Radarul nedetectabil
Probabil ca ati citit deja articolul nostru despre noul radar al Politiei Rutiere, pe care l-au anuntat a fi “nedetectabil” si extrem de inteligent si eficient. Insasi prezentarea capacitatilor fac piciorul drept sa tremure cu teama ca va produce usturimi in buzunar candva in asociere cu noul sistem de detectie al politistilor.
Se pare ca imposibilitatea de a detecta acest radar este doar o tehnica de marketing, creata special pentru a speria vitezomanii doar prin anuntarea existentei unui asemenea vehicul pe traseul lor. Functiile de care aveti nevoie la un detector de radar pentru a surprinde noile aparate radar se numesc: “instant-on Pulse Detection” si “detectare POP”.
Americanii au descoperit ca exista probleme cu functia POP a acestor aparate radar, iar producatorul lor este constient de aceasta problema. Cea mai frumoasa parte a acestei afaceri este ca americanii stiu de problema inca in 2001, radarele fiind introduse la scara mica inca din 2000. Deci noi folosim tehnologie veche de 10 ani si declaram ca este cel mai tare lucru posibil. Astfel, pot aparea masuratori eronate, iar utilizatorul radarului nu trebuie sa se bazeze doar pe detectia POP pentru a emite o amenda. Aceste informatii sunt mentionate in manualul radarului, dar nu putem sti cu siguranta daca acest lucru este scris si in manualul pentru Romania – daca exista asa ceva. Daca exista totusi un manual pentru Romania, oare a bagat de seama cineva de mentiunea respectiva?
Colegii de la divizia constanteana a ziarului Ziua au obtinut lista celor 12 autospeciale din Bucuresti care sunt echipate cu acest sistem de radar. Acestea sunt: B 18 ZBS; B 18 ZBU; B 18 ZBV; B 18 ZBW; B 18 ZBZ; B 18 ZCA; B 18 ZCF; B 18 ZCH; B 18 ZCI; B 18 ZCJ; B 18 ZCK; B 18 ZCN . Asa cum v-am anuntat mai devreme, toate cele 12 autospeciale care vin in Bucuresti sunt marcate cu “Politia”, vopsite in alb si au girofar pe capota.
La o prima cautare, exista trei detectoare care au capacitatea de a surprinde aceste radare ale politiei inainte de activarea lor. Detectoarele respective sunt: Whistler XTR-690 , Whistler PRO 78 si Valentine One. Cel mai ieftin dintre acestea pleaca de la 554 de ron, iar preturile urca pana la 1.800 de lei pentru cel mai scump si performant aparat dintre toate cele trei, respectiv Valentine One. LE: se pare ca si Whistler XTR-330 poate sa detecteze noul radar, iar aparatul respectiv are pretul de 325 ron.
Iata un cetatean care a reusit sa detecteze o autospeciala echipata cu noul radar Bee III:
Stiti care este cel mai misto lucru la noul radar nedetectabil? Politia se bate cu pumnii in piept ca va reduce accidentele. Sunt curios cum va reduce accidentele un sistem care va provoca frane bruste in lant pe unele sosele, cand incep unele detectoare sa piuie. In loc sa analizeze numarul de accidente, accidentele cauzate din cauza vitezei excesive si sa anunte daca au reusit sa scada numarul de accidente fata de aceeasi perioada a anului trecut, politistii se lauda cu numarul de permise ridicate in 2009 si cuantumul amenzilor scrise.
Atentie mare! Politistii au ridicat cu 100 de carnete mai putin in 2009 fata de 2008 si ar putea sa vrea sa “recupereze”.
Daca vrei sa eviti toate aceste probleme, este suficient sa circuli cu viteza legala pe segmentul de drum respectiv. Right.
March 1st, 2010 la 3:14 pm
radarul in filmuletul de fata este pornit in modul constant-on, daca era in stand-by nu mai putea fi detectat
March 1st, 2010 la 3:20 pm
@alexx Corect. Macar am vazut primele imagini in miscare cu o autospeciala Logan MCV
March 1st, 2010 la 3:38 pm
Salut
Dupa parerea ta cat ar trebui sa fie viteza legala pe soselele din Romania?
Crezi ca aceasta viteza (cat o fi ea) ar trebui respectata? chiar si fortat de frica de amenda/inchisoare?
March 1st, 2010 la 3:44 pm
Da, si eu am probleme cu modul in care Politia se raporteaza la datele statistice. Care sunt brute si neinterpretate, la fel cum spunei tu mai sus. Simplul fapt ca au scazut sau au crescut nu se spune nimic. Cat timp nu se face o analiza clara a datelor pentru a se identifica anumite tipare de producere a accidentelor, nu se vor putea adapta masurile pentru tratarea cauzelor acestora. De exemplu, degeaba sta radarul in localitati daca majoritatea accidentelor grave se petrec in afara acestora. Sau daca au ca si cauza starea drumului, un anumit tip de conducatori auto sau tip de vehicul.
March 1st, 2010 la 3:48 pm
Respectarea limitei legale de viteza – oricare ar fi ea – tine de timpul pe care il parcurgi intr-o calatorie si de nivelul de civilizatie al drumului si al soferilor care circula pe acesta.
Degeaba pui limita 100 km/h pe un drum national/expres daca ala este singurul loc in care soferii pot sa “recupeze” timpul pierdut in comune si sate, unde se circula la fel ca la jumatatea secolului XX.
Intr-o tara civilizata, aproape toata lumea respecta toate regulile de circulatie si toti ajung la destinatie la timp si intregi. Problema apare nu atunci cand depaseste unul din ei limita de viteza, ci cand soferii stresati de teama radarelor clacheaza si actioneaza franele brusc si provoaca un ambuteiaj, sau bruscheaza comenzile in incercarea de a scapa de radar, provocand un accident.
Putem avea probleme si cand drumurile sunt in stadiul in care este infrastructura rutiera din tara noastra, unde infrastuctura este deja cuvant de lauda la reteaua de gropi si capcane pe care o avem.
De la amenda pana la inchisoare e cale lunga. O cale mai lunga decat de la contraventie la infractiune.
Stima
March 1st, 2010 la 4:23 pm
In principiu, sunt de acord cu respectarea limitei de viteza…dar atat timp cat este vorba de autostrazi, unde limita este de 130km/h. Daca ma gandesc ca ar trebui sa fac un drum de la Bucuresti la Piatra Neamt sau la Satu Mare, nu cred ca as putea respecta limitele de viteza, oricat de calm si bine voitor as fi in ziua respectiva…
Mi se pare normal ca politia sa utilizeze aparate radar, dar acestea ar trebui sa fie utilizate numai in zone periculoase si numai pentru a-i determina pe conducatorii auto sa reduca viteza, nu pentru a-si ingrosa ei buzunarele…In fine, cu gropile care sunt acum pe drumuri, ma indoiesc ca vor reusi sa amendeze pe cineva cu noile radare…
March 1st, 2010 la 5:32 pm
Pe distante scurte cand fac naveta serviciu acasa imi mai iese chestia cu respesctarea vitezei legale dar sa fiu nevoit sa fac un drum Craiova-Sibiu si pe 80% din drum sa fiu nevoit sa merg cu maxim 50 km pe ora sa fac 200 km in minim 4 ore deja e strigator la cer. Plus nu mai vorbesc ca orice masina mai noua de 10 ani are motorul setat pe un consum minim la viteza de 80-90 km/h.
March 1st, 2010 la 5:35 pm
Gresit Sebastian! In tarile civilizate asa cum le numesti tu se circula 150-160 pe autostrazi si nu se ia nimeni cu radarul de tine. Vorbesc aici de Italia, Germania, Austria, Ungaria, Slovacia, Slovenia, etc. Chiar daca limita legala este de 130km/h pe majoritatea autostrazilor autoritatile permit o viteza de 150km/h fara sa te inregistreze. Problema e ca afara exista deja o educatie a autostrazii si lumea e obisnuita cu traficul zilnic in cazul “navetistilor”, care stiu sa respecte legi nescrise ale circulatiei pe drumurile de viteza, astfel numarul accidentelor fiind mai mic. Am spus treaba asta de 1000 de ori, nu viteza cauzeaza accidente ci oamenii neatenti, teribilisti sau care se arunca sa mearga tare desi nu au experienta.
Am mers afara incolonat la 150km/h, viteza cu care mergeau 80% din participantii la trafic. Nici un incident tot drumul si nici macar pericole, pentru ca lumea e obisnuita sa circule asa si pentru ca lumea e civilizata spre deosebire de tara asta plina de jmecheri si teribilisti. Hai sa nu mai aruncam deontologiile astea cu viteza ucide si foarte bine ca au pus radare ca trebuie sa mergem legal. Noi nu avem drumuri, dam profesori afara, nu luam masuri anti-criza, nenorocim fimele private, luam de la copii si batrani, in schimb cumparam 400 de radare noi. E bataie de joc.
March 1st, 2010 la 6:11 pm
@VladP
Autostrada ca autostrada, e altceva acolo (desi la noi se sta cu radarul pe ambele petice de autostrada).
Eu vorbesc de drumurile dintre orase si de orasele din afara. Unde exista radare si oamenii vorbesc foarte serios cand vine vorba de viteza.
Cat despre autostrada, sunt de acord cu tine acolo.
March 1st, 2010 la 6:31 pm
da, asa da. Ai dreptate, dar acolo nu ai nevoie sa gonesti pe soselele dintre orasele pentru ca una doua ai iesit pe autostrada si poti merge tare fara griji. Dar na, e alt nivel de civilizatie. Daca te-a prins radarul pe sosele afara te-a terminat si sunt destule radare amplasate intre sate si orase, numai ca aceste drumuri nu sunt folosite decat ca tranzit catre autostrada. Mergi maxim 2-3 hai 4km pana la o intrare si de acolo ai “fugit” spre destinatie unde iesi exact la punctul potrivit si mai mergi 1-2km pe drumuri nationale sa le spunem.
March 1st, 2010 la 9:09 pm
))@sebi. sunt curios cine invata numerele de inmatriculare a masinilor de politie pe de rost:)):))
March 2nd, 2010 la 3:02 am
Bine-doritori?, bine-voitori?…nici gand. Este datina sa gasim asa autoproclamati “auto-tot-stiitori”" care vorbesc despre “”muncile”"politiei , fara ca ei sa faca parte din respectiva categorie. Eu m-am dus la politie sa FAC BANI. pentru mine !! ma voi folosii de toate mijloacele mie puse la dispozitie – din banii dumneavoastra. De ce?
Pentru ca pot, pentru ca nu va pasa decat din gura daca ceva nu va convine.Pentru ca nu dati doi bani pentru lucrurile care va supara . Adica nici unul dintre voi nu este in stare sa faca o plangere contra statului – cu toata pregatirea adunata – deoarece cand vine seara si ajungeti acasa, nu va mai pasa decat TEORETIC de ceilalti si practic doar de copii vostrii.
Multumesc.
March 2nd, 2010 la 3:04 am
Greselile gramaticale mi le asum, deoarece fiind politist nu am nevoie de multa carte. Doar de uimire si nepasare.
March 2nd, 2010 la 10:18 am
Interesant punctul ca si Whistler XTR330 ar putea detecta radarele noi. Eu am acest model, dar nu stiu daca mai trebuie sa umblu pe la setarile lui sau sa il las asa cum il utilizez in mod normal.
Poate spune cineva mai multe detalii? Si cum de s-a aflat ca si ca XTR330 detecteaza radarele noi?
Multumesc.
March 2nd, 2010 la 10:30 am
Fratele meu de 4 ani si eu de 2 ani, folosim Whistler XTR-330
si n-au fost probleme, mai ales ca el merge prin toata Moldova.
Cu acest aparat am “prins” radarul de pe loganul cu nr CIZ din LETCANI, pe care nu multe detectoare l-au simtit!
asa ca…………….
plus, ca modelul il gasiti acum si la 260 lei
Doamne-ajuta!
March 3rd, 2010 la 2:05 pm
eu am un detector MARUHAMA, f sensibil, pe drum drept detecteaza de la 5-6km un radar, deci banuiesc o probabibilate mica de a nu “simti” pe toata durata parcurgerii unei asemenea distante…iar minunata politie romana, decit sa arunce cu banii contibuabililor pe tot felul de scule dubioase, mai bine s-ar ocupa de interzicerea circulatiei pe sosele a carutelor, vacilor, cailor, si a altor pericole potentiale de acest fel; nu de alta, dar noi ne platim dreptul de a circula pe aceste sosele, iar pina acum n-am remarcat vreo vaca cu ro-vigneta…
cit despre campanii desantate, isi mai aduce aminte cineva de minunatele radare fixe de pe DN1, care citeau chiar si valabilitatea ro-vignetei? chiar au citit-o vreodata?:)) si cite din ele mai sint in functiune?
March 4th, 2010 la 7:44 pm
E ok cu radarul nedetectabil atata timp cat cu 2 km in fata ta ai un fraier care o calca.. pentru ca atunci politaiul da drumul la radar… tu care ai detector de radar iti dai seama de asta si franezi. si o data un radar detectat vor aparea flashuri. Pomul de craciun o sa fie invidios pe luminitele de pe sosea. Propun sa se dea voi sa iti faci masina sorcova sa traim un “Craciun continuu” (Filantropica de si in regia lui Nae Caramfil)
March 4th, 2010 la 9:30 pm
Interesante scuzele sau interesele lui Mihai.Scopul nostru aici este ca sa nu dam bani la militieni si daca se poate deloc.Am un prieten care a plecat in SUA tocmai ca sa poata importa in tara noile detectoare care ca se pare ca acolo sunt cam 75$,au o antena care se monteaza exterior(seamana cu una radio) deci perfect disimulata.Au 14 sau 15 benzi si se gasesc si la http://www.b&h.com Tare as vrea sa-i vad mutra atunci lui Mihai cand nu va mai putea sa faca bani(spaga)din amenzi radar.Dupa asta sunt curios care va fi urmatoarea suma(in milioana euro)cheltuita de Politia Romana.
Cu respect,Ando90
July 15th, 2010 la 8:47 am
Buna Sebastian!
Am rugamintea de a-mi da o lamurire/explicatie vis a vis de stergerea commentului meu la stirea:
“Şeful Volkswagen: “Hyundai a învăţat să facă maşini bune”.
Sper ca nu cer prea mult…
Ar fi de bin gust si etic sa-mi dai o explicatie.
Nu s-au folosit cuvinte obscene,nu am atacat pe nimeni,chiar nu vad care este motivul?…
Sau sa cred in continuare ca esti un redactor partinitor si ceea ce nu coincide cu parerile si convingerile tale trebuie cenzurat?
July 15th, 2010 la 9:14 am
Salut,
Nu-mi amintesc exact ce ai scris tu în comentariul tău aseară.
E posibil să fi fost şters din greşeală.
Te rog sa îl mai postezi din nou şi ţi-l publicăm dacă este conform spuselor tale.
July 15th, 2010 la 9:57 am
Nu mai pot…din pacate.
Nu mai am optiunea de a posta si apropos de lucrul acesta,am rugamintea dc se poate sa se faca o verificare.
Merci!
November 30th, 2010 la 12:15 am
Mai copii mai! Se vede treaba ca traim in Romania si marea noastra preocupare si mai ales problema este nu respectarea unui climat de siguranta rutiera ci fentarea legii cu orice pret. De ce nu incercam sa respectam legile care sunt, sa circulam pe drumurile care sunt si in limita a ceea ce este reglementat. Ca o curiozitate a mea, are cineva idee ce este cu acest radar si de ce este el nedetectabil? Cel ce a postat acest subiect a stat vreodata cu un operator radar de vorba sa stie ce sa va spuna voua? A vazut cum functioneaza? Un aparat radar, de principiu functioneaza pe emiterea de unde Doppler. Stie toata lumea ca aceste unde sunt transmise catre obiectul tinta si se intorc inapoi cu ” informatii”. Avantajul acestui “mult laudat” aparat Autovision este ca are functia standby. Este un buton magic pe care daca il apesi, aparatul NU mai emite absolut nimic si poti avea tu mama si tata detectoarelor. Faci pisu pe ele si le arunci la gunoi. Cel ce se lauda ca a detectat radarul invizibil este orbit de nestiinta. Operatorul l-a lasat sa mearga fara sa ii pese ca este detectat sau nu. Draga Sebastian Toma! Hai sa iti explic eu cum se face. Asta sa nu mai fii entuziasmat ca ai descoperit apa calda ca ea este de foarte multa vreme in uz. Se ia una bucata autospeciala radar. Se monteaza pe un sector de drum unde hotaraste ofiterul sef de schimb dupa ce intreaba in prealabil operatorul unde “merge”. Inregistrarea din spate este cea mai tare. La fel de valabila este si ce din fata sau din ambele sensuri. Operatorul porneste aparatul si il lasa pe standby. Aparatul la randul sau NU emite fratele meu nimic. Dar absolut nimic. In oglinda retrovizoare din partea stanga a masinii, vede “turbatul” care vine. Se grabeste catre primul semafor unde oricum se va opri. Iese in evidenta prin faptul ca merge mult mai repede decat celelalte masini. Odata ajuns in dreptul autospecialei, este fixata camera pe masinta tinta, se apasa butonul “magic” standby, butonul de inregistrare care oricum ia cu 30 de secunde inainte de a il apasa si inregistreaza si ceea ce “nu vrei”, si iaca contravenientul. Operatiunea asta dureaza o singura secunda. Detectorul tau “smecher” de sute de euro este deja depasit. Te opreste echipajul mai sus inainte sa iti faca tie la bord bip-bip-bip. Asta este principiul. Va rog sa nu mai fiti puerili si sa despicati firul in patru. Cu banii pe care-i cheltuiti pe porcariile alea de asa zise detectoare, va distrati la munte, la mare, scoateti fetele in oras sau faceti plinul la masina de cateva ori bune. Nu mai inbogatiti toti sarlatanii ca va pacaliti rau. Fiti baieti destepti! Ca un gand impartasit, in Bucuresti, pe sectoarele de drum unde limita este 50 km/h, aparatul este pus de opreator de la 65 km/h. unde este 6o km/h de la 75 km/h si asa mai departe. Nimeni nu este pueril si nu este pus pe strada sa “rupa” lumea cu amenzi. In aceiasi ordine de idei, lume ar trebuie sa inteleaga ca principala cauza a multor accidente este viteza neadaptata la conditiile de drum, terbilismul si lipsa de experienta. Unde te grabesti intr-un Bucuresti sufocat de lucrari, masini si drumuri aiurea? Ca o concluzie, nu poti detecta draga Sebastian ceea ce aparatu nu emite. Este doar o iluzie. Ma repet, opreatorul l-a lasat sa “curga” fara sa ii pese ca este detectat au ba. Aparatele acestea radar sunt intr-adevar, nedetectabile. Si apropo, sunt englezesti si nu americane. Rampa de pe autospecialele vopsite in alb, cum spui tu este americana. Si este cea mai tare si cea mai vizibila din cate a avut Politia Romana. Se vede si daca esti chior!