Una scurtă despre service-uri

Începem săptămâna cu un banc scurt despre service-urile din România:

Gogu Manivelă, bărbat în putere, 30 de ani, sănătos ca un taur, moare peste noapte în somn, fără să fi suferit de nici o boală . Ajunge la la Sfântul Petru şi, nervos la culme, îl ia la zor: tataie, ce caut eu aici, uită-te la mine, tânăr, sănătos, nu m-a călcat maşina, să mor tocmai eu aşa, din senin?

Sfântul Petru, abia trezit din somn şi uimit de vehemenţa omului: da, pare ciudat, să verificăm. Şi scoate catastiful. Îl deschide, caută încruntat, după care se luminează la faţă şi exclamă: E totul clar, ai murit de bătrâneţe.

Manivelă, în pragul apoplexiei: ai înnebunit, nu te uiţi la mine??

La care Sf Petru, de-acum calm, relaxat: Da, aici scrie că ai 100 de ani. S-au însumat orele de manoperă din facturile emise de tine.

Via |Optimvs

Pasionat de automobilele Mercedes-Benz? Vino la Sighişoara!

Îţi plac modelele “mărcii în stea” din Stuttgart? Deţii un Mercedes-Benz, indiferent de anul de fabricaţie? Atunci eşti invitat la Sighişoara, la întâlnirea anuală a posesorilor de Mercedes-Benz. Întâlnirea se va organiza în weekend-ul 30 iulie – 1 august 2010.

De data aceasta, întâlnirea anuală Mercedes-Benz va fi marcată de participarea reprezentantului din Târgu Mureş al Mercedes-Benz, ALIAT.

Persoanele interesate de acest eveniment îi pot contacta pentru detalii suplimentare fie pe d-na ing Diana Popşor (ALIAT Tg. Mureş ) la adresa dpopsor@mbo.ro , fie pe dl Ştefan Alexandru la adresa doktor4carz@yahoo.com .

Va spun de pe acum că întrunirea va fi “axată” pe oldtimere şi pe modele ledin anii ‘80-’90, deci să nu va aşteptaţi la vreun SLS 63 AMG prezent la faţă locului. Cu toate acestea, sunt convins că adevăraţii pasionaţi ai mărcii au ce discută la faţă locului.

Te ustură centura?

Un studiu recent a relevat faptul că purtarea centurii de siguranţă îi deranjează pe români, deoarece îi face să se simtă incomod şi chiar îi usutură. Dar ei sunt în siguranţă, că au mai multe icoane şi cruciuliţe sfinţite în maşină, au dus maşina la slujbă să o sfinţească şi nu merg niciodata cu viteză.

Viteza ucide, spun poliţiştii de la rutieră. Clarkson ar spune că nu viteza ucide, ci oprirea instantă… Dar care-i adevărul?
Clar, este extrem de periculos să circuli cu viteză, nu contestă nimeni asta, dar trebuie să fii absolut idiot să faci treaba asta fără să porţi centura de siguranţă. Fie că eşti la volanul unei maşini sport, un model de lux, sau ceva din 1900 toamna, trebuie să porţi centura!

Pe zi ce trece, văd din ce în ce mai mulţi oameni care nu poartă centura. Fie că vorbim de pasageri sau de şoferi, cred că românii n-au înteles care-i treaba cu centura asta de siguranţă. Problema asta nu e doar la noi, e întâlnită şi în Statele Unite ale Americii. Doar ca ignoranţa de la noi funcţionează altfel.

În timp ce maşinile care sunt vândute în SUA au airbag-uri care sunt activate indiferent dacă porţi centura sau nu, la noi e invers. Dacă nu porţi centura, degeaba airbag! Sigur, există şi cazuri în care airbag-ul funcţionează şi fară centură, dar vorbim la modul general aici. În loc să poarte centura, românii instalează fel de fel de dispozitive pentru eliminarea avertizoarelor sonore ale martorului de centură. De la clema de centură cumpărată din târg până la centura propriu-zisă trasă prin spatele scaunelor, ingeniozitatea tipic românească şi-a spus şi aici cuvântul.

De asta se moare pe străzile din România. Dacă circuli legal şi faci un accident fără centură, şansele de rănire gravă sau chiar deces cresc într-un ritm ameţitor, iar viteza sau inconştienţa le măresc exponenţial.

Sigur, ştiaţi asta deja.. dar de ce nu purtaţi centura? Cât de dobitoc să fii să îţi laşi copilul să stea în dreapta cu faţa la câtiva centimetri de airbag, eventual fără centură?

Cu tupeu înainte

Sunt sigur că v-aţi plâns cândva de traficul din Bucureşti. Indiferent ce schimbări minuscule ar face primarii şi guvernanţii în caţiva ani, lucrurile nu se schimba deloc. De ce oare? Din cauza celor care se cred mai destepţi şi se simt mai speciali.
De aceea avem sute de accidente stupide şi platim un tarif mai mare pentru RCA decât în restul ţării, deoarece la noi este zonă de risc.

Salut pe această cale şoferii maşinilor încercuite cu roşu ( erau vreo 3 în momentul în care am facut poza). Primul spre exemplu, avea doi copii în spate, o pereche mare de ochelari şi un car de tupeu. S-a simtit jignit că i-am facut poză şi a început să injure când a auzit că o sa apară pe internet.

1
Cu mare drag, ataşez imaginea de mai jos. Să il salutati şi voi din partea mea, e super baiatu’, are o abilitate specială de a flutura degetul mijlociu pe geam de n-ai treaba, parca ar avea trei mâini…

Mulţumim, prietene că ne încurci în fiecare zi. Apropo, GUT vine de la Guţă? Dar 13 ce sens are?

Cum salvezi o masina de la ridicat

Colegii de la Kamikaze au urmarit pret de o zi angajatii firmei Transauto, care ridica masini in sectorul 1. Au urmarit modul de operare, incalcarea legilor si au prezentat chiar si o metoda de a opri angajatii acestor companii sa ridice o masina, fara a va pune in pericol din punct de vedere legal.

Daca sunteti soferi sau rude de soferi si vedeți masini de la ridicari in actiune, puteti ajuta. Pe trotuar sunteti regi, asa ca luati aminte!

Daca masina este parcata in spic, usor intrata pe trotuar, e ca si cum ati castigat. Va asezati chiar langa roata si nu au ce sa va mai faca, decat daca va imping sau va lovesc. Caz in care ii puteti da in judecata, cu conditia sa aveti martori.

Daca masina este parcata paralel cu trotuarul, fiți solidari si asezati-va pe bordura, cat mai aproape de roti. Nu vor putea sa puna sistemul de prindere, caz in care salvati in total intre cinci si noua sute de lei din buzunarul omului.

Get the Flash Player to see the wordTube Media Player.

Foarte tare ideea celor de la Kamikaze, merita incercata!
Via | Kamikaze

Bordurile noastre cele de toate zilele

Cu totii stim de celebrul contract al fostului primar al Bucurestiului, Adriean Videanu, ce viza schimbarea bordurilor din Capitala cu unele produse de propria sa firma. Desi Videanu nu mai este primar, roadele contractelor sale nu ezita sa iasa la iveala prin minunatul nostru Bucuresti.

Un cititor ne-a furnizat imagini de pe Bd. Iuliu Maniu cu un aranjament cel putin interesant al bordurilor. Astfel, vechile borduri amplasate de pe vremea lui Ceausescu sunt “flancate” de un set de borduri noi noute. In timp ce bordurile masive au ramas la marginea soselei, noile borduri protejeaza, chipurile, spatiul verde intretinut cu mare drag si spor de societatea de salubrizare platita gras de Primaria Sector 6.

Uitati cat de frumos se imbina betonul cu pamantul si cu verdeata intr-o simbioza veritabila a naturii!Nu-i asa ca-i minunat? Sunt curios ce motivatie au avut autoritatile pentru montarea acestor borduri odioase si inutile in zona respectiva. De parca nu ar fi destul ca au blocat jumatate din Pasajul Lujerului pentru “renovare”, care consta in schimbarea bordurilor si refacerea tencuielii, nicidecum in turnarea unui strat proaspat de asfalt. Mai trebuie sa mai amintim si refugiul misterios amplasat pe Bd. Timisoara, in fata intrarii in parcarea de la AFI Palace Cotroceni. Scopul acelui refugiu sfideaza logica, dar asta nu i-a impiedicat pe constructori sa il construiasca, nu-i asa?

Cred ca am ghicit motto-ul muncitorilor care instaleaza borduri aiurea “Noi muncim, noi nu gandim!”. Mi se pare deosebit de potrivit. Mai ales cand ma gandesc la specimenele pe care le-am intalnit acum 2 saptamani, cand Bd. Pierre de Coubertin era in reparatie pentru impresionarea unei audiente internationale, asteptata sa viziteze Stadionul National. In timp ce Mircea scria despre ei, eu dadeam ture prin zona cautand un loc de parcare rezonabil, cu teama de hotii de la compania angajata sa ridice masini din Sectorul 2.

Multumesc cititorului “KalEl” pentru imagini.

80 km de gard lipsesc de pe A1 si A2

Desi in 2010 nu vor construi un milimetru de autostrada, cei de la CNADNR maresc impozitele si isi concentreaza eforturile pe reparatii si intretinere. Mai exact, vor intretine toaletele de pe A2 si vor repara/inlocui bucatile lipsa din gardul de protectie de pe autostrazile A1 si A2.

Cei de la CNANDR estimeaza ca lipsesc circa 80 de kilometri de gard, toti fiind furati de catre persoane necunoscute. Politia are doar 20 de suspecti, dar gardul lipsa este de negasit. Desigur, o parte din aceste garduri au fost afectate de diverse accidente, dar asta nu justifica o portiune lipsa de dimensiuni atat de mari. Chiar si daunele cauzate de accidente pot fi reparate din alti bani, in cazul acesta prin intermediul politelor RCA ale vinovatilor, cu exceptia cazului in care acestia nu au declarat accidentul.

Astfel, inlocuirea gardurilor de pe A1 si A1 costa 1.27 milioane de euro. Urmeaza probabil o campanie de adaugare de borduri pe autostrada – cel mai probabil, sau un nou sistem de taxare al soferilor care au indraznit sa circule pe ea (remember rovignieta electronica si sistemul inovator de taxare).

Ar fi frumos daca s-ar afla unde au disparut cei 80 de kilometri de gard (53 de pe A2 si restul de pe A1). Autostrada Soarelui are o companie de paza care este responsabila pentru bunurile de pe aceasta, dar se pare ca nu fac fata angajatii acestei companii, in timp ce A1 nu are niciun fel de companie responsabila pentru paza obiectivului. Astfel, se poate fura in voie, cu conditia sa nu fie niciun politist prin zona. Poate ca unitatile de reciclare ale fierului vechi ar trebui sa ridice o spranceana cand vine un cetatean cu bucati de gard in vizita.

Pe A1 si A2 sunt repartizati 120 de politisti de la sectia Politia Autostrazi, dar acestia trebuie sa supravegheze un numar ridicat de kilometri, mai ales daca luam in vedere faptul ca acesta este numarul total de politisti impartit in trei ture pe doua autostrazi. Practic, efectivul teoretic al Politiei Autotrazi este de 20 de politisti pe autostrada/tura de opt ore.

Repet, problema nu e ca se schimba gardul si se intretin toaletele de pe autostrazi, ci ca au disparut 80 de kilometri de gard si nimeni nu stie ce si cum, iar vinovatii scapa doar cu o sentinta judecatoreasca.  Cam blanda legea in cazurile astea, nu vi se pare?

Rutiera vegheaza

Politia Rutiera a trimis ieri un comunicat care anunta trimiterea intregului efectiv de autospeciale echipate cu radare pe soselele din Romania incepand de vineri. Motivul: vremea s-a imbunatatit semnificativ, iar soferii vor fi tentati sa apese pedala de acceleratie. E bine ca drumurile sunt perfecte si ca putem ajunge la destinatie la timp, gratie conditiilor minunate de trafic.

Vor fi 449 de radare “noi”( Bee III) pe strada alaturi de cele 235 de radare Python II. In cazul asta, cine nu are actele in regula, ar fi mai bine sa stea acasa. Chiar nu e o idee buna sa iesiti cu masina astazi, sau chiar in weekend daca aveti orice fel de problema sau neregula cu actele.

Sunt curios daca politistii ne vor prezenta statistici cu privire la eficienta lor din acest weekend. Mai exact, o estimare a numarului de masini de pe sosea si o comparatie cu vinerea trecuta – atat la volumul traficului, cat si la numarul de accidente. Poate ca vor purta mai multi centura de siguranta pe viitor.

Bataie de joc pe banii nostri

300 de radare noi au fost amplasate pe soselele din Romania. Politistii mai au inca 149 de autospeciale Dacia Logan MCV pe care trebuie sa le trimita in “actiune”. Inainte de noile radare, Politia Rutiera avea circa 250 de echipaje cu radar pe soselele din Romania, acum au aproximativ 550 pe strazi, iar pana la sfarsitul anului vor avea 699 de unitati cu radar.

O treime din numarul total de radare de pe sosele apartine generatiei vechi, daca ii putem spune asa. Noile radare BEE III au debutat pe piata acum 10 ani, dar sunt mai performante decat unitatile Pyton II cu care erau echipati politistii pana acum. Cu toate acestea, din moment ce numarul de radare s-a triplat, sansa de a primi o amenda de viteza s-a triplat si ea.

Cele 449 de unitati au fost cumparate cu bani de la buget, stransi din taxe, impozite si amenzi. Deci sunt pe banii nostri, ai contribuabililor. Acestea sunt amplasate pe strada, teoretic, pentru singuranta noastra. Problema e ca politistii de la rutiera stau la panda pentru a cumula cat mai multe amenzi si a strange cat mai multe permise. In momentul in care drumurile din tara noastra sunt intr-o stare dezastruoasa si nu le va repara nimeni asa cum trebuie in urmatorii ani, ce face MAI-ul? Tripleaza numarul de radare de pe sosea pentru a mari numarul de amenzi.

Vom ajunge sa calatorim ca la inceputul secolului XX, din moment ce trenurile de azi circula mai incet decat locomotivele cu abur din 1900 toamna. La acea vreme, puteai sa ajungi din Bucuresti pana in Cluj in aproximativ 8 ore, acum, faci peste 9 ore. Cu masina e jale mare, ramane doar avionul – pana cand vor gasi o metoda de incetinire a traficului aerian.

Scopul unic al acestor radare este de a strange bani pentru a umfla bugetele unor institutii administrate prost. Aceste radare sunt cumparate pe banii nostri, folosite pe banii nostri si nu in utimul rand, vaneaza carnetele si banii din buzunarele noastre.

Teoretic, exista posibilitatea ca pe un traseu de 500 kilometri sa intalnesti 80 de radare. Da, ati citit bine OPTZECI DE RADARE PE 500 kilometri! Asta inseamna o unitate radar la fiecare 6.25 kilometri. Daca drumul ar fi perfect plat si soseaua ar fi perfect dreapta, iar conditiile atmosferice perfecte, ai fi in bataia radarului la fiecare 3.90 kilometri ( din moment ce bataia maxima a radarului este de 1.6 kilometri).

Poate ca statul roman nu agreeaza autoturismele si vrea sa incurajeze circulatul cu caruta (am vazut prea multe pe strazi, una chiar ieri in Bucuresti). E foarte tare sa iti speli masina dupa ce astepti aproape 30 minute la coada si apoi sa treci cu roata peste excremente de cal. Nu-i asa ca se simte ca am aderat la Uniunea Europeana in urma cu 3 ani?

Taxa pe casare ne transforma tara in cimitir de masini

De parca nu aveam deja destule taxe in Romania, Uniunea Europeana ne preseaza guvernantii sa introduca o taxa pentru casarea unei masini uzate din 2011. Astfel, toti colectionarii veritabili de rable care se inchina la cazanul din fata blocului care a facut radacini in asfalt ar trebui sa plateasca o suma de bani daca vor sa scape de ea. De parca nu era deja un efort prea mare sa duca masina la o unitate Remat –acest lucru implicand cel putin o sufa/stanga si inca o masina de tractat, sau direct apelarea la un serviciu de tractari, acum persoanele respective vor fi descurajate sa scape de masinile vechi printr-o taxa de casare.

Fiind extrem de comozi si zgarciti, cu niciun interes pentru binele celorlalti, acestia isi vor lasa rablele sa rugineasca in parcari, in timp ce vecinii lor vor fi nevoiti sa joace leapsa cu cei care ridica masinile parcate mai mult sau mai putin legal de pe diverse strazi din Capitala.

La prima vedere, solutia ar fi ridicarea fara doar si poate a acestor vehicule, dar firmele care se ocupa cu ridicarea de masini nu au niciun interes sa culeaga aceste epave pe patru roti – lucru dovedit deja de cateva exemple care vorbesc de la sine. Nu stiu daca ati observat multitudinea de rable care sunt parcate pe locurile create recent in Bucuresti prin “taierea” trotuarului. Nu stiu cum au ajuns acolo aceste masini, ca este deja evident ca nu au fost conduse, dar este clar ca proprietarii acestora nu au nicio intentie de mutare. De parca ocuparea inutila a unui loc de parcare nu era suficienta, aceste vehicule au devenit case pentru vagabonzi. Daca ai “inspiratia” sa iti parchezi masina in dreptul unei asemenea rable, vei fi taxat imediat de cei care ridica masini si vei fi nevoit sa platesti de la 800 de lei in sus. Cauza problemei nu va fi inlaturata, deoarece angajatii de la ridicari masini stiu deja ca nu vor primi niciun ban in schimbul rablei culese de pe sosea, dar vor pierde timp pretios cu transportul acesteia si chiar un loc in parcul de masini ridicate.

Solutia – o lege care sa nu incalce dreptul de proprietate dar care sa permita ridicarea vehiculelor care sunt mai sunt in uz si sunt intr-o stare de degradare evidenta. Pana atunci insa, rabdam cu jind uitandu-ne la masinile abandonate care blocheaza locuri de parcare si pierdem timp pretios cautand un loc de parcare regulamentar.