Razboiul campionilor

Se spune ca in viata inveti intotdeauna din greseli, nu din victorii. Si, mai ales, ca inveti mereu din propriile greseli, nu din greselile facute de altii.

McLaren este insa pe cale sa comita aceeasi greseala pe care a facut-o in 2007, cand i-a ales drept piloti pe Fernando Alonso si Lewis Hamilton. Cauzele pentru care relatia dintre doi s-a incheiat dupa numai un sezon sunt cunoscute si au fost discutate pe larg la vremea respectiva.

Chiar daca McLaren afirma insistent ca “nu a favorizat niciodata unul dintre pilotii echipei”, lucrurile au stat cu totul altfel, iar acest lucru poate fi confirmat de David Coulthard, Fernando Alonso sau chiar Heikki Kovalainen.

Doi campioni cu pretentii

Nu stiu pe ce se bazeaza McLaren cand este increzatoare ca parteneriatul Hamilton – Button va fi unul plin de succese. Personal, anticipez o reeditare a scandalurilor din 2007 si o incercare in van a echipei de a musamaliza tensiunile care, inevitabil, vor aparea intre ultimii doi campioni mondiali.

Nu trebuie sa fii un geniu pentru a realiza ca Hamilton are pretentia de a fi considerat pilotul numarul 1 al echipei. In fond, echipa il cunoaste de la varsta de 8 ani si a petrecut deja trei sezoane in Formula 1. In plus, are experienta in a castiga garajul de partea sa in urma clinciului cu Alonso.

De asemenea, nu trebuie sa fii un geniu pentru a realiza ca Button are pretentia de a fi considerat pilotul numarul 1 al echipei. Principalul sau argument va fi, bineinteles, acela ca este campionul mondial in exercitiu. Din pacate, probabil va fi si singurul argument, pentru ca in privinta calitatilor nu poate ridica pretentii in fata coechipierului sau.

Castigatorul acestei confruntari este simplu de anticipat, chiar daca, spre deosebire de Alonso, Button are avantajul nationalitatii britanice. Crede cineva ca un pilot debutant care a castigat duelul din spatele scenei cu un dublu campion mondial poate avea probleme cu Button?

Doi piloti diferiti, un singur monopost

Adevarata problema va consta insa in dezvoltarea monopostului. Hamilton are un stil de pilotaj agresiv, in timp ce Button prefera sa abordeze un stil mai “cuminte”. In acest context, este aproape imposibil ca monopostul MP4-25 sa se muleze pe stilul ambilor piloti, prilej de noi acuzatii intre piloti ca unul dintre ei este favorizat.

Este doar o chestiune de timp pana la izbucnirea unui razboi intre ultimii doi campioni mondiali. Iar cand doi se cearta, al treilea castiga. In 2007 a fost Kimi Raikkonen. Pariaza cineva ca Fernando Alonso rade pe sub mustati de cand a aflat de transferul lui Button?

Etichete: / / /

14 comentarii la “Razboiul campionilor”

  1. f1_alonso spune

    Sal,dap eu as paria pe faptul ca fernando alonso i-a parut bine ca button a facut o mare greseala de a se alia cu mclaren.Prin intermediul acestui subiect pot spune ca Alonso va face fata celor doi capioni, cu marea experienta pe care a avut-o la renault,si desigur stie sa setezi un bolid sa fie net superior pe circuit.O zi buna

  2. diesel spune

    Cred ca-l uitam pe Vettel:).Alonso insa e un pilot talentat, rapid, complet.Sunt convins ca zambeste:),iar la anul nu va fi singurul care va zambi..:)

  3. Cyrus spune

    Nu cred ca poti insista foarte mult cu pretentiile cand nu te ridici la inaltimea asteptarilor. In aceasta situatie cred ca se afla Button – o fi el un pilot bunishor, dar nu cred ca va tine pasul cu Lewis. Anul acesta a castigat titlul cu mare noroc, trebuie sa-i fie recunascator lui Brawn, sa-i sarute picioarele nu alta.

    Si el, baiat intelegator, a zis ca la anul, chiar daca noul monopost pregatit de Brawn ar fi capabil sa lupte pt titlu, nu este asa de stralucit ca sa faca unei concurente mult mai mari de anul viitor si nici nu are calitatile sa fie No. 1 in echipa, iar daca novicele Nico l-ar depasi in clasament, l-ar pune intr-o lumina proasta pe campionul 2009.

    Asa ca el alege o echipa intradevar puternica, chiar cred ca va fi cel putin la fel de competitiva ca actuala Brawn GP, dar cu un coiechipier la care nu i-ar fi rusine sa piarda teren, ca deh, Lewis e si el campion

    Decizia lui e foarte pragmatica, dar personal, cred ca a fost si o decizie putin nerecunascatoare fata de Ross Brawn si echipa, doar daca Ross nu a tinut sa-l tina pe Button, dar oferindu-i un onorariu cinstit, care era ceva mai mic decat pretentiile actualului campion

  4. hakkinen spune

    Button va fi un pilot numarul doi probabil ceva mai eficient decat Kova. Nu cred ca se va lupta de la egal cu Lewis, nu are talentul necesar. A fost un oportunist anul acesta beneficiind de o masina care era din alta categorie la inceputul campionatului, iar spre sfarsit s-a vazut cum pierdea teren. Daca mai erau doua etape, Vettel iesea campion. Deci reeditarea duelului din 2007 la McLaren nu va fi posibil.

  5. Andrei spune

    Fanii Formulei 1 sunt de admirat, mai ales cand printre ei se numara fanii ai fotbalului, care au probleme in a gandii si care nu sunt genul de a fii informati. Pentru cei care isi doresc sa fie informati, exista ceea ce multi numesc “GOOGLE”. Google, este un univers de informatii pentru cei pasionati, dar foarte multi useri ai acestui site… din pacate… considera ca cunoasterea sau implicare este pentru prosti, preferand sa fie ignorati pentru ca asa viata este mai simpla.

    Pentru fanii lui Kimi tot ce pot spune este ca l-a placut acesta tocmai pentru ca ii urau pe Schumi. Cel care l-au placut pe Fernando l-au placut pentru ca l-a batut pe Schumi cu armele acestuia: dedicate, implicare, aroganta si mai ales… copierea monopostului. Exact talentele la care Schumi plusa masiv.

    Din pacate… a gandi este complicat pentru multi si a intelege un pilot prin stilul de conducere, prin ceea ce spune este imposibil pentru acestia.

    Totusi nu ma bucura ca exista prosti ca f1_alonso, bla bla bla McLaren ceva cu 1984, pentru ca asa putem sa ne bucuram de useri destepti ca cei care cunosc Formula 1.

    Discutand serios, diferenta dintre Kimi si Fernando nu este neaparat in stilul de pilotaj sau in ceea ce face si ceea ce spune. Diferenta masiva este implicarea de care primul se delimiteaza iar al doilea o imbratiseaza si implica cat poate de mult.

    Kimi este genul care doreste un monopost capabil de victorii dar nu este genul care se implica in dezvoltarea lui. Fernando doreste un monopost capabill de victorii dar nu il deranzeaza sa puna osul la treaba. Asta conteaza pentru Ferrari si este foarte important pe parcursul anilor viitori, mai ales ca testele au fost interzise total si evident monoposturile se vor dezvolta mai mult virtual, bazat pe experienta inginerilor si pe feedback-ul pilotilor.

    Ferrari stiau acest lucru de mult si cu parere de rau, imi dau seama ca Kimi trebuia concediat in 2008 ca din 2009 sa vina Fernando. Probabil situatia ar fii fost alta in 2009 dar evident… sunt supozitii, dar mai proasta ca cea din 2009 sigur nu se putea.

    Masinile de Formula 1 se construiesc pe niste modele care sunt virtualizate si trimite sa concureze pe circuite virtuale tocmai pentru ca feedback-ul este foarte detaliat. In acelasi timp conteaza implicarea celui care piloteaza acel monopost si exista doar 4 piloti in fiecare echipa care il poate test. In principal se testeaza cu 2 versiuni diferite, pe acelasi circuit, dupa care se suprapun rezultatele si se vede care este optim.

    Important nu este cum setezi un monopost pe circuit daca acesta nu are aderenda sau pachetul aerodinamic corect, important este ca monopostul sa fie compatibil cu circuitul si dupa aia conteaza setarile pilotului.

    Evident ce am spus eu mai sus, sunt chestii stiute de cunoscatorii informati ai acestui site. Totusi conteaza fidelitatea rezultatelor acelui simulator… dar si gradul de realism pe care acesta il atinge.

    Exista cativa factori foarte importanti in caracteristicile unui simulator de Formula 1 dar… aici intram in categoria secretelor si este bine sa ne oprim.

    Formula 1 s-a schimba foarte mult si cine se va adapta cel mai rapid si constant va fii cel care va castiga. Tot ce conteaza este sa castigi si sa fii in fata adversarilor la sfarsitul sezonului, iar anul viitor sa ai numarul 1 scris pe monopost. Atat si nimic mai mult, restul este… bla bla bla bla bla bla bla

    Cat despre Kimi… parerea mea este ca nu-l vom mai vedeam in Formula 1. Nu se implica in dezvoltarea masinii pentru ca il plictiseste acest lucru si oricum nu se pricepe, nu este pasionat de discutiile cu inginerii si in principal este foarte bun pe partea de pilotare. Singura problema este ca costa foarte mult dezvoltarea unui monopost doar cu echipa tehnica si asta este un impediment pentru echipele mici.

  6. scueria spune

    mda…ultima fraza imi place…cam asa o sa se intample…dra no…cine stie…o sa-l vedem pe button din nou la mercedes gp…cum s-a intamplat si cu alonso:))):))..ar fii chiar tare…si logic ca este hamham favorizat…pentru ca luna jumate pe care trebuie sa o respecte button din contractul cu mercedes gp ii este fatala zic eu in dezvoltarea monopostului ca acesta sa fie in favoarea lui…treaba lui…pe mine atat ma intereseaza..titlu ferrari, si kimi sa ajunga la merga la mercedes…si in viitorul apropiat..cat se poate de apropiat vettel la ferrari..merita acest talent o echipa capabila de titlu…daca nu o sa-l cucereasca anul viitor.

  7. b76 spune

    dupa cum vad eu lucrurile button si-a incheiat cariera. daca cu mercedes gp avea sansa unui monopost senzational la mclaren chiar daca va avea cea mai buna masina nu va mai avea nici o sansa sa castige vreodata un campionat, poate cel mult cateva curse, o data pentru ca este un pilot mediocru iar hamilton este un pilot bun ambitios si chiar daca nu il simpatizez trebuie sa recunosc ca anul acesta a fost mult mai bun decat ma asteptam, iar in al doilea rand nu stiu daca se va impaca cu ideea de a fi locul 2 in echipa tinand cont de ceea ce a declarat http://sport.hotnews.ro/stiri-motor-5905238-f1-jenson-button-sunt-cel-mai-bun-pilot-din-istoria-formulei-1.htm. va salut.

  8. hasu spune

    Iar ati mutat tunelele aerodinamice acasa la voi.Mai aveti putintica rabdare copii ca va fi un an total diferit de 2009, o sa vedeti.Unele echipe vor bijbii in continuare iar unii piloti se vor incadra la ,,mari deziluzii”.Abia dupa primele curse vom vedea care, cine,ce a facut.Dupa unii din voi Kimi era un fel de fraier care habar nu avea de nimic.Vom vedea ce brinza vor face unii.Pina atunci,mai uitati-va la cursele din anii precedenti si incalziti-va cu un pahar de vin.

  9. ally_great spune

    Nu contest valoarea nici unuia dintre cei doi, dar de 10 ani nu am prea auzit de Button (doar debutul fenomenal la Williams – si imi aduc aminte de o revista de specialitate care atunci avea ca titlu “Cine este jenson Button?”). Si chiar asa …cine este Jenson Button…un campion care a vegetat pana acum in F1, si-a platit locul in echipa pt ca anul acesta sa profite de o masina proiectata de un adevarat geniu. Macar Lewis (asa prost si mincinos cum e) s-a luptat pentru titlu in 2 din cele 3 sezoane de competitie. Fernando…nu ii contest valoarea, dar ma abtin de la comentarii. E acel “brand” pastrat curat pt a ajunge la Ferrari.

  10. TeamClown spune

    Scuderia – McLaren a inceput construirea masinii de ceva timp (la fel ca Ferrari, Brawn si celelate echipe). Tu crezi ca astia incep sa construiasca masina dupa ce se termina campionatul si in 3 luni au masina gata?

  11. diesel spune

    In urmatorii 2-3 ani eu nu vad, in afara de Fernando, Lewis, Vettel, piloti capabili si suficient de motivati sa castige titluri mondiale.Cu tot respectul pentru Kimi,insa,a iesit de prea multe ori pe locul 2.Si nu e in F1 de ieri.Ceva ii lipseste.Cat despre “branduri”…hai sa nuantam putin,si sa ne uitam in propria ograda.

  12. wolful spune

    Ca sa nu tragen o tura prin toata teoria formulei 1 sa vedem despre ce este vorba!
    Buton se duce la McLaren ca sa ia bani mai multi nu ca sa fie campion. Daca McLaren va fi in stare sa faca o masina competitiva va fi si el in fata ca si LH. Daca nu, el va sta si va face vanzare la sponsorul ala la sticla ( Johny Walker) iar LH se va vaicari pe la interviuri. Nu se vor certa dar, nu uitati ca se muta de la o echipa de fabrica ( Mercedes racing) la un constructor privat.
    Chiar a trecut atata timp de cand a fost divortul BMW – Williams ? Credeti ca va fi altfel ?
    Mercedes va cere bani pe motoarele ce le da celor de la McLaren. Va alege cui ce vinde ( sa nu credeti in chestia aia cu inghetarea ) si va trage spuza pe turta alor sai. Si apoi daca va uitati la DTM ati sti ce politica imp[une Haugh clientilor.

  13. scueria spune

    b76..acel site este unul de 2 lei…auz ce spune button el ii cel mai bun pilot din istoria f1…habar nu are ce zice…macar de la-r bune mclaren cu botu pe labe

  14. Laur spune

    Citind articolul lui b76, as fi putut jura ca e scris de o femeie.. uitandu-ma sub titlu, mi s-a confirmat. Si e si din perioada in care Button conducea cu brio clasamentul, inainte de caderea Brawn.

    @ TeamClown – nu uita ca BMW si-a construit monopostul 2009 pe tot parcursul lui 2008 si unde au fost acest an?

    @ Andrei, marele expert si cititor de Google. Sunt de acord cam cu tot ce spui, dar nu ma pot impaca cu un singur lucru maestre: “a fi” se scrie cu un singur i. Deci vezi, cunoasterea poate trece si pe langa tine.