Revenirea lui Alonso

Despre cum mi-a demonstrat Alonso că m-am înşelat
Cu ceva mai puţin de o lună în urmă l-am luat peste picior pe Fernando Alonso pentru declaraţiile sale optimiste cu privire la titlul mondial, pe care la momentul respectiv le-am considerat rupte de realitate.
Au trecut doar două curse dintre cele şase care mai erau de disputat în acel moment şi iată că situaţia s-a schimbat brusc: Alonso a câştigat cursele din Italia şi Singapore şi s-a apropiat la numai 11 puncte de prima poziţie, reducând astfel diferenţa cu nu mai puţin de 30 puncte!
Nu credeam că Alonso va fi capabil de o asemenea revenire. Nu pentru că spaniolul nu şi-a demonstrat talentul, ci pentru că Ferrari era recunoscută ca o echipă mediocra pe circuite cu forţa de apăsare aerodinamică ridicată. Iată însă ca inginerii de la Maranello şi-au făcut temele şi i-au învins la mustaţă pe cei de la Red Bull, lăsându-i undeva în spate pe rivalii de la McLaren. Iar Alonso l-a egalat pe Webber în clasamentul victorii, amândoi având acum câte patru.
Din acest moment, predicţiile sunt şi mai dificil de făcut, iar în ultimele patru curse pentru fiecare dintre cei cinci piloţi aflaţi în lupta va fi crucial să obţină cât mai multe puncte.
Grand Slam-ul lui Alonso din Singapore
Un lucru mai puţin mediatizat după cursa din Singapore este că Alonso a devenit primul pilot care reuşeşte un Grand Slam după şase ani: pole position, victorie, fastest lap şi lider în fiecare tur al cursei. Este încă o dovadă a superiorităţii Ferrari din acest weekend, chiar dacă trebuie să luăm în calcul şi oportunităţile extrem de limitate de depăşire de pe Marina Bay.
De altfel, deloc surprinzător, precedentul Grand Slam a fost realizat de Michael Schumacher în Marele Premiu al Ungariei din 2004, pe un circuit recunoscut de asemenea pentru lipsa de depăşiri.

Despre cum mi-a demonstrat Alonso că m-am înşelat

Cu ceva mai puţin de o lună în urmă l-am luat peste picior pe Fernando Alonso pentru declaraţiile sale optimiste cu privire la titlul mondial, pe care la momentul respectiv le-am considerat rupte de realitate.

Au trecut doar două curse dintre cele şase care mai erau de disputat în acel moment şi iată că situaţia s-a schimbat brusc: Alonso a câştigat cursele din Italia şi Singapore şi s-a apropiat la numai 11 puncte de prima poziţie, reducând astfel diferenţa cu nu mai puţin de 30 puncte!

Nu credeam că Alonso va fi capabil de o asemenea revenire. Nu pentru că spaniolul nu şi-a demonstrat talentul, ci pentru că Ferrari era recunoscută ca o echipă mediocra pe circuite cu forţa de apăsare aerodinamică ridicată. Iată însă ca inginerii de la Maranello şi-au făcut temele şi i-au învins la mustaţă pe cei de la Red Bull, lăsându-i undeva în spate pe rivalii de la McLaren. Iar Alonso l-a egalat pe Webber în clasamentul victorii, amândoi având acum câte patru.

Din acest moment, predicţiile sunt şi mai dificil de făcut, iar în ultimele patru curse pentru fiecare dintre cei cinci piloţi aflaţi în lupta va fi crucial să obţină cât mai multe puncte.

Grand Slam-ul lui Alonso din Singapore

Un lucru mai puţin mediatizat după cursa din Singapore este că Alonso a devenit primul pilot care reuşeşte un Grand Slam după şase ani: pole position, victorie, fastest lap şi lider în fiecare tur al cursei. Este încă o dovadă a superiorităţii Ferrari din acest weekend, chiar dacă trebuie să luăm în calcul şi oportunităţile extrem de limitate de depăşire de pe Marina Bay.

De altfel, deloc surprinzător, precedentul Grand Slam a fost realizat de Michael Schumacher în Marele Premiu al Ungariei din 2004, pe un circuit recunoscut de asemenea pentru lipsa de depăşiri.

Etichete: / /

28 comentarii la “Revenirea lui Alonso”

  1. ctlnmihai spune

    Titlul corect este revenirea echipei Ferrari ..parerea mea..

  2. Diesel spune

    In comentariul anterior era vorba de Alonso asa ca, logic(doar ne place logica) este vb de revenirea lui Alonso.Deci, @Mihai, titlul este corect.Tin minte ca se insinua cum ca Alonso sta prost la matematica:)

  3. NeoGalaxy spune

    Schumacher spunea ca i-au luat 5 ani pentru a aduce titlul celor de la Ferrari dar era prea politicos, pentru ca putea castiga atat titlurile din 97 si 98 cat si cel din 99, numai presiunea sau greselile personale l-au indepartat de obtinerea acelor titluri. Alonso a venit la Ferrari pentru ca recastiga titlurile pentru echipa rosie. Doar ca Domenicalli nu este nici Brawn si nici Todt. Au gresit la inceput si pentru ca sunt in mare o echipa care inca se reconstruieste, lucrurile nu au mers perfect. Dar asta nu inseamna ca nu mai au nici o sansa la titlul pilotilor sau ca gata, trebuie sa depuna armele. NU! Inseamna ca trebuie sa lucreze impreuna pentru a se apropia de acel deziderat, castigarea titlurilor din 2010 (pe cat posibil in acest moment).

    Totusi cei de la McLaren au avut de partea lor atat baietii de la FIA (F-Duct-ul oricum era ilegal daca era inventat de orice alta echipa), penalizarile sau lipsa lor au fost doar de forma si abandonurile celor de la Red Bull nu puteau decat sa-i favorizeze. Practic McLaren trebuiau sa aiba un avans detasat avand in vedere si calitatea echipei lor tehnice comparativ cu concurenta. Singura problema este ca in realitate… echipa McLaren nu este echipa perfecta vazuta de fani ci exact opusul. Au avut numai asi in mana si i-au pierdut pe toti pe drum. Iar concurenta nu a facut decat sa “pick up the pieces” si sa forteze.

    Ferrari nu au nimic de pierdut anul acesta, dar orice evolutie, orice punct si orice victorie nu face decat sa cimenteze legatura dintre piloti si mecanici/tehnicieni/manageri, ceea ce nu poate duce decat renasterea echipei Ferrari.

    Alonso trebuie sa conduca pentru echipa, sa fie atent la ce conteaza pentru echipa (adica sa lupte pe pista), iar echipa va lupta pe plansa de desen. Asta conteaza si este foarte probabil ca gradul de cumpatibilitate dintre Alonso si Ferrari sa tinda catre 100%, ceea ce nu poate decat sa bucure fanii acestei echipe.

  4. ctlnmihai spune

    @Diesel ..Că ne place sau nu ne place ăsta e adevărul..Ferrari a revenit în lupta pentru titlu prin monopost şi implicit prin Alonso..deci eu consider că trebuie menţionată în primul rând Ferrari..Dacă nu mă înşel când monopostul Ferrari nu prea era perfomant ,scuza fanilor Alonso era ..Alonso face şi el cât poate ,monopostul nu e performant..aşa că lasă simpatiile deoparte şi acceptă lucrul acesta..cât despre renaşterea echipei Ferrari… putem vb despre asta după ce Ferrari vor cuceri titlurile mondiale..deşi sper să nu se întâmple lucrul acesta :)

  5. ctlnmihai spune

    @Diesel..Dacă printr-o minune Hamilton câştigă următoarele 4 curse şi printr-un concurs al împrejurărilor devine şi campion mondial ,sunt sigur că admin cu obiectivitatea lui binecunoscută îl va lăuda pe Hamilton dar va greşi deoarece meritul revine în primul rând echipei şi pe urmă pilotului..

  6. Diesel spune

    Mie imi place teribil ca Ferrari a revenit, sunt “conectat” la tot ce inseamna informatie si tine de Ferrari, dar, repet, nu asta era subiectul propus de Daniel.Intr-un articol anterior era criticat Alonso nu Ferrari iar in sensul asta Daniel a simtit ca trebuie sa revina.Pana la urma el a scris articolul si stie cel mai bine ce vrea sa spuna iar eu unul l-am inteles perfect.

  7. ctlnmihai spune

    ok.. o

  8. Liviu spune

    Bine punctat Daniel!

    @NeoGalaxy
    Simt un fan Ferrari? Si nu din modul in care vorbesti despre Ferrari ci din cel in care vorbesti de McLaren :) )
    Dar ai observat bine, echipa engleza a pierdut prea multi asi anul acesta.

    Dar asta este farmecul Formulei 1! Nu se decide campionul in functie de cel mai bun (desi se poate intampla si asta) ci castiga cine acumuleaza mai mult si face mai putine greseli. Asa a fost dintotdeauna si asa ne place!

  9. F1-Mara spune

    pai normal ca alonso reuseste pentru ca e ambitios si stie sa-si urmareasca cu tenacitate scopul.

  10. Andrei spune

    Deci Alonso e zeu deoarece va lua titlul din primul an cu Ferarri iar Schumi nu a putu obtine performanta asta.In plus Alonso la batut de 2 ori pe schumi asa ca trageti voi concluzia cine e mai bun

  11. F1-zone spune

    Nu cred ca va lua anul asta titlul, dar va fi puternic pe finalul campionatului.Ferrari face treaba buna dupa ce a pescuit niste ingineri de la defuncta Toyota si Mclaren.Alonso Fiind este unul din cei mai buni piloti din F1(poate cel mai complet) si va pune multe bete-n roate celor de la Red Bull.Eu sper sa castige Vettel, este timpul sa ajunga campion mondial.Ar fi pacat sa piarda aceasta oportunitate.Alonso va mai avea ocazia asta.

  12. alecstm spune

    @Andrei, daca Alonso e zeu DACA ia titlu in primu an la Ferrari, ce e Kimi, care A LUAT titlu in primu an?
    @F1-zone, sa nu mai vorbim de Webber, care e de 8 ani in F1 si nu o castigat nici un titlu si probabil este pe la sfarsitul carierei.

  13. NickM spune

    :) ) bine ca acum ti-ai dat sema ca gresesti, :) )

  14. F1-zone spune

    @alecstm
    Sincer nu m-as supara prea tare daca Webber ar lua titlul, pana acum a facut un campionat foarte bun

  15. ccb spune

    Alonso a putut sa-si revina dupa ce a devenit pilotul nr. 1 de la Ferrari. Pana acum a facut si greseli personale, el conducand la limita pentru a deveni pilotul nr. 1. Iar restul echipelor au avut diverse avantaje prin F-duct unii, sau prin dublul deflector ce canalizeaza gazele de esapament, sau aripa fata deformabila altii.
    Un lucru bun este lupta stransa pt. titlu.
    Si am inteles printre picaturi ca cei de la Ferrari au reanceput sa foloseasca acea echipa de ingineri care a fost si ar fi trebuit redusa ca urmare a reducerilor de buget.
    Deci abia astept continuarea…

  16. Schumy-mania spune

    Revenirea lui Alonso de bun augur pentru spectacol.Cineva trebuie sa se lupte cu Red Bull.Nu e Schumi atunci sa fie Alonso cu Ferrari.Bafta!

  17. Flavius spune

    Jos palaria pentru Daniel, care are taria sa-si recunoasca greseala de acum o luna.

  18. Florin spune

    Nu neaparat Ferrari a revenit, ci Alonso, ca masina inca nu este la nivelul RBR, cred ca este egala cu cea de la McLaren. Se poate face comparatie cu ce scoate Massa si ce scoate Alonso. La RBR amandoi pilotii merg excelent deci sunt egali ca valoare – iar Weber nu cred ca este o personalitate in pilotaj in F1. La McLaren LH pare mai rapid decat Button dar nu e diferenta prea mare.
    Concluzie: Ferrari are a 3-a masina din F1 momentan, sper sa o imbunatateasca in continuare.

  19. Mclaren_Mircea_1984 spune

    @ccb cum adica au reinceput sa foloseasca acea echipa de ingineri care trebuia reduca ca urmare a taierii din buget? Adica iarasi au avantaj asupra celorlalte echipe ei nefacand acele ajustari bugetare? Puii mei nu ii corect, din nou isi creaza avantaj cu ajutorul FIA :(

  20. RBR spune

    http://formula1.automarket.ro/stiri/echipele-au-semnat-un-nou-acord-pentru-reducerea-costurilor-33545.html
    Mirciule ia vezi ca nu-i de la FIA:)

  21. Diesel spune

    http://formula1.automarket.ro/stiri/echipele-au-semnat-un-nou-acord-pentru-reducerea-costurilor-33545.html
    crocodilii gnu;)

  22. Ursu spune

    He he, Daniel, ia uite cum se schimba roata.
    Doar o dovada ca nu exista “specialisti” in afara celor implicati direct in Formula1.
    Specialistii sunt angazati de o echipa sau alta. Restul sunt bagatori de seama si ajutori de bagatori de seama.
    Cea mai mare greseala in orice competitie e sa-ti subestimezi adversarul.
    Cea mai mare greseala in jurnalism sportiv e sa subestimezi pe cineva.
    Aroganta si siguranta cu care faceai misto de cei ce nu renunta si lupta pana la capat era de-a dreptul sfidatoare. Sper ca ti-ai invatat lectia si o sa te ajute sa devi un jurnalist sportiv profesionist. Atunca un ochi peste ocean la sporturile lor si ce analize si comentarii au. Poate mai inveti cate ceva

  23. Daniel Popescu spune

    @Ursu: Oricine poate gresi, important este sa recunoastem acest lucru. Nu urmaresc comentariile jurnalistilor de peste ocean (oricum, F1 nu se numara printre pasiunile lor), ci prefer sa ma rezum la Europa.

    Un exemplu elocvent ca oricine poate gresi: Alan Henry a scris in F1 Racing in noiembrie sau decembrie 2009 un editorial in care explica motivele pentru care Schumacher nu va reveni in Formula 1. Era convins ca totul este o cacialma si ca neamtul va primi sezonul 2010 de la TV. Ce s-a intamplat pana la urma stim cu totii, iar jurnalistul si-a manifestat uimirea pentru decizia lui in numarul urmator al revistei.

    Cat despre “Poate mai inveti cate ceva”, sunt implicat intr-o meserie in care trebuie sa te documentezi tot timpul si in care inveti mereu lucruri noi. Asta este si frumusetea “jocului”. De fapt, chestia asta este valabila in aproape toate meseriile, indiferent ca vorbim de jurnalism, programare sau constructii de autostrazi.

  24. ctlnmihai spune

    Gata cu Alonso…. prea multe merite acordate acestui pilot.. În condiţiile noului sistem de punctaj ,profitând de faptul că la celelalte echipe piloţii se luptă între ei , în timp ce la Ferrari lui Massa i s-a refuzat orice şansă , acesta fiind în lupta ptr. titlu înainte de episodul Hockenheim e uşor să vorbim de revenirea lui.. Cat despre admin a fost o mare eroare când a neglijat şansele lui Alonso la titlu ,ptr. că era clar că era incă în luptă înainte de Monza.. spun mare eroare că e un bun cunoscător al f1.dar probabil prin acest blog s-a gândit la o reparaţie morală înainte de toate

  25. ctlnmihai spune

    şi ptr. eternul fan Ferrari.. Ferrari va reveni la epoca Schumacher , dar în ceea ce priveşte tratamentul preferenţial acordat unui pilot ,nu şi la rezultate.. de fapt în ceea ce priveste rezultatele nicio echipă nu va reuşi să obţină performanţele Ferrari din perioada respectivă

  26. Diesel spune

    Mihai-hai sa nu ne hazardam cu acest “niciodata”..:)e usor riscant cand dai “prognoze” categorice.Ati mai dat-o-n bara, unii, cu acel 50% cand dadeati note matematicii lui Alonso. Cat despre meritele lui Alonso sa fii tu sigur ca se va vorbi inca mult si bine pe acest site:), evident cu sau fara voia ta.

  27. ctlnmihai spune

    @Diesel 1 e prima dată când mă risc..2 n-am desconsiderat niciodată şansele lui Alonso sau Ferrari.. ba mai mereu am spus că titlul se joacă.. 3. eu te înţeleg că vrei ca idolul tău să depăşească performanţele lui Schumacher dar va fi cam greu asta şi datorită modificărilor dese de regulament asta ca să dau un exemplu.. :) o zi bună ptr. tine :)

  28. Diesel spune

    nu vb neaparat de Fernando si Ferrari, cine stie, poate Hamilton cu Mclaren, mai poti sa stii:)..nefiind o persoana religioasa nu am idoli:), este pilotul pe care il prefer in F1:).La fel s-o ai si tu Mihai:)