Hamilton la Red Bull?

A fost nevoie de o simplă menţionare a numelui lui Lewis Hamilton într-o declaraţie dată de Christian Horner pentru ca principalul subiect de discuţie al săptămânilor premergătoare noului sezon să fie “Hamilton la Red Bull”.

Jurnaliştii au făcut ce au ştiut ei mai bine şi au speculat la maxim informaţia, obligându-l pe Horner să revină asupra declaraţiei şi să afirme răspicat că Hamilton nu se afla pe lista celor de la Red Bull. Totuşi, era deja prea târziu, iar ceea ce a urmat nu a făcut decât să confirme motivele pentru care, de cele mai multe ori, piloţii evită să-şi exprime în public opiniile despre rivali.

Mai întâi, Paul Weaver a publicat un editorial în The Guardian despre motivele pentru care Hamilton ar trebui să plece de la McLaren. În opinia lui, McLaren nu va fi capabilă să-i ofere alte titluri pilotului britanic, iar destinaţia ideală este, evident, Red Bull Racing, pentru ca Webber se va retrage într-un final, iar o nouă alianţă cu Alonso la Ferrari este imposibilă.

Replica lui Hamilton, publicată în acelaşi The Guardian, a fost tranşantă: “Red Bull nu este constructor, ci un producător de băuturi. Este o companie de băuturi împotriva istoriei McLaren şi Ferrari”.

Toată povestea asta este pusă într-un context total nepotrivit. Hamilton nu trebuie să plece de la McLaren pentru a câştiga noi titluri mondiale, pentru că McLaren este una dintre echipele care pot cuceri trofee oricând. În ultimii cinci ani, niciun pilot nu a reuşit să câştige două titluri mondiale consecutive, ceea ce demonstrează că Formula 1 a devenit un sport echilibrat, în care mai multe echipe îşi adjudecă sporadic titluri. Şansele să avem parte de o nouă dominaţie în stilul Ferrari-Schumacher sunt minime pentru următorii trei-cinci ani, motiv pentru care un pilot care concurează pentru o echipă de top are, teoretic, la fel de multe şanse să devină campion, indiferent de numele echipei.

Faptul că Red Bull domină Formula 1 în prezent nu reprezintă o garanţie a performantelor viitoare. Uitaţi-vă unde a ajuns Renault după 2006, odată cu trecerea de la Michelin la Bridgestone, uitaţi-vă unde au ajuns Ferrari şi McLaren în 2009 după lupta roată la roată pentru titlu desfăşurată cu numai un an în urmă.

11 comentarii la “Hamilton la Red Bull?”

  1. popicul spune

    Eu cred ca intr-adevar RBR este o cometa pe cerul formulei 1.
    McLaren s-a dezvoltat mult peste nivelul unei echipe de curse.Spre deosebire de Williams cu care se putea compara la un moment dat, cei de la McLaren au dezvoltat un pachet tehnologic mult mai larg. Au si fost ajutati de FIA, vezi contractul ECU dar au stiut sa se miste.
    McLaren este bine infipta in F 1.
    RBR o vad ca un moft si daca o ia pe panta descendenta se va pierde. La ei as aplica modelul Benetton.
    Levis a vorbit el de ambitiile sale, cum ca vrea mai multe titluri, dar nu depinde numai de masina cu care concureaza. A pleca sau a ramane la McLaren este numai una dintre variabile.
    Ce fac ceilalti contracandidati la titlu este foarte important, sau cine stie, poate mai sare vreun mare talent, nu anul asta, poate intr-un an sau doi ?
    Si apoi care pilot nu ar vrea sa fie multiplu campion mondial ? Chiar si Chandok viseaza la asta !

  2. NeoGalaxy spune

    Pana in 2014 cand va exista un regulament clar, cel care se va adopta in 2013 (diferite schimbari, motorul este prima care-mi trece acuma prin cap), ar putea avantaj baietii de la Red Bull. S-au batut la titlul in 2009 cand a fost prima schimbare de regulament, l-au castigat in 2010 cand a fost o alta schimbare de regulament si il pot castiga si in 2011 cand este o alta schimbare de regulament. Daca Kers si aripa spate nu vor functiona este posibil si ca in 2012 sa vedem alte schimbari ale regulamentului, iar baietii de la Red Bull sa fie avantajati. In 2013 iarasi schimbari, este posibil tot ca ei sa fie avantajati, desi vedem ce se mai intampla pana atunci.

    Ferrari si McLaren pot castiga trofee oricand… dar uite ca nu o fac. Vedem anul acesta dupa primele 4 curse cine ce poate :)

  3. unckle spune

    @popicul – probabil experienta celor de la McLaren in a proiecta si executa componente pentru sateliti a ajutat un pic la castigarea contractului cu acele ECU ;)

  4. KaNe spune

    sincer mi-a fost teama cumva ca Lewis se gandeste cumva sa plece de la McLaren la RBR. Sincer nu ma asteptam sa le dea peste nas, celor de la RBR cu un astfel de raspuns: “Red Bull nu este constructor, ci un producător de băuturi. Este o companie de băuturi împotriva istoriei McLaren şi Ferrari”
    RBR este o echipa trecatoare in ceea ce priveste succesul in F1, la fel ca multe alte echipe care s-au perindat prin F1 si au castigat si ei un titlu dupa care s-au retras. Pilonii la tot ceea ce inseamna F1, vor ramane Ferrari si McLaren. Pt RBR este suficient sa inceapa sa nu mai aibe succes si o vad deja pe o panta descendenta. Chiar si anul asta, daca nu vor mai avea startul pe care l-au avut anul trecut, sunt sigur ca vor intra in declin….nu vor avea puterea si mai ales experienta unei echipe cu traditie sa gestioneze cum trebuie lucrurile. Sunt sigur ca la fel ca si Brawn in 2009 au analizat de foarte mult timp inainte noul regulament care s-a schimbat o data cu acel an, inainte zbatandu-se doar la mijlocul clasamentului, deci neavand nici un stres, au venit puternic din spate, coroborate in acelasi timp cu reducerea cheltuielilor si mai ales al testelor, factori care au afectat foarte mult, in cea mai mare masura pe McLaren si Ferrari. Echipe care pana atunci au fost obisnuite sa cheltuie foarte multi bani pe dezvoltare si mai ales in teste. Se pare sau s-a observat cel mai bine in 2009 ca echipele mari nu se prea descurca cu bani putini si fara teste. Asta a facut posibila ascensiunea Brawn si RBR in 2010. Practic, o data cu 2009, cand toti au pornit de la 0, RBR a avut un frame solid inca de atunci, iar ceea ce a urmat in 2010 si poate ca si anul asta, a fost doar sa puna tot mai multe detalii pe acel frame solid, un frame reusit, iar asta se numeste evolutie. Acelasi lucru s-a intamplat pana in 2008, cand monoposturile McLaren si Ferrari erau cu mult in fata celorlalte, intrucat au avut inca de la inceput, cand nu erau nici limitari, un frame puternic. Daca se continua pe acelasi frame si din 2009, m-as mira sa-i fi ajuns careva in materie de performanta pura. Lupta s-ar fi dat inclusiv anul acesta tot in Ferrari si McLaren. Sunt sigur ca o data cu modificarea regulamentului si daca cu un an inaite RBR va fi implicata in lupta pt titlu, cu siguranta va fi prinsa cu pantalonii pe vine, precum granzii in 2009. We will see!
    Pana una alta, ma bucur nespus de raspunsul lui Lewis. Ar fi fost pacat sa plece la RBR, doar ca pe moment acestia sunt pe val, iar peste doi ani nu se stie daca vor mai fi in F1…pe cand McLaren, asta-i defineste, McLaren a fost si este ca un parinte pentru Lewis avand in vedere ca a stat sub aripa lor inca de la inceput. Bafta Lewis/McLaren in noul sezon ce sta sa inceapa!!!

  5. mad79 spune

    @Neo
    foarte buna analiza ta.ca si al lui popicul,dar sa nu uitam ca un sezon are mai mult de 4 curse,iar deznodamantul sa fie dat abia prin noiembrie,cu noroc,sau cel mai probabil in octombrie.Nu cred ca se va mai prelungi suspansul ca anul trecut,desi ar fi excelent,atat pentru noi spectatorii vechi,cat si pentru noii spectatori,care ar putea fi atrasi!Apropo,voi cati prieteni care nu aveau nici o pasiune fata de acest sport,ati convins ca ar trebui urmarit?

  6. ctlnmihai spune

    neo ai dreptate de data asta.schimbarile dese de regulament au afectat evolutiile celor 2 mari echipe ,ferrari si Mclaren

  7. mad79 spune

    cat priveste articolul,nu cred ca RBR,va castiga mai mult de 5-7 titluri in istoria lor in F1 si spun 7,ca sa fiu generos.Dupa ce va pleca Newey,de la echipa,aceasta va deveni o echipa de mijlocul clasamentului!Poate daca vor trece pe motoare Mercedes sa fie un pic mai impulsionati,dar ma indoiesc!

  8. ccb spune

    Sunt de acord cu mad79, dupa ce pleaca Newey gata cu rezultatele bune de la RBR. Iar la management sunt slabi, chiar daca ei sustin faptul sa-ti lasi pilotii sa concureze fara ordine de echipa e constructiv, s-a vazut la cursa din Turcia… Parerea mea este ca experienta trebuie sa-si spuna cuvantul si am zis experienta care nu inseamna intotdeauna si o varsta inaintata. Dar pentru asta e frumoasa F1, ca e imprevizibila. Si off topic abia astept sa inceapa F1 fara Dude de la comentatori…

  9. ionut spune

    Daniel, propun ca inainte sa inceapa primele antrenamente vineri, sa ne spui cati suntem inscrisi in F1 Champ

  10. NeoGalaxy spune

    @mad79: Ma refeream la primele 4 curse pentru ca ele vor arata daca Ferrari si McLaren au monoposturi bune sau au dat-o in bara iasasi. Evident ca sunt inca 15 curse dar, masinile bune merg bine de la inceput :)

  11. popicul spune

    @uncle, apai eu asta spuneam, ca nu sunt limitati.
    In ce priveste cat de etic este sa numesti furnizor un participant la competitie…….