Cum gandesc campionii
Marele Premiu al statului Monaco a fost plictisitor. Atat de plictisitor, incat duminica am scris cea mai usoara cronica de cursa a sezonului.
A fost insa o cursa in urma careia mi-am putut da seama de modul in care gandesc doi dintre campionii Formulei 1: Kimi Raikkonen si Lewis Hamilton. O diferenta ca de la cer la pamant care cred ca spune totul despre aspiratiile lor in aceasta competitie.
Kimi Raikkonen a obtinut duminica cel mai bun rezultat din acest sezon, terminand cursa pe locul 3. In plus, Ferrari a obtinut primul podium din 2009, la capatul unui debut de sezon execrabil. Ati putea crede ca Raikkonen este in culmea fericirii. Ei bine, iata ce a declarat finlandezul la conferinta de presa: “Bineinteles ca in ansamblu nu sunt multumit cu locul 3. Sunt dezamagit. Dar, in aceasta situatie, este un rezultat bun pentru echipa”.
Trecem la celalalt campion, Lewis Hamilton. Dupa o gafa impardonabila in calificari, Hamilton a plecat de pe ultima pozitie si a terminat pe antepenultimul loc. In contextul in care McLaren a dat semne de revenire aici, ati putea crede ca britanicul este dezamagit ca nu a profitat de potentialul monopostului pentru a obtine cateva puncte bune in Principat. Si totusi… “Ma simt foarte satisfacut, pentru ca am vrut doar sa termin cursa. Ma gandeam la unul dintre filmele Rocky, in care el spune ‘Vreau doar sa vad sfarsitul luptei’”, spune Hamilton.
In concluzie, Kimi e dezamagit de locul 3, iar Lewis este foarte satisfacut de locul 12. Cine este mai campion, Kimi sau Lewis?
Inainte sa raspundeti la intrebare, amintiti-va ce obisnuia sa spuna marele Ayrton Senna: Being second is to be the first of the ones who lose.
May 24th, 2009 la 5:03 pm
ehe….mai incape indoiala? si ar mai fi ceva.acum cateva zile,cei doi piloti au fost intervievati in paralel,fiindu-le puse aceleasi intrebari.o sa dau un exemplu: “Q. 2nd place is?
KR: Losing.
LH: An achievement “.si asta spune tot
May 24th, 2009 la 5:07 pm
intregul interviu poate fi vazut aici: http://www.youtube.com/watch?v=A83r6Nz5XGs
May 24th, 2009 la 5:07 pm
…
lui kimi nu ii prea place sa dea interviuri..dar cand are ocazia sa le dea judeca ceea ce spune…nu toata lumea este asa…ei bine kimi a vazut partea plina a paharului:)…forza KIMI
May 24th, 2009 la 5:11 pm
@Alexandra1710…
este a 2a ora azi cand postam in acelasi timp:)..la intreval de 7 min:P
May 24th, 2009 la 5:13 pm
..rectific…fara interval de 7 min…ma gandeam la altceva:)
May 24th, 2009 la 5:13 pm
):)) e ceva necurat la mijloc:))
May 24th, 2009 la 5:14 pm
nuuu se poate=))
May 24th, 2009 la 5:21 pm
=))))lol…
a 3 a oara?:O:O:O…prima data la 17:30, a doua ora 5:07 si a 3a ora la 5:13:)…ai grija 13:P
May 24th, 2009 la 5:27 pm
@Alexandra1710
Intrebarea-cheie e cea legata de locul al doilea.
“Locul al doilea este?…”
HAM: An achievement.
RAI: Losing.
May 24th, 2009 la 6:22 pm
da,un campion adevarat nu se multumeste niciodata cu locul 2. “A fi al doilea inseamna a fi primul care pierde.”-AYRTON SENNA
May 24th, 2009 la 6:42 pm
Hai sa il lasam pe Hamy cu Rocky,Playstation si cursuri PR cu father Anthony. Cat despre Kimi, acesta INTOTDEAUNA si-a masurat cuvintele, desi nu ii prea place lui presa si toata agitatia din jurul competitiei.
Despre Senna am doar cuvinte de lauda, un mare pilot, un mare OM. http://www.youtube.com/watch?v=ko94oniszuA
May 24th, 2009 la 7:19 pm
@ally,mda,un pilot asa cum astazi nu mai vezi in F1.kimi e si el foarte deosebit dar intr-un alt fel.e his own style si e tare
May 24th, 2009 la 8:01 pm
Adevarul este ca: “There is no substitute for victory!”.
May 24th, 2009 la 8:56 pm
Louis Hamilton este un produs atat biologic cat si comercial al domnului Anthony Hamilton.
Se inscrie in clasa campionilor de conjunctura alaturi de alti ilustriu britanici ca Damon Hill, James Hunt si probabilul campion Jesson Button. Diferenta ca el era mai cool fiind de culoare lucru pe care suita lui il prezinta ca pe un obstacol in ascensiunea sa.
May 24th, 2009 la 9:12 pm
Si cum ati vrea sa fie Kimi satisfacut dupa ce a pierdut o pozitie fata de grila de start? E o declaratie normala! De ce sa fie Lewis suparat? Fata de kimi a reusit cateva depasiri. Intrebarea: cine este mai campion, este total depasita si nu-si are locul in acest context. Amandoi au cate un titlu! Amandoi sunt campioni!
May 24th, 2009 la 9:17 pm
@Darko
dar de acel interviu?? ce zici?..”an achievement”…+ k louis a depasit pe truli si pe altii care sunt praf..atat…kimi nu avea pe cine sa depaseasca…brawn sunt intr-o alta categorie:)
May 24th, 2009 la 10:03 pm
@ drako. cum sa nu piarda kimi acea pozitie la start?adica s-a vazut clar ca viteza masinii brown l-a surclasat.el nu a gresit nimic.nici nu a mai apucat sa inchida.barrichello a trecut si a mai si prins apoi interiorul.kimi n-ar avea de ce sa fie suparat,doar ca temperamentul de campion pe care-l are il impiedica sa se multumeasca cu putin
May 24th, 2009 la 10:20 pm
@ wolful campioni de conjunctura toti vor fi de acum incolo…si kimi s-ar putea inscrie in categoria asta…
May 25th, 2009 la 6:59 am
Corect, asa cum a fost si un aly “mare” pilot finlandez, ala care zice ca in F 1 sunt doi mari piloti Keke si Rosberg, dar eu ma refeream la cei britanici.
May 25th, 2009 la 9:43 am
@wolful – oricum toti depind de monopostul pe care-l il au la dispozitie..asa ca n-are rost sa mai discutam acest subiect
May 25th, 2009 la 11:57 am
intre kimi si hamilton nu incape comparatie. finlandezul are o mentalitate de invingator, pe cind hamilton este fericit cind totul ii merge bine si da vina pe echipa sau pe altii cind ceva merge prost. el este tot timpul perfect, in opinia lui…
May 25th, 2009 la 12:17 pm
@Mandu.. ai dreptate ..a iesit invingator si in intrecerea cu sticla
May 25th, 2009 la 12:20 pm
scuderia @ Alexandra1710 —- O stire de ultima ora: Lewis Hamilton a declarat ca se retrage din F1 datorita rezultatului slab de la Monaco! Asta ar fi pe placul vostru?
@Mandu – bineinteles ca nu-i putem compara, au varste diferite, nr. participari la curse diferite, au insa cate un titlu mondial in COMUN! Eu am fost fan Kimi pana a plecat la echipa de macaronari.
May 25th, 2009 la 1:12 pm
invatati mai sa scrieti CORECT!nu se scrie louis ci lewis,nu se scrie brown ci brawn!chiar e asa dificil a acordam atentie si acestor mici etalii?!
cat despre articol si comentariile voastre,nu le comentez,mai ales ca vin de la niste fani Ferrari sau Kimi!pur si simplu Ham,este cu moralul la pamant,mai ales ca vine din postura de campion mondial si spera sa isi apre titlul cu o masina competitiva,iar cum nu o are la dispozitie,iar in timpul sezonuluitestele sunt interzise,simte ca echipa nu se misca in directia pe care si-o doreste!daca ar avea o masina pe masura talenrului sau ar fi si el in declaratii mai vesel!se vede cum in interviuri sau in conferintele de presa,abia asteapta sa scape,acum ca nu are rezultate!
May 25th, 2009 la 1:29 pm
Nu sunt fan Hamilton, in principal din cauza atitudinii sale, dar sa recunoastem totusi ca e un pilot bun. A facut o greseala acest weekend in calificari si a fost deja comentat ca un pilot de mana a doua, “locul lui e langa parapeti” etc…
Consider ca deja si-a demonstrat valoarea ca pilot in primele 2 sezoane si chiar si in cateva curse din acest sezon. Ca a facut acum o greseala sau cateva nu inseamna ce deja e prost. Toti gresesc, e ceva normal, …cu exceptia lui Button
Acelasi lucru si despre Massa – a ramas saracul fara benzina si deja a fost calificat ca “idiot” si “cel mai prost pilot din toate timpurile” etc etc… Macar gasiti exemple mai relevante, cursa trecuta nici macar n-a fost vina lui. Sau despre Kimi…
In concluzie, toti avem favoriti, dar sa recunoastem si meritele celorlalti atunci cand merita.
May 25th, 2009 la 2:46 pm
@ Darko
mda..ai dreptate..s-a dus la echipa de macaronari..insa aceasta echipa de macaronari i-a pus la dispozitie masina cu care a castigat titlu mondial:) cat despre hammy…nu cred k se retrage…deoarece el a spus ca este foarte multumit de rezultat…locul 12:)..nice
May 25th, 2009 la 4:13 pm
exact.hai sa fim seriosi.hamilton nu mai schimba placa asta cu retrasul? ca ne-am cam saturat de ea.altceva nu mai stie…:-j si frate,in acel interviu spune ca se vede in F1 si peste 10 ani.mai da-o nabii mai baiete ca deja incepem sa ne saturam de aerele si minciunile tale
May 25th, 2009 la 5:31 pm
@ Drako: Echipa macaronarilor? Interesant cum iti bati tu joc de echipa Ferrari. Si te mai miri ca italienii urasc romanii? Sa-ti aduc aminte de conationalii nostrii care se duc in Italia si fura, omoara si violeaza tot pe ce pun mana? Sa-ti mai aduc aminte ce istorie are Italia si ce istorie are Romania? Sau ma rog sa-ti aduc aminte, ca tot timpul imi spui ca eu sunt rau cu Lewis si nu sunt in stare sa spun ceva bun despre el, dar tu jignesti atat echipa la care tin cat si pilotii ei?
Si mai spui ca imi superior pentru ca gandirea ta este mai buna ca a mea, eu care nu fac sa jignesc in orice post?
Sincere felicitari Drako. Eu nu uras pe nimeni dar ma bucur de Formula 1. Nici pana acuma nu ti-ai dat seama ca eu postez la misto? Pana si ctlmihai si-a dat seama de asta.
Este un sport frumos, ca oricare altul, deh fiecare cu gustul lui, dar… haide sa terminam cu aceste jeguri de comentarii, nu vrei?
May 25th, 2009 la 5:38 pm
Haideti sa va spun eu ceva despre Lewis. Este foarte talentat, dar este impins de tatal lui din spate. Mai stiu cateva talente mondiale care au sfarsit prost in ciuda talentului pentru ca parintii i-au distrus. Lewis are pe umeri o povara foarte grea si nu ma refer la condus, la refer doar la tatal lui. Ca ii tot spune ca este negru (afro ma rog) si ca trebuie sa fie cel mai bun, pentru ca lumea ii uraste si pentru ca afro nu au prea avut succes in Formula 1. Asta desi mai exista un pilot african care a castigat titlul dar nu este negru (afro) ma rog.
Problema simpla este ca pentru tatal lui… deh Lewis este gaina cu oul de aur. Si ca parinte vrea cei mai bun pentru fiul lui, dar a uitat sa se opreasca. Ca parinte trebuie sa stie si cand sa-l dadaceasca si cand sa se opreasca. Va mai aduceti aminte de Macaulay Culkin? Un talent extraordinar, distrus de parinti… ma rog asta si pentru ca era bogat si talentat de mic. Elvis va spune ceva? Michael Jackson? Fiecare a fost talentat si foarte talentat chiar, dar au fost distrusi ori de faptul ca parintii lor nu au stiut cum sa faca fata succesului sau de faptul ca erau negrii sau alte natii.
Personal cred ca tatal lui Lewis… trebuie sa lase pe altcineva manager si el sa-si urmareasca fiul de la boxe, cum o fac si altii tati: tatal lui Jenson sau al lui Felipe.
Lewis crede ca este urat de fani pentru ca este afro… din pacate este adevarat pentru unii fani, dar sincer, eu am o verisoara afro si va spun, persoanele afro sunt exact acelasi aluat ca si noi. Sunt la fel de inteligenti, talentati, au si eu esecuri sau evident, realizari dar tot oameni sunt.
Parerea mea. Mama cate injuraturi o sa-mi iau acuma
May 25th, 2009 la 5:54 pm
@Andrei
ai fost crescut la televizor de-aia crezi ce crezi despre romani.
May 25th, 2009 la 5:55 pm
@andrei.ai dreptate aproape 100% in ceea ce spui dar totusi,la lewis ar mai fi ceva pe langa faptul ca tatal sau este asa cum este.problema e ca el face parte din categoria pilotilor care provin din familii bogate in care li s-a pus totul la dispozitie,(in cazul lui e si mai mult pentru ca a avut de mic sprijinul lui ron dennis)iar acum,cand da de greu si tre sa se descurce singur,incepe sa dea vina pe alte persoane,nu e niciodata el cel care greseste,si alte manifestari de acest gen.E un pilot talentat,rapid,dar caracterul….sa zicem ca nu e cel al unui campion asa cum pretinde lewis a fi.si aici si motivul pentru care il sustin si apar pe kimi ori de cate ori e nevoie: vine dintr-o familie foarte saraca si a ajuns acolo unde e datorita fortelor proprii,nu a avut vreun boss important in spate.iar caracterul sau este….no comment! sincer
May 25th, 2009 la 6:02 pm
Isi aduce cineva aminte de campionatul mondial din 2008? Raikkonen a incetinit si l-a lasat pe Massa sa treaca. Credeti ca Senna ar fi acceptat ordinele?
May 25th, 2009 la 6:04 pm
@Alexandra1710 dar… si Ayrton a venit dintr-o familie foarte bogata, totusi… sunt diferente majore intre Lewis si Ayrton… Ayrton era nebun dupa condus Imi aduc aminte cum l-a palmuit pe Eddie pentru ca l-a depasit
@ShArKy Am prieteni in Italia si am fost acolo. Si realitatea este chiar mai grii decat arata. Totusi sa nu itam ce istorie are Italia. Au dominat lumea destul de mult prin Imperiul Roman, totusi Au inventat cimentul, au adus cultura in diferite zone, sa nu uitam ca a fost o perioada de super dezolvoltare pentru acei ani. Renasterea iti spune ceva? Venetia iti spune ceva? Di Medici iti spun ceva? Verdi, Puccini?
Astia sunt toti macaronari nu?
May 25th, 2009 la 6:20 pm
@Andrei
ma refer la faptul ca trebuia sa ii numesti romi nu romani
May 25th, 2009 la 6:35 pm
@ShArKy )) Ah )))
May 25th, 2009 la 9:21 pm
@Andrei
au 100% dreptate…asa este:)
May 25th, 2009 la 9:22 pm
@admin
mama cate comentarii a mai luat stirea asta:))…cand o sa mai batem un record pe blog?:P
May 26th, 2009 la 5:27 pm
TeamClown spune
May 25th, 2009 la 6:02 pm
Isi aduce cineva aminte de campionatul mondial din 2008? Raikkonen a incetinit si l-a lasat pe Massa sa treaca. Credeti ca Senna ar fi acceptat ordinele?-Un profesionist trebuie sa execute ordinele echipei-mai lasa-ma si cu SENA!!Dumnezeu sa-l ierte!!Inainte sa moara a dat de SCHUMI-si asta era pustan-si au fost niste dueluri interesante intre Brazilian si German Deocamdata GERMANUL ramane NR.1 indiferent de ce zic unii si altii-7 TITLURI-restul e cancan!!
May 26th, 2009 la 7:55 pm
aaa,acum am observat ca si articolul a fost completat cu ceea ce spunea Ayrton
May 27th, 2009 la 7:40 am
@Andrei..Cum poti sa spui k Elvis a fost distrus de tatal lui???? Faci niste comparatii de te doare capul nene..din cate stiu eu si la 32 de ani de la moartea lui el aduce profit cat 10 piloti de F 1…
May 27th, 2009 la 7:47 am
Apropo de persoana care a spus k Lewis provine dintr-o familie bogata..eu sincer sa fiu cred k nu provine dintr-o familie bogata da e posibil sa ma insel..si probabil Lewis este descendentul nelegitim al lui Rockefeller sau al lui Onassis
May 27th, 2009 la 7:55 am
@andrei..si daca tot ai vorbit de istorie..Roma a ,,furat “cate ceva de la mai toate popoarele cotropite..Printre cele sapte minuni ale antichitatii nu intalnesc nimic de provenienta italiana sau romana
May 27th, 2009 la 7:56 pm
@ctlmihai: Roma a “furat” cate ceva de la popoarele cotropite? Cred ca nu ai citit nici o carte de istorie. Adica faptul ca a adus cultura in anumite regiuni ale globului, faptul ca schimbul cultural si mai ales comertul au dus cultura si istoria acelor tari pe tot cuprisul imperiului este “furt”… scuze, dar cred ca discutam de chestii diferite. Presupun ca nu stii ca desi fiecare tara are ceva unic, ceva dezvoltat de ei, exista in aproape fiecare tara ocupata de imperiul roman, gramezi de relicve care atesta aceste schimburi culturale.
Si scuze ca-ti spun, dar Babylon a cazut de mult, imperiul persan la fel, grecia a decazut pentru ca filozofii au uitat de armata si au gandit prea mult. Din minunile lumii daca nu ma insel doar 1 mai exista cu adevarat: Piramidele, iar istoria Chinei este poate cea mai veche dintre toate, exista dovezi ca are cel putin 10000 de ani. Din pacate romanii nu aveau cum sa cucereasca imperiul chinez nici daca stateau in cap, dar Imperiul Roman a rivalizat ca intindere cu Imperiul Chinez chiar daca fiecare are un loc in istorie si mai ales… exista doar 2 tari cu istori de cel putin 6000 de ani. Si astea sunt China si Egiptul.
P.S. Ce ma oftica eu nu am spus ca Lewis provine dintr-o familie bogata, am spus doar ca faptul ca acuma castiga, il va distruge. Si nu-l vor distruge banii, il v-a distruge tatal lui.
May 27th, 2009 la 7:56 pm
Ah scuze… am uitat sa ma loghez
May 27th, 2009 la 7:58 pm
Frate… faptul ca aduce profituri… nu face ca Elvis sa fie in viata. Citeste ce l-a distrus pe el. Cred ca nu stii multe chesti… poate viata lui Elvis, talentul lui, viata saraca pe care a avut-o… si in caz ca nu stiai… a murit din cauza drogurilor. Vezi si un film sau mai multe in care joaca chiar el ca sa intelegi cum sta treaba. Nu stiai… ca prea mult talent strica? Si ca geniile se sting timpuriu?
May 27th, 2009 la 8:03 pm
Ah si stai un pic… un imperiul care a tinul doar intre 47 i Hr si 1400 si ceva… sa inteleg… ca… a furat doar nu? Mama da mult a furat daca a tinut… cam 75% din istoria cunoscuta a lumii nu???????????????????????
May 27th, 2009 la 9:19 pm
Elvis este Elvis si carti de istorie cred k am citit mai multe decat tine..
May 28th, 2009 la 7:19 am
Andrei, nu-i mai ridica pe romani şi italieni, ca nu sunt mai presus ca alte neamuri, de unde ai scos faza cu 75% din istorie? Dacă o luăm doar din 3000î.e.n. până în 2000 e.n vedem că romanii au fost activi de undeva din 300îen până pe la 700-1000 en. Ţi se pare 75%? Şi nici daca le adaugăm imperiile italiene care au urmat în timpul Renaşterii nu facem nici macar 50%…
Şi aş mai crede că în anumite circumstanţe, spre sfârşitul carierei Senna ar fi permis coechipierului să îl depăşească. La el nu ar fi existat ordine de echipă pentru că era un abil om de afaceri şi ştia să îşi negocieze statutul de number one de la început deci nu s-ar fi lovit de problema asta. Nu realizaţi, dar pe lângă pasiunea sa ca pilot, Senna era cel mai bine plătit pilot din Formula 1. Făcea bani cu găleata, chiar când nu termina o cursă. Deci era un om echilibrat care ştia că pe lângă pasiune există şi interese. Noi vedem doar pasiunea şi ne implicăm în discuţii.
Din pasiunea care o avem pentru sport suntem părtinitori, la fel cum e şi Daniel şi când a scris articolul a refuzat să vadă şi celelelte declaraţii ale lui Hamilton imediat după accidentul din calificări şi înainte de cursă. Această declaraţie e oarecum scoasă din context şi vă veţi da seama că Hamilton e conştient că atât el cât şi McLaren trec printr-o perioadă dificilă şi e bine să fii optimist. La fel cum şi Kimi e un tip flegmatic care zâmbeşte rar şi care probabil şi la al cincilea campionat mondial câştigat ar declara că se poate mai bine.
Înainte de toate, prin blogurile astea, suntem formatori de opinie, şi e mai bine să fii imparţial, de dragul oamenilor care te citesc. Altfel, suntem ca presa din România, care e iute la declarat şi acuzat şi răstălmăcit lucrurile cum le convine.
Şi sincer, nu îmi dau seama cum wolful îl poate vedea pe James Hunt campion de conjunctură. Este adevărat că singurul său campionat l-a câştigat doar după ce Lauda nu a mai putut continua, dar omul era acolo, făcând puncte, alergând tare după Lauda. Aţi văzut curse cu el? Era un pilot abil.
Iar discuţia despre afro.. fraţilor, e în capul vostru, are tot 2 mâini şi 2 picioare şi poate greşi ca noi toţi. Ferrari are cei mai mulţi fani în ţara asta, se vede clar. Oare cum ar fi fost să aibă Ferrari un pilot de culoare? Adevărul e că în ţara asta, şi în lume, există mai multe faţete ale lucrurilor. Nu avem doar Steaua, Dinamo, sau Ferrari… la Iaşi, un pilot a decedat în urma unui accident în timpul raliului. Din pasiunea pentru sport. Iar noi am fi în stare să facem moatre de om doar pentru că Lewis e un pilot prost iar Kimi unul bun.