Utopia devine realitate
Cu mai puţin de trei săptămâni în urma scriam că ipoteza revenirii lui Kimi Raikkonen la Ferrari reprezintă o utopie, ca urmare a faptului că ar trebui să devină coechipierul lui Fernando Alonso. Iată însă că, potrivit numeroaselor speculaţii care au apărut imediat după cursa de la Monza, utopia este pe punctul de a deveni realitate.
Deşi probabil este un pic devreme (aparent, cu o zi înainte de anunţul oficial), cred că este momentul potrivit să recunosc că am greşit şi că Ferrari va risca totuşi şi îl va alege pe Raikkonen.
Este o decizie extrem de curajoasă în condiţiile în care Ferrari a avut în mod tradiţional un pilot numărul 1 şi un pilot numărul 2, iar Raikkonen nu va accepta niciodată să-i fie schimbată cutia de viteze pentru a-l promova pe grilă pe Alonso (Austin, 2012) sau să ruleze în faţa acestuia în calificări pentru a-i oferi spaniolului un avantaj aerodinamic (Monza, 2013).
De ce ar accepta Ferrari să-şi asume riscul unui conflict intern intre Raikkonen şi Alonso? Răspunsul este unul relativ simplu de ghicit: titlul constructorilor. Red Bull Racing a câştigat toate titlurile constructorilor începând din 2010 şi se îndreaptă încet, dar sigur, spre al patrulea trofeu consecutiv.
Rezultatele modeste ale lui Massa din ultimii ani par să fi convins Scuderia că unica soluţie este o echipă alcătuită din doi piloţi capabili să lupte cu regularitate pentru victorii dacă au la dispoziţie un monopost suficient de puternic sau cel puţin să fie pe podium atunci când rivalii domină autoritar (aşa cum a făcut Alonso în cea mai mare parte a timpului petrecut la echipă).
Acest lucru a fost observat imediat inclusiv de Helmut Marko, mai ales că nici măcar el nu ştie încă dacă Daniel Ricciardo are potenţialul de a se ridica măcar la înălţimea lui Mark Webber.
În acest context, o luptă echilibrată între Alonso şi Raikkonen va ajuta Ferrari să aibă mai multe şanse la titlul constructorilor. Evident, cei doi îşi vor lua puncte unul altuia, iar reversul medaliei va fi că Vettel va avea o misiune mai uşoară spre titlul piloţilor, mai ales că Ricciardo a fost adus mai degrabă ca un pilot numărul 2 decât ca un egal al germanului.
Din aceste puncte de vedere, 2014 se anunţă o reproducere fidelă a sezonului 2007, cu Alonso pentru a doua oară în rolul victimei. Îndrăzneşte cineva să meargă mai departe şi să anticipeze o plecare a lui Alonso de la Ferrari?
September 10th, 2013 la 11:41 am
Personal as spune ca situatia din 2007 nu are cum sa se reproduca si am doar un singur argument, din fericire si cel care conteaza cu adevarat: Hamilton a fost crescut de McLaren. Alonso se descurca cu monopostul, echipa nu-i seteaza prost masina plus Raikonnen nu are de ce sa fie dezavantaj pentru ca au stiluri similare de condus. De fapt, judecand doar prin prisma setarilor, as spune ca Alonso si Raikonnen se muleaza perfect pe setarile celuilalt, si asta dupa numeroasele situatii cand s-a facut comparatia intre setarile lui Alonso cu cele pe care le folosea Raikonnen. Alonso piloteaza la acelasi nivel cu Raikonne, ambii au probleme in calificari dar in cursa este cu totul altceva. Masina Ferrari are inca probleme in calificari dar in cursa se descurca mai bine, practic si aici situatia avantajeaza ambii piloti. Problema este cu totul alta… se schimba ceva la conducerea echipei? Pentru ca sincer… Domenicali sta prost la orice capitol imaginabil care tine de Formula 1, daca inginerii mai sunt cum mai sunt… baiatul asta este paralel cu Formula 1 si ce tine de ea. Se tot lauda ca a invatat de la Jean Todt, sa fim seriosi…. Todt este un zeu pe langa ameoba de Domenicali, nu a invatat nimic de la primul si asta se vede din pacate, in rezultatele care lipsesc de multi ani. Dar personal ma bucur de decizia de a-l aduce pe Raikonne pentru ca, personal cred ca cea mai buna solutie posibila iar cuplata cu aducerea oricarui alt manager, ar da o sansa nesperata celor care lucreaza la si pentru Ferrari. Vettel are un singur avantaj, masina, daca Ferrari reuseste candva sa produca o masina cat de cat apropiata ca viteza si aerodinamica (ma refer la stabilitatea in curse si genul asta), atat Alonso si Raikonnen se descurca singuri sa faca restul.
P.S. De la Raikonne intotodeauna m-am asteptat sa conduca foarte bine, dar ce i-a lipsit a fost constanta, iar anul trecut s-a vazut ca s-a pregatit foarte bine la acest capitol. Bravo lui, conteaza foarte mult.
September 10th, 2013 la 12:24 pm
Nu-si vor lua puncte doar unul de la altul, si celorlalti piloti le va fi mai greu sa lupte pentru pozitiile fruntase.
Doar ca cand este o diferenta vizibila de valoare intre piloti, poti sa-l sprijini pe primul (daca esti in masura) de la inceputul sezonului
September 10th, 2013 la 1:30 pm
Faptul ca dumneavoastra ati considerat un fapt posibil o utopie iar acel fapt s-a intamplat, nu inseamna ca “utopia devine realitate” ci pur si simplu ca ati judecat gresit.
September 10th, 2013 la 1:57 pm
Salut venirea lui Kimi la Ferrari, daca se intampla, desi eu as fi ales Hulkenberg. Probabil ca Ferrari se gandeste sa le ofere adversarilor doi iepuri dupa care sa alerge ceea ce e foarte bine. Insa nu linia pilotilor reprezenta problema nr 1 ci calitatea performantei monopostului, care, chiar cu doi asi in echipa nu poate fi trecuta in plan secund. Ferrari capitalizeaza la capitolul imagine cu doi piloti extrem de iubiti, cu multi fani. Cea mai puternica linie de piloti din ultimii 20 de ani in F1. Ordinele de echipa vor continua sa functioneze la Ferrari, probabil ca pilotul care va avea cele mai mari sanse la titlu la un moment dat va deveni in mod automat nr.1.Discutiile si polemicile nu vor lipsi, e normal, sunt doi campioni mondiali dar totusi cu profil psihic diferit si ar putea exista multe elemente de complementaritate. Maine vom afla.
September 10th, 2013 la 2:35 pm
Nu cred in conflict intre Alonso si Icemann , Webber daca ar fi fost constant ar fi luptat cu Alonso pentru pozitia a 2-a in clasamentul general, deci se poate.
cred ca respectul intre ei este destul de mare cat sa nu apara suparari copilaresti ca in cazul McLaren
Cu siguranta “eternul” loc 2 din clasamentul constructorilor a suparat lumea
Cat despre luatul punctelor, atata timp cat se vor face rocade pe podium nu supara pe nimeni
September 10th, 2013 la 5:16 pm
Salut. Cred ca ar putea fi luata in considerare si o posibila retrage a lui Alonso – un an sabatic, sau de ce nu un schimb cu Kimi. Cred ca multa lume ar ramane uimita daca maine Ferrari ar anunta ca noul cuplul de piloti este Raikkonen – Hulkenberg. Eu cred ca e posbil…
September 10th, 2013 la 10:11 pm
Gicuta poti sa iei in considerare si o mutare soc a lui Hamilton inapoi la Mclaren impreuna cu Kimi iar Button sa vina la Ferrari iar Vetel sa retraga din F1.
September 10th, 2013 la 11:59 pm
Eu stiu ce sa zic…parca tot nu-mi vine a crede. Astept cu interes sporit anuntul care sa oficializeze alegerea Ferrari, dar parca tot m-astept sa fie Hulk alesul, alaturi de Alonso. Efectiv eu nu-i vad pe cei de la Ferrari in stare sa controleze ambitiile lui Alonso, si sa le ofere ambilor piloti drepturi egale.
September 11th, 2013 la 7:56 am
Jean Todt cand isi termina mandatul la FIA?
Ross Brawn ce rol mai are pe la Mercedes.
Stiu ca ciorba reincalzita nu mai este la fel de buna – sau cel putin asa spune o vorba din popor – dar … de ce nu s-ar incerca readucerea lor la Ferrari ?
Pe de alta parte, este exact asa cum s-a spus mai sus: pare ca la Ferrari este impregnata in genele echipei aceasta filosofie cu un pilot nr 1 deservit de un locotenent. Pentru a face sa mearga aceasta varianta, cu doi pilot de aceeasi valoare aceasta filosofie trebuie sa DISPARA. Managerul echipei trebuie sa impuna egalitatea de sanse intre cei doi si trebuie sa discute in permanenta cu cei doi pilot in spiritul acestei noi filosofii. Altfel … se va ajunge repede la confruntari sangeroase intre cei doi piloti.
Este cineva suficient de vechi in bransa cat sa stie cum era la Ferrari cand coechipieri erau Gerhard Berger si Jean Alesi ?
September 11th, 2013 la 8:23 am
Eu mai tin minte peroada Alesi/Berger pe Atunci a ajuns Todt la carma Ferrari (in 1993 impreuna cu revenirea lui Berger)
dar cei 2 nu se ridica la nivelul cuplului Alonso/Kimi … bineinteles masina Ferrari de atunci era extrem de slab
Cuplul Alonso/Kimi aduce mai mult de vremurile Prost/Mansel
September 11th, 2013 la 9:35 am
Alonso are nevoie de competitie /concurenta. A trecut ceva timp de la ultimele titluri castigate, trebuie sa isi demonstreze lui insusi ca inca mai poate castiga un titlu mondial. Pare un pic blazat in ultimii ani. La inceput, declaratii spectaculoase, apoi usor usor se stinge si ajunge la nivelul la care cere probleme din partea celorlalti. Nu neg ca a a fost acolo in lupta pentru campionat, dar a pierde titlurile asa cum le-a pierdut el (si implicit Ferrari) inseamna o mare problema de moral.
Are nevoie de un coleg cu drepturi egale, cam la fel de rapid, care sa il impinga spre victorie. Ca se va numi Kimi (nu cred) sau Hulk, e o problema de alegere a celor de la Ferrari si nu numai. Ca este si Santander la mijloc este deja penibil. Nu stiu daca prin anii ‘90, Marlboro sau Vodafone sau … alegeau pilotii si impuneau cine sa piloteze in functie de suma de bani cu care sponsorizau o echipa sau alta. Dar, vremurile s-au schimbat!
Kimi este rapid, matur si in forma. La fel si Alonso, chiar daca nu castiga in acest moment datorita lui Seb. Seb, care s-a nascut si doarme in monopostul ala, monopost care i se potriveste manusa.
In afara de un dezavantaj tehnic, cred ca Ferrari mai au si o problema de mentalitate. Echipa nu are un cap limpede, Domenicali este orice, dar foarte departe de Todt, Brawn, Briattore, etc.
Personal, imi doresc sa vad un duel Kimi-Alonso pe masini egale. Nu am avut sansa sa vad un duel Senna -Schumi, Schumi-Alonso, Kimi-Schumi, Montoya-Schumi, Schumi-Hakinen, pe masini egale. Am avut un surogat Alonso-Hamilton, needificator si un duel mai light Hamilton-Button.
O echipa, un duel Kimi-Alonso, va atrage fanii la curse, la TV, sponsori (poate?).
Despre Massa? Probabil se va retrage, de la accidentul acum cativa ani are retinerii, la fel ca Rossi in motociclism.
Cineva mai sus spunea despre duelul Berger-Alesi, dar la ce masina avea Ferrari atunci si ce piloti erau in celelalte echipe, duelul trece in uitare. Ca si piloti, Berger si Alesi au fost buni (nu exceptionali), au conlucrat bine, dar, repret, nu prea aveau cu ce!
September 11th, 2013 la 2:40 pm
a devenit realitate!
September 11th, 2013 la 9:06 pm
Ei bine…e oficial. Imi fac si eu oficial mea culpa. Cred ca Raikkonen se simte tare bine acuma. Ramane sa vedem cum va sti Ferrari sa-si gestioneze pilotii la anul. Oricum, un pas inainte pentru apropierea fata de faniii generici, carora nu le pica prea usor scandalul perpetuu cu ordinele de echipa.
Deja incepe sa se contureze una peste alta tabloul echipelor de anul viitor.
September 11th, 2013 la 9:51 pm
Am scris pe stiri exact acelasi comentariu… ca Alonso se va desparti de Ferrari. Desi nu mi-as dori asta, doar ca a mai avut parte de experienta asta
September 12th, 2013 la 4:07 am
Cu parere de rau o spun, dar cineva de la varful Ferrari ar trebui sa isi piarda postul.
Nu mi se pare acceptabil sa dai afara un pilot, cu o caruta de bani, ca pe urma sa il angajezi din nou.
September 12th, 2013 la 8:45 am
Cineva spunea ca sezonul 2014 va aduce mari surprize, se pare ca surprizele au aparut deja dar cred ca vor urma altele mai mari tinand cont de noile motoare. As pune pariu ca Ferrari si Mercedes vor fi cele mai strong echipe intrucat acestea, la capitolul aerodinamica, au lucrat in concordanta cu datele obtinute de la motoarele create tot de ei.Ramane de vazut intrucat Ferrari in ultimii ani au stat prost la capitolul aerodinamica, insa e posibil ca anul acesta sa fi folosit un truc: monopostul lui Massa sa fi fost pe circuit un monopost de teste deoarece in timpul cursei se obtin dupa parerea mea cele mai importante informatii.
September 13th, 2013 la 11:41 am
E posibil ca Alonso sa plece, Montezemolo e nemultumit de atitudinea lui Alonso (vezi episodul de la Monza cand si-a gratulat echipa cu epitetul de “geniuses”…iar tonul spunea exact opusul), iar atunci cand duelurile verbale nu se mai desfasoara fata in fata ci prin mass-media finalul colaborarii e aproape (la Ferrari asta e regula, uitati-va in istoria echipei), Monte apreciaza functionalitatea echipei si nu individualitatile, iar Alonso nu sta bine la acest capitol, iar lipsa unui titlu si “costul” mare adauga la argumentele unei ruperi. Vom trai si vom vedea.