Italienii au solutia pentru gropile din Romania

Doi studenti din Italia au inventat solutia pentru gropi. In loc sa dezvolte un nou tip de bitum care sa nu se deterioreze atat de usor, sau sa creeze un sistem de reparatie extrem de rapida a gropilor, italienii au decis sa le faca mai vizibile cu vopsea galbena fosforescenta. Desigur, sistemul lor nu implica vopsirea gropilor deja existente, ci dezvoltarea unui sistem care sa atentioneze soferii automat de crearea unei gropi.

Cei doi studenti pe nume Domenico Diego si Cristina Corradini au creat un strat de asfalt special, care este amplasat la doar cativa centimetri de suprafata drumului. In momentul in care suprafata de rulare se crapa si se deterioreaza, stratul galben devine din ce in ce mai expus la atmosfera si este mai vizibil pentru soferi. In momentul in care soferii vor vedea “petele” galbene de pe asfalt, acestia le vor putea evita mai usor.

Italienii vor testa noul sistem in orasul Rho, situat in apropierea orasului Milano, iar testele vor incepe in decursul acestui an. Daca proiectul italienilor este viabil si eficient din punctul de vedere al costurilor, acesta ar putea deveni un standard la nivel european.

Nu era mai bine daca faceau un asfalt mai bun?

Radarul nedetectabil

Probabil ca ati citit deja articolul nostru despre noul radar al Politiei Rutiere, pe care l-au anuntat a fi “nedetectabil” si extrem de inteligent si eficient. Insasi prezentarea capacitatilor fac piciorul drept sa tremure cu teama ca va produce usturimi in buzunar candva in asociere cu noul sistem de detectie al politistilor.

Se pare ca imposibilitatea de a detecta acest radar este doar o tehnica de marketing, creata special pentru a speria vitezomanii doar prin anuntarea existentei unui asemenea vehicul pe traseul lor.  Functiile de care aveti nevoie la un detector de radar pentru a surprinde noile aparate radar se numesc: “instant-on Pulse Detection” si “detectare POP”.

Americanii au descoperit ca exista probleme cu functia POP a acestor aparate radar, iar producatorul lor este constient de aceasta problema. Cea mai frumoasa parte a acestei afaceri este ca americanii stiu de problema inca in 2001, radarele fiind introduse la scara mica inca din 2000. Deci noi folosim tehnologie veche de 10 ani si declaram ca este cel mai tare lucru posibil. Astfel, pot aparea masuratori eronate, iar utilizatorul radarului nu trebuie sa se bazeze doar pe detectia POP pentru a emite o amenda. Aceste informatii sunt mentionate in manualul radarului, dar nu putem sti cu siguranta daca acest lucru este scris si in manualul pentru Romania – daca exista asa ceva. Daca exista totusi un manual pentru Romania, oare a bagat de seama cineva de mentiunea respectiva?

Colegii de la divizia constanteana a ziarului Ziua au obtinut lista celor 12 autospeciale din Bucuresti care sunt echipate cu acest sistem de radar. Acestea sunt: B 18 ZBS; B 18 ZBU; B 18 ZBV; B 18 ZBW; B 18 ZBZ; B 18 ZCA; B 18 ZCF; B 18 ZCH; B 18 ZCI; B 18 ZCJ; B 18 ZCK; B 18 ZCN . Asa cum v-am anuntat mai devreme, toate cele 12 autospeciale care vin in Bucuresti sunt marcate cu “Politia”, vopsite in alb si au girofar pe capota.

La o prima cautare, exista trei detectoare care au capacitatea de a surprinde aceste radare ale politiei inainte de activarea lor. Detectoarele respective sunt: Whistler XTR-690 , Whistler PRO 78 si Valentine One. Cel mai ieftin dintre acestea pleaca de la 554 de ron, iar preturile urca pana la 1.800 de lei pentru cel mai scump si performant aparat dintre toate cele trei, respectiv Valentine One. LE: se pare ca si Whistler XTR-330 poate sa detecteze noul radar, iar aparatul respectiv are pretul de 325 ron.

Iata un cetatean care a reusit sa detecteze o autospeciala echipata cu noul radar Bee III:

Stiti care este cel mai misto lucru la noul radar nedetectabil? Politia se bate cu pumnii in piept ca va reduce accidentele. Sunt curios cum va reduce accidentele un sistem care va provoca frane bruste in lant pe unele sosele, cand incep unele detectoare sa piuie. In loc sa analizeze numarul de accidente, accidentele cauzate din cauza vitezei excesive si sa anunte daca au reusit sa scada numarul de accidente fata de aceeasi perioada a anului trecut, politistii se lauda cu numarul de permise ridicate in 2009 si cuantumul amenzilor scrise.

Atentie mare! Politistii au ridicat cu 100 de carnete mai putin in 2009 fata de 2008 si ar putea sa vrea sa “recupereze”.

Daca vrei sa eviti toate aceste probleme, este suficient sa circuli cu viteza legala pe segmentul de drum respectiv. Right.

Taxa pe ce vrei tu, doar in Romania

Mai tineti minte cand guvernantii au facut o exceptie de la taxa de inmatriculare pentru masinile care respecta normele Euro 4 si au un motor mai mic de 2.000 centimetri cubi? Acea masura a fost clasificata ca fiind protectionista pentru Dacia si pentru marca pe care Calin Popescu Tariceanu o importa in Romania – sau cel putin asa spuneau unele voci.

Apoi, singurele masini care nu mai plateau taxa de inmatriculare in Romania ramaneau cele cu motoarele Euro 5 si hibridele. Ar mai fi si vehiculele electrice, dar acestea erau exceptii de la taxa de inmatriculare deoarece nu aveau motor cu combustie interna. Guvernantii ar putea sa taxeze si autoturisme cu motoare Euro 5 incepand cu anul 2011, dar nu au stabilit inca o masura concreta.

Cei de la Ministerul Mediului vor sa creeze o taxa pentru vehiculele deja inmatriculate in Romania care polueaza mult. Pentru moment, acestia nu au clarificat ce inseamna taxa asta, dar am senzatia ca vor urma taxe importante. Oare ce regim vor trebui sa respecte cei care au inmatriculat in 2007, 2008, 2009 sau chiar 2010 o masina care polueaza destul de mult si se incadreaza in aceste criterii? Guvernul ii va taxa de doua ori?

Pana la urma, in Romania trebuie sa platesti o taxa ca sa ai “privilegiul” de a plati alte taxe. De unele dintre ele stii deja – taxa de drum, impozit, rovinieta, asigurare RCA, iar de altele afli mai tarziu – cum va fi taxa pe poluare pentru masinile deja inmatriculate.

Poate ca guvernantii ar trebui sa creeze o ordonanta de urgenta prin care toti cetatenii sa fie obligati sa isi caseze masina dupa un an de folosire si sa isi cumpere alta noua in schimb, ca sa stimulam economia si vanzarile de automobile. In ritmul asta, mai avem putin si ajungem precum chinezii, care au devenit cea mai mare piata auto in 2009, dar consuma acelasi nivel de carburant ca in anii trecuti. Practic, in China exista sute de mii sau chiar milioane de autorisme noi care stau in parcari din cauza unor directive ale guvernului.

Exista si in Romania o situatie similara, doar ca la noi e legata de imposibilitatea de a plati ratele de la masina si pretul absurd al benzinei, asa ca toti au ales sa nu mai mearga cu masina dar sa termine de platit ratele, iar altii, mai putin chibzuiti, au ramas fara masinile cumparate in leasing.

Noua amenintare – masinile din Anglia si Spania

Imi amintesc momentul in care am vazut primele masini cu numere definitive de Germania puse la vanzare in Romania cu mentiunea “inmatriculata in Germania, se poate circula pana in anul 200x”. Evident, masinile respective erau fie radiate din Germania si cei care le vindeau mergeau cu ele “la risc”, sau aveau o procura notariala care era pe zona gri a legalitatii, iar in cazul unui accident riscai sa te alegi cu un dosar penal si cu o paguba serioasa.

Vremea aceea a trecut, unii inca mai cumpara masini cu numere negre de Germania dar altii au “trecut” la alte tari. Acum ma feresc pe cat posibil de masinile cu numere de Austria si Italia, deoarece nici acestea nu au acte in regula, iar samsarii au adus un nou pericol in Romania – masinile cu numere de Spania si Anglia.

Masinile inmatriculate in Spania sunt vandute la preturi derizorii, care ar trebui sa ofere o clasificare imediata a acestora din punctul de vedere al legalitatii daca le comparam cu echivalentul lor inmatriculat in Romania. Feriti-va pe cat posibil de aceste masini, ai caror soferi circula fara niciun pic de respect pentru ceilalti conducatori auto care isi platesc taxele si fara respect pentru lege.

Desi este perfect legal sa inmatriculezi o masina cu volanul pe dreapta in Romania, numerosi indivizi au venit cu acest gen de vehicul direct din Anglia si au pastrat numerele din acea tara. Se pare ca acestia pretind ca pot oferi asigurare tip RCA pentru acele vehicule si ca masinile sunt inmatriculate legal din Anglia. Sunt curios cum de Marea Britanie are o legislatie care permite acest lucru si alta tara din lume nu. Ce chestie! Poate fiindca este o teapa! Din pacate, am observat ca sunt multe persoane interesate de o asemenea achizitie gratie pretului redus semnificativ in comparatie cu vehiculele cu volanul pe stanga.

Inainte sa va ganditi la politie, trebuie sa va amintesc de birocratia asociata acestei institutii. Practic, politistii sunt legati la maini si ei nu pot sa verifice daca o masina este inmatriculata intr-o tara sau nu, sau valabilitatea unei asigurari pe loc, asa cum pot face cu o masina inmatriculata in Romania.

Probabil ca ati observat ca nu am scris nimic despre autoturismele inmatriculate in Bulgaria. Spre deosebire de Germania si alte tari din Uniunea Europeana, inmatricularea unei masini in Bulgaria este posibila din punct de vedere legal pentru un cetatean care nu are domiciul in acea tara fara costuri exorbitante. Cat timp persoana care are masina inmatriculata in Bulgaria duce vehiculul la verificarea tehnica la timp si plateste asigurarea si impozitul, acesta are dreptul de a circula legal in Europa.

Mare atentie la tepe si la masinile care se apropie de voi pe sosea!

UPDATE:  Din moment ce am primit atât de multe reacţii din partea cititorilor care pretind că sunt cinstiţi şi au toate actele în regulă la maşinile lor înmatriculate în alte ţări (în special cei din Spania şi Anglia), vă invit să accesaţi o galerie foto realizată de colegii de la Gândul. Vă provoc să număraţi maşinile înmatriculate în Anglia din imagini şi să observaţi nivelul celor care le conduc.   http://www.gandul.info/news/adevarata-nunta-regala-pe-modelul-kate-si-william-un-cuplu-de-romi-din-deva-a-blocat-circulatia-iar-nuntasii-au-tras-in-aer-cu-pistoalele-ce-zice-politia-8252605/galerie?p=2#galerie

Un exemplu de luat in seama

Un proverb vechi romanesc spune sa “faci ce spune popa, nu ce face el”. Iata ca acesta se aplica si pentru politisti. Dupa cum stie oricine, nu ai voie sa treci pe rosu, nici cand esti pieton, nici cand esti sofer.

Politistii au dreptul sa incalce aceasta regula doar cand au activate avertizarile luminoase si sirena. Din cand in cand, politia mai “uita” sa porneasca girofarul si sirena si fac o nefacuta:

Nu uitati proverbul cu popa!

Apropo, ati observat pana acum ca soferii RATB anticipeaza verdele sau trec direct pe rosu? Eu am fost in situatia asta de cel putin cinci ori in ultimele trei luni. Dragut, nu-i asa? Mai ales cand se incruciseaza doua tramvaie in fata ta:)

Via | zoso

Talharii cu oua

Am primit mai devreme un mail care ma avertiza de un nou tip de talhari care ataca soferii.
Mesajul complet :
“Daca conduceti noaptea si vi se arunca oua crude pe parbriz in
niciun caz sa nu actionati stergatoarele si sa nu stropiti parbrizul cu
lichid de parbriz. Ouale amestecate cu apa vor crea un strat opac pe
parbriz si nu veti mai vedea nimic, chiar si folosind stergatoarele.
Atunci veti fi obligat sa va opriti si cu mare probabilitate veti fi
victima unei talharii.
Lasati ouale sa curga pe parbriz fara sa incercati sa-l curatati
cu stergatoarele si lichid de parbriz. Continuati sa mergeti cu masina
cat mai departe posibil de locul incidentului. Opriti-va numai atunci
cand ati ajuns intr-un loc sigur.

Aruncarea cu oua in parbrizul masinilor care circula noaptea
este ultima gaselnita folosita de talhari. “

Say what?
Tare curios sunt daca a patit cineva din Romania asa ceva. Trebuie sa ai ceva indemanare sa arunci rapid cateva oua intr-o masina care vine spre tine in viteza si apoi sa te strecori langa ea dupa ce opreste ca sa poti talhari soferul.

De la lipsa educatiei rutiere la nesimtire

Ati observat ca putem sa numaram pe degete pietorii care traverseaza corect? Deja nu mai este o problema pentru ei daca e rosu, daca traverseaza printr-un loc permis si semnalizat sau daca sunt pe un bulevard circulat si alearga in fata masinilor. Problema apare inca din scoli, deoarece copii nu sunt invatati cum sa traverseze corect, iar anumiti membrii ai familiei ii “invata” sa fie impertinenti si sa isi riste viata.

Spre exemplu, daca parintii ii invata sa traverseze corect, nu se poate sa nu ii ia bunica de mana si sa traverseze cu ei pe unde binevoieste. Nu inteleg ratiunea dupa care traverseaza batranii – doar fiindca esti in varsta, nu mai poti sa mergi la fel de bine ca in tinerete si nu mai vezi bine nu iti da dreptul sa traversezi pe unde vrei. Ce-i asa de greu? Din contra, trebuie sa ai mai multa grija cand traversezi si sa respecti regulile de circulatie.

Saptamana trecuta am oprit la o trecere de pietoni ca sa ii cedez prioritate unei doamne care traversa cu copilul de mana. Din pacate, cei doi nu traverseau pe “zebra”, ci in fata acesteia – cam pe unde ar fi trebuit sa opresc eu, dar am oprit ceva mai in spate. Am profitat de faptul ca aveam geamul deschis si i-am spus doamnei respective intr-un mod politico sa traverseze pe zebra, nu pe sosea. Raspunsul a venit la scurta vreme dupa ce a trecut prin fata masinii mele: “da ce tupeu ai!”

Zapada din perioada recenta nu a ajutat soferii deloc.Pietonii au inceput sa traverseze si mai haotic, iar capacitatea de franare a masinilor a scazut drastic. Singurii care au putut sa inteleaga acest lucru au fost soferii care si-au lasat masinile acasa si au traversat regulamentar – ii puteai observa cu usurinta pe trecere. Ceilalti s-au strecurat periculos printre masini si prin fata acestora, umiti ca “nesimtitii astia de soferi” nu ii lasa sa traverseze.

Cati pietoni trebuie sa moara ca sa se schimbe mentalitatea unei natiuni?

Ajutor neasteptat

“Surprinsi” de catre ninsoarea abundenta din ultima vreme, multi soferi – indeosebi din Bucuresti – au “uitat” sa isi monteze anvelope de iarna. Desigur, daca esti Mircea Badea, esti cu siguranta superior in materie de soferie si aderenta este sinonima cu anvelopele tale de vara, indiferent de conditiile meteo – caz in care nu ai nevoie de cauciucuri de iarna.

In timp ce unii soferi au avut macar bunul simt de a monta lanturi pe anvelopele lor all-season, sau pe cele de vara (de evitat), altii au fost chiar mai prevazatori si au lasat masina acasa. Ultima varianta a fost de preferat si pentru mine, desi am anvelopele de iarna montate.

Cei mai incapatanati dintre soferii bucuresteni au considerat ca lor nu le trebuie cauciucuri de iarna si ca trebuie neaparat sa mearga cu masina la munca sau oriunde in oras aveau treaba. Evident, traficul de astazi a fost dezastruos, chiar m-am bucurat ca mi-a fost frig la picioare cand am vazut ce e pe strada, decat sa stau la caldura vreo 2-3 ore prin trafic.

Pana si politistii de la Politia Rutiera au dat o mana de ajutor in “lupta cu nametii neasteptati”, totul in numele unui trafic mai fluid. Daca ar fi trebuit sa dea amenzi dupa ce eliberau soseaua este cu totul alta problema, dar legislatia noastra este prea stricta in unele privinte si mult prea libertina in altele.

Nu stiu ce e mai trist in situatia asta – autoritatile care raman mute de surprindere de fiecare data cand ninge sau ploua mai rau, sau soferii care se incapataneaza sa mearga cu masina in fiecare zi pe un traseu pe care stiu ca il pot efectua intr-o perioada mai scurta de timp si cu mai putini nervi cu mijloacele de trasport in comun.

Nu ma intelegeti gresit, imi place sa merg cu masina peste tot, dar cand nu are sens sa imi chinui masina prin trafic cateva ore in sir doar ca sa traversez orasul, o parchez pe unde pot langa cea mai apropiata statie de metrou sau o las acasa fara sa ma uit inapoi.

Inainte sa pleci cu masina de acasa TOTAL NEPREGATIT pentru conditiile meteo, gandeste-te: CHIAR AI NEVOIE SA MERGI CU MASINA?
Valabil si pentru cei pregatiti, dar lenesi sau care se fac de rusine in fata vecinilor ca merg cu mijloacele de transport in comun.

Cum sa bei cola cand conduci un Porsche cu PDK

Chris Harris de la publicatia britanica EVO ne arata cat de usor poti sa accelerezi cu un Porsche 911 Turbo de la 0 la 160 km/h. Atat de usor incat poti sa bei cola in timp ce esti la volan.

Incredere in Romania

In vremuri in care investitorii straini fug de tara noastra din cauza instabilitatii politice si a coruptiei, unele companii ne dau un vot de incredere si “pluseaza” pe Romania. Una dintre acestea este Mercedes-Benz Romania, care a investit 3 milioane de euro intr-un depozit central de piese pe care l-au construit in Oradea.

Comenzile de piese se fac mult mai rapid gratie noului depozit din Oradea. Astfel, daca mergeti la o reprezentanta Mercedes-Benz luni dimineata, pana marti dimineata la ora 10 toate piesele de care are nevoie masina dumneavoastra vor fi ajuns deja la service. In 82% din cazuri, acest lucru va fi posibil, restul de 18% avand nevoie de o zi suplimentara pentru livrare. Nu trebuie sa uitam ca o parte dintre aceste piese sunt produse chiar in Romania, mai exact la fabrica din Cugir.

Livrarea pieselor de schimb si a consumabilelor de pe o zi pe alta la nivel national pentru toate modelele este un lucru mare. Nu de multe ori am auzit de intarzieri insemnate in retelele altor producatori de automobile, pe care nu ii voi mentiona aici.

Oficialii de la Mercedes-Benz Romania ne-au spus ca s-au gandit si la cei 10.000 de romani care au cumparat un autovehicul Mercedes-Benz din Uniunea Europeana si l-au inmatriculat in tara noastra in acest an, ei putand sa faca revizii si reparatii in service-urile autorizate si sa beneficieze de aceeasi promptitudine in privinta livrarii de piese. Servisarea automobilelor respective se va face conform unui program special, care este axat pe costuri reduse pentru clientul final.

Sa speram, pentru binele celorlalti posesori de automobile din aceasta tara, ca reprezentantii in Romania ai marcilor pe care le conduc vor face demersuri similare cu cel facut de Mercedes-Benz Romania.