300 de radare noi au fost amplasate pe soselele din Romania. Politistii mai au inca 149 de autospeciale Dacia Logan MCV pe care trebuie sa le trimita in “actiune”. Inainte de noile radare, Politia Rutiera avea circa 250 de echipaje cu radar pe soselele din Romania, acum au aproximativ 550 pe strazi, iar pana la sfarsitul anului vor avea 699 de unitati cu radar.
O treime din numarul total de radare de pe sosele apartine generatiei vechi, daca ii putem spune asa. Noile radare BEE III au debutat pe piata acum 10 ani, dar sunt mai performante decat unitatile Pyton II cu care erau echipati politistii pana acum. Cu toate acestea, din moment ce numarul de radare s-a triplat, sansa de a primi o amenda de viteza s-a triplat si ea.
Cele 449 de unitati au fost cumparate cu bani de la buget, stransi din taxe, impozite si amenzi. Deci sunt pe banii nostri, ai contribuabililor. Acestea sunt amplasate pe strada, teoretic, pentru singuranta noastra. Problema e ca politistii de la rutiera stau la panda pentru a cumula cat mai multe amenzi si a strange cat mai multe permise. In momentul in care drumurile din tara noastra sunt intr-o stare dezastruoasa si nu le va repara nimeni asa cum trebuie in urmatorii ani, ce face MAI-ul? Tripleaza numarul de radare de pe sosea pentru a mari numarul de amenzi.
Vom ajunge sa calatorim ca la inceputul secolului XX, din moment ce trenurile de azi circula mai incet decat locomotivele cu abur din 1900 toamna. La acea vreme, puteai sa ajungi din Bucuresti pana in Cluj in aproximativ 8 ore, acum, faci peste 9 ore. Cu masina e jale mare, ramane doar avionul – pana cand vor gasi o metoda de incetinire a traficului aerian.
Scopul unic al acestor radare este de a strange bani pentru a umfla bugetele unor institutii administrate prost. Aceste radare sunt cumparate pe banii nostri, folosite pe banii nostri si nu in utimul rand, vaneaza carnetele si banii din buzunarele noastre.
Teoretic, exista posibilitatea ca pe un traseu de 500 kilometri sa intalnesti 80 de radare. Da, ati citit bine OPTZECI DE RADARE PE 500 kilometri! Asta inseamna o unitate radar la fiecare 6.25 kilometri. Daca drumul ar fi perfect plat si soseaua ar fi perfect dreapta, iar conditiile atmosferice perfecte, ai fi in bataia radarului la fiecare 3.90 kilometri ( din moment ce bataia maxima a radarului este de 1.6 kilometri).
Poate ca statul roman nu agreeaza autoturismele si vrea sa incurajeze circulatul cu caruta (am vazut prea multe pe strazi, una chiar ieri in Bucuresti). E foarte tare sa iti speli masina dupa ce astepti aproape 30 minute la coada si apoi sa treci cu roata peste excremente de cal. Nu-i asa ca se simte ca am aderat la Uniunea Europeana in urma cu 3 ani?