O toamna fierbinte
Se anunta o toamna fierbinte in Formula 1, atat in privinta transferurilor de piloti, cat si in privinta parteneriatelor pentru furnizarea motoarelor.
Iata ce se va intampla in opinia mea:
- Alonso va fi confirmat la Ferrari in locul lui Kimi Raikkonen
- McLaren il va concedia pe Heikki Kovalainen si il va aduce pe Nico Rosberg sau Robert Kubica
- Brawn GP ar putea fi interesata de Raikkonen, daca mutarea lui Alonso la Ferrari se confirma.
- Renault va fi obligata sa isi asigure serviciile unui pilot de top in contextul plecarii lui Alonso. Variante posibile: Rosberg, Kubica sau Raikkonen.
- Williams se va descotorosi de Nakajima si va avea nevoie de un pilot talentat. Daca Rosberg va continua alaturi de Old Papa Frank, acesta ar putea fi Nico Hulkenberg. Daca nu, probabil vor miza pe un Robert Kubica sau, de ce nu, Kimi Raikkonen.
- Raikkonen ar putea decide sa plece in WRC.
In privinta motoarelor, lucrurile ar putea sta cam asa:
- Red Bull va utiliza motoare Mercedes
- Williams va utiliza motoare Renault (de aici si plecarea lui Kazuki)
Anticipez o retragere a baietilor de la Toyota din Formula 1, in urma cheltuielilor uriase din ultimii ani cu rezultate zero si, mai ales, a situei economice.
Acestea ar fi principalele mutari pe piata transferurilor, valabile numai pentru echipele competitive si cu traditie. Daca mai luam in calcul si echipele mici (Toro Rosso, Force India), plus cele trei sau patru noi echipe, avem toate motivele sa anticipam o toamna plina de transferuri.Sa curga semnaturile pe contracte!
Si pentru ca tot suntem la acest capitol, vreau sa aflu si parerea voastra:
August 25th, 2009 la 5:14 pm
hmmm…De ce Raikkonen e in toate calculele tale? Eu tind sa cred ca nu va pleca de la Ferrari, iar cand o va face nu va mai concura in F1. Asta e vziunea mea despre viitorul sau, cat despre ceilalti, orice mutare e posibila!
August 25th, 2009 la 5:17 pm
Pentru ca exista semnale tot mai clare ca Alonso a semnat deja cu Ferrari. Si cred ca Ferrari prefera sa renunte la Kimi decat la Massa. Evident, s-ar putea sa nu-mi iasa niciun pronostic.
August 25th, 2009 la 6:00 pm
sunt de acord cu ally.de ce nimeni nu zice nimic de massa? de exemplu in stirea care spune ca ferrari nu-l va anunta pe alonso ca pilot la monza,se spune ca acest lucru se va intampla din respect pentru massa! deci,din asta eu inteleg ca va veni in locul lui massa. bine,eu cred ca sunt din simple speculatii astea cu contractul deja semnat si bla bla bla.dar,daca va fii asa,eu consider ca ar fii o imprudenta din partea ferrari sa-l prefere pe massa in locul lui raikkonen.si asta nu o spun pentru ca raikkonen e favoritul meu ci pentru ca,personal,consider ca ferrari ar risca mult cu o echipa massa-alonso din mai multe motive.pentru inceput,massa nu ar fii la 100% din capacitati,iar echipa ar irosi puncte pretioase asa cum se intampla momentan cu badoer,iar in al doilea rand, cred ca massa-alonso ar fii acelasi lucru cu hamiltn-alonso.adica…DEZASTRU! dar nu cred nici ca alonso va fii la ferrari in 2010 si nici ca raikkonen va fii aruncat ca o masea stricata !
August 25th, 2009 la 6:10 pm
La Ferrari situatie e cam complicata. Daca Alonso se va muta la Ferrari, atunci nu prea vad pe cine vor fugari dintre Massa si Raikkonen pentru ca amandoi au contract pana la sfarsitul lui 2010. Di Montezemolo spunea ca ar vrea sa aiba 3 masini pe circuit de la anul, daca i-ar da voie FIA. Cel mai probabil Brawn va continua cu cei doi pe care ii are acum mai ales ca Barichello e un pilot bun, lucru confirmat la Valencia, plus e si un ajutor bun pentru Button in momentul in care se vor hotara ordine de echipa, lucru care in momentul de fata nu prea au sens.
Probabil ca multi nu mai cred in revenirea lui Schumacher, dar eu cred ca daca Ferrari reuseste sa puna 3 masini pe pista sezonul viitor, una va fi a lui Schumacher pana isi revine Massa complet, asta daca Alonso ajuge la Ferrari si Massa inca nu e refacut. Orgoliul lui Schumacher a fost prea tare zdruncinat cu aceasta ocazie ratata, si inca are microbul curselor.
Nu as exclude inca nimic.
August 25th, 2009 la 6:16 pm
Nu stiu ce echipa de piloti dar va pot garanta 500% ca Fernando a semnat de mult cu Ferrari. Erau discutii sa vina si in 2008, dar era problema cu Santander si cu contactul lui Fernando. Lasam asta la o parte. Problema mea si singura intrebare este cine o sa fie manager la Ferrari pentru ca Domenicalli… este mult mult depasit de situatie. Ferrari au mai pierdut titluri pe greseala pilotilor, vezi 1997, 1998, 1999, 2006, dar nu ca in 2008 cand au gresit masiv si pilotii si echipa de la boxe. Ce echipa de piloti o sa fie vedem in 2010, dar sper sa fie adus un manager ceva mai serios pentru ca cu Stefano… se alege praful. Parerea mea!
August 25th, 2009 la 7:37 pm
daca Ferrari ramine pe mina lui Massa e o alegere gresita.El capoteaza cind ti-e lumea mai draga.Alonso va fi sigur la Ferrari ,cel de-al doilea nu se stie.Cit despre KIMI asa ii trebuie daca a plecat la macaronari.
August 25th, 2009 la 8:23 pm
da Schumacher??? daca revine la Ferrari
August 25th, 2009 la 9:01 pm
din cate am inteles Santander a semnat cu Ferrari si din cate stiu Santander se cam duce unde este Alonso, in concluzie cred ca la anul o sa il vedeti pe Alonso la Ferrari, iar Kimi se va alege cu o compensatie “IMENSA” urmand probabil sa concureze pentru noua echipa de FIAT in WRC sper sa nu ma insel
August 26th, 2009 la 6:25 am
Eu nu sunt deacors deloc cu ce spui tu aici Daniel.
Pai cum sa-l dea afara pe Kimi? Sa nu uitam ca e campion mondial ,pe cand Massa ce a castigat????
Sa fim seriosi Felipe nu-si va mai revenii in veci la capacitatile de dinainte de accident.
Asa ca daca cineva ar fi dat afara acela va fi Massa cu siguranta.In definitiv Ferrari nu are nici o vina in accidentul lui,asa ca moralmente pot face mutarea asta.
August 26th, 2009 la 8:45 am
In toata povestea asta Ferrari a comis gafa de a semna cu Alonso inainte de a termina contractul cu unul dintre actualii piloti.
Liviu, nu cred ca o echipa va avea dreptul sa utilizeze 3 masini in 2010. Cred ca ar fi prea de tot.
Alexandra1710, De unde si pana unde un razboi intre Massa si Alonso? Eu cred ca s-ar intelege destul de bine.
Aur, daca revine Schumi iti imaginezi o linie de piloti Schumi-Alonso? Eu nu.
roadempire, o fi Kimi campion, dar conteaza mai mult viitorul decat trecutul.
August 26th, 2009 la 9:17 am
pai si Massa ce viitor are?!!!
August 26th, 2009 la 9:56 am
dar Raikonen la mclaren, de ce nu este o optiune? chiar as dori sa-l vad pe kimi din nou la mclaren.
August 26th, 2009 la 9:58 am
fantasy: Pai tocmai asta cred ca e problema. A fost la McLaren si a plecat pentru ca echipa nu il lasa faca ce vrea (de exemplu, sa concureze in raliuri).
August 26th, 2009 la 10:56 am
O obsevatie, Toyota va ramane in F1 pentru 2010 si poate chiar pana in 2012 asa cum scrie in acordul Concorde, proaspat semnat dar va schimba structura organiztorica si pilotii. Renault va avea mari probleme cu pilotii dar cum Flavio Briatore nu este un diletant se pot intampla surprize. Kimi este mai mult mutat de presa de la o echipa la alta decat este cautat de acestea, eu cred ca la anul nu va mai fi in F1. Brawn va avea la anul viitor o soarta grea fiind in imposibilitatea de a convinge un sponsor serios.
Toamna asta vom vedea probabil pe Schummi la Monza concurand pentru Ferrari, Barrichello va mai castiga cateva curse si daca nu se trezesc cei de la RBR pierd sansa de a avea un campion mondial. La fel ca RBR cei de la Brawn au anul acesta unica sansa de a deveni campioni. La anul, Ferrari si McLaren vor reveni in frunte si nu va mai incapea nimeni de ei. Williams poate schimba motoarele cum vrea, oricum nu poate construi o masina competitiva. Mercedes va fi in situatia de a refuza clienti la motoare. Si nu uitati ca la anul apare si Cosworth si daca este adevarat BMW ar vrea sa fabrice in continuare motoare.
Cu timpul se vor forma doua seturi de echipe, unele de top, in lupta pentru titlu si altele de pluton care vor aduna piloti tineri si ii vor promova si ca la fotbal vor vinde piloti la echipele mari. Astfel se va rezolva si problema baniulor la echipele mici.
August 26th, 2009 la 12:57 pm
Personal, desi nimeni nu a luat in calcul, nici macar sub forma de zvon, mi-as dori sa se intoarca KIMI la McLaren, dupa mine ar fi cel mai reusit transfer pentru echipa.
August 26th, 2009 la 1:29 pm
Kimi nu se va mai intoarce la McLaren pentru ca nu are de ce. Nu a castigat nimic acolo si a fost o experienta plina de dezamagiri, asta spune chiar el nu eu. Asa ca nu vad nici macar un motiv pentru ca Kimi sa se intoarca la McLaren. In cel mai bun caz o sa fie tratat mult mai rau decat la Ferrari pentru ca macar la Ferrari a avut parte de un monopost egal cu Felipe, foarte competitiv dar rezultatele s-au vazut. Daca in 2010 Kimi nu va mai concura pentru Ferrari, ramane de vazut, parerea mea este ca se va retrage nici una dintre echipele viitoare nu-i poate oferii ceea ce are la Ferrari.
August 26th, 2009 la 1:32 pm
Ce spuneti de un tandem Alonso -briatore la Ferrari?:D
August 26th, 2009 la 10:26 pm
@Daniel,s-ar intelege bine Alonso si Massa? remember GP of Germany 2007 ?
August 27th, 2009 la 9:58 am
S-ar intelege bine Felipe cu Fernando pentru ca amandoi sunt latini. Evident ca nu se stie exact daca se vor intelege perfect, dar fiind latini iar echipa latina lucrurile ar merge ceva mai bine. Discutabil totusi
August 27th, 2009 la 12:00 pm
DECI TOTUL DEPINDE DE KIMI, nu de Alonso.Si sa stiti ca nu a fost tratat egal cu Massa nici anul trecut ,nici in acest an pina cind Massa s-a accidentat.
August 27th, 2009 la 12:10 pm
@hasu.dap ,asa e.din pacate a fost nevoie ca massa sa sufere un accident pentru ca echipa sa lucreze pentru Kimi