Raikkonen, alegerea ideală pentru Renault-Lotus
Nu este genul de pilot care să devină popular în rândul unei echipe, nu este foarte interesat de aspectele tehnice ale unui monopost şi nu contribuie foarte mult la dezvoltarea unei maşini de curse. Are o atitudine atât de rece şi de calmă încât eşti tentat să crezi că nu îi pasă de nimic. Colac peste pupăză, are pretenţii financiare considerate exagerate chiar şi pentru un campion mondial, iar Ferrari i-a plătit 17 milioane de euro doar pentru a scăpa de el.
Şi totuşi, Kimi Raikkonen este soluţia ideală pentru Renault.
Renault a câştigat titlurile mondiale în Formula 1 în 2005 şi 2006 datorită talentului şi abilitaţilor lui Fernando Alonso. Plecarea acestuia la finalul lui 2006 a lăsat un gol semnificativ în echipă, reparat parţial un singur an mai târziu prin revenirea spaniolului. A plecat din nou, de data aceasta la Ferrari, iar locul său a fost ocupat de un alt pilot de top, Robert Kubica. Practic, în perioada 2005-2011, Renault a avut un singur sezon (2007) în care nu a avut niciun pilot de top în echipă (am inclus şi 2011, în care Kubica ar fi trebuit să fie în cockpit).
O echipă de talia Renault, care se mândreşte cu două titluri mondiale, are nevoie de cel puţin un pilot de top pentru a putea concura la cel mai înalt nivel. Tocmai de aceea, în momentul în care a trebuit să decidă coechipierul lui Vitaly Petrov între Bruno Senna şi Romain Grosjean l-a ales pe… Kimi Raikkonen.
Poţi să spui orice despre tipul care mânca îngheţată în garaj în timp ce restul piloţilor erau în monoposturi, însă a cucerit un titlu mondial în 2007 profitând la maxim de turbulenţele de la McLaren dintre Alonso şi Hamilton şi, poate mult mai interesant, a câştigat o cursă la Spa-Francorchamps în 2009 cu un monopost cu care niciun alt pilot, indiferent că vorbim despre Felipe Massa, Giancarlo Fisichella sau Luca Badoer, nu a reuşit să se înţeleagă.
În plus, în prezent nu există în mod cert o opţiune mai bună decât Raikkonen pentru Renault. Exista un Adrian Sutil, dar el nu a concurat pentru nicio echipă de top în carieră, iar restul pretendenţilor, inclusiv Senna şi Grosjean, au prea puţină experienţă.
Nu spun că Raikkonen va face minuni la Renault. De fapt, are o misiune extrem de dificilă: Renault trebuie să introducă un monopost complet diferit pentru 2012 (sistemul de evacuare frontal a fost un eşec), vor fi doar 10 zile de teste oficiale în februarie, iar Raikkonen nu a mai pilotat un monopost de Formula 1 de doi ani.
Va fi greu, dar, pe de altă parte, mai rău de atât nu se poate. Şi există un lucru cert în parteneriatul Renault-Raikkonen: echipa va beneficia de o popularitate mult mai mare în 2012, atunci când va purta legendarul nume Lotus.
November 29th, 2011 la 12:47 pm
E bine că și admiratoarele lui Kimi, vor reveni pe automarket
November 29th, 2011 la 1:34 pm
toata treaba e sa-i dea cei de la Renault un motor care sa nu bubuie cunoscandu-se ca omul are o talpa grea
November 29th, 2011 la 2:34 pm
@ctlnmihai You think forward E cea mai buna optiune pt Renault in conditiile in care Kubica a cam iesit din calcule si e o optiune (cred) mai buna pentru Kimi decat Williams. Asteptam testele si aproape ca imi doresc sa inceapa sezonul 2012. And some more icecream
November 29th, 2011 la 2:46 pm
l-ai uitat imediat pe vettel aly
November 29th, 2011 la 2:59 pm
Nu l-am uitat pe Vettel. Nu uita ca nu l-am uitat niciodata pe Kimi
November 29th, 2011 la 6:47 pm
http://www.autoblog.com/2011/11/29/kimi-raikkonen-returns-to-f1-with-lotus-renault-gp/
November 30th, 2011 la 1:16 am
Mai, daca REDBULL a facut minuni cu motorul Renault si Lotus pote sa faca …….
November 30th, 2011 la 12:26 pm
am dat de 2 ori un comment si nu mi-a fost postat..super..dragut
November 30th, 2011 la 1:07 pm
Claudiu, diferenta la ceea ce spui este aerodinamica masinii + geniu, lasand deoparte motoarele Renault.
December 2nd, 2011 la 1:05 am
@daniel popescu: am nevoie de adresa ta de mail, te rog sa postezi un mesaj cu aceasta. Multumesc!
December 7th, 2011 la 10:04 pm
Este cea mai buna optiune pentru Lotus, Sunt curios cine va fi coechipier.
January 15th, 2012 la 11:27 pm
Amo problema cu jocul F1 2010 si anume : dupa ce l-am instalat si a mers foarte bine, acum porneste dar nu mai am grafica la el (nu mai vad cum sa aleg masina, echipa, nimic nu mai are, totul apare ca niste umbre) in rest daca ghicesc cateva comenzi merge super si culmea nu da nici o eroare.Am reusit sa ii schimb si grafica (comenzi de pe alt caculator) dar tot la fel face. Ce este de facut tinand cont ca l-am instalat cred ca de 8 ori si tot asa face ???
Multumesc !
January 15th, 2012 la 11:28 pm
As aprecia raspunsul CAT MAI REPEDE !!!!!
MULTUMESC
January 25th, 2012 la 5:45 pm
Sunt un fan a lui Raikkonen si sper sa fie norocos!!
February 28th, 2012 la 2:38 pm
Dupa doi ani nereusite in Rallyuri, cred ca Raikkonen va fi foarte ambitios sa-si arate calitatiile de pilot.