80 km de gard lipsesc de pe A1 si A2
Desi in 2010 nu vor construi un milimetru de autostrada, cei de la CNADNR maresc impozitele si isi concentreaza eforturile pe reparatii si intretinere. Mai exact, vor intretine toaletele de pe A2 si vor repara/inlocui bucatile lipsa din gardul de protectie de pe autostrazile A1 si A2.
Cei de la CNANDR estimeaza ca lipsesc circa 80 de kilometri de gard, toti fiind furati de catre persoane necunoscute. Politia are doar 20 de suspecti, dar gardul lipsa este de negasit. Desigur, o parte din aceste garduri au fost afectate de diverse accidente, dar asta nu justifica o portiune lipsa de dimensiuni atat de mari. Chiar si daunele cauzate de accidente pot fi reparate din alti bani, in cazul acesta prin intermediul politelor RCA ale vinovatilor, cu exceptia cazului in care acestia nu au declarat accidentul.
Astfel, inlocuirea gardurilor de pe A1 si A1 costa 1.27 milioane de euro. Urmeaza probabil o campanie de adaugare de borduri pe autostrada – cel mai probabil, sau un nou sistem de taxare al soferilor care au indraznit sa circule pe ea (remember rovignieta electronica si sistemul inovator de taxare).
Ar fi frumos daca s-ar afla unde au disparut cei 80 de kilometri de gard (53 de pe A2 si restul de pe A1). Autostrada Soarelui are o companie de paza care este responsabila pentru bunurile de pe aceasta, dar se pare ca nu fac fata angajatii acestei companii, in timp ce A1 nu are niciun fel de companie responsabila pentru paza obiectivului. Astfel, se poate fura in voie, cu conditia sa nu fie niciun politist prin zona. Poate ca unitatile de reciclare ale fierului vechi ar trebui sa ridice o spranceana cand vine un cetatean cu bucati de gard in vizita.
Pe A1 si A2 sunt repartizati 120 de politisti de la sectia Politia Autostrazi, dar acestia trebuie sa supravegheze un numar ridicat de kilometri, mai ales daca luam in vedere faptul ca acesta este numarul total de politisti impartit in trei ture pe doua autostrazi. Practic, efectivul teoretic al Politiei Autotrazi este de 20 de politisti pe autostrada/tura de opt ore.
Repet, problema nu e ca se schimba gardul si se intretin toaletele de pe autostrazi, ci ca au disparut 80 de kilometri de gard si nimeni nu stie ce si cum, iar vinovatii scapa doar cu o sentinta judecatoreasca. Cam blanda legea in cazurile astea, nu vi se pare?
April 21st, 2010 la 12:20 pm
Traim in romanica!!! otul se recicelaza si se ciordeste…pune statul la loc;)
comarnic _Bv o fantomatica autostrada.. Ieri am vb pe un site de F1 transmisiuni reluari ,si am zis ca sant roman..un singur lucru a zis un englez:Transfagarasan best road!!! astia-s nebuni dp drumuri virajate si cu peisaje magnifice..deci .romania e cunoscuta ..multumim Top Gear!! si generatiilor trecute…
April 21st, 2010 la 1:36 pm
20 de politisti pe tura de 8 ore = 10 patrule .. corect nu ?
avem 250..300km de autostrada ? .. dumnezeu mai stie … sa zicem 300km, cu indulgenta
5 patrule pe A1, pe 120km , inseamna ca ar trebui sa se plimbe pe ea ( daca merg “continuu” ) la o distanta de cam 45km unul de altul, pe ambele sensuri ( luam 120 , inmultim cu 2 si impartim la numarul de masini ) . Daca patrulele circula in rand cu lumea cu 130kmph inseamna ca o patrula ar trebui sa treaca pe langa “hot” odata la cam 20 de minute.
Asta se traduce in :
trece patrula .. vine hotu dupa 10 secunde … da drumu’ la flex si in 15 minute taie 10-15m de gard si il urca in papuc, langa generator
si tot asa pana la cei 80km de gard furat in cateva luni … se pricep baietii .
Cert este ca politia din romania este cu mult in urma hotilor. Motivele sunt diverse , incepand cu salariile de mizerie si terminand cu baza legislativa precara ( nu mai vorbesc de faptul ca au benzina cu ratia … probabil pana si astia de la autostrazi )
April 21st, 2010 la 1:53 pm
@unckle nu sunt sigur ca sunt 10 patrule. Plus de asta, ei nu patruleaza cu 130 km/h, ci cu mult mai putin – ca sa aiba sansa sa observe ceva in neregula cu mai multa usurinta.
Dar, calculul tau e interesant. In schimb, dezaprob ipoteza cu flex-ul, iti trebuie unul extrem de puternic si un generator care sa il alimenteze. Gardul mai e cum mai e, dar sistemul de fixare e destul de rezistent. Totusi, trebuie sa incetineasca o masina care vine cu 130 km/h sa nu intre pe sensul opus.
April 21st, 2010 la 3:19 pm
Sti ca am facut un calcul “absurd” .. evident ca nici nu se poate pune problema de asa ceva – sunt si ei oameni si nu au cum sa conduca 8 ore cu 130km/h pe autostrada. Am facut acest calcul pentru a scoate un pic in evidenta absurditatea de a spune ca AVEM politie pe autostrada. Oamenii aia chiar daca sunt cei mai buni politisti de pe planeta asta nu ar putea face fata patrularii si controlului intregii autostrazi. Intr-o tara unde se taie din bugetul de educatie si sanatate si se suplimenteaza la “sevicii secrete” nu trebuie sa ne asteptam ca ministerul de interne sa aiba destui bani pentru a finanta un serviciu care are ca scop final protejarea celor multi …
Sebastian… cat despre “flex” … un generator de 2kw sta lejer in dacia 1310 … flexu’ foloseste 1kw… 1.5kw este deja un flex super jmeker pentru tevile alea de pe marginea drumului. Le fac baietii pachete de nu-ti vine sa crezi ( d’asta am zis ca gardul il baga in papuc, langa generator )
April 21st, 2010 la 4:23 pm
deci asa ceva e I N C R E D I B I L. pe bulevardul iuliu maniu, in fata politehnicii, pe scuarul verde dintre sensuri s-a bus bordura PESTE bordura, un amfiteatru de borduri daca vreti sa ii spuneti asa. daca vreti sa scrieti despre asta pot sa fac niste poze cand ma duc la facultate … asa ceva e bataie de joc
April 21st, 2010 la 4:23 pm
Cu papucul,da, e la fix. Cu un turism sau un break oarecare, mai greu.
Sunt de acord cu tine la ultimul comentariu.
April 21st, 2010 la 4:26 pm
@KalEI
Suna interesant. Daca iti este la indemana, cum sa nu:)
April 21st, 2010 la 6:33 pm
mi-ar fi placut sa nu fii de acord cu mine, si sa imi spui ca ai nostri bravi conducatori se mai gandesc si la “popor” . . . eh, las’ ca ne descurcam noi si asa
Cat despre hotii de pe autostrada … daca scoti capul pe geam cand se aude un ” FIIIIAAAAREEE LOOOOOOOMM ” poate o sa vezi cum asteapta cate un papuc la colt .. sau un aro.. sau poate una si mai mare. De cand s-a “interzis” mersul cu caruta prin bucuresti oamenii s-au modernizat
April 21st, 2010 la 7:52 pm
Cum aşa, “gard furat de persoane necunoscute”?
Eu ştiu cine sunt. Ăăăă….mmmm…deci nu sunt secui…nici români….parcă nici lipoveni….ăăăă…aşa, nici turci dobrogeni…
Na, că ştiam…Îmi stă pe limbă…
April 21st, 2010 la 9:03 pm
pe langa faptul ca nu avem decat 2 autostrazi, si cativia km din a 3a nici de astea nu avem grija. pai la cati km de autostrada avem noi acestea ar trebui sa fie cristal nu alta. pacat. asta este romania. nici in 2050 nu meritam sa intram in UE. un singur cuvant am de zism mi-e rusine ca sunt roman
April 22nd, 2010 la 11:59 am
revin cu pozele cu amfiteatrul de borduri. in arhiva sunt toate pozele facute (3), dincolo e doar una, mai reprezentativa … isi bat joc de noi http://dl.transfer.ro/poze-transfer_RO-22apr-522b32.rar http://img9.imageshack.us/i/snc00410k.jpg/
April 22nd, 2010 la 12:29 pm
[...] cititorului “KalEl” pentru [...]