Circuitul rablelor în natură

Ei bine, a sosit şi noul timbru de mediu. Parţial, ni s-a livrat ce ni s-a promis: nu mai avem taxe aberante pentru automobilele care nu valorează mai nimic. Spun parţial pentru că automobilele SH rezonabile, singurele pe care ar fi trebuit să le cumperi cu un buget redus, respectiv cele echipate cu motoare Euro 3 şi Euro 4, alături de un dram de modernism, vor plăti o taxă mai mare.

Cele două situaţii frustrante ale timbrului de mediu 2013:

Practic, şoferilor li se spune în felul următor: poţi cumpăra o maşină mai veche de 15 ani, Non-euro, Euro 1 sau Euro 2, cum vrei tu, cu motorul cât mai mic şi noi te ajutăm, plăteşti câteva sute de euro timbrul de mediu.

Însă, dacă o să cumperi o maşină Euro 3, ceva produs de un constructor de volum, te trezeşti că statul îţi cere peste 1.000 de euro, doar pentru privilegiul de a poseda acte “de România” pentru maşină.

Ce mai, statul aproape că te încurajează să-ţi cumperi şi înmatriculezi un ”cazan”, în locul unui automobil modest, care ar fi putut fi mai puţin poluant decât respectivul vehicul non-euro/ euro1/ euro 2.

După toate astea, aţi spune că situaţia nu-i aşa de rea, că puteţi oricând să daţi în judecată statul şi să înmatriculaţi maşina prin proces. Think again, că nu mai merge, sau cel puţin nu mai merge în formula actuală.

Mai mult decât atât, maşinile care au fost înmatriculate prin această modalitate în ultimii 5 ani VOR PLĂTI TIMBRUL DE MEDIU LA PRIMA TRANSCRIERE.

Singurele veşti bune?

Hibrizii nu plătesc în continuare timbrul de mediu/taxa auto, iar cuantumul taxei pentru un motor Euro 5 nu a crescut deloc faţă de valoarea pe care o avea în formula de calcul folosită în anul precedent.

2 comentarii la “Circuitul rablelor în natură”

  1. dany spune

    o aberatie! am avut impresia ca ponta fiind pasionat de masini va intelege mai bine despre ce este vorba! practic legea asta nu avantajeaza decat inmatricularea de masini noi si de masini foarte vechi! eu cred ca de fapt prin marirea taxei la masinile euro 3 si euro 4 se urmareste protejarea industriei nationale (un logan nou are un pret apropiat cu un euro 4 second de 2-3 ani vechime!)… asa ca vrei ceva cat de cat tatul iti baga pe gat loganul! daca nu ai bani atunci cumperi un euro 1 cu 1500 euro care costase in germania 500! ce ma mira este ca guvernantii tot timpul cauta chichite pt diverse interese pe care nu le pot recunoaste direct! nu era mai corect oare un impozit diferentiat in functie de cat polueaza real masina? (diferentiat dar nu aberant! poate mai mare cu 20-25 % la non euro fata de euro 6 la aceeasi capacitate cilindrica! sau mai bine la valoarea reala a amsinii ca si inducerea valorii dupa capacitatea cilindrica e cam aberanta! acelasi lucru la taxa de drum! un batran care foloseste masina ocazional plateste la fel ca unul care ruleaza 200k pe an! nu era mai corect ca taxa de drum sa fie in benzina? iar in agricutura sa se livreze printr-un sistem de subventii in functie de suprafata agricola care prin care sa fie scoasa taxa de drum?! sau poate ca cel mai corect ar fi ca timbrul de mediu sa fie inclus procentual in benzina si atat! polueaza si automobilul si tractorul si drujba si masina de tuns iarba! fiecare plateste cat consuma! o sa ziceti ca nu e corect pt ca masina non euro pulueaza mai mult decat cea euro 6! pai da, dar cea non euro va iesi curand din circulatie, iar proprietarul ei (de buna credinta fiind) nu a fost avertizat in momentul achizitiei ca va fi dezavantajat in viitor pt folosirea ei! la un momenta dat va parasi acea masina “scena”definitiv! cu execeptia masinilor de colectie si de epoca, desigur…

  2. Cristi spune

    Punem o taxa aberanta o schimbam cu alta monstruoasa si apoi organizam un referendum sau o dezbatere publica .
    CE FEL DE TAXA DORITI ? UNA ABERANTA SAU UNA MONSTRUOASA?
    Niciuna ,dl.Ponta sau cel mult una normala ,simbolica ,achitabila….etc.

    TREZESTE-TE ROMANE si iesi acum in strada….
    PS: Ne mai lasam mult calcati in picioare?