Ce ar fi trebuit să vezi la şcoala de şoferi
Astăzi am dat peste un link realizat de o organizaţie din Franţa. Este un organism care vizează prevenirea accidentelor rutiere, dar se concentrează şi pe economia de carburant şi alte probleme importante în viata unui şofer.
În ţara noastră, avem o problemă majoră cu siguranţa rutieră. Fie că vorbim de şoferii noi, cu cerneala încă umedă pe permise, sau de şoferii vechi, cu sute de mii de kilometri la bord, fiecare şi-a făcut fel şi fel de tabieturi şi ticuri la volan, fiecare dintre acestea având potenţialul unui accident grav.
Din fericire, în alte state se fac şi campanii eficiente în acest sens. De prevenire a accidentelor, nu de pândă în tufişuri cu radarul în mână.
Una dintre campanii este mult mai bine gândită decât orice am văzut la noi până acum şi prezintă o serie de animaţii, bazate pe situaţii reale, în care sunt ilustrate o serie de accidente moto.
Dacă mă întrebaţi pe mine, e de urmărit pentru toţi participanţii la trafic, indiferent dacă sunteţi pietoni, motocicilişti sau şoferi. Dacă tot m-aţi întrebat, da, asta ar fi trebuit să ne arate la şcoala de şoferi. Cât mai multe exemple de acest gen ar fi fost mega-utile în formarea şoferilor de mâine.
Nu vă mai reţin, intraţi aici.
May 23rd, 2013 la 6:53 am
Intradevar, pacat ca asa ceva NU se invata in scoli.
May 23rd, 2013 la 9:40 am
Eu, unul, consider ca o astfel de campanie ar fi inutila la noi in tara. Imi pare rau ca trebuie sa arunc in fata cliseul cu “asa e tara, asta e poporul”, dar alta explicatie nu exista. Campania de mai sus se adreseaza oamenilor care gandesc, care constientizeaza ca parte viscerala a fiintei lor, pericolele la care se supun daca merg pe anumite decizii. La noi, tipul asta de campanie e sortit din start esecului din motive clare de inconstienta si de management al propriei persoane. Noi nu vrem sa ne conducem propria viata in raport cu ceilalti, noi ‘haiducim’ doar pentru propriul interes si vrem ca altii sa ne conduca, sa ne arate calea, la nivel subconstient cu forta daca se poate. Imi aduc aminte de un exemplu: cand a inceput isteria cu radarele fixe pe DN1 aparuse zvonul ca ele au un soft care-ti calculeaza viteza medie pe intreg traseul si daca depasesti media de 70 km/h iti da amenda. Absolut toata lumea mergea pe banda 1 cu 70 km/h in primele zile. Ce i-a conditionat? Pur si simplu, frica. Frica de a fi direct afectati de amenda, de luarea carnetului, de pierderea privilegiilor. A functionat mai bine decat 1000 de campanii de genul celei de sus. Vrem, nu vrem , la noi altfel nu se poate. Eu as pleda nu pentru unul, ci pentru cate un radar la fiecare tufis in parte de pe marginea drumului. In UK, spre ex, cam asta e situatia si totul functioneaza de minune, toata lumea merge legal, si doar pe unde se mai stie ca nu merge radarul sau nu e montat se alearga ca la balamuc.
Pana la urma, daca stau sa ma gandesc bine, civilizatia cu vorba buna nu s-a facut nicaieri si nici la noi nu se va face. Eu imi doresc de 10 ori mai multe echipaje de politie pe strada, de 50 de ori mai multe radare, amenzi de cel putin 2-3 ori mai mari decat acum, chiar si anularea dreptului de a avea carnet si confiscarea masinii in cazuri foarte grave. Campanii precum cea de mai sus au rol mai mult informativ si ele trebuie sa coexiste in paralel cu niste masuri punitive raportate la numarul de accidente si severitatea lor intr-o anumita tara.
May 23rd, 2013 la 11:44 am
Cu totul de acord cu Dan.
Nicaieri in lume nu se face treaba de buna voie.
Poate putin in tarile nordice sau in Canada despre care americanii spun ca le dai o palma si ei isi cer scuze.
Trebuie sa fim amendati, confiscati, batuti, abuzati ca animalele de la circ pana invatam ce sa nu facem. Si niciodata slabita vigilenta stapanirii pentru ca am lua-o de la capat.
May 23rd, 2013 la 12:49 pm
@Calingura
Apreciez sarcasmul, dar asta n-o sa rezolve locul fruntas pe care-l avem la nr de accidente mortale, si nici haosul de pe strazile patriei.
May 24th, 2013 la 8:44 pm
Scolile de soferi in Romania si-au pierdur de demult caracterul dicactic si au devenit niste afaceri! Nimeni nu o sa recunoasca stransa legatura dintre auoritati si scoli pentru ca sunt multi bani in joc si interesele lor primeaza!
May 25th, 2013 la 6:24 am
Din nefericire, nu avem la scolile de soferi din Rominia astfel de softuri.
Dar nici interesul pentru partea teoretica a scolii de soferi nu este foarte mare in rindul candidatilor la obtinerea permisului auto.
Eu sunt instructor auto autorizat (independent) si va pot spune , ca foarte multi dintre cursantii mei, cam 70% ma intreaba daca sunt obligati sa mearga la orele de legislatie rutiera.
Cind le spun ca DA sunt obligati, incep sa se vaite
” Stiti ca lucrez mult si voi fi obosita la ore…”
“Stiti…. nu am cu cine sa las copilul…”
“Stau la sat si nu am autobus”
etc Paleta e mult mai larga.
Adevarat interesati si constienti de fenomenul auto, sunt numai O PARTE din persoanele cu studii superioare, deci cam 10-15% din ponderea cursantilor mei.
Deci astfel de softuri li s-ar adresa numai lor.
May 25th, 2013 la 6:34 am
Aa!
Bineinteles ca merg la cursurile de legislatie toti, Numai ca si acolo, diferenta este f. vizibila.
Cei cu studii superioare, sunt f atenti si interactioneaza cu Dl. professor de legislatie, comunicare de tip bilateral, iar restul, motaie si se uita la ceas… “Mai este mult din ora?”
Mai un aspect… (practic meseria de instructor auto din 1991, iar tatal meu din 1972)… In anii 1991-2000 cursantii erau mult mai indeminatici, rar gaseai cite o domnisoara care sa nu stie care-I stinga si care-I dreapta…… Acum, nu stiu 80% dintre ele, si au aparut si baieti care atunci cind le spui sa se asigure in oglinda din dreapta, pentru ca au semnalizat dreapta, si urmeaza sa faci un viraj in acea directive, ei se asigura stinga.
Iar domnisoarelor… uneori trebuie sa li se explice care-I inainte si ca inainte nu-i SUS iar spate Jos( ara aluzii sexuale).
October 9th, 2013 la 2:18 pm
[...] accidentelor rutiere, dar se concentrează şi pe economia de carburant şi alte probleme… vezi in revista Sursa: Reviste – auto/moto – automarket.ro /* (function(d, s, id) { var js, fjs = [...]