.

Acest incident imi aminteste de un biciclist beat pe care l-am intalnit in trafic in acest weekend. Era ora 16 si el circula fara nici o grija pe calea 13 septembrie. Culoarea rosu a semaforului a fost o simpla sugestie pentru acesta, care nici macar nu a fost bagata de seama de judecata aburita de alcool a biciclistului.

De data aceasta, biciclistul a avut noroc si a putut sa mearga mai departe. Am mai vazut accidente cauzate de carutasi beti prin comune, dar un biciclist beat prin Bucuresti mi se pare pur si simplu absurd. Ce mai lipseste? Ce incident trebuie sa aiba loc pentru ca asemenea specimene sa fie sanctionate serios si luate de pe sosea?

Via | 9news | Jalopnik

Pana cand moartea ne va desparti

Pasiunea americanilor pentru pickup-uri este deja un fapt cunoscut in lume. Totodata, pasiunea pentru masini este o “boala” din ce in ce mai des intalnita, care se intinde in toate ariile vietii unui om.
Exista numerosi pasionati de automobile care au un fix pentru un model anume si pot duce pasiunea lor pana la extrem.

Unul dintre acesti pasionati a fost si Albert Dancy Jr, din Virginia de Vest. Americanul le-a spus copiilor sai ca el vrea sa fie ingropat in pick-up-ul sau. Din pacate pentru Albert Dancy Jr., acel moment a venit pe 15 februarie, cand a fost impuscat mortal in urma unei dispute conjugale.

Deoarece Albert Dancy Jr. era pasionat de pescuit si vanatoare, acesta a fost imbracat in haine de camuflaj si a fost ingropat in masina sa, alaturi de o pusca Remington si un briceag clasic. Ingropand-ul in Chevroletul sau din 1967, fii lui Albert i-au indeplinit ultima dorinta.

Pentru ca Chevroletul din 1967 sa dauneze cat mai putin mediului inconjurator, au fost inlaturate cauciucurile, motorul, transmisia, benzina si lichidul de frana. Copii sai au declarat ca Albert Dancy Jr. detinea acel pick-up de cand se stiau si ca acesta ceremonie era ceea ce isi dorea.

Via | ChevroletPedia | Williamsondailynews

Se intampla si la case mai mari

Probabil va amintiti de tragicul accident petrecut pe DN1 in urma cu cateva luni. Soferul unei basculante a “uitat” sa coboare bena utilajului si a pornit la drum. Dupa aproape un kilometru, acesta a agatat o pasarela cu bena. Acea pasarela a cazut iar persoanele din masina pe care a cazut si-au pierdut viata. Totul din cauza faptului ca i-a fost lene soferului sa verifice daca are bena ridicata.

Se pare ca aceasta neglijenta apare si la case mai mari, mai exact pe o autostrada din Statele Unite ale Americii. Un sofer in varsta de 62 de ani a plecat cu basculanta pe care o conducea de la un santier amplasat langa autostrada. Batranul se grabea, asa ca apasase serios pedala de acceleratie, moment in care a agatat un indicator rutier cu bena ridicata.

Spre deosebire de accidentul din Romania, indicatorul rutier nu a cazut si nu au fost raniti. Soferul a tras o sperietura sanatoasa, din cauza faptului ca basculanta pe care o conducea a ramas intr-o pozitie neobisnuita iar cabina sa era suspendata in aer.

Acest accident dovedeste ca nesimitirea si lenea exista si peste ocean. Totodata, aceast lucru arata ca situatia camionagiilor din America nu este diferita de cea a omologilor din Europa – program prelungit si epuizant, ceea ce duce la accidente.

Via | Jalopnik | Courant


Iata ca se poate!

Dupa cum stiti, vanzarile de automobile noi din Germania au crescut cu 21% in februarie fata de aceeasi luna a anului trecut. Acest fapt este datorat in principal primei de casare in valoare de 2.500 euro oferita de statul German. Pe langa aceasta prima, importatorii si distribuitorii de automobile din Germania au facut diverse oferte pentru a scapa de vehiculele de pe stoc.

Rezultatele s-au vazut imediat, luna februarie 2009 a devenit cea mai de succes luna in materie de vanzari de automobile noi din ultimii 10 ani – pentru Germania, bineinteles. Dacia a beneficiat din plin de aceasta situatie, productia la fabrica din Mioveni fiind reluata in decursul lunii trecute, iar directorii dacia au renuntat la ideea de a concedia cel de-al treilea schimb al fabricii.

Acum ne uitam cu jind la situatia auto din Romania. Prima de casare in valoare de 3.800 lei paleste ca o floare uscata in fata celor 2.500 euro oferiti germanilor pentru a isi achitiziona o masina noua. Ministerul Mediului se consoleaza cu faptul ca mai multi romani vor putea beneficia de programul rabla in acest an, numarul de locuri disponibil fiind crescut la 60.000. Din pacate, in anul 2008 au fost vandute circa 30.000 automobile prin intermediul acestui program, 10.000 ramanand fara client.

Oficialii de la Ministerul Mediului a declarat ca aceasta situatie a aparut din cauza ca unii importatori au cerut mult mai multe masini decat au reusit sa vanda. Bineinteles, asta este una dintre cauze, asa ca Ministerul Mediului a decis sa imparta programul Rabla in trei transe, ca sa poata verifica cine vinde toate automobilele pe care le-a cerut si cine nu.

Si totusi, de ce nu se vand asa de multe masini cat ar trebui? De ce vedem o groaza de masini vechi, prafuite, cu pana la toate cauciucurile, facand umbra unor locuri de parcare? Poate fiindca prima de casare este prea mica. Raportul leu-euro este nefavorabil romanilor, echivalentul in euro al primei de casare oferita in “Rabla 2009” nefiind cu mult mai mare fata de prima ofera in cadrul “Rabla 2008”. Pe langa asta, conditiile de creditare au devenit mult mai aspre fata de anul trecut, ceea ce face mult mai dificila obtinerea unui credit de la banca.

Astept cu nerabdare concluzia pe care o va trage Ministerul Mediului dupa ce se va incheia prima transa a programului rabla. O prima de casare mai consistenta ar face cumpararea unui automobil nou mult mai atragatoare pentru romani. Care este valoarea acestei prime? Raspunsul la aceasta ghicitoare ar trebui sa fie la Ministerul Mediului, dar nu l-a nimerit din prima incercare.

Mitsubishi Motors se retrage din CNR

M Car Trading, Distribuitorul General Mitsubishi Motors pentru Romania si organizator al Cupei Mitsubishi Lancer in cadrul Campionatului National de Raliuri Dunlop, a decis retragerea din competitiile sportive.
Cupa Mitsubishi Lancer a incheiat la sfarsitul anului 2008 editia cu numarul patru.
Deteriorarea pietei auto mondiale si nationale in timp foarte scurt a dus la necesitatea companiei de a se concentra pe eficientizarea costurilor, ceea ce a dus la retragerea din aceasta competitie.

Sa speram ca acest sport isi va pastra popularitatea capatata pana acum in Romania si ca organizatorii se vor stradui sa atraga cat mai multi spectatori la urmatoarele probe.