Libertatea a gasit “super masini la 7.000 euro”
Am primit mai devreme un link de la un prieten catre o stire de pe site-ul Libertatea . Se pare ca unul dintre reporterii publicatiei s-a pus pe rasfoit anunturi auto de pe internet, pentru a gasi cele mai ieftine si putin rulate automobile din Germania. Regula era ca pretul acestora sa nu depaseasca suma de 7.000 euro.
Desi intentia este onorabila, modul in care aceasta a fost pusa in practica este defectous. Pentru a imi sustine afirmatia, am sa va dau patru exemple, care mi-au atras atentia din prima.
Primul exemplu este chiar prima masina prezentata (imaginea 1) , un Audi A4 din anul 1999. Aceasta are un rulaj de 133.000 kilometri si o capacitate cilindrica de 2771 centimetri cubi. Avand in vedere anul de fabricatie, acest model indeplineste, dupa standardele RAR, norma de poluare Euro 3. Taxa de poluare pentru acest Audi A4 2.7 Quattro ar fi de 3.946 Euro ( conform criteriilor din 15.12.2008).
In momentul in care decizi sa iti cumperi o masina care are un pret de 7.000 euro, la ce iti trebuie un motor de 2.771 cmc? Pe langa asta, kilometrajul intra intr-un oarecare tipar: 133.000 kilometri. Prin tipar in materie de kilometri parcursi ma refer la anumite grupuri de consumatori si concesiile pe care sunt dispusi sa le faca atunci cand isi cumpara o masina. Mai exact, este vorba de vehiculele cu kilometrajul manarit, care este dat inapoi la valori fixe pentru a atrage un anumit public.
Al doilea exemplu ( imaginea 2) este un Volkswagen Passat, fabricat in anul 2001, care este echipat cu un motor pe benzina de 1.6 litri. Acest propulsor nu are un cuplu motor suficient de mare pentru masa lui Passat, fiind mult mai potrivit pentru Golf IV. Prin faptul ca acest automobil este submotorizat, consumul de carburant va fi mai ridicat decat in cazul unui Passat echipat cu un motor 1.8 T, spre exemplu – bineinteles, in acelasi regim de mers.
Al treilea exemplu (imaginea 3) este un Audi A4 din anul 1999, care are un rulaj de numai 88.000 kilometri. Sa intelegem astfel ca proprietarul a preferat sa isi investeasca banii in tuning estetic, in loc sa mearga cu masina. Daca ar fi sa facem un calcul, din 1999 pana in 2008, proprietarul acestui Audi A4 2.0 a parcurs circa 9.700 kilometri pe an. Nu ar fi avut sens sa calculam kilometrajul pentru 10 ani de posesie, deoarece anul 2009 abia a inceput si tind sa cred ca anuntul este postat pe mobile.de inca de anul trecut.
Spre comparatie, tot in imaginea 3 puteti observa un BMW Seria 3 E46 din anul 1999. Proprietarul acestui BMW a parcurs in aceeasi perioada de timp (1999-2008) 184.000 kilometri. Cam bate la ochi,nu-i asa? Pe langa asta, BMW-ul din cea de-a treia imagine este produs in 1999, primul an de fabricatie pentru E46. Facelift-ul modelului a fost realizat in anul 2002, modelele lansate inaintea acestui facelift avand un pret mai mic. Valoarea la revanzare a acestora va fi si ea scazuta, dat fiind varsta inaintata a modelului, pe langa aspectele ce tin de estetica – mai mult sau mai putin importante in cazul acesta.
Daca ar fi sa luam in vedere statisticile, automobilele prezentate au un rulaj cel putin dubios de mic, care poate da mari batai de cap posibililor clienti. Pe langa aceasta, taxa de poluare va gauri serios buzunarele celor care vor decide sa cumpere asemenea modele. Motorizarile nefavorabile – in unele cazuri – duc la un consum exagerat de carburant, care va face proprietarii sa regrete faptul ca au achizitionat masina respectiva.
Repet, intentia articolului din Libertatea a fost buna, dar modul in care ideea a fost pusa in aplicare este defectuos si nu atinge tinta redactorului.
Via | Libertatea
February 2nd, 2009 la 11:51 pm
Dragi prieteni , am vazut aici 2 anunturi cu masini “super masini” chiar care efectiv m-au lasat fara cuvinte (anunturile , nu masinile).Daca este sa incep cu acel A4, fara vreun interes de-a fi rautacios ca as putea agata cu ele 2-3 fete de ciobani la bunici la tara(ma refer doar la agatat uitandu-ma la acest design deosebit de chicios, taranesc,etc,este o masina oribil de urata si de veche).Daca este sa ma refer la motor si la an , pot spune ca ar fi nevoie de un abonament la benzinarie pt niste reduceri lunare (pt o calcare a pedalei peste 3500 rtm). Nu cred ca mai are rost sa vb despre acei KM dezumflati la maxim….nu am cuvintele necesare sa descriu acest anunt.Mai vad aici un BMW , o masina des intalnita de la Adunatzii Copaceni in JOS,o masina rupta in 3 bucati de niste giboni care nu vad decat o sigla pe care scrie BMW,o sigla mult prea mare pt mintea lor(a gibonilor)care este cat o bila de biliard.Nu asta este insa ideea.Ideea este de o masina cu enorm de multi KM,deci o epava.Stiu ca acest comment este mai greu sa il vad postat , dar ma intreb cum este posibil sa dai 7000 de euro pe asa niste epave care dupa ce ca sunt forjate de-a lungul vremurilor,mai sunt si benzinare,fff important acest “benzinare”.Detin 2 masini a cate 10 respectiv 13 mii euro fiecare la stadiul in care sunt , cea mai veche fiind din 2004 , cealalta din 2008 , preturile fiind actuale,intru pe multe forumuri,vorbesc cu multa lume,din acest domeniu,dar nu am putut sa cred vreodata ca pot sa vad asemenea antichitati la asemenea preturi.Se vede treaba ca Romania merge la vale, din pacate…..suntem buncarul de gunoi al Europei.Multumesc dak postati ce am scris, numai bine !
February 3rd, 2009 la 9:48 am
Pe de-o parte, cei de la Libertatea au tratat subiectul, hai sa-i spunem elegant, in mod superficial. Pe de alta parte, modul asta de abordare este specific majoritatii cititorilor lor care fac niste calcule manelistice in ceea ce priveste masina. Nu ii intereseaza decat pretul de cumparare si eventual cat e taxa de inmatriculare. Ca masinile alea nu consuma combustibil si nu au nevoie de piese, reparatii, asigurari si alte smecherii de acest gen…
February 3rd, 2009 la 10:00 am
Pai ce va mirati? Uitati-va la ce ziar de 2 lei este Libertatea si totusi se vinde in draci, pentru ca in Romania ce este legat de prostie si sex e perfect.
Dar stiti cum e: la fotbal, politica si masini se pricepe tot poporul.
February 3rd, 2009 la 7:58 pm
Nu vreau sa fac pe carcotasul, dar…
Domnule redactor eu n-am inteles are e punctul dvs. de vedere. Stiu ca este un blog si ca te poti juca cum vrei tu cu ideile si cuvintele, dar mi se pare improprie o astfel de situatie, in momentul in care nu ai nimic de zis. Poate, ai avut ceva de zis, dar n-ai stiut cum. In orice caz, pe mine m-ai bagat rau in ceata cu modul incoerent de exprimare.
Acum ca cei de la Liberatea au facut nu stiu ce articol cu nu stiu ce date , e o chestiune, dar daca tot te apuci sa critici un coleg de breasla ai grija mai intai sa scrii corect si in al doilea rand sa ai argumente.
Si eu lucrez in presa si nu in cea auto si nici la Libertatea, in caz ca va intrebati.
Dupa figura, cred ca esti foarte tanar, iar dupa modul in care te exprimi cred ca esti si mai tanar.
Va inteleg frustarea legata de asa-zisele materiale aparute pe Libertatea, dar concluzia dvs. este cel putin derizorie.
February 3rd, 2009 la 10:02 pm
@ dan
Nu vad ce legatura are varsta mea cu faptul ca scriu la Automarket. Daca puneam o poza cu tatal meu de 60 de ani, ai fi fost multumit?
Varsta nu este niciodata un argument, decat daca este vorba de un loc in tramvai, eventual.
Cat despre faptul ca lucrezi in presa, sper ca nu scrii la fel si pentru publicatia ta, deoarece ai lasa vaduve niste virgule. Iti este rusine sa imi spui pentru cine lucrezi? La fel cum ti-a fost sa iti treci numele complet la comentariu? Dupa adresa de e-mail, am o idee privind identitatea ta, dar o voi pastra pentru mine pana in momentul in care decizi sa o confirmi.
Cat despre ceea ce am scris mai sus, argumentele mele sunt clare si au fost scrise pentru fiecare caz in parte. Consider ca automobilele date drept exemplu ca fiind “super-masini la 7000 euro” sunt alese in mod nefavorabil. Ma voi referi astfel strict la cele trei exemple despre care am vorbit in acest post.
Cele patru automobile se vor devaloriza rapid si vor sapa o groapa in buzunarul nefericitilor proprietari.
Sa fim seriosi acum, cine isi imagineaza ca o masina din 1999 are sub 100.000 kilometri? Multi compara rulajul unei masini din afara cu cel al unei masini din Romania, folosita in oras. Total incorect. Distantele parcurse zi de zi in Germania, spre exemplu, sunt mult mai mari. Trebuie sa fii naiv ca sa iti imaginezi ca aceste masini au kilometrii reali si ca merg la fel de bine cum arata. Daca tot am ajuns la capitolul aspect – acesta este complet neinspirat. Daca proprietarii ar fi pastrat aspectul standard cu care au plecat aceste masini din fabrica, mai ziceam, dar asa pot spune ca au dat-o in kitsch.
Toate cele bune!
February 4th, 2009 la 12:56 pm
Nu varsta ma intereseaza, ci modul in care scrii.
Nu o sa-ti dau niste palme jurnalistice, pentru ca nu ajungem nicaieri.
Iar daca ai sti sa citesti cu intonatie ai intelege unele virgule, afara de una -doua – scapate din entuziasm.
Daca mi-ai da o definitie pentru kitsch, te-as putea posta in top zece comentatori din presa romana . )
Hai te salut, esti haios si tanar!
February 5th, 2009 la 10:24 pm
Probabil acest “batran”(dan) ce detine in CV cu 2 clase mai mult ca trenul , se referea la ce am scris eu….am scris asa deoarece nu imi plac deloc multe din cuvintele imprumutate…eu zic prietene sa scrii un articol in care sa il condamni pe Becali ca nu a spus “very important parrot” in discursul respectiv…oricum Sebastian , sincer , imi plac f mult argumentatiile tale….sa incercam amandoi pe viitor sa nu mai papam virgule ca ne ingrasam , ca in tarisoara noastra tot timpul apare cate un luptator obosit de “atata lupta” sa iti strice treaba.numai bine!
May 20th, 2009 la 1:09 pm
Adevarat articol. Bravo! Din pacate multa lume crede in anunturile descrise. Dar cine crede nu are decat sa se friga!