Lăsaţi-l pe Schumacher să respire!

Schumacher se va retrage la sfârşitul sezonului! Schumacher trebuie concediat!
De câteva săptămâni, Eddie Jordan reuşeşte să ţină prima pagină a site-urilor de Formula 1 cu opiniile sale legate de cariera lui Michael Schumacher. Foarte bine, dreptul la libera opinie există pentru fiecare dintre noi, cu atât mai mult pentru un personaj care a avut propria sa echipă în competiţie.
Totuşi, de aici şi până la a-l critica în mod obsesiv pe cel mai titrat pilot din istoria Formulei 1 pe baza expunerii mediatice pe care ţi-o oferă BBC este cale lungă. Am înţeles, Jordan nu-l înghite pe Schumacher şi declaraţiile sale se potrivesc perfect cu zvonurile privind potenţiala sa retragere.
Însă după umila mea părere, Schumacher ar trebui lăsat în pace. În fond, hai să fim serioşi şi să ne întrebăm cu ce ne-a deranjat Schumacher prin revenirea sa în Formula 1? Tocmai din cauza rezultatelor modeste, germanul a apărut rar pe ecranele televizoarelor şi au fost curse întregi în care nu a ieşit în evidenţă deloc. De câte ori l-aţi văzut pe TV în cursa din Singapore? Exact asta spuneam şi eu.
Pe de altă parte, cunosc multe persoane pentru care Marele Premiu al statului Bahrain din martie 2010 a fost prima cursă de Formula 1 vizionată cap-coadă după 4 ani. Aţi ghicit, pentru simplul motiv că neamţul era prezent pe grila de start.
Nu am fost niciodată fanul lui Schumacher. Dar sincer vă spun că au fost dezamăgit când germanul a pierdut prima poziţie în prima sesiune de antrenamente libere din Singapore în ultimele secunde. Pentru că toată presa ar fi titrat că “Schumacher a fost cel mai rapid”, la fel ca în vremurile bune ale germanului.

Schumacher se va retrage la sfârşitul sezonului! Schumacher trebuie concediat!

De câteva săptămâni, Eddie Jordan reuşeşte să ţină prima pagină a site-urilor de Formula 1 cu opiniile sale legate de cariera lui Michael Schumacher. Foarte bine, dreptul la libera opinie există pentru fiecare dintre noi, cu atât mai mult pentru un personaj care a avut propria sa echipă în competiţie.

Totuşi, de aici şi până la a-l critica în mod obsesiv pe cel mai titrat pilot din istoria Formulei 1 pe baza expunerii mediatice pe care ţi-o oferă BBC este cale lungă. Am înţeles, Jordan nu-l înghite pe Schumacher şi declaraţiile sale se potrivesc perfect cu zvonurile privind potenţiala sa retragere.

Însă după umila mea părere, Schumacher ar trebui lăsat în pace. În fond, hai să fim serioşi şi să ne întrebăm cu ce ne-a deranjat Schumacher prin revenirea sa în Formula 1? Tocmai din cauza rezultatelor modeste, germanul a apărut rar pe ecranele televizoarelor şi au fost curse întregi în care nu a ieşit în evidenţă deloc. De câte ori l-aţi văzut pe TV în cursa din Singapore? Exact asta spuneam şi eu.

Pe de altă parte, cunosc multe persoane pentru care Marele Premiu al statului Bahrain din martie 2010 a fost prima cursă de Formula 1 vizionată cap-coadă după 4 ani. Aţi ghicit, pentru simplul motiv că neamţul era prezent pe grila de start.

Nu am fost niciodată fanul lui Schumacher. Dar sincer vă spun că am fost dezamăgit când germanul a pierdut prima poziţie în prima sesiune de antrenamente libere din Singapore în ultimele secunde. Pentru că toată presa ar fi titrat că “Schumacher a fost cel mai rapid”, la fel ca în vremurile bune ale germanului.

Etichete:

12 comentarii la “Lăsaţi-l pe Schumacher să respire!”

  1. michael_schumacher spune

    Omul asta pur si simplu nu poate sa iti tina pliscul. Ce a facut el in 14ani pentru Formula1? NIMIC! A intrat pe usa din fata a Formulei1 si a iesit prin spate. El e ca vulpea ce nu ajunge la struguri, suparat (inca) pentru faptul ca MSC l-a sfidat si s-a transferat dupa numai o cursa la echipa lui la Benneton. Schumy nu are ce sa mai demonstreze nimanui. Daca dupa 7titluri nu a aratat cat de bun este atunci ce poate face asta? Prost a fost poate cel mai mare rival al lui Senna, insa dupa ce s-a retras au devenit prieteni buni si a spus ceva despre Senna si vreau sa il citez: “Senna a condus întotdeauna 102% peste limită, pe când eu am fost abia la 90%.”
    Acest citat este valabil si la MSC comparat cu numerosii rivali de-a lungul timpului.
    Nu ne intereseaza ce spun niste anonimi din lumea Formulei1 despre cel mai titrat pilot al tuturor timpurilor. Ce-ar fi daca si eu as spune, Jordan in locul tau mi-as da o palma la ce aberatii spui!

  2. coanda spune

    Aveti dreptate baieti.

  3. Bernd spune

    E ciudata atitudinea lui Jordan, care ani in sir l-a ridicat in slavi pe Schumi, considerandu-l mereu cel mai mare pilot din toate timpurile…Eu spun ca ar mai trebui lasat un sezon, si daca evolutiile lui sunt la fel, trebuie sa se retraga.Cel mai mare adversar al germanului este in prezent lipsa testelor, la care se adauga varsta, absenta de 3 sezoane si masina care nu e pe stilul sau.Multi campioni au revenit dupa ani de absenta, dar cei care au triumfat au beneficiat de cea mai rapida masina(Lauda-1984, Prost-1993) si de mult noroc(Lauda-1984).Bafta Schumi!

  4. mad79 spune

    nu sunt fan nici EJ,nici MSC,insa daca ar fi fost vorba de un pilot incepator,care ar fi avut rezultatele de anul acesta al lui Schumy,acesta ar fi zburat din Formula1,fara ca nimeni sa se scandalizeze,insa fiind vorba de neamt,declaratiile lui sau ale celor care nu vad rostul revenitii sale in F1,sunt puse in lumina reflectoarelor!
    M-am intrebat inca de anul trecut cand s-a anuntat ca revine in Formula1 MSC,de ce o face,pentru ca eram sigur inca de atunci care va fi soarta.M-am inselat insa asupra unui singur fapt,am spus ca nu va termina sezonul si ca pe la jumatatea lui se va retrage,nu a fost asa,insa imi mentin parerea ca rezultatele pe care le-a obtinut si le va mai obtine si anul viitor,daca continua vor arunca la cosul de gunoi,”aura”pe care o avea inainte de a reveni!
    Intrebare,a avut ceva de castigat Formula ,prin revenirea lui Schumacher in Formula1?Nu era mai bine daca un pilot mai tanar gen Hulkemberg sau Sutil(penru ca sunt nemti) sau Kubica,era luat la Mercedes si aveam inca o echipa,care se lupta in frunte cu Mclaren,RBR si Ferrari?In locul celor 3 era luat un nou pilot,crescut in mediul concurential din F1 si cine stie,poate o noua vedeta a formulei1,in anii viitori!!!
    Si va rog fara raspunsuri sentimentale!Incercati si fiti cat mai obiectivi cu putinta!!

  5. Rtz spune

    daca dorim sa fim obiectivi trebuia luat in calcul si potentialul masini, stie toata lumea , schumacher poseda una din cele mai slabe masini .

  6. nik spune

    Sunt fan Schumacher inca de cand concura la Benetton si am ramas alaturi de el pe toata durata carierei. Intradevar rezultatele din acest an sunt modeste pentru palmaresul lui, dar haideti sa ne gandim ca monopostul Mercedes nu a efectuat aproape nici o depasire spectaculoasa in acest sezon(nici Rosberg).In ultimele doua curse Rosberg l-a surclasat in calificari doar cu 300 de miimi de secunda. Parerea mea ca la 41 de ani si cu trei ani de pauza Michael a facut un sezon multumitor avand in vedere ca se lupta cu piloti mai tineri cu aproape 20 de ani. Haideti sa-l vedem si la anul si apoi sa mai vorbim.
    Raman alaturi de el indiferent de rezultate.
    FORZA SCHUMI !!!!!!!!!!!!

  7. Niculae spune

    Sincer? @Mad79, tocmai tu nu ai fost obiectiv. Te-ai gandit de ce cei de la Mercedes au riscat cu aducerea lui Schumacher?
    Parerea mea pentru ca aveau nevoie de timp pentru ca echipa sa castige experienta. Pentru cine era mai bine daca era adus Sutil, Hulkenberg si Kubica la Mercedes? Kubica… nu este la Renault deja? Nu face o treaba super si este posibil ca pe viitor sa ajunga tenor? Formula 1 este un sport… iar sportul are de castigat chiar daca unul din campionii ei se reintoarce. Are o varsta da, si asta a fost linia peste care nu se poate trece. Este mai chibzuit acuma, este mai matur dar nu mai are acea nebunie (sa caut un sinonim ceva ca suna urat) care il facea sa mearga la limita. Lipsa testelor este un handicap dar aici nu se poate face nimic. Monopostul de anul viitor este posibil sa fie foarte bun, dar eu cred ca nu se va intampla acest lucru. Mercedes GP este o echipa noua, cu un potential mare dar este noua. Inca nu s-a cimentat destul. Totusi Nico face o treaba super acolo si sa vezi… cred ca ai uitat ca Nico este deja la Mercedes. Tu stii… cine piloteaza pentru Mercedes GP? Mercedes nu se lupta nici cu Ferrari, nici cu McLaren si nici cu Red Bull, chiar si cu Nico. Totusi dezvoltarea masinii, feedback-ul se pare ca a fost furnizat de Schumacher… iar de Nico nu s-a auzit sa lucreze la acest capitol. Brawn stie sa lucreze cu Schumacher si rezultatele s-au vazut de-a lungul anilor.

    In loc de Schumacher sa aducem un pilot nou… buna idee dar sunt destul piloti noi care nu au confirmat, unul in plus tot acolo ajungem.

    Asa ca… Schumacher a revenit in Formula 1. Nu este un lucru rau pentru nimeni. Dar este placut de urmarit. In comparatie cu alti debutanti care nu fac nimic si doar castiga experienta uite ca el incearca, in cautarea formei de odinioara. Mie mi se pare ca Formula 1 a castigat pentru ca avem 4 campioni pe grila. Schumacher tot respectat o sa fie, si nu de presa sau de fanii McLaren care l-au urat ci de istore. In istoria Formulei 1, Schumarcher are un capitol + multe recorduri pe care nu le poate sterge decat timpul (se pare singurul inamic infinit). Eu sunt curios de cum se pregateste pentru sezonul viitor si vedem de acolo ce se mai poate intampla.

    Parerea mea? Bafta Schumacher!

    Totusi as vrea sa piloti tineri pe masini slabe, cu care incearca ceva chiar daca masina pe care concureaza nu este perfecta. Ei o sa fie pilotii care ne vor impresiona si care pot scrie pagini in cartea Formulei 1!

    Si poate… @Mad79 incearca sa scrii ceva obiectiv, daca poti.

  8. Cristy spune

    Ascultati nu ma faceti nebun dar Schumi va iesi pe podium la Suzuka chiar va si castiga ve-ti vedea Go Schumi Go Schumi

  9. marius grigore spune

    Revenind sa data actuala, am incredere in MSC 100% ca va fi a 8-a oara campion mondial. Si daca nu va reusi asta, macar va incerca pana in ultimul moment cu calmul de care a dat dovada atata timp. Cine spune ca nu va reusi asta, este doar superficial. Va aduc minte ca MSC a plecat de la Benetton dupa 2 titluri de campion mondial la Ferrari, o echipa care nu reusea de mult timp sa ajunga pe locul 1. I-a luat 4 ani (1997-2000) pana sa fie incununat de succes la Ferarri. Acum e mai matur, e mai motivat (altfel nu-si irosea inca 3 ani de viata pentru Formula 1) si este mai determinat decat niciodata sa dovedeasca ca este cel mai bun, mai ales acum ca se afla pe locul 10. Timpul imi va da dreptate sau va dovedi ca sunt foarte naiv. Tot ce pot spune este ca fiecare noua cursa cu Schumi pe grila de start aduce un plus pe fiecare nivel: spectatori, telespectatori, ambitia celorlalti de pe grila de a-l intrece, marketing pt. Mercedes, etc. etc. Ii doresc un podium in 2010 si inca un campionat in urmatorii 2 ani.

  10. ccb spune

    Daca cei care il critica pe MSC ar fi urmarit cariera si revenirea lui, mai mult decat atat comentariile lui legate de actuala masina cand facea testele de la inceputul anului. Ar fi observat ca exista acolo ceva, un lucru cu care nu erau multumiti de la inceput nici MSC si nici cei de la Mercedes GP, si asta era modul de-a raspunde a masinii la stilul de condus a lui MSC. Sa speram ca pana la urma echipa va pune la punct toate aspecte si dupa ce altii nu vor mai avea unele avantaje gen: F-duct, double diffuser, etc., lucrurile se vor schimba in bine . Toti vor pornii de pe pozitii egale.

  11. Diesel spune

    Nu am cum sa fiu de acord cu Eddie Jordan. Nu-i inteleg insistenta si virulenta discursului.Imi place tare sa-l vad pe Michael in curse.Este ca o piatra pretioasa pe care inca ai ocazia s-o vezi expusa.Nu are performante, eu nici nu ma asteptam sa le aiba, faptul ca Rosberg e inainte nu e o surpriza.Insa de dragul spectacolului merita sa-l vad.La anul, cu un monopost reusit va face mai mult, sunt convins.Despre Eddie..am impresia ca unii stand prea mult pe margine se plictisesc..

  12. michael_schumacher spune

    Cu permisiunea lui Daniel imi permit sa postez explicatiile lui Brown referitoare la performantele lui Schumy de anul acesta:

    Brawn: Schumacher has not faded

    By Matt Beer Wednesday, September 29th 2010, 11:10 GMT

    Mercedes GP team boss Ross Brawn is adamant that Michael Schumacher’s talent has not diminished at all during his lay-off, and that it is only a lack of harmony with this year’s tyres that is holding the German legend back.

    Schumacher’s lack of success so far in his comeback has been one of the biggest stories of the 2010 season. The seven-time champion has been outpaced by his Mercedes team-mate Nico Rosberg and has only finished in the top six on three occasions.

    This has led to suggestions that Schumacher’s abilities faded in the three years between his original retirement and his return to the track, but Brawn denied that this was the case and thinks the true picture is being masked by the Mercedes’ shortcomings and the Bridgestones’ quirks.

    “If you take the telemetry data in fast corners or his reaction time when the car breaks away, I don’t see any difference [to before his retirement]. There he’s still the old Michael,” Brawn told the official Formula 1 website.

    “But in the slow corners he cannot make full use of the tyres as Nico can. Nico has put the bar very high in this respect. But I guess that’s okay for Michael as he clearly sees where he has to improve. I predict that in 2011 we will again see the true Michael – when we’ve delivered him a better car.”

    He reiterated his belief that it is mainly discomfort with the current front tyre characteristics that is hampering Schumacher.

    “Michael’s driving style depends on a strong front tyre that can withstand his hard braking and the steering manoeuvres that he prefers,” Brawn explained. “Nico has simply understood better how to handle these front tyres.

    “I have to say that this year’s front tyre is very uncommon. That stems from the fact that the FIA wanted to promote KERS and had asked Bridgestone to develop tyres that would fit a certain weight distribution and thus create a specific tyre characteristic.”

    But Brawn admitted that if anyone else was underperforming to the extent that Schumacher is this season, they would probably lose their drive.

    “To be honest, probably not,” Brawn replied when asked if Schumacher would have been retained on the basis of his 2010 form if he did not have such an incredible reputation.

    “But because we know Michael, we know that there is still a lot to come because Michael is in many fields more talented than others – in driving and in the cooperation with the team. The team are very happy with the way Michael is contributing.

    “If he were a rookie we surely would have asked ourselves if he has the capacity to advance. With Michael we know that he has.”

    He added that the only difference he could see in Schumacher since his comeback was that the German was handling adversity better.

    “He has become more relaxed,” said Brawn. “Five years ago he would have found it terribly difficult to handle such a situation.

    He’s much cooler and much more mature – and that doesn’t mean that he is less ambitious or committed. I am really impressed with how calm he stays.”